נושא: SRAM XX1 - זהב וכסף

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 24/08/2012 00:14:24
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
למי שלא שם לב  שלוש המדליות ( קולהבי, שורטר ופונטנה ) באולימפיאדה היו השנה  מצויידות ב SRAM !  שניים עם XX1  ואחד היה עם XX .
לא זוכר אם דיברנו על זה אבל עכשיו זה רשמי - סראם משיקה קומבינציה חדשה. ואללה לא נחים שם לרגע אחרי שהטריפו את העולם עם ה 2X10 .

עכשיו יוצא 1X11 .   קסטה אחורית  של 42-10 .
פלטה אחת קדמית  בלבד במבחר לפי  הרוכב, האיזור והמסלול  .
בטווח של 28-36 בקפיצות של 2 שיניים.
סרטון

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 24/08/2012 00:15:18
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ושלוש המדליות  במסלול ה XC

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 24/08/2012 11:49:30
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
זה שידרוג קצת יותר הגיוני ממערכת 2X10 מבחינה כלכלית בגלל שאין צורך במעביר קדמי וסביר להניח שהפלטה הקדמית זולה יותר.

נכתב ב - 24/08/2012 11:54:37
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
מעביר, שיפטר וכבל.
אבל... האם רוכב "עממי", טוב ככל שיהיה, יכול לרכוב עם זה ?
נראה לי שלא.
זה מתאים לתחרויות ולמקצוענים.  אחרים לא יעמדו בעומס, בעליות [אני חושב..]

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/08/2012 12:07:45
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
סוף סוף  שואפים למשהו הגיוני  ויתפנה מקום בכידון

אך האמינות  לאורך זמן  תגיד את המילה האחרונה  , בכל זאת  מאתגרים את המעביר האחורי למהלך  גדול יותר ממה שהורגלנו

אם זה יתפוס אז סוף  סוף  סדר הילוכים רציף ללא כפל
 ואין נפילות בפלטה הקדמית 

נשאר רק להגיע לקצוות ההילוכים הקיימים שגם הרוכבים הממוצעים


ואז יגיע  החלום האמיתי גיר פלנטארי קל משקל  וקצות הילוכים מפנקים .
השילוב האולטימטיבי של  שרשרת סינגל ספיד עם התנהגות גירית מושלמת .
לאופני ה"27.5  שארכוש ב   2015

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 24/08/2012 12:11:27
תאריך הצטרפות
05/09/2011
נושאים
148
תגובות
1524
נראה חזק ביותר,  

ראיתי פה כמה פעמים , אנשים מדברים על גדלים , יחסי כח וכל מיני דברים שאין לי מושג,  

מישהו יכול לעשות סדר בדברים,  קודם בשיטה הרגילה ואיך זה בהשוואה לשיטה הנ"ל?  

כלומר, אני מעריך שמאחורי זה יש מספרים של יחסי כח/העברה,  האם בשיטה הזו מקבלים את אותו מרחב שיש ב3X10  ?


תודה.

נכתב ב - 24/08/2012 12:11:35
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
מצחיק שכולם גרמנים חוץ מראש הפרוייקט...smiley

11 הילוכים על פלטה אחת ומעביר עם כזה מהלך עבודה, הייתי מצפה שיהיה שם
chain guide.

KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 24/08/2012 12:22:37
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אני חושב שזה בדיוק המקרה שבו לא צריך את הצ'יין.

בדיוק כמו ב2X10, הבעיות יהיו בקצוות.
אתה תהיה איטי יותר במישורים, וחלש יותר בעליות.
36 לא מספיק מהיר [גם לא עם גלגש קסטה 10] והוא יקרע לך את השועה בעליות.[גם על גלגש קסטה 40 ]

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 24/08/2012 12:40:59
תאריך הצטרפות
18/05/2006
נושאים
274
תגובות
4783
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
אני יעבור לsram,
כשמסלולי הxc בארץ יהיו כאלו. 




 indecision
 

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 24/08/2012 23:42:31
תאריך הצטרפות
11/07/2009
נושאים
33
תגובות
148
רפי, אתה בטוח לגבי "איטי יותר במישורים וחלש יותר בעליות"?
אני רוכב היום עם אופני אול מאונטיין 26. פלטות 24/32 וקסטה 11-36.
זו לא מערכת 2/10 מקורית אלא 3/10 שהורדה ממנה הפלטה הגדולה לטובת באש גארד.
הילוך הכי מהיר למישורים זה 11 מאחור עם 32 מקדימה והילוך הכי איטי לעליות זה 36 מאחורה עם 24 מקדימה.
דרך אגב, נדיר שאני מגיע להילוך הכי מהיר כי אני רוכב כל הזמן בסינגלים, בעיקר טכניים, ואם אני מגיע למהירות גבוהה, זה בגלל שאני בירידה שמטיסה את האופניים למטה (ולא הדיווש).
כל הרוכבים שאני רוכב איתם רוכבים בדיוק באותה צורה עם אותה מערכת וישנם מאות רוכבים כאלה בבן שמן ובמקומות שכמותו.
זה כמובן לא מתאים לרכיבות מהירות במישורים בשבילים לבנים.
במערכת החדשה הזו של סראם יש קסטה 10/42 ואפשרות לבחור פלטה מ-28 עד 36.
אי אפשר למצוא כאן פלטה (ממה שסראם מציעים כאן) שתגרום למערכת הזו להיות זהה, בהילוכים הקיצוניים, למערכת שלי?
במערכת של סראם הגלג"ש הכי גדול הוא 42 ואצלי הוא 36. ההילוך הכי נמוך שלי היום הוא 24/36. במערכת של סראם, אם אני אשים למשל פלטה 30, ההילוך הכי נמוך יהיה 30/42. זה לא זהה פחות או יותר ל-24/36 שלי? (איך מחשבים את זה?)
ואם התשובה היא כן וזה פחות או יותר זהה, עכשיו צריך לבדוק את ההילוך הכי גבוה. בסראם החדשה זה יהיה 30/10 ואצלי היום זה 32/11. זה לא קרוב?

נכתב ב - 25/08/2012 03:41:25
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
ערן , מה המהירות המרבית שהצלחת לדווש על הפלטה ה״גדולה״ שלך? 35קמ״ש, 40קמ״ש?
באופני הAM שלי לא ויתרתי על הפלטה הגדולה , היא גם מגנה על הפלטה האמצעית וגם מאפשרת מהירויות יותר גדולות בירידות של בן שמן.....

לגבי יחסי העברה, תעשה אחד חלקי השני , כלומר 30 חלקי 10 זה בעצם פי 3 סיבובי גלגל עבור סיבוב פדל שזה קצת יותר מהירות מאשר 32/11

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 05:49:04
תאריך הצטרפות
11/07/2009
נושאים
33
תגובות
148
שלמה, גם כשהיתה לי פעם פלטה גדולה, מעולם לא השתמשתי בה בבן שמן והיא רק הפריעה בטיפוס על סלעים. לגבי המהירות המירבית שהצלחתי לדווש על הפלטה ה"גדולה" הנוכחית שלי, וואלה אין לי מושג. אף פעם לא היה חסר לי הילוך בירידות, ואני עושה אותן די מהר.
אם החישוב הוא כמו שאתה אומר, אז המערכת הזו היא מעולה בשבילי עם פלטה 28.
בהילוך הכי נמוך זה יהיה בול כמו שאצלי היום. 24 חלקי 36 זה 0.666666 ו-28 חלקי 42 זה גם 0.666666
בהילוך הכי גבוה זה יהיה כמעט זהה למה שיש לי היום ועדיין ממש מספק. היום ההילוך הכי גבוה שלי נקרא 2/10. במערכת של סראם עם פלטה 28, ההילוך הכי גבוה יהיה שווה ערך ל-2/9.7 שיש לי היום.
מגניבבבבבבבבב
יש עוד שדרוג שאפשר לחלום לקראתו

נכתב ב - 25/08/2012 07:08:05
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
אני חושב שיש משמעות עדירה לקפיצות בין ההילוכים , כלומר בגלל שיש רק 11 הילוכים יהיה לך בור ענק בין ההילוכים , כך שתעלה הילוך ותרגיש שקשה מדי , כאילו שעם ההילוכים הנוכחיים שלך אתה מתכוון לעלות הילוך אחד אבל קופץ ואתה מעלה 2 במקום, זה יכול להיות מאוד מעייף.

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 10:01:37
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
רעיון  טוב, עם מעט מגבלות בקצוות, מגבלות שלא יפריעו לרוכב  עם כושר בינוני ומעלה..
יהיה צורך להחליף את המעביר האחורי, את השיפטר, שרשרת והקסטה, מעניין אם ה- HUB  בגלגל מתאים לקסטה?

לחופש נולד
נכתב ב - 25/08/2012 14:48:15
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ערן,
אתה צודק בעיקרון, זו הסיבה שאני עברתי ל20 הילוכים [26/38 ומהר מאוד ל24/38]  רוב הזמן אתה לא שם. בקצוות.
ובכל זאת היחס המוצע כאן יגביל אותך מאוד .
בסינגלים טכניים בעליה כשתצטרך כח נטו, אתה תעשה אחד מאלו : תתקע את מי שמאחורייך, תתבעס על החיים, תקרע את השרשרת, או האוזן, או ...הכל כולל הכל [בחר את האחרון.. ]
כמו שאמר יורם, רוכבים מצטיינים [ולא בינוניים+] רק ירויחו. בתנאי שמדובר על מסלולים "רעים".   במישורים וירידות מתונות הם יקיאו את הכליות שלהם כשאחרים חלשים בהרבה יעקפו אותם תוך זמזום "מזמור לשלמה" .  כך שגם שלמה צודק.

נראה לי שצריך יהיה להחליף את ההאב.
מעניין מה צופן לו העתיד בנושא. האם מערכת 12 [8/40] על גלגש 42 כבר בפתח ? מהו קצה השיפור, זה שאחריו אתה בגרעון כח ומהירות, או שהפסד המשקל מקזז את תועלת יחס ההעברה ?

ואולי הגיע הזמן לחשוב במונחי גלגש אחרים ? נניח גלג"ש אחד קדמי שמשתנה - נפרס או מתכווץ בלחיצת שיפטר [חשמלי?]  לכו תדעו.


החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/12/2017 18:46:27
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
עברו חמש שנים...  איפה אנחנו איפה ? חחחח  
ובכל אופן, שאלה שדרכה הגעתי לפסט העתיק הזה. האם שרשרת 11 מתאימה למערכת איגל 12 ?

שבת שלום

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/12/2017 19:34:07
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
Some nominal widths measured across the rivet between chains are:
  • 12 rear cogs — 5.3 mm
  • 11 rear cogs — 5.5 mm
  • 10 rear cogs — 6 mm
  • 9 rear cogs — 6.5 to 7 mm
  • 6, 7, and 8 rear cogs — 7 mm
התשובה הקצרה לא!
התשובה הארוכה כאן!

Work Less Ride More
נכתב ב - 15/12/2017 20:13:01
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
👍
תודה

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 16/12/2017 17:44:56
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
באותו עניין יש  גלג''ש 30 שן קדמי שיתאים למערכת 12 סראם אבל על קרנק 11*2 של שימנו כגלגל בודד כן? 

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 16/12/2017 20:00:34
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
יש ל one up
Compatible with: 9, 10, 11 and 12 Speed Chains
11 speed Shimano XT M8000 1X and 2X armsets
11 speed Shimano SLX M7000 1X armsets
11 speed Shimano MT700 2X armsets
כולל תיקון מושלם ל chain line לקראנק 2X11
Perfect chainline 49mm (corrected from stock 50.4mm) for a quieter drivetrain with improved chain wear and best drop performance
Includes shims to allow compatibility with your stock Shimano 1X or 2X hardware (no need to buy a new bolt pack)
 
יש לי גגש שלהם 34 / 104BCD לקראנק 2*10 ואני מאוד מרוצה, עבר כבר 9000 ק''מ והרבה קמ עוד מחכים לו.

 

Work Less Ride More
נכתב ב - 17/12/2017 02:50:10
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
מושלם,תודה עופר

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 17:27:36
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ואם בשאילתות עסקינן...
מה צריך לעשות לגלגל 11 כדי שיתאים ל12 הילוכים ?

שבת שלום

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 22/12/2017 17:34:23
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
לאיזה גללגל,מס' שינים או מס' הילוך בקסטה?

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 18:04:45
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
גלגל 29
קסטה 10-50 כאמור, 12 הילוכים

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 22/12/2017 18:46:26
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
לרגע בלבלתה אותי,אתה צריך להחליף את הפריילוף מ11 ל XD  כדי שיתאים לסראם 12, לא סיפור אבל הולך לפי יצרן הנאבה.250 ל550 ש'''ח החלק ,עבודה של מס' דק'  

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 22/12/2017 19:39:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
דנטה, המשורר האיטלקי הגדול בן המאה ה-14 כתב פעם את "הקומדיה  האלוהית":
בלבלי אותו אל תעשי לו חשבון
בלבלי אותו עד שלא יוכל לישון
בלבלי אותו כמו שבלבלת אותי
בלבלי אותו בלבלי


והנה התשובה למבולבלים של מהנדס ידוע בתעשיית האופניים.....
Ex engineer leaks how marketing works in the bike industry







 

נכתב ב - 22/12/2017 22:34:55
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
🤣🤣🤣

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like