נכתב ב - 20/10/2010 10:09:50
 1
 5
למי שלא יודע, בין פתח תקווה לתל אביב קיים שביל אופניים לא מוסדר הכולל חצייה לא מוסדרת של פסי הרכבת. מזה שנה אני מטפל בנושא בנסיון לפתור את הבעייה. פרטים נוספים בכתבה "הסיוט (והחלום) של רוכבי האופניים" באתר www.new-m.org.il במסגרת הפעילות הזו, אספתי קבוצה של רוכבים המשתמשים בשביל. להצטרפות אפשר לשלוח מייל ל yairofer2@gmail.com
עדכון קצר על ההתקדמות בנושא הגשר. בבירור שעשיתי מול העיריה התברר שצוות תכנית האב לשבילי אופניים בפ"ת אכן פנה לכל הגורמים הרלוונטים בנושא. תגובת רכבת ישראל אותה ראיתי לא שללה את ההצעה שלנו לבניית גשר קל על הגשר הקיים של כביש 4 אבל מאידך, רכבת ישראל אינה הגוף האחראי על הגשר כך שאינה הגוף המחליט בנושא. הצלחתי לברר שהייתה פנייה גם למע"צ אולם לא את הסטטוס שלה ולא למי היא הופנתה. אם יש מישהו שמכיר בעל תפקיד רלוונטי במע"צ ויכול לבדוק את זה או לקשר אותי, זה בהחלט יכול לקדם את הנושא.
למי שלא מכיר את השביל הזה בחורף, הוא הופך לבעייתי בכמה קטעים. לפני שנה ביצענו בכוחות עצמיים (הקבוצה אז הייתה קטנה משמעותית) 2 פרוייקטים כדי לאפשר מעבר בשביל גם בחורף:
- מילוי השקע בכניסה לפרדס בו נוצרת שלולית עמוקה. יצרנו בעבודה עצמית שוליים רחבים יחסית שאיפשרו מעבר במשך כל החורף וקיימים עד עכשיו. היה רצוי לשפץ אותם ואולי קצת להרחיב אבל הגישה לרכב בה השתמשנו בשנה שעברה, נחסמה כך שזה יהיה קשה. אם יש למישהו הצעה בנושא, אשמח לשמוע.
- שפיכת חומר בקטע בין תחנת השפד"ן עד פסי הרכבת (הקטע האדום בצילום המצורף) שהופך בוצי בחורף. זה בוצע על ידי איסוף כסף (50 ש"ח לאדם, אספנו 1500 ש"ח) ותשלום למישהו שהסכים לבצע. לצערנו הוא עשה עבודה גרועה למדי ורק החורף היבש שהיה, איפשר לעבור בקטע הזה וגם זה בקושי. אני עדיין מגשש בעיריה לראות אם אפשר יהיה לקבל מהם את זה השנה אבל היות והמסלול לא מוסדר וחצית פסי הרכבת שלנו היא לא חוקית, קשה לשכנע מישהו לעזור בנושא. אשמח לשמוע הצעות לפתרון הבעייה הזאת השנה. אם יש מישהו שמוכן לקחת את זה בתשלום, השנה אנחנו קבוצה הרבה יותר גדולה כך שאני מקווה שאפשר יהיה לאסוף סכום יותר גדול.
גשר אם המושבות ככל הנראה לא יהיה פתוח לתנועה עד סוף החורף וגם אז לא יהיה עליו שביל אופניים מסודר כך שהירידה בצד של בני ברק תהיה מסוכנת בגלל התנועה המשתלבת מכביש 4.
להתראות,
יאיר עופר פתח תקווה בשביל אופניים
רכב זה רק כשאי אפשר לרכב לשם
נכתב ב - 20/10/2010 11:18:30
 182
 1240
כבוד על ההשקעה
שרון :-)
Live to ride ולא משנה על מה אתה רוכב
נכתב ב - 20/10/2010 13:41:07
 428
 11304
תבורך על פעילותך זו אני משתמש במעבר על המסילה מידי פעם [לא באופן קבוע] אני רוכב מרמת השרון דרך הפרדסים לקרית אריה
במוקדים כאלו שהם בין ראשויות , בצמתים ובחציית מסילות ושילוב בניהם זה שיא הבעתיות והתעלמות מהצרכים של רוכבי אופניים והולכי רגל
לא יכול להיות שלא מבצעים פיתרון למעבר בטוח לשועלים , צבאים ורוכבים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 20/10/2010 16:26:34
 4
 283
המון תודה ממשתמש קבוע של השביל. ראיתי שעשו עבודה שנה שעברה ובאמת התפלאתי.
אם תרצו תרומות גם ממשתמשים שאינם אנשי פ"ת - אני בטח אשמח לתרום כספית, ולדעתי עוד מספר חברים מרמת החי"ל/עתידים ירצו להצטרף.
עוד פעילות שאפשר לעשות - זה לפתוח מעין פורום/לוח מודעות עם דיווחים על מצב השביל..זה בטח יעזור להחלטה האם להגיע משם או דרך אלטרנטיבית.
אולי זה רעיון טוב לעשות ב"גרופי" בצורה גורפת מעין מאגר של "מצב השביל" בדומה למאגר "דיווחי פריחה" לגבי שבילים/סינגלים בארץ. אני אשמח להשתתף בכזה. יש דיווחים שרלוונטיים לא רק בחורף אלא גם בקיץ - דרדרת קשה, מכשולים, חסימות, וכו.
נכתב ב - 20/10/2010 20:30:35
 18
 218
כמו שכתבתי לך-אשמח לתרום כסף או לעזור,אני בטוח שגם כל החברה של-"קפה בנמל" ישמחו לעזור. עידו
נכתב ב - 20/10/2010 21:45:42
 428
 11304
אולי תפתח קבוצה בגרופי כך תוכל לעדכן ולתקשר בלחיצת עכבר עם קבוצת רוכבים שאכפת להם או שיש לך כבר קבוצה כזו אז תזמין אותנו
לפי דעתי צריך לפנות לשר התחבורה הרי בפרסומת אחת פונים אליו שבאחריותו להקטן את מספר הנפגעים
אופנים זה אמצעי חבורה וצורת הביצוע של המקומות האלו משולה לביצוע חסימות שיסירו את החסימות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/10/2010 16:12:34
 0
 1
הלוואי שמישהו יקח את נושא שבילי האופניים ברצינות בעיר שלנו (פתח-תקוה) שלפחות למתחילים לא יהיו חששות לרכב בבטחה :(
|