נכתב ב - 10/12/2011 13:20:39
162
806
היה הכל מהכל , הנאה רצופה לצד סבל בלתי נקלט, היו הרבה רוכבי עלית אבל הספור האמיתי הוא יאיר נחמיאס הגדול מכולם
יש בשכונה שלנו אנשים שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים...
נכתב ב - 10/12/2011 13:23:56
132
2567
אני עדיין חושב שאתם (ונחמיאס בפרט כמובן) לא שפויים......
אבל , בכ"ז...............
עומד ומצדיע לכם על הנחישות והביצוע
מאוד נחמד להיות חשוב אך יותר חשוב להיות נחמד ! ההנאה הגדולה ביותר של אדם חכם היא, להראות שהוא טמבל מול טמבל שמנסה להראות חכם.
נכתב ב - 10/12/2011 14:05:48
6
318
עזרא
אל תשאיר אותנו סקרנים,
אתה מכיר לפחות כמונו היטב את יאיר, צנוע, רחוק מהכותרות והתמונות...
אז זרוק קצת פרורי מידע לאלה שישבו בבית עם התנור החם וערמונים..שלא נאלץ להפריע את מנוחת השכן
אנרגיות חיוביות משנות כמעט הכל (-:
נכתב ב - 10/12/2011 14:25:08
78
3934
עזרא, תחליף את הכותרת: "מעללי יאיר נחמיאס"
זה שהוא גדול אנחנו יודעים!!
תספר משהוא חדש עליו.
נכתב ב - 10/12/2011 16:01:31
162
806
האמת? התחלתי בשביל לפרוש , המשכתי בשביל התוצאה ואז נקלעתי למוד הישרדותי שהשתפר כשפגשתי את יאיר במנטה שדה בוקר, בהמשך משברונים קטנטנים הובילו למשבר גדול וכשנחלצתי ממנו והעשר שעות היו בהישג יד הטיובלס קרס, הכפיות נשברו, המשאבה לא עבדה ורק חצי שעה לאחר מכן תוך שאני צועד שני קילומטר ברגל בנחל נקרות אל הכביש הגיעו המלאכים שתרמו לי משאבה ופנימית ספייר, בקצור בהמשך הבלוג
יש בשכונה שלנו אנשים שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים...
נכתב ב - 10/12/2011 18:20:18
162
806
היי ככתוב בדברי המארגנים כל עזרה מבחוץ לא מתקבלת בברכה כך שנקודת התדלוק בשדה בוקר הינה היחידה במסלול והיא מגיעה אחרי 5-6 שעות לרוכב הממוצע, 3 הליטר שלקחתי לכל כיוון הספיקו, בכל כיוון התנפץ לי בקבוק מי עדן 750 ונאלצתי לשתות את כולו כך שהיו לי חששות למצוקת מים ובדיעבד כנראה שהייתי לוקח בקבוק נוסף
התוואי-כביש עד לכניסה למכתש הגדול
שטח אל מעלה אברהם ומשם לחציית כביש ירוחם-שדה בוקר
הסובב הצפוני-נחל בוקר עד ליציאה אל מול נחל חוורים
חזרה דרך מעלה צין, נחל חווה, העליות של שלוחת צלמו, העליה להר מרזבה והירידה הטכנית ממנו ומשם הכל דשדש-נחל נקרות וציר המעיינות
יש בשכונה שלנו אנשים שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים...
נכתב ב - 10/12/2011 18:22:14
121
710
יאיר,
ככה ישבת צנוע על השטיח הבדואי, בלי להגיד מילה (-_*), כל הכבוד !
של מי האדמה, האוויר והים - של מי העולם ?
נכתב ב - 10/12/2011 20:20:14
227
5840
יאיר נחמיאס הוא תופעת אדם. [ולא רק כרוכב]
אין באמת דברים כאלו. זו סטיית תקן של הטבע...
כל הכבוד !
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 10/12/2011 21:15:06
83
2379
פשוט,
מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים.
באמת חוויה חזקה - 160 קילומטר שיש בהם הכל.
מתחילים בחצבה, רכיבת כביש בעליה מתונה לכיוון מעלה העקרבים, ירידה מטמטמת לאפיק של נחל צין ותחילת טיפוס בואך למעלה .
לפתע, ללא הודעה מוקדמת מגיעים לסט הסרפנטינות - כל עיקול ושינוי כיוון = קיר. נכנסים למצב טייס אוטומטי ומטפסים תוך שמירת כוחות כי הסיפור רק מתחיל וזה המעלה הראשון והקל מכולם.
בראש המעלה השחר מפציע, אוטוטו ניתן לכבות את הפנס.
רולינג הילס לכיוון כביש המפעלים שם שמאלה עד לפניה ימינה למכתש הגדול.ירידה קצרה עד לפתחת המכתש ושוב טיפוס מתון לקראת הכניסה לשטח, בדרך שחוצה את המכתש ויוצאת במעלה אברהם.
עם עזיבת הכביש, מקלפים שכבת בגדים, משחררים את הבולמים ונכנסים ללונה פארק של מעלה ומטה עד לרגלי מעלה אברהם.
מכאן, מאמצים רגליים וחורקים שיניים על מנת שלא לרדת מן האופניים.
יוק - סרפנטינה ראשונה שמאלה,כולה מדורדרת עם שיפוע צד והרגל למטה - עוברים להליכה.
150 מטר של דרדרת, בורות ומדרגות סלע ושוב חורקים שיניים על גבי האופניים. קיר אימתני מכריע את האגו בפעם השניה, עד שגומרים עם הסאגה הזו יש כאלו עוד שתיים.
מראש המעלה, טיסה נמוכה לחציית כביש ירוחם שדה בוקר וכניסה ללופ שטוח ומהיר במגמת עליה קלה של 20 קילומטר לתחנת הדלק .
אחרי מנוחת קפה והצטיידות במים, כשיש לנו כבר 90 קילומטר ברגליים אנו שמים פעמנו למעלה צין אשר עוצב מחדש וניתן לטוס אותו מבלי ללטף את ידיות המעצור. ממשיכים ברולינגס הילס מהיר עד הפניה צפונה, לכיוון גשר הרכבת הגדול. חוצים תחתיו את המסילה וממשיכים לרכוב כשמימיננו מבצבץ פה ושם תוואי המסילה. במפגש עם נחל חווה, חוצים את המסילה בנסיעה דרך מעביר מים וממשיכים בדשדש של נחל חווה, במגמת עליה קלה.
אוטוטו, הנקודה בה פונים שמאלה ומתחילים לטפס לשלוחת צלמון. טיפוס ארוך ומתיש שבסיומו המיוחל מבחינים בירידה מדהימה לקראת הטיפוס הבא.
ברור שלמעצב הנוף הסתיימו הכדורים ואת המלנכוליה אליה נקלע, החליט לשכך באמצעות התעללות סדיסטית בנתיניו.
אחרי שהזלנו דמעה או שתיים, תפילה קצרה של הושיע נא, הבנו שאיש לא מקשיב ואין לנו ברירה - יאללה לעבודה.
שוב טסים בירידה, מתחילים ת'עליה ובעיקול הראשון שמאלה, הבורות והדרדרת מתגברים על מה שנשאר מן הרגליים ובאגו פגוע קורסים מן האופניים. 30 מטר צעידה ושוב אנחנו רוכבים בעליה.
אחרי שפרחה נשימתנו והרכסים מסביב מחזירים את ההד של פעימות ליבנו, נכנסים לטריפ של דארב א' סולטן (דרך המלך) - למטה למעלה למטה למעלה עד הירידה הרצחנית לנחל מרזבה.
טריפ לא נורמאלי של ירידה תלולה, חלקה מדורדרת, חלקה על פלטות של סלע וכדי למעוך את האגו, ממש עד דק, אפילו ירדנו פעמיים מן האופניים, כי הדרופ מפחיד והשכל ניצח.
נחל מרזבה נשפך יחד איתנו לנחל נקרות, הדשדש יבש ומתנהג כמו מים - בכלל לא עוצר את האופניים, נסיעה מהירה במגמת ירידה עד הפניה צפונה בציר המעינות.
יש לנו עוד כ-20 קילומטר כמעט מישוריים בשיפוע משתנה ומתחילים לדחוס ולדחוף את הפדלים כאילו אין מחר.
בחמשת הקילומטרים האחרונים, הרגשתי כי הספיק לי ושהגיע הזמן לדבר על הצימיצורי הזה בזמן עבר.
התפרעתי על הפדלים ולפתע הפתעה - בחזית שלנו עוד כקילומטר או שניים נקודת הסיום.
עברנו למצב של שיחרור, ובקאדנס גבוה כמעט בלי עומס נחתנו על צומת חצבה.
בסך הכל רכיבה טובה, מאתגרת את הגוף ואת הנפש. עוד אחת מחוויות החיים אשר משאירה את רישומה למועד בו רגעי העדנה יהיו בנויים מזכרונות.
האם אני שומע צימיצורי בזמן עתיד ?
האם יש לי בן זוג לפעם הבאה ?
רכבו איתי:
יורם פינדר, בוגר טראנסאלפ 2010.
יאיר שדה, רוכב גם בגרופי, תמצאו אותו בטיולים הנועזים של חן יגר (חן, לאן נעלמת ?)
אלי כהן, רוכב בגרופי - תותח, גם אותו תמצאו ברכיבות אתגר.
היה כייף לרכוב איתכם מודה לכם על החברה.
שתיה - ב-90 הקילומטר הראשונים סחבתי 3.5 ליטר 2 מתוכם איזוטון ורק אותו שתיתי. לחלק השני יצאתי עם 2 ליטר איזוטון וליטר מים - הנוזלים הספיקו לי בדיוק עד שהגעתי לסיום. במידת הצורך יכולתי להחזיק עוד פרק זמן ניכר ללא שתיה.
אינני נוהג לאכול בזמן רכיבה ואני מסתפק בסוכריות אנרגיה של GU.
יצאתי עם 7 אריזות (כל אחת שקולה לשני ג'לים) והשתמשתי רק בשלוש.
בנוסף שתיתי בקבוק מילקשייק של יוטבתה בתחנת הדלק ואכלתי אי אלו ערמונים מבושלים שניתן למצוא באריזות אטומות במרקטים.
את הרכיבה סיימתי במצב גופני מצויין ואחרי רכיבת השחרור עם הכלבות - אני מרגיש מוכן ליעד הבא.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 10/12/2011 22:07:30
13
214
כמי שרכב כל הדרך לצידו של יאיר נחמיאס אני מוריד את הקסדה אכן "שאפו" לרוכב ענק, ושאפו גדול גם לרוכבי העל יאיר שדה ויורם פינדר שכקבוצה עשינו זאת בדיוק כפי התכנון ועם אפס תקלות.
בכלל כל הרוכבים שהיו בדרך הדהימו ברמת המקצועיות.
חוויה אדירה ומפרכת, התחושה בקו הסיום היא עילאית וזה מה שגורם לך לחכות לאתגר הבא
תודה ליאיר נ, יאיר ש, יורם, לכל רוכבים ול 4EPIC שאירגנו את המרתון של רכיבת שטח.
להתראות בצימיצורי הבא
נכתב ב - 10/12/2011 22:08:15
0
33
יאיר נו באמת,
לא יכולת להתקשר בהפסקה? נראה שהייתה לך רכיבת סופשבוע מפנקת.
מה ככה אתה לא מגיב להודעות? - רק 4 שעות אחרי המרוץ?
האמת כבוד לרכוב לידך בסתם סופי שבוע.
להת' בשטח
נכתב ב - 10/12/2011 22:09:48
0
33
יאיר נו באמת,
לא יכולת להתקשר בהפסקה? נראה שהייתה לך רכיבת סופשבוע מפנקת.
מה ככה אתה לא מגיב להודעות? - רק 4 שעות אחרי המרוץ?
האמת כבוד לרכוב לידך בסתם סופי שבוע.
להת' בשטח
נכתב ב - 10/12/2011 22:10:00
0
33
יאיר נו באמת,
לא יכולת להתקשר בהפסקה? נראה שהייתה לך רכיבת סופשבוע מפנקת.
מה ככה אתה לא מגיב להודעות? - רק 4 שעות אחרי המרוץ?
האמת כבוד לרכוב לידך בסתם סופי שבוע.
להת' בשטח
נכתב ב - 10/12/2011 22:14:48
18
326
תחזקנה ידיך ורגליך !!!
Imagination is more important
than knowledge
נכתב ב - 10/12/2011 23:34:36
37
1185
אם היו מספרים לי שאנשים עושים כזה דבר, לא הייתי מאמין.
אם היו מספרים לי ש'הנחמיאס' עשה את זה, אני אפילו לא מרים גבה. ברור שעשה!
אחד אני מכיר אותו.
נכתב ב - 11/12/2011 00:36:28
162
806
כמה מילים משעשעות על הדרך שלפני ב בלוגים ,בקרוב ההמשך
יש בשכונה שלנו אנשים שאין להם שום סיכוי לראות אותי מלפנים...
נכתב ב - 11/12/2011 10:25:02
13
214
אהה כן הצעתי ליאיר לעצור לתמונה אבל הוא ראה לנגד עיניו רק את קו הסיום
פה הוא ברכיבה אחרי מעלה אברהם
נכתב ב - 11/12/2011 10:28:01
13
214
המשך,,, ובאין צלם צילמתי את עצמי תיעוד בודד כי המטרה היא קו הסיום
נכתב ב - 11/12/2011 10:56:42
83
2379
אלי יקירי,
בצילומים אני ניראה עוד פחות טוב מאשר במציאות,
לכן, כששולפים מצלמה - אני בורח.
ולמראה הפורטרט שלך - מציע לך לנהוג באותה מדיניות ....
היתרון שלך עלי נעוץ בעובדה כי במציאות שלך, הקנקן מעיד על תכולתו המשובחת, אצלי הקנקן - מעט בעייתי .
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 11/12/2011 11:05:13
55
5427
נשמע שסבלתם בכייף
כל הכבוד!
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 11/12/2011 11:16:48
50
1294
אני פונה פה לקומונרים .
תעשו טובה תגידו גם לגרופאים שיש צ'ימיצורי (לפני שהוא נערך).
ואם מישהו רוצה שותף לפעם הבאה שיקח אותי בחשבון
רכיבה למרחקים ארוכים מחייבת רק שני דברים .
לשבת על האוכף ולדווש .
נכתב ב - 11/12/2011 11:40:38
36
359
אל תלכלך, אני התרעתי כ-3 חודשים מראש, ואף הגדלתי לעשות ופתחתי טיול בשם הקוד המעצבן הזה והזמנתי כמה מכובדים.
דרך אגב, מתכנן לרדת לדרום לבצע חצימיצ'ורי בסביבות ינואר אחרי ש'אפטר' ממרתן טבריה.
מי בא ?
"קיימים שני גורמים אינסופיים : היקום וטיפשותו של האדם. באינסופיותו של היקום אני עדיין לא משוכנע לחלוטין." אלברט איינשטיין.
נכתב ב - 11/12/2011 12:03:53
50
1294
אני יעשה איתך את החצ'פורי (עוברים לעדה אחרת)
רכיבה למרחקים ארוכים מחייבת רק שני דברים .
לשבת על האוכף ולדווש .
נכתב ב - 11/12/2011 15:04:07
96
1277
קודם כל כל הכבוד לנועזים ולמסוגלים...
ידעתי שיאיר הוא מספר חזק, עכשיו אני יודע כמה חזק.
מרוב דיבורים על צ'ימיצ'ורי נפתח לי החשק לגשש...אולי...
כמה שאלות: איך מתחלק המסלול באחוזים לכביש-דאבלים-סינגלים?
האם אפשרי לנווט עם מפה או שחייבים ג'-פי-אס למי שלא מכיר את המסלול?
באיזה רוחב צמיגים כדאי להשתמש ברכיבה כזו בהתייחס לתנאים במסלול?
האם נכון להניח שהחצי הראשון (בעלייה) הוא החצי העיקרי מבחינת מאמץ?
שאלה קצת אישית...כמה אתם מעריכים שההתגברות על המאמץ והסבל היא פיזית וכמה מנטלית? ברור שמי שחזק מאוד פיזית או מנטלית יהיה קל יותר אבל מענין אותי האיזון המוצלח ביניהם.
ראיתי באיזה שירשור את מפת המסלול, לא מוצא. מישהו מוכן לצרף בבקשה?
תודה
איב
נכתב ב - 11/12/2011 15:29:43
36
359
אי אפשר להעלות פה קבצים שהם לא תמונות, שלחתי לך את המסלול בהודעה פרטית.
"קיימים שני גורמים אינסופיים : היקום וטיפשותו של האדם. באינסופיותו של היקום אני עדיין לא משוכנע לחלוטין." אלברט איינשטיין.
נכתב ב - 11/12/2011 15:46:36
13
214
איב, שלחתי לך אימייל עם קבצים
נכתב ב - 11/12/2011 15:49:19
12
39
איב - לשאלתך
במסלול אין סינגלים בכלל. 45 קמ ראשונים רכובים על כביש (בתוכם העלייה של מעלה עקרבים ).
אכן החלק הראשון יותר תובעני מהשני מכמה סיבות : 2/3 מהעלייות בחלק הראשון, רוח פנים מיגעת וקור מקפיא.
אני עשיתי את המסלול עם 26 שיכוך מלא אבל אין ספק שלבעללי ה-29 היה ייתרון רציני. מצד שני היה שם רוב מוחלט לז"ק - אז כל אחד שיעשה מה שהוא מוצא לנכון.
כפי שציינתי גם בפוסט שלי - אין ספק שצריכים כושר טוב, אפילו כושר טוב מאוד ויכולת לרכיבות ארוכות עם עלייות וכו אבל מעבר לכך הכל עניין של מהירות.
אני רכבתי את המסלול ב-13 שעות. עודד דנון ב-7.5 שעות. האם המאמץ שלו יותר גדול משלי ? לא בטוח - אני סבלתי את המסלול 5.5 שעות יותר ממנו ( חברים הזמן שלו פשוט בלתי נתפס ). החזקים שבחבורה גמעו את המסלול ב9.5 -10 שעות.
מה זה אומר עליי ואולי גם עלייך ? לא יותר מידי.
אם בשנה הבאה למשל אחליט בטפשותי לעשות את המסלול בשנית תהיה לי מטרה למשל לגמוע את המסלול ב-12 שעות. האם זה יהיה יותר קשה לי ? לא בטוח.
מה שכן בטוח - כל אחד בקצב שלו - תתנו כבוד למסלול הזה. טיול זה לא.
יאיר
And in the end, the love you take is equal to the love you make ( Beatles - Abbey Road)
ועוד אחד:
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה ואני בוחר שלא לסבול.
נכתב ב - 11/12/2011 18:45:38
7
397
כבוד גדול - שאפו ענק!!
זמנים מטורפים!!!
כשהתלמיד יהיה מוכן - המורה יופיע...
נכתב ב - 11/12/2011 22:14:33
271
5474
כבוד למסיימים וליאיר קודם כל.
רשמת יפה, בכתיבה הקולחת שלך
זה נשמע כאילו זה קל הצ'ימיצ'ורי הזה.
מי המציא את השם הזה לכל הרוחות.
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 11/12/2011 22:42:41
227
5840
אשמח לקבל קובץ GPS.
ואיך זה שלכל כך הרבה צ'ימיצ'ורים, קוראים יאיר?
זה תנאי סף כזה?
תודה.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 11/12/2011 23:02:14
96
1277
צ'ימיצ'ורי, למי שלא יודע, זה רוטב ארגנטינאי לבשר על האש.
הגברת שלי מהתפוצה ההיא וראיתי אותה פעם מכינה. מה שאני זוכר זה:
שמן, חומץ, מלח, ערימה של פטרוזילייה, כנראה גם כוסברה וחצי טון שום....לתת לחומרים בקערה להשתכשך ולהתחבק אחד עם השני כמה שעות טובות ולהפוך למה שיהפוך כל בשר סתם למעדן חבל"ז...
מי שהדביק את שם הרוטב המשובח הזה לעינוי הסיזיפי הזה בשטח, זהמה שנותן לו טעם לחיים, חייב אשפוז דחוף ומיידי..!!
נכתב ב - 11/12/2011 23:13:02
227
5840
איב,
בשר טוב לא צריך צ'ימיצ'ורי ולא בטיח.
מלח, פלפל שחור ומדיום על האש. כל דבר אחר רק מקלקל בשר טוב.
ועכשיו יקירי, אני מבין שקיבלת את המסלול.. שלח כל עוד אני בבית..
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 12/12/2011 00:11:04
36
359
התכוונת למשהו כזה ?
"קיימים שני גורמים אינסופיים : היקום וטיפשותו של האדם. באינסופיותו של היקום אני עדיין לא משוכנע לחלוטין." אלברט איינשטיין.
נכתב ב - 12/12/2011 10:36:57
37
1185
השמועות אומרות שהמירוץ הזה נקרא במקורו סנצ'ורי, יענו מאייה בלע"ז, על שם 100 המייל שלו.
בישראל כמו בישראל, צריך לזייף את זה קצת כדי שנרגיש בבית, ועל הדרך לפרגן קצת לארגנטינאים שבנינו, שאת האסדו שלהם אנחנו מעריצים, וכידוע אין אסדו בלי צ'ימיצ'ורי בצד.
נכתב ב - 12/12/2011 12:34:16
199
2634
סברתי שכאן תותחים רועמים
ומדברים על תותחים בשר ודם
הסתתם "אש" לחלבונים בשר ודם שום שמיר ופטרוזליה ...
קורא אתכם לסדר :) כי הריר ....
שמעתי שהשתתפו גם תותחניות
מי ש תוהה wondering
טועה wrong
ו תועה lost
ט.ל.ח
נכתב ב - 12/12/2011 16:31:58
83
2379
שתיים,
שלומית אמנה שחזרה לעניינים וקרן אקשטיין.
כל אחת מהן אייקון רכיבה בזכות עצמה.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 28/01/2012 22:54:40
199
2634
יש הבדל גדול>ענק בין :
צ'ימיצ'ורי
ל
צ'ימי - צ'ורי
בהצלחה למשתתפים מסלול חגיגה , תהנו
למרות הקור הצפוי אל דאגה רפי משתתף :)
מי ש תוהה wondering
טועה wrong
ו תועה lost
ט.ל.ח
נכתב ב - 29/01/2012 15:02:21
13
409
טפי עליכום קרניבורים ..!
בע!
|