• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: 2.1 או 2.2 או 2.25

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 02/05/2015 17:00:08
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
86
שלום לכולם.
לצערי אני נאלץ להחליף צמיג עקב קרע בסוליה.
עד עכשיו רכבתי עם CrossMark 29X2.1 ומאוד אהבתי את הצמיג. גם אוחז וגם אמין נגד תקרים.
במקרים מסוימים, גיליתי שהצמיג אינו אוחז טוב, במיוחד כשהלחץ בו טיפה עובר את ה 37psi.
בגדול, מישהו יכול להסביר לי מה היתרונות בצמיג רחב יותר והאם כדאי לי לעבור למידה רחבה כדי לשפר אחיזה?

נכתב ב - 02/05/2015 17:05:17
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1449
פתח מעל 500 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
חונך
ככל שהרוחב גדול יותר האחיזה טובה יותר, זה בא על חשבון מהירות עקב חיכוך גדול יותר. לאחיזה טובה הלחץ המירבי המומלץ 35

נכתב ב - 02/05/2015 17:31:57
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
לא אמרת אם קדמי או אחורי

G-B
נכתב ב - 02/05/2015 18:03:39
תאריך הצטרפות
29/12/2012
נושאים
88
תגובות
441
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אני עברתי ממישלין 29x2.1 למקסיס אייקון 29X2.2. נכון שהצמיג לא זול אבל כבר ברכיבה הראשונה הרגשתי איך הוא אוחז בקרקע במיגוון סוגים שונים של קרקע. ממליץ בחום. שווה כל שקל לעניות דעתי. (כמובן שמדובר על גלגל קידמי)

The only easy day was yesterday
נכתב ב - 02/05/2015 18:07:33
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
86
שכחתי לציין - גלגל אחורי

נכתב ב - 02/05/2015 18:10:48
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
צמיג אחורי קח את המקסיס קרוסמרק 2.1 EXO

G-B
נכתב ב - 02/05/2015 18:13:20
תאריך הצטרפות
29/12/2012
נושאים
88
תגובות
441
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
כאחורי ממליץ על מקסיס איגנייטור 29X2.1

The only easy day was yesterday
נכתב ב - 02/05/2015 19:43:16
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
טיובלס?
אם כן crossmark 2.1LUST, תרכב ב 35 PSI או קצת פחות, צמיג מצוין ועמיד עם אורך חיים ארוך מאוד ביחס לאחרים.
יותר אחיזה ardent 2.25 LUST, תקנה LUST מהמלאי הקיים, ב 2016 יהיה רק 2.4 TR.
האיגניטור מעולה, היו לי כאלו ב 26 LUST, ב 29 אין LUST.

באחורי אני כבר שנה וחצי  עם ה crossmark 2.1 LUST השני , הראשון החזיק 7K ק''מ. מניסיון עם מישלן TLR בקדמי, הם עמידים פחות, עברתי גם בקדמי למקסיס קרוס LUST, נוטש את ה TLR לטובת ה LUST, מוכן לשלם עונש של 150 גרם.

Work Less Ride More
נכתב ב - 03/05/2015 06:36:01
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
226
תגובות
5836
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
לשאלתך - מה ששרגא אמר. ודבר נוסף, אם אתה על טיובלס, ושוקל עד 80 קג לא לעבור את ה30 psi . על כל שלושה קג נוספים, עוד 1 psi אם אתה לא על טיובלס.. זה השדרוג הכי משמעותי שכדאי לעשות.. מבחינת אחיזה וכן שרידות.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 03/05/2015 15:41:25
תאריך הצטרפות
05/09/2008
נושאים
9
תגובות
214
רפי מה הסיבה לתנאיםם שכתבת (80 קג 30psi )?
תודה
אריאל

נכתב ב - 03/05/2015 16:33:18
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
226
תגובות
5836
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ככל שאתה כבד יותר, הלחץ על הצמיג משפיע יותר, בהקצנה, נדגים כי אם אתה שוקל 200 ק"ג ותרכוב בלחץ 25 PSI, הצמיג ימעך ויפגע בחישוק.
 אם אתה על פנימית, אפילו מעיכה קלה יחסית תרגום לפנצ'ר דו צדדי בפנימית [ 'סנק בייט']

לגבי שאלתך, 80 ק"ג 30 PSI זה כלל אצבע כלשהו..לא מחייב, אבל אלו גבולות הגזרה פחות או יותר [לטיובלס]  מבטיח אחיזה טובה, בליעת שטח מהירה שנותנת מהירות יחסית גבוהה וללא חשש לתקרים

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 03/05/2015 18:20:33
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1568
אתר גרמני בדק את נושא רוחב הצמיגים לחץ הניפוח, ומהירות הרכיבה בשטח.
התוצאות היו חד משמעיות, וללא שום וויכוח.
ראשית, מה היה הניסוי. לקחו חמישה צמיגי שטח ידועים, כלשכל צמיג לקחו שלושה עוביים שונים. כלומר בדקו למעשה 15=3X5  צמיגים.
בדקו את מהירות הנסיעה בשטח של כל 15 הצמיגים בשלושה לחצים שונים.
המסקנה היתה ברורה בכל הצמיגים שנבדקו. ככל שהצמיג היה רחב יותר מחד, וככל שהלחץ היה נמוך יותר, הצמיג היה מהיר יותר. נקודה!!!
הנוסחה:
צמיג יותר רחב + לחץ יותר נמוך = מהירות יותר בשטח.


 

נכתב ב - 03/05/2015 19:19:43
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אם כך זה אמור להיות נכון גם לג'יפים ?

נכתב ב - 03/05/2015 19:19:52
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
226
תגובות
5836
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אופנו, זו אינה בדיקה מעידה אם אין התייחסות לסוג הקרקע. אני מניח ששנינו נסכים שהמסקנות הללו אינן מתיישבות עם הפיסיקה של התנועה והחיכוך, ככל שהדברים נוגעים לרכיבת כביש. מכאן שיש הבדלים בתוצאות ככל שפני הקרקע שונים. אני מסכים למסקנות (באופן חלקי) בשטח טכני. לא מסכים להן בדרכים לבנות סלולות, כבושות ובוודאי בכבישים.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 03/05/2015 19:27:59
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
תהנו

נכתב ב - 03/05/2015 19:42:56
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
תתפנקו

נכתב ב - 03/05/2015 20:46:37
תאריך הצטרפות
18/04/2008
נושאים
94
תגובות
1276
ראיתי 37 psi וקיבלתי חום...גם 30 זה המון. זה מתאים לדרכים לבנות או שטח שלא דורש באמת אחיזה. בעליות וירידות דרדרתיות ומאובננות אני רוכב על 20 בערך.. בדקתי עכשיו על איזה לחץ רכבתי בשבת..20 psi.

אינדיאני מידברי
נכתב ב - 03/05/2015 22:07:07
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1568
כל הכבוד לאיב. אתה בעיניינים!!!. קיימים רוכבים, שרוכבים טיובלס עם 15PSI, לא טעות. הכל תלוי באיזה רוחב צמיג יש לכם. אני רוכב קדמי 20PSI אחורי 27 עם פנימית כמו גדול, אבל צמיג 2.4 אינטש. נסו ותהנו!!

לגבי הטסט שנעשה: מדובר על שטח לא לטעות. לא מדברים על כביש, כי בכביש זה הפוך, לחץ גבוה וצמיג דק דק דק. וזה אמור להתאים לכמעט כל שטח טבעי, למעט מסלול שטח מפולס עם D9 כמו אלו שמידי פועלים ע"י קקל ורשויות אחרות. אבל אז זה כבר לא שטח. (רפי- הדגשתי בתשובתי הקודמת באדום שזה בשטח, מדוע אני טורח סתם?)
אגב, אני אחפש את האתר הזה, שביקרתי בו בעבר מספר פעמים, כי זה בשפה הגרמנית, ונעזרתי בתרגום של גוגל בזמנו...

והכי חשוב מיקי הזכיר לי משהו מאוד חשוב:
יום אחד נכנסתי לתחנת דלק למלא אוויר. לפניי מילאו אוויר שני חברה עם טרקטורונים. ראיתי שהם ממלאים לחץ 8PSI. הייתי בהלם. שאלתי אותם, אז הם אמרו לי, שהם אפילו ממלאים בדרך כלל 7PSI, וזה הכי מהיר והכי בטוח בשטח. אגב היו להם צמיגים ברוחב של לפחות 25 ס"מ, 10 אינטש, צמיגים מפלצתיים.
אגב שימו לב בסרט השנ שמיקי שם לנו. רכב השטח המפלצתי מתקשה לעלות מדרגה. מהסיבה הפשוטה שהגלגל שלו קטן יחסית למשימה הזאת. תארו לכם אותו רכב שטח, עם גלגל בקוטר של נניח 30 אחוז יותר גדול. הוא עולה את המדרגה הזאת בלי להרגיש. וזה בעצם ההבדל בין גלגל אופניים קטן יחסית כמו  26 לגלגל יותר גדול כמו 29 או 32 או 36 אינטש. מתי יגיעו ה-32 כבר??

וכעת אני אסביר לכם מדוע הטסט הזה שנעשה נכון מבחינה פיזיקלית (במיוחד עבור רפי).
בשטח, פני השטח לא חלקים. כל הזמן יש בשטח זיזים שונים ומשונים כמו אבנים קטנות ובינוניות, שקעים באדמה בלטים באדמה, עשב שמבליט את הקעקע ועוד ועוד. ברגע שאנחנו עובדים עם לחץ נמוך, העבודה של האופניים היא פחות וורטיקלית ויותר אופקית, או נגיד בצורה יותר ברורה. ככל שהלחץ יותר גבוה, האופנים קופצות, ואנו מבזבזים אנרגיה וזמן על הקפיצות הללו במ'קום להתקדם קדימה בלבד. וככל שהלחץ נמוך, הצמיג נמעך ומונע את העבודה הוורטיקלית.
וכעת הסבר לגבי מדוע צמיג עבה עדיף למהירות: צמיג עבה פחות נכנס לחריצים. הקרקע הרי מלאה בחריצים, שקעים, בורות קטנים, וברגע שהצמיג עבה, הצמיג מדלג על החריץ במקום להיכנס לתוכו. ואגב זאת בדיוק אותה תופעה כאשר הג'אנט יותר גדול. כולם הרי יודעים ש-29 בשטח יותר מהיר מ-26, בדיוק מאותה סיבה שצמיג שמן מהיר יותר מצמיג רזה.

אבל מעבר להסברים, מדובר על בדיקה רצינית, שנעשתה ע"י מומחים, שנתנו להם את המשימה הזאת לבדוק את הנושא. אנסה לחפש את האתר הגרמני הזה עבורכם.....

נכתב ב - 03/05/2015 22:35:28
תאריך הצטרפות
18/04/2008
נושאים
94
תגובות
1276
המשוואה הפשוטה והיותר סבירה שאני מכיר היא: יותר לחץ בצמיגים..פחות חיכוך/אחיזה=יותר מהירות. פחות לחץ..יותר חיכוך/אחיזה=פחות מהירות. לא מכיר אפשרות אחרת.

אינדיאני מידברי
נכתב ב - 03/05/2015 22:38:45
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1568

FAT BIKE איטיים כי הם כבדים. גם הצמיג וגם הגאנט המפלצתי.
בנוסף ההבדל בין הרוחבים השונים של אותו צמיג שספרתי למעלה, מתבטא בעשרים שלושים או ארבעים גרם. כלומר צמיג מסויים שהוא 2.0 יהיה ב-2.2 עוד שלושים גרם, אבל צמיג FAT עם הגיאנט הכבד הוא מפלצת מבחינת המשקל. אם היה ניתן לייצר נניח כזה צמיג וג'אנט סופר הייטק במשקל של צמיג דק, זה היה תענוג.
אור, לך תלמד את הסבא פיזיקה, אבל רצוי שתעשה את זה להבא עם קצת יותר רספקט, שכרגיל אין לך. תלמד דרך ארץ, כמו רפי למשל!!

 

נכתב ב - 03/05/2015 22:43:20
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
אין עליך דורון, אתה כותב בכזו נחרצות ומתנסח באופן כ"כ אסרטיבי, שכמעט האמנתי לך ליציאה המדהימה הזו:
צמיג יותר רחב + לחץ יותר נמוך = מהירות יותר בשטח.

ואז נזכרתי שכל אתר בעולם (singletracks, mtb, bikeradar), מלבד האתר הגרמני ההוא, לא מסכים איתך. שכל מתחרה XC (הם די מהירים בשטח נראה לי) לא מסכים איתך. שפיזיקה שנה א' לא מסכימה איתך, ושכנראה כמעט כל אחד כאן שיצא לו לרכוב עם מגוון לחצי אויר וצמיגים לא יסכים איתך (זו הפעם הראשונה שאני שומע על הנוסחא הירוקה והמודגשת הזו).
וכל הפסקה הזו לא נחוצה, האנטיתזה לנוסחא שלך כבר קיימת בתור מוצר: FAT BIKES ידועים בהרבה דברים, FUN FACTOR גבוה, עבירות אדירה בשלג וחול, סקס אפיל פסיכי - אבל יש דבר אחד בהם אין ויכוח שהם גרועים וזו מהירות.

אז נכון שצמיג 2.4 על 20 PSI יהיה מהיר יותר בשטחים מסויימים, במיוחד כאלו אגרסיביים או מדורדרים במיוחד שדורשים מקסימום טראקשן, אבל בשאר (במיוחד סינגלי קק"ל שלנו) - פחות. הרבה פחות. 
לגבי FUN - זה תלוי טעם, יש שמתחברים יש שלא, אני אישית זורם על שני הסטאפים ככה שאני לא BIASED לכיוון מסויים.

אבל הנחרצות שלך, היא ראוייה לשבח. במיוחד כשאתה רושם דברים כמו בפסקה האחרונה בהודעה מעלי. אם היית יוזר חדש באתר הייתי בטוח שאתה מנסה להטריל את השרשור.

אתה מוזמן עכשיו לספר ברהיטות עד כמה אני כבשה ההולכת עם העדר ולא מבינה דבר וחצי דבר מהחיים שלי ולא מדגדג את הציפורן של הזרת שלך במנת משכל - אתה יודע, בנוהל ;)

אתה אדיר, בחיי.

אם להתייחס ברצינות לדבריך (כנראה לא עבורך, אני לא מצפה שתשנה את עמדתך בגלל כבשה שכמוני - בשביל דור העתיד!):
וכעת אני אסביר לכם מדוע הטסט הזה שנעשה נכון מבחינה פיזיקלית (במיוחד עבור רפי).
בשטח, פני השטח לא חלקים. כל הזמן יש בשטח זיזים שונים ומשונים כמו אבנים קטנות ובינוניות, שקעים באדמה בלטים באדמה, עשב שמבליט את הקעקע ועוד ועוד. ברגע שאנחנו עובדים עם לחץ נמוך, העבודה של האופניים היא פחות וורטיקלית ויותר אופקית, או נגיד בצורה יותר ברורה. ככל שהלחץ יותר גבוה, האופנים קופצות, ואנו מבזבזים אנרגיה וזמן על הקפיצות הללו במ'קום להתקדם קדימה בלבד. וככל שהלחץ נמוך, הצמיג נמעך ומונע את העבודה הוורטיקלית.

בשביל זה בדיוק קיימים בולמי זעזועים, השימוש בהם מייתר את הגמישות האנכית של הצמיג כמעט לחלוטין והופך אותה לזניחה למדי. זו הסיבה שרואים יותר סס"רים עם לחצים נמוכים מאשר אופניים עם בולמים (או אולי זה בגלל שכולם בורים? לא יודע תשפטו לבד).
מצד שני טרם פיתחנו מערכת שממיסה את הפיזיקה וגורמת לעובדה שיש לך הרבה יותר חיכוך עם השטח להיעלם, היות ואין כזו מערכת עודף החיכוך יוביל לדגרגציה מואצת במהירות בלי שתתרום כוח למערכת, קרי: שני אופנים זהים, אחד עם צמיג 2.1*25 PSI והשני 2.4*20 PSI מתקדמים להם בסינגל במהירות שווה, כשנפסיק לפדל אמור להיות ברור לכולם כאן מי מהם ייעצר מהר יותר ברובם המוחלט של סוגי השטח.
וכעת הסבר לגבי מדוע צמיג עבה עדיף למהירות: צמיג עבה פחות נכנס לחריצים. הקרקע הרי מלאה בחריצים, שקעים, בורות קטנים, וברגע שהצמיג עבה, הצמיג מדלג על החריץ במקום להיכנס לתוכו. ואגב זאת בדיוק אותה תופעה כאשר הג'אנט יותר גדול. כולם הרי יודעים ש-29 בשטח יותר מהיר מ-26, בדיוק מאותה סיבה שצמיג שמן מהיר יותר מצמיג רזה. 
כן.... לא ממש. 29 מהיר יותר מהסיבה שקוטר גדול יותר שומר טוב יותר על אינרציה - קוראים לזה במבחנים 'מתגלגל יותר טוב', בתכלס זה אומר שהוא פחות 'רוצה' לעצור. זו הסיבה המרכזית ש29 מהיר יותר מ26 במישור (הוא לא מהיר יותר בסוויצ'בקים אבל נעמיד פנים שלא התעלמת מזה). בנוסף, זוית התקיפה של הגלגל את המכשולים שיבואו בדרכו טובה בהרבה, ולכן הוא יכול 'להתעלם' ממכשולים שהיו מאיטים גלגל קטן יותר (זה מזכיר טיפה את דוגמת החריצים שלך). כל זה לא קשור בעליל לחריצי שטח שהגלגל העבה 'מדלג' מעליהם (יותר נכון משטח אותם), וההקבלה בין שני המקרים היא בגדר תעלומה.

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 03/05/2015 22:54:00
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
דורון, יש לי דרך ארץ. אין לי דרך ארץ אל אנשים שמזלזלים באחרים על בסיס קבוע, במיוחד ובמיוחד כשהם עושים זאת בלי שיש להם לגיטימציה לעשות זאת. אתה רוצה שאני אצטט אותך משרשורים קודמים בשביל להראות איזו מן 'דרך ארץ' אתה מפגין באופן קבוע?

תזכורת, תגובה ראשונה שלך בדיון בו דנו באוזניות ורמקולים (בנימוס ועם 'דרך ארץ', עד שהצטרפת):
"אני מציע לכל הכבשים ההולכות בשורה, התקועות אחת לשניה בישבן, להסתכל קצת לצדדים. יש גם דברים אחרים לראות בחיים."
ואתה בא ללמד אותי על צורות התבטאות נאותות? סבבה, אני אעשה את זה חמש דקות אחרי שדרעי ייתן לי שיעור באתיקה במקום העבודה.

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 03/05/2015 23:05:15
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1568
אור, אתה לא שווא התייחסות.

נכתב ב - 03/05/2015 23:21:45
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
די נו, אתה פוגע לי ברגשות :(

ואני עוד השקעתי והתייחסתי עניינית לטענות שלך, אני מרגיש מחולל.

i'll go cry myself to sleep now

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 04/05/2015 02:01:33
תאריך הצטרפות
28/10/2008
נושאים
66
תגובות
364
אם יש לך טיובלס אז כדאי שתדע שצמיג רחב לא הולך טוב עם חישוקים צרים. לי, למשל, יש חישוקי XC ברוחב 19 מ"מ ומאז שהתקנתי בגלגל הקדמי צמיג ברוחב 2.2, אני חווה הרבה "גרעפסים" בשטח סלעי ואפילו קרה לי שדופן הצמיג ברח מהחישוק, מה שגרם לאובדן אוויר כמעט מיידי.

נכתב ב - 04/05/2015 06:54:59
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
הבעיה עם צמיגים רחבים ללא קשר לנוסחה זו או אחרת:
נכנס בהם המון אויר
סטטיסטית פגיעים יותר
כבדים יותר
למי שמשתמש בפנימית נדרש מיוחדת רחבה
תופסים יותר בוץ
באין אויר נוטים לצאת מהחישוק ולא ניתן ללכת ברגל
ואם בזמן רכיבה יוצא כל האויר הם לא נותנים אפילו כמה מטרים של חסד, מה שצמיג 2 או 2.1 כן נותן. הרחבים הופכים מיד לדייסת שוקולד עם קינמון.
* לסיכום צמיג רחב הינו אנטי-הישרדות.

נכתב ב - 04/05/2015 07:17:23
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אה ודורון תגיד מה לא נכון ממה שכתבתי מלבד הטעות עם הקינמון cheeky

נכתב ב - 05/05/2015 10:57:24
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
השוק הולך לכיוון של חישוקים רחבים וצמיגים בהתאם, הקונספט של רחב ומלא אוויר נכון בתנאים מסויימים בתנאים אחרים לאו דווקא, רצוי כמו בכל דבר לשמור על איזון.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 05/05/2015 12:21:00
תאריך הצטרפות
05/08/2005
נושאים
12
תגובות
639
אור,

מסתבר שזה לא מדויק לגמרי, ברור שהנוסחא שדורון הציב לא יכולה להיות נכונה הרי אם כך צריך להוריד את הלחץ למינימום ואז נהיה הכי מהירים ולא כך הוא 
אבל... ודווקא בעבודות שנעשו ברכיבת כביש מסתבר שיש איזון בין הלחץ הגבוה שמוריד אחיזה אבל גם מוריד את ההתנגדות לגלגול ובין הלחץ הנמוך שעושה ההיפך, כאשר הלחץ גבוה יש לצמיג נטייה לקפצץ מכל מהמורה קטנה, ככל שהלחץ יהיה גבוה יותר כך התכונה הזו תגבר עד לנקודה שהיא תפגע במהירות ההתקדמות 
צא וראה שהיום הרבה רוכבי כביש מורידים את לחצי הניפוח ובמקביל משתשמשים ברוחב צמיג גדול יותר - 25ממ בד"כ לעומת 23ממ בעבר ויש כאלו שמשתמשים ברוחב 27ממ. ולא רק ברכיבה על דרכים רומאיות משובשות...

נכתב ב - 05/05/2015 12:54:19
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
איציק, מעניין לשמוע את מה שרשמת על רוכבי הכביש - חידשת לי.
אין בינינו ויכוח, כי בניגוד לברנש אחר אני לא פרסמתי כאן נוסחת פלא (ולא חושב שצמיג 1.9 על 40PSI הוא ה-פתרון הנכון) אלא רק הצגתי מדוע הטיעונים שלו לוקים בחסר, או לכל הפחות מבצעים 'הזנחות נתונים' די קריטיות. 

אני מאמין שיש איזו נקודת איזון, בטווח 2.1-2.4, שמהווה פשרה טובה בין הפרמטרים. הנקודה הזו משתנה בהתאם לתוואי השטח: קרי בסינגלי קק"ל ארכב בלחץ אויר שונה מאשר בדרך הסוכר, ואם הייתי יכול לשנות את רוחב הצמיג הייתי עושה גם זאת. האם אתה מסכים איתי עד כאן או שגם אתה סבור שיש שילוב שמציע רק יתרונות בלי קשר לשטח (בהנחה שהשטח לא סלול והדוק, כפי שנאמר באחת ההודעת לעיל)?

בכל מקרה, אני עומד מאחורי מה שרשמתי במובן של איזה פרמטר יותר אקוטי/משפיע, בדגש על הטווחים המדוברים ולא טווחי-קצה. ובסופו של דבר אם אנחנו רוצים לתקוף את העניין בצורה הכי קלה: אופני תחרויות (נניח XC כמקרה בוחן, זה הכי קרוב למה שרובנו רוכבים בפועל) - המתחרים לא משתמשים בצמיגים רחבים על לחץ אויר נמוך, והם רוכבים בתנאים קשים מאלו של הרוכב הממוצע שקורא את השרשור הזה. מה, הם עושים את זה בשביל הנדיקאפ..? או הם יכולים לעשות את זה בגלל שהם פרו'ס...?
אם נניח שכן, איך זה שאין אופני XC שמגיעים עם צמיגים כה רחבים? בתכלס אפילו AM לא מגיעים עם 2.4 בד"כ.

makes sense?

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 05/05/2015 13:19:03
תאריך הצטרפות
05/08/2005
נושאים
12
תגובות
639
אכן, אנחנו מסכימים על רוב הדברים
אבל גם דורון צודק אלא שהוא לא דייק, בעבר מקובל היה לחשוב שככל שהלחץ יותר גבוה המהירות תגדל (על חשבון אחיזה נוחות וכו') לאחרונה נעשו בדיקות שהפריכו את הטענה הזו, ואני משער שזה מה שדורון קרא, אלא הראו שלא כך הוא ויש נקודת איזון שמעליה המהירות תפחת עם העליה בלחץ.
ברור שהמסקנה ההפוכה, ככל שהלחץ נמוך יותר המהירות תגדל היא גם לא נכונה 

עכשיו תשלימו smiley

נכתב ב - 05/05/2015 15:16:12
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צמיג הקרוסמרק לא מצטיין באחיזה והמצב מחמיר אם מנפחים את הצמיג יותר מידי 
למשל אני עם 85 ק"ג שלי  אחורי 28 וקדמי 23  ולא ממלא עד לירידת לחץ  של25ו20 

מחקרים חדשים הראו שאנשים מפסיקים לקרא [ברשת] לאחר כמה פיסקאות ומאבדים עניין די מהר 
כך שמי שרוצה להסביר מומלץ לקצר 

אנחנו רוכבים על שורה של אילוצים וכמו שכתב לפני רוחב החישוק השיגרתי מכתיב 
צמיג עד מקס 2.35 ועדיף 2.2 מבחינת התאמה צמיג חישוק 
מומלץ שהקדמי יהיה קצת יותר שמנמן אז כבר אין הרבה ברירות מלפנים 2.2 מאחור 2 עד 2.1 
הלחץ לצורך אחיזה נגזר ממשקל הרוכב ומומלץ כמה פחות עם טווח ביטחון למגע אגרסיבי בחישוק [סניק בייט] 
אז מהירות הגילגול על אותו צמיג היא תוצאת לוואי 
ולאף אחד לא כדאי לשחק עם הלחץ רק בשביל מהירות גילגול [פלוס מינוס 10%]
אחרת זו לא רכיבה טובה ובטוחה

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/05/2015 15:25:54
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אם כבר גלשנו ללחצים בצמיגים,
לא שמעתי כאן התייחסות להוראות יצרן....
(מצפצפים הא?)  wink

נכתב ב - 05/05/2015 15:33:54
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
בכל האמור על לחצים נמוכים אין להם להוראות היצרן כל משמעות, זה כיסוי תחת - מנסיון רב שנים

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 05/05/2015 15:38:42
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
רגע אחד
צמיג הוא "אביזר" הכי חשוב מבחינת בטיחות
גם ברכב אופנוע וכו'
אז באמת לא הבנתי .

נכתב ב - 05/05/2015 15:44:02
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
איציק, אני עדיין לא לגמרי מבין אותך. איפה בדיוק הנקודה בה אתה סותר משהו מהדברים שאמרתי..? אני מסכים עם כל מה שאמרת, ואני לא מוצא סתירות בין ההודעות שלנו.
אני חוזר ואומר, לא טענתי ולא אטען שיש נוסחא שאומרת מה הסטאפ האופטימלי באופן אבסולוטי, כי אני מאמין שזה תלוי-שטח. כל ההודעה שלי לדורון (הראשונה) היתה בחלוקה של סד"ג 50% שאומרים את זה, 40% שמראים את הסתירות בדבריו, ו10% עקיצות. give or take.

אני והאופנוחן לא נשלים מהסיבה שה'סכסוך' שלנו לא נוגע לצמיגים, הוא נוגע לאופן התנסחות. שמתי לעיל קישור וציטוט שמציג את אחד המקורות לאותו סכסוך, ומההודעות שלי כאן אפשר להבין מדוע הוא לא מחבב אותי במיוחד :)
בכלליות אני נוטה להאמין שכל מי שמכיר את הנפשות הפועלות בפורום כאן יכול להבין מאיפה זה נובע.

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 05/05/2015 16:22:08
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מיקי,
נראה לך שרוכב ששוקל 60 ק"ג יוכל לרכוב עם 35PSI על ז"ק כפי שמציינת המגבלה על צמיגים רבים?
המשקל העצמי שלי - 70 ק"ג רוכב על ז"ק 20-22PSI ועל ש"מ 25-27 כל מי שרוכב טכני ומשקלו אינו גבוה אינו יכול לעמוד במגבלות הכתובות על הצמיג.
ברור שצריך גם שכל ישר ועל צמיג 2.3 או פחות לא רוכבים עם פחות מ10 PSI, למה היצרן כותב את זה? בעיקר בכדי שהוא יוכל להשליך על הלקוח את האחריות לכשל / חובתו ע"פ התקנים, יכול להיות שרכיבה זמן רב עם לחץ נמוך עלולה לגרום לנזק לצמיג, מצד שני גם צמיג ותיק מדי מועד לפורענות, אז לך תשתולל עם לחצים נמוכים אולי תגלה עולם חדש של יכולות.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
n.y
נכתב ב - 05/05/2015 16:57:25
תאריך הצטרפות
31/03/2014
נושאים
1
תגובות
15
בולם זעזועים טוב ככל שיהיה לא מסוגל לבלום זעזועים כמו הצמיג.
בנהיגת שטח מהירה (אני לא מדבר על שביל לבן) ברכב שטח, אם נוהגים בלחץ מלא גם עם בולמים מעולים שוברים את הרכב והעצמות.
ברור שזה צורך יותר אנרגיה..אבל נניח שהמשוואה היא מה יותר .. יותר אנרגיה לפידול כדי לפצות על יתר האחיזה..או האנרגיה שנשקיע בלשלוט באפניים. 
אם כח הכבידה בא לעזרתנו..אז אין בעייה בכלל, ברור שעם לחץ אוויר נמוך ויותר אחיזה נהיה יותר מהירים כי יש יותר שליטה באפניים.
ברכב שטח אנחנו מתאימים לחץ לפי פני השטח הספציפים..כעקרון גם באפניים צריך
 

נכתב ב - 05/05/2015 17:10:52
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
לך תצא עם ג'יפ מדיונה עם לחץ אוויר גבוה בגלגלים

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 05/05/2015 17:56:21
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אדי
אני משקל 83 ותוסיף תיק מים וכו' לא מסתדר לי לחץ פחות מ 35 אחורי ....

נכתב ב - 05/05/2015 17:59:51
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
נזרום על ההקבלה לג'יפים -
האם לנסוע בלחץ מאוד נמוך בשטח זה יותר מהר מלחץ 'בינוני' (מה שאתה בד"כ נוסע איתו לצורך העניין)?
נכון שלא?
אז לא הבנתי מה אתה מנסה להוכיח....

אף אחד כאן לא טען שצריך לרכוב בשטח עם 60 PSI, לקחת את הדברים לקיצון זה בד"כ לא עובד, השאלה היא מה יותר יעיל (או מהיר בדיון הזה) בתוך הטווח ה'נורמלי', נורמלי זה סד"ג של 20-35 PSI.

עד כמה שהבנתי, כמעט כולם מסכימים שצריך להתאים את הסטאפ לשטח.

אני סבור כי כאשר אנחנו בתוך ה'טווח הנורמלי' לחץ גבוה עם רוחב צר יוביל ליותר מהירות ופחות אחיזה, וככל שהשטח נהיה אגרסיבי יותר הנוסחא הזו מאבדת מערכה (פתאום התשלום באחיזה/שליטה עולה לך במהירות), או לחלופין ה'טווח הנורמלי' מצטצמם מלמעלה (אם במסלול כורכר הייתי שוקל 30 PSI, בדרך הסוכר לא הייתי שוקל זאת בצחוק - גבול הגזרה העליון ירד)

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 05/05/2015 19:05:52
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ההקבלה לרכב שגויה מהיסוד למעט כמה נקודות דמיון בין הרכיבים

את לחץ האוויר בצמיגים קובע יצרן הרכב ולא יצרן הצמיגים
הלחץ המצויין על צמיג אופניים הוא לחץ מקסימאלי שיצרן הצמיגים מאשר ראה דברי אדי

מבלי להעליב איש [במיוחד את מיקי] 
אותו המפרט בדיוק עם שני רוכבים שונים בעלי אותו משקל אבל עם חושי רכיבה שונים 
יזדקקו ללחצים שונים 
ככל שהרוכב נוטה לרבוץ על האוכף וממעט להתרומם בכל קפל קרקע מזדמן כך הוא זקוק ללחץ גבוה בצמיגים 
רוכב ערני שנוטה להכנס לעמידת מוצא בכל הזדמנות [וגם מוריד משקל ציוד מהאופניים] יכול להסתדר יפה עם לחצים נמוכים ובכך זוכה לאחיזת קרקע משופרת 
ומרחיק משמעותית את הסיכוי ל"סנייק בייט"

זהר דה וולנסה - תמשיך עם הקרוסמרק wink

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/05/2015 19:22:30
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
צביקה
מלבד הפאוץ' והספידומטר אין על האופניים שלי כלום, גם לא מתקנים לבקבוקים.
הבעיה של לחץ נמוך צצה במקרים הבאים:
פידול חזק בשטח אבנוני
ירידה תלולה עם שפע של שורשי עצים וכו'
עליה תלולה שגורמת לרוב המשקל לשבת על נקודת המגע של הצמיג האחורי
עכשיו צביקה תגיד מה כתבתי לא נכון cheeky

נכתב ב - 06/05/2015 10:14:18
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
מה שכתבת זה בסדר אבל לדעתי אתה על לחץ גבוה מידי 

אבל אולי זה בגלל ה ז"ק sad

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
n.y
נכתב ב - 10/05/2015 09:24:09
תאריך הצטרפות
31/03/2014
נושאים
1
תגובות
15
oryo

אני אוריד אוויר בגיפ עד אשר ארגיש בנוח בנסיעה, שוב הכל תלוי במהירות ואופי השטח. וכן בהחלט אפשר להקביל לאפניים.

לא אוריד מתחת ל 18 אם הנסיעה מהירה ויש סיכוי שאבן תמעוך את הצמיג ותפגע בגנט, בחול רך אפשר להוריד גם ל 10 (וגם 8), עם צמיג מתאים שלא יפרוק מהגנט.

דרך אגב גם בטיפוס על מכשולים, ולא משנה אם זה עם גיפ או אופניים, פחות אוויר אומר שהצמיג "עוטף" את הבליטות והזיזים, ומעלה מאד מאד את האחיזה.

אין ספק שיותר אחיזה ושטח מגע דורש יותר אנרגיה - בגיפ פשוט נותנים יותר גז, באפניים בעייתי.. לכן  תמיד תתקיים המשוואה (בטיפוס ופידול מישורי), מה יקדם אותי יותר מהר, יותר שליטה, אחיזה וכו'..או פידול יותר מהיר..


 

n.y
נכתב ב - 10/05/2015 09:29:21
תאריך הצטרפות
31/03/2014
נושאים
1
תגובות
15
צביקה.. יצרן גיפים לא קובע את הלחץ בצמיגים בשטח.
צמיג שטח אמיתי מיועד לכך שיוכל להיות עם 35psi על הכביש, ו 8psi בדיונות.

למהדרין יש אפילו מערכת ניפוח מתוך תא הנהג.

Avi
נכתב ב - 25/12/2019 15:10:49
תאריך הצטרפות
06/07/2013
נושאים
1
תגובות
2
יש לי צמיג 2.8 טיובלס האם אפשר להחליף לצמיג טיובלס 2.4

Avi
נכתב ב - 25/12/2019 15:11:50
תאריך הצטרפות
06/07/2013
נושאים
1
תגובות
2
יש לי צמיג 2.8 טיובלס האם אפשר להחליף לצמיג טיובלס 2.4

נכתב ב - 25/12/2019 15:38:29
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
51
תגובות
664
סאלמת על זה שהתלבשת על דיון מ 2015 :-)
לדעתי אתה צריך לבדוק זאת על פי המידע שמתייחס לחישוק שלך, מותנה ברוחב/התאמת החישוק

Groopy
Groopy
Groopy