נושא: הקפיצה הגדולה ביותר שאפשר מהפלטה הקטנה לגדולה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/09/2013 12:01:45
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
בקרנק דבל  מה יכול להיות ההפרש הגדול ביותר בין הפלטה הקטנה לגדולה 
בהנחה שהפלטה הקטנה ביותר הקיימת היא פלטה של 20 שיניים
האם המעביר הקדמי יצליח להקפיץ את השרשרת לפלטה גדולה מ38 שיניים 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 18/09/2013 12:30:15
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
מובילנו הקדוש בעיה"כ רוכב כמו מלך על 24/42 . 
זהה להקפצת חי השיניים שלך.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 18/09/2013 12:32:15
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
ההפרש המקסימלי שהיה מותר בעבר בין הפלטה הקטנה להכי גדולה (בקראנק משולש)- היה 22 שיניים. נדמה לי שכיום זה 24. אני לא רואה שום סיבה, מדוע אי אפשר יהיה להקפיץ בשתי פלטות בהפרש דומה.

אני זוכר שבעבר רוכבי DH היו משתמשים בשתי פלטות בהפרשים של 20 שיניים.

נכתב ב - 18/09/2013 12:47:47
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יש המלצה של שימנו מקסימום 14 שיניים בין פלטות.

לחופש נולד
נכתב ב - 18/09/2013 13:03:06
תאריך הצטרפות
08/03/2006
נושאים
54
תגובות
570
מעל 5000 ק'מ בגרופי
באופני קצה תחרותיים הפלטות הן 39/26 וברוב הזוגות האחרים היחס 38/24
כלומר הפרש של 14-15 קביל
מי שהצליח להרכחב 39/22 או 38/22 יבורך

When you have to shoot, shoot! Don't talk אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 18/09/2013 13:08:26
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
עשיתי המון ניסויים בשטח הזה.
דרכי למדו בDAA שיעור חשוב בתאימות קרנקים [חבל שלא ידעו לבד...]
פלטות קרנק 20 ו 30 הילוכים שונות ולא תאימות .
פלטות XT ו-XTR אינן חיות ביחד. במערכות עשרה הילוכים [20,30]

המעבר בהפרש שיניים גדול של הפלטות, קובע לפי שימנו, את אורך המעביר האחורי ומוגבל לפער של 14 שיניים על כלוב ארוך - בחיים התמונה שונה והרבה יותר ורסטילית.

בסראם [26/39] החיים אחרים, אבל אני לא מכיר.
חיים, ניסיתי 22/38  ועשה צרות.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 18/09/2013 16:31:26
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הנה הצעה שלי מה לעשות...
שימנו (המנוולים, אלא מה??) הגבילו את המערכות X10 באופני הרים למעבר של 12 או 14 בלבד בין הפלטות, כמו שנאמר.
קיימים שני פתרונות:
1. לשים ביד שמאל מעביר הילוכים - שטח ישן של 9, ולהשתמש בהילוך ישן של 9 גם כן, ששם מרווח התנועה יותר גדול.
2. להשתמש בהילוך קדמי של אופני כביש. שם המרווח הרבה יותר גדול גם כיום. למעשה הסטנדרט של 36-54 מאוד מקובל באופני כביש.
בקיצור לוותר על העברת ההילוכים של ה-DYNASYS לגבי המעביר הקדמי, ולחזור לשיטה הקודמת- שטח או כביש.
אם זה מאוד חשוב לך, אתה תמצא לזה פיתרון, ושתי הדרכים שנתתי כעת, אמורות להנחות אותך לפיתרון בסבירות גבוהה.

נכתב ב - 18/09/2013 18:19:50
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צביקה, טריפל פתרון מצויין אם אתה חושש מיחסי העברה מצומצמים.

לחופש נולד
נכתב ב - 18/09/2013 19:18:44
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אתה יותר מצודק לי מתאים  9X3  גלגש"ים אני פשוט מכייף עם זה 
אלא מה האופניים ששמתי עין עליהם מגיעות עם 10X2  ופלטות 24-38 
בעליות האחרונות שרכבתי בשיא החום לירושלים הטריפל הוכיח את עצמו 
בעליות הארוכות פשוט העברתי להילוך סבתא ונתתי מנוחה לשרירים פשוט מנוחה 
לא מוותר על הילוך סבתא אני אוהב לטוס בירידות ולנוח בעליות 
בסוף אאלץ לשלם כפול ולבנות אופניים לטעמי 
למי שתוהה אלו אופניים מצאו חן בעיני אז זה "קונה היי היי דלוקס 2014 "29 קרבון" 
שיגיעו רק בפברואר sad

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 18/09/2013 19:40:06
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ממש לא צודק.
יש לטריפל יתרונות, אולם לדאבל יש יותר יתרונות.

והיתרונות של הטריפל הן רק בקצוות ואתה לא שם רוב הזמן.
היתרונות של הדאבל הם איפה שאתה נמצא רוב הזמן.

העניין הוא רק להתאים לרכיבות השגרתיות שלך את יחס העברה המתאים לך.
ואגב.. 24/38 מכסה לך כמעט הכל, בוודאי כשתהיה על קסטה 11-36

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 18/09/2013 21:51:11
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
הפלטה הקטנה שלי 26. עליתי איתה כל העליות הקלסיות כולל עין לימון , לעומס חום בעליות של ירושלים עוד לא מצאתי פתרון (חוץ מרכיבה בלילה)

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 18/09/2013 23:29:07
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
132
תגובות
434
ברשותכם, אני "אתפוס טרמפ" על הפוסט המועיל שצביקה פתח ואשאל שאלה.

האם קראנק 22/33 (קפיצה של 11 שיניים) בשילוב קסטה 11-36 אמורים לכסות את רוב הטווח שצריך ברכיבת AM, וגם לתת מענה טוב לעליות (גם ארוכות וגם קצרות יחסית אבל טכניות)?

האם עדיף לשים פלטות אחרות בקראנק שיכולות לתת מענה יותר טוב מ- 22/33 לרכיבת AM?

בתודה מראש.

נ.ב.
הקונה נראים ממש טוב באתר שלהם, וגם המפרט נדיב.
דרך אגב, אם תבנה אותם בעצמך יכול להיות ששווה לך כבר ללכת על סראם XX1 עם 1x11 או על ה- X01 החדש, שהוא גירסה קצת יותר זולה של ה- XX1, ולפי מה שקראתי בחו"ל - לא פחות טובה (הקסטה בשניהם היא 10-42)?
 

נכתב ב - 19/09/2013 00:59:34
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ה22 יאפשר לך לעלות את כל העליות האפשריות [מכאן זה רק אתה]
ה33 מאוד יקשה עלייך לפתח מהירות היכן שאפשר לטוס.
מצד שלישי, מי טס בAM ?  אז מתאים!

הXX1 אמנם מכסה את כל הטווח, אבל עולה יותר מאופניים קומפלט עם X9.  
הX01 זה בעצם חיקוי [מאוד יקר] של הXX1.  לא מוצא מה ההבדל שם מלבד המשקל ואולי קצת המחיר.   ומרגע שקנית את המערכת, אתה מחוייב לה.
שברת מעביר?  עכשיו תחכה חודשיים בבית עד שיגיע חלופי.  [ועוד לא דיברנו על תאימות לנאבה הקייימת ומתאם שחייבים לשים כדי לאפשר לקסטה מקום. [ואין מתאמים לכל הגלגלים, ממש רק למעט]

עם זאת, להערכתי זו תהיה המערכת האולטימטיבית בעוד שנתיים.
יהיו מספיק חלפים והמחיר יהיה שפוי.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 08:11:41
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מסכים עם רפי, המעבר לפלטה אחת תהיה בעוד שנתיים שלוש מקובלת כסטנדרט גם באופניים זולים יחסית.
 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 19/09/2013 10:19:08
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
הפוך GFRF הפוך
בהתייחס לעקומת הלמידה וההתחזקות שלי [לא שלכם] 
באופניים הבאות שלי הייתי מושך דווקא לכיוון של שימנו 9X3 עם קצוות נדיבים 
אני חוזר ואומר אני רוצה לטוס בירידות ולנוח בעליות עוד כמה שנים טובות smiley

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/09/2013 12:48:14
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צביקה,
כשכבר טסים, אין משמעות לגלגשים.. אפילו אם אתה רק ב50 קמ"ש כמעט שאין לך לאן לדווש יותר.  מה גם שבדרך כלל [99% מהכלל] כל הטיסות האלו הן סיפור של חצי דקה + - עד מקסימום 3 דקות.  
 לכן, זה כמעט לא משנה אם תשים מערכת סינגל דואל או טריפל. כל עוד תשמור על הילוך סבתא 24-36.  כל היתר בטל מעיקרו.
 

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 13:07:12
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
132
תגובות
434
תודה על התשובה רפי!

ראיתי שרשמת שלגבי פיתוח מהירות, גלג"ש של 33 יגביל. 
השאלה אם כדאי להחליף את ה- 22/33 ב- 24/36? 

ככה גלג"ש גדול של 36 במקום 33 יעזור בפיתוח מהירות ושמירה עליה, אבל השאלה אם החלפת הגלג"ש הקטן מ- 22 ל- 24 תפגע ביכולת הטיפוס, ואז אולי כבר כדאי להישאר עם ה- 22/33?



 

נכתב ב - 19/09/2013 13:21:41
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אני רוכב על 24/38.  ואפילו ב38 המהירות שלי מוגבלת .  אבל זה קורה לעיתים כל כך נדירות, שזה לא באמת מגביל אותי.

לשאלתך, אני חושב שכן. 24/36 ואף 24/38 יתאימו לך יותר.   לדעתי.  
נסה להתייעץ עם רוכבי AM שהתעסקו וחפרו בנושא ולא מי שקנו אופניים והם חיים עם מה שקיבלו.

ה24 לעומת ה22 יגרום לך להתחזק.  בכח.   :)

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 19/09/2013 13:28:51
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
132
תגובות
434
וואו רפי, איזה מענה סופר מהיר!!!

בדיוק התכוונתי לשאול לגבי ה- 24/38 אבל הקדמת אותי. קראתי והחכמתי. 
אני אבדוק את הדברים ואעשה את הבירורים לגבי זה.

אז שוב תודה וחג שמח. 

Loading...