נכתב ב - 26/05/2010 10:07:48
 107
 789
נכתב ב - 26/05/2010 10:16:34
 274
 4783
נו קובי מתי יוצא הטיול ??????????
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/05/2010 10:25:23
 107
 789
נכתב ב - 26/05/2010 10:41:11
 33
 180
אם אתה מקליט את המסלול אז תשתף בבקשה את הקובץ
תודה, חזי
נכתב ב - 26/05/2010 10:50:13
 93
 1030
KOBKOB, יש סיכוי שיש לך קובץ ל-GPS?
ואיך מתכוננים לרכיבה ארוכה כזו (אימונים לפני ואוכל/שתיה) ??
נכתב ב - 26/05/2010 10:53:28
 4
 283
חידה לשולטים בביצה הפוליטית:
איזה גוף המתיימר לייצג את הרוכבים ב"מאבקם" ברשויות התנגד לתקציב הממשלתי שהוקצב בין השאר לשביל הזה ולסינגלים שקק"ל פיתחו?
רמז: גלגלו: בין הרים ובין סלעים עפים 100 מליון שקלים.
נ.ב:
תודה קק"ל גם על השערים ומעברי הבקר המשופצרים ביער עופר. הרגשה של חוץ לארץ. שאפו גדול.
נכתב ב - 26/05/2010 11:20:44
 87
 1229
ירון,
בוא לא נערבב שמחה בשמחה.
ההתנגדות של ת.א.ב.א מובנת כי התקציב לשביל בה על חשבונם.
יחד עם זאת, אני סבור שיש להעזר בהם, בנסיונם ובהשפעתם לשינוי המדיניות השגויה של רט"ג.
סייקל-פרו - הכי שווה לרוכבי האופניים.
http://cycle-pro.co.il
נכתב ב - 26/05/2010 11:20:59
 107
 789
ראשית-שאפו ליניבוש שהסב את תשומת ליבי לכתבה הכתובה ב"ידיעות".הקישור שהיה - בכותרת של YNET. אין ספק שכל הקרדיט לקק"ל. אתמול רכבתי באיזור עין לבן והתרשמתי,פשוט התרשמתי מהעבודה שהם עושים-בכל שביל,בכל מקום.אין מילים.
לגבי התכוננות : לרכיבה כזו צריך 2 אלמנטים:כושר וכח של השרירים והגוף לעמוד בכזה עומס. לרוב הרכיבות הקבוצתיות בשטח קשה לבנות כושר אבל בכל זאת הדבר שחשוב יותר מכל הוא אימונים אמיתיים-בשתיים,בשלוש רוכבים בקבוצות קטנות:רכיבה לאורך 30-40 ק"מ עם הפסקה אחת בלבד.להשתדל בכלל לעשות כמה שפחות הפסקות לא נחוצות-זה לא בריא להוריד דופק ואז להעלותו ללא חימום. הרציפות היא הבונה את הכושר . חשוב מיד אחרי אימון לאכול פחמימה קטנה (חטיף,פרי) ועד שעה להקפיד על חלבון,וזה לבניית השרירים. חשוב לקיים רכיבה ואימונים 2-3 פעמים בשבוע.ניתן לרכב 20 ק"מ בשעה וחצי וזה ייחשב אימון. יום לפני רכיבה כזו חשוב לאכול פחמימות כגון אורז או איטריות וביום הרכיבה-חשוב מאוד לרכב רצוף,עם הפסקות מוגדרות נגיד כל 25 ק"מ ולא לעשות הפסקות יזומות , במיוחד לא לפני עלייה - כדי שלא נעלה אותה ללא חימום לאחר שהתקררנו בהפסקה. האימונים האמיתיים-אלו שנרכבים ללא הפסקה או עם הפסקה אחת הם הדרך לשיפור הכושר בצורה משמעותית דרך רכיבה. כמובן שריצה,רכיבה על אופני כביש הם תורם חשוב אבל מי שמתעקש לרכב בשטח (כמוני למשל) חשוב שיעשה אימונים . ואפרופו יניבוש הוא פותח פעמיים ביום רכיבה כזו.
כמובן שאיני מקצועי ולא יכול לייעץ מעבר למה שאני חושב ומבין שטוב לי.
נכתב ב - 26/05/2010 11:22:19
 814
 2570
למי שמתעצל
http://www.navainbar.co.il/?p=377
אני קורא ולא מאמין, שמישהו יגיד לי שזו בדיחה לא מוצלחת, לא יאומן! ובהזדמנות זו כל הכבוד לקק"ל על כל הפעולות שלהם למען הרוכבים.
נכתב ב - 26/05/2010 11:37:29
 4
 283
ממתי יש קשר בין משרד התיירות למשרד התחבורה?
תקציב קק"ל ורט"ג והשאר (אותם 100 מליון) הוקצבו לטובת תיירות אופניים ותרבות הפנאי.. המחאה של "ישראל בשביל אופניים" הייתה שלא הקציבו אותם בשביל שבילים עירוניים בשביל תחבורה. ממתי הדברים קשורים? ממתי יש קשר בין רוכבי השטח לבין הרכיבה לעבודה או השימוש באופניים ככלי רכב?
זה שאתם ממנפים אותם לטובת מאבק ברט"ג זה סבבה. יכולתם למנף כל משרד עו"ד או משרד יח"צ או גוף עם רשיון ללוביסטיות בכנסת - זה לא ממש משנה. אין ממש קשר בינם לבין רכיבה בשטח, כמו שאין קשר בין אופני ברומפטון לבין אופני השטח שלי. למה הם לא באים בטענות לתקציב המליארדים של צע"צ?
לכן ההתנגדות שלהם לתקציב התיירות נבעה ממניעים אנוכיים וקנטרנים - וביום חגה של קק"ל (שזהו יום חגנו) - חובה להזכיר את האנשים הקטנים הללו, שניסו לרכוב על הגב שלנו ולגנוב מן העוגה המצומקת שלנו.
נכתב ב - 26/05/2010 11:48:51
 274
 4783
קובי רשמת שאתה מצרף לטיול רק רוכבים שרכבת איתם ואתה יודע שהם יצלחו את המסלול מאחר ועדיין לא זכיתי לרכב איתך מה אני אמור לעשות כדי שבכל זאת אוכל להצטרף?
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/05/2010 11:59:53
 26
 1138
בהקשר הזה לדעתי יב"א צודקים.
שביל ים אל י-ם הוא לא באמת שביל חדש, הוא מורכב משבילים קיימים (בעיקר שב"י) שרק סומנו מחדש או ששינו את התוואי שלהם מעט כדי שיהיו עבירים יותר לאופניים.
רוב הרוכבים לא מסיימים 120ק"מ של שביל עם לא מעט עליות במכה אחת, לכן הסימון המשותף לא משנה להם יותר מדי (לצורך העניין כל המחצית הראשונה ועוד קצת הם למעשה שב"י עם שינויים מינוריים).
הרוכבים המנוסים שיעשו את הדרך (וגם את הדרך חזור, על הדרך...) יסתדרו עם מספר סימונים שונים לאורך המסלול. גם כמות הרוכבים שיסיימו כזה מרחק היא קטנה מהותית ולא מדובר במסה שאותה עמותת יב"א מנסה לייצג.
לעומת זאת, ישנם מקומות אסטרטגיים שבהם התקציב הזה היה יכול להועיל הרבה יותר גם למטיילים, גם לרוכבים, גם ליוממים וכו' כדוגמא הקטע הקצר שבין הרצליה לת"א- בתוך הרצליה יש כבר לא מעט ק"מ של שבילי אופניים, חלק אפילו איכותיים דיים לרכיבת כביש, בתוך ת"א יש המון ק"מ של שבילי אופניים, כבר החל מצומת גלילות. הקטע הקצר שבין הרצליה פיתוח לבין צומת גלילות יאפשר רצף רכיבה (על אופניים עירוניים, על שבילי אופניים) בין הרצליה ליפו, ועם קצת רצון טוב ועוד מעט עבודה בין נתניה לראשל"צ. אותו קטע יכול גם לשרת רוכבי כביש שכרגע נמנעים מכביש 2 כי תכנון מחלף גלילות יוצר מעבר נתיבים כמעט בלתי אפשרי עבורם.
אז נכון שזה לא מגניב כמו שביל ים אל י-ם, זה לא עובר בתור חורשות ויערות, אין אתרים עתיקים (למעט תל מיכל ותל ברוך לא רחוק מכל צד) ובאופן כללי נשמע מרשים פחות- אבל העלות נמוכה בהרבה והתועלת תהיה גדולה יותר בעבור נתח מאוד גדול של האוכלוסייה.
התוצאה היא שעל אותו ק"מ של שביל סלול תוכלו לקבל כבישונים ורוכבי שבת, שטיחונים ורוכבי סגוויי, עובדי הייטק ותאילנדים על אופניים שהיו שייכים לעובדי הייטק...
זו הכוונה של עמותת יב"א, הם לא נגד השביל- רק נגד סדר העדיפות שבתקצוב.
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 26/05/2010 12:13:14
 4
 283
ממתי השביל בין הרצליה לתל-אביב הוא חלק מתקציב התיירות?
שמשרד התחבורה יקציב תקציב לכך ויסמנו את השביל בין נתניה לתל-אביב (מה שלדעתי אמור לקרות לפי התכנון). יש למשרד התחבורה תקציב של מליארדים.
התקציב הזה מיועד למטרה מסויימת מאוד - להפוך את ישראל למדינה אטרקטיבית יותר לתיירות אופניים. לא להנגיש את תל אביב לעובדי הייטק. עם כל הכבוד.
נכתב ב - 26/05/2010 12:51:18
 26
 1138
אני חושב שישנם יותר תיירים ששוכרים אופניים בת"א ומסתובבים באזור מאשר תיירים ששוכרים אופניים ויצאו לרכיבה לירושלים (בטח כל עוד המסלול נגמר בתחנת רכבת שלא מכירה בזכותם לחזור לת"א בצורה המתבקשת). כמה תיירים אתה רואה שמגיעים מחו"ל עם אופני שטח כדי לדרוס את מיטב שבילינו?
אנחנו לא קנדה ולא אירופה, כמות התיירים שמגיעים לכאן לטובת רכיבת שטח היא מזערית.
לעומתה תיירות עירונית יש כאן לא מעט, אם תיצור שביל נוח ומסומן (עברית, אנגלית, צרפתית) תקבל לא מעט רוכבים בין נתניה לראשון.
צריך למנף את מה שיש ונגיש, תל ברוך למשל נמצא במרחק יריקה מאיילון והוא נראה כעזובה. ה"שער" הוא גדר שקרסה והסימון היחיד הוא שלט ישן ומוזנח שנראה רק למי שכבר נכנס.
ישנם אתרים ארכיאולוגיים בכל מקום, תיירות אורבנית שיוצאת מת"א/ ירושלים כנראה תהיה זולה יותר ותייצר הכנסות נוספות (לאורך כל המסלול של ים->י-ם אין אפילו קיוסק).
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 26/05/2010 12:58:08
 4
 283
זה כבר דיון מעניין.
זאת שאלת הביצה והתרנגולת. האם הם לא באים בגלל התשתיות - או בגלל שהם לא באים לא מרימים תשתיות.
כמה מדינות בעולם אתה מכיר שאפשר לרכוב בהם 365 ימים בשנה? 2 מדבריות במרחק של שעה/שעתיים נסיעה מכל מקום? מספר אזורי אקלים במרחק שעות נסיעה ספורות? כמות עצומה של היסטוריה ונוף? כמות עצומה של שבילי אופניים עם וירטואלית כמעט חוסר הגבלה על יכולת הרכיבה? (במדינות אחרות כמות הקרקעות הפרטיות משמעותית יותר גדולה)
ישראל היא גן עדן לאופניים. כל מה שצריך כאן זה 100 מליון ש"ח תקציב לסינגלים, שמורות, בתי מלון מתאימים, פארק טוב בחרמון, מדבר עם שבילים מתאימים. ותיירים שיגיעו. שלום גם לא יזיק.
אין לי שום דבר נגד יב"א. אני בעצמי רוכב לעבודה והייתי שמח אם היו סוללים שביל בין השרון לתל אביב וחוסכים את הבוץ המבאס בחורף. אבל לא צריך לערבב שמחה בששון.
נכתב ב - 26/05/2010 13:16:36
 26
 1138
אנחנו מדברים על שני קהלי יעד שונים לחלוטין.
אתה מדבר על "תיירות אופניים" ואני על אופניים לתיירים.
שני הדברים לא סותרים, במדינה מתוקנת וללא שיקולי תקציב היינו מקדמים את שניהם. העניין הוא שאנחנו בקושי מדינה "בתיקונים" ושגם התקציבים שמופנים לא תמיד מתקבלים במלואם או בכלל.
כאן נכנס הנושא של סדרי עדיפויות. בת"א כבר היום יש לך לא מעט חנויות אופניים שמשכירות אופני הרים ועיר לכל דורש מה שמצביע על ביקוש- ברגע שאתה מגדיל את הטווח שניתן לרכוב אתה מגדיל בהרבה את הסבירות שתיירים נוספים ישתמשו בשירותים האלו.
ההורים שלי כרגע באירופה, לא משנה כמה שבילים ומסלולים תיצור להם בתוך יערות מדהימים הם כנראה לא ינצלו אותם, לעומת זאת שלשום הם שכרו אופניים בבודפשט ולפני כן בוינה.
יש לי קרובים-רחוקים מבלגיה, לאחוז לא מבוטל מהם יש דירות ובתים בהרצליה, ברמה"ש, בת"א ובבת-ים- שוב הם לא יתעניינו בשביל עד ירושלים והכי אקסטרים שחלק מהם ינצלו יהיה עד בריכת הנופרים. שבילי אופניים באזור השרון וגוש דן כמעט כולם ינצלו ויוציאו ממיטב כספם על האופניים, על מסעדות, בתי קפה, גלידריות וכו' בדרך.
מה שאני טוען הוא שלא נכון להגיד שמה שהם מציעים לא תורם לתיירות, הוא פשוט לא תורם לתיירות בצורה שאתה מצפה. כלכלית כנראה שהגידול יהיה משמעותי יותר.
כן, "על הדרך" ירוויחו מהמסלול עוד המון משתמשים מכל מיני סוגים ומינים- אני עדיין לא מצליח להבין איך זה נתפס בעיניך כחיסרון...
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 26/05/2010 13:38:03
 50
 1294
אבי : קובי רוכב גם עם " איטיים" כמוך
רכיבה למרחקים ארוכים מחייבת רק שני דברים .
לשבת על האוכף ולדווש .
נכתב ב - 26/05/2010 14:13:43
 107
 789
תמיד אפשר להשתמש בדמגוגיה ולהגיד "סדרי עדיפויות". הרי אפשר גם להגיד שכל נושא האופניים זה שטויות וניתן לתרום לסל התרופות את הסכום. מה שאני מנסה להגיד זה שאם פיתחו משהו מסוים אז במקום לסכל את זה , צריך לעודד תקציב נוסף לפיתוח אחר. מעבר לזה זו דמגוגיה,בעיני.
נכתב ב - 26/05/2010 14:18:06
 130
 556
כל התודות כל הברכות לקק"ל. ועל הכל.
כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 26/05/2010 14:18:46
 274
 4783
מה קורה איתכם אנשים לא שמעתם את המושג "לתמצת" איך אפשר לקרוא את המגילות האלה ?
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/05/2010 14:19:04
 83
 2379
קובי - 
לאלון, למרות שאני חבר ב- "ישראל בשביל אופניים", אני חושב כי טענותיו של ירון צודקות.
נושא השבילים בתחומי הרשויות המקומיות נמצא באחריות הרשות ועליה למצוא את המקורות הכספיים ולתקצב אותו.
תפקידו של משרד התיירות לפתח תיירות בקנה מידה ארצי ולכן יש מקום לרעיון של יצירת תחום תיירות חדש ונוסף - תיירות אופניים.
אין סתירה בין הדברים, הם משלימים אחד את השני.
הצעד הנואל של "ישראל בשביל אופניים" היה מיותר וקנטרני. איש לא יצא נשכר ממלחמות היהודים. להיפך, בעניין הזה, התפתחות של תחום אחד - תגרור ותקדם גם את השני.
במישור העקרוני שניכם צודקים ודבריכם דברי טעם, אלא שאין ביניכם נקודות חיכוך - אתם נמצאים על קוים מקבילים.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 26/05/2010 14:53:55
 26
 1138
את נושא השבילים שבתחום הרשות המקומית כל רשות יודעת לפתח מצויין, בתפר נמצאות הבעיות ושם דרושה התערבות "מגבוה".
הקטע המדובר ניתן כדוגמא, הפתרון הנבחר צריך גם לשקף את עמדת השר האחראי. כלומר אם הפתרון הוא תחבורתי/ תשתיתי במקרה זה אז הפתרון המתבקש הוא נתיב אופניים בסמוך לכביש החוף, אם הפתרון הוא תיירותי אז אולי יותר נכון לקדם שביל אופניים לאורך שביל הכורכר ולהשלים רצף שבילים לאורך החופים.
בעיות דומות קיימות בעוד מספר "תפרים" כמו באזור צומת הכפר הירוק שבה חסר שביל של מאות מטרים כדי לחבר את רמה"ש עם רשת השבילים של ת"א. השביל של הוד השרון לאורך דרך רמתיים/ כביש 40 נעצר בדיוק בקצה הגבול המוניציפלי ולא מתחבר לפ"ת לדוגמא. בר"ג גם יש התקדמות בנושא אבל לא מתוך חשיבה כללית על כלל תושבי גוש דן אלא רק על תושבי ר"ג.
ברגע שמישהו יחייב כל רשות לגשר על התפר או לחילופין יוחלט שהצורך הוא ארצי והתפרים יושלמו ע"י מע"צ לדוגמה לדעתי יהיה גידול מאוד משמעותי בקרב הרוכבים העירוניים.
התועלת תהיה גם לתיירים, גם לעובדים, גם למטיילים, גם לספורטאים ובמיוחד לגרופאים...
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 26/05/2010 15:11:29
 4
 283
בזה אני איתך לחלוטין. אני אוכל קש גם בין הוד השרון לפתח תקווה וגם בכפר הירוק. הייתי שמח להחליף את הסינגל ספיד עם הגלגלים השמנמנים שלי בפיקסי החמודים הללו על שבילי אספלט(דרך אגב ממש מציאה ב-1,500 שקל ובהמון שילובי צבעים, להיט לתל אביבים)
אולי במקום להתקשקש עם הרט"ג שיארגנו לנו מפגש עם הרשויות הרלוונטיות בנושא חיבור השרון לאיזור ת"א.
אני משער שגם למי שמגיע מאיזור דרום או מאיזור מזרח יש בעיה דומה.
נכתב ב - 26/05/2010 16:27:02
 83
 2379
לאלון: תפר בן רשויות,
בדקתי. אין "קוי תפר" (תחומים ללא שיפוט) בין הרשויות המקומיות באזור המרכז.
גם כבישי מע"צ אשר חוצים תחום שיפוט של רשות מקומית, נמצאים בתחום השיפוט של הרשות וכפופים למרותה. ההזנחה בשוליים הלא מאוכלסים של הרשויות השונות הינה הזנחה גריידא ולכן, אני חולק על אמירתך כי הרשויות "יודעות לפתח מצויין" את אשר בתחום שיפוטן.
הייתי מעורב מספר פעמים בסיכסוכים בין רשויות בנוגע לקביעת גבולות שיפוט. כאשר מדובר ב"הכנסה" כגון גביית מיסים משלטי פירסום - כולן רוצות להגדיל. כאשר מדובר ב"הוצאה" כגון סלילה ותחזוקת דרך או תביעת נזיקין - כולן רוצות להקטין.
דוגמא טובה ניתן לראות בפריפריות של תל אביב, שבילי האופניים פשוט נגמרים בגבול השיפוט שלה כאשר הרשויות הגובלות לא נוקפות אצבע על מנת לשמור על הרצף גם בתחומן.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 26/05/2010 17:11:35
 0
 2
רכבתי את השביל עם חברים (וחברה) בשישי האחרון. הסיפור המלא, בקומונת 4 אינטש אפיק ומרתון
אני חייב להודות שלא ברור לי על מה הוציאו שם כסף... פרט ליישור והרחבה של חלק מהירקון הצפוני (הכשרה שלו כך שיהיה רכיב גם בחורף - יוזמה ברוכה), לא ניכרת שום עבודה משמעותית בשטח (השביל אמור להיפתח רשמית בעוד 10 ימים...). כמו כן, חוץ מכמה שלטי מתכת שנמצאים בשטח כבר המון זמן (יותר משנה להערכתי), אין שום סימון שבלים ספציפי לאורך התוואי של השביל...
נכתב ב - 26/05/2010 17:11:50
 26
 88
כרוכב שטח אני חצוי בין הרצון לפיתוח שבילי אופניים בשטח, לבין הדרישה המוצדקת של עמותת "ישראל בשביל אופניים" (בה אני מתנדב) להקצות חלק מהתקציב שהוקצה לקידום ענף רכיבת האופניים בישראל גם לצורך פיתוח שבילי רכיבה בערים ובין ערים. קיויתי שענת27, שעושה תפקידה נאמנה בפורום הזה, תתערב בדיון, אבל מכיוון שאני לא רואה תגובה שלה, אעדכן במה שאני יודע. בהחלטת הממשלה מספר 3368 מיום 30/3/2008 הוצעה מסגרת תקציב של עד 100 מיליון שקל למשך 5 שנים לקידום ענף האופניים בישראל. זהו סכום לא גדול, אבל הממשלה הקצתה אותו (ציטוט): " במטרה לקדם את תחום רכיבת האופניים כמרכיב מהותי בתרבות בילוי שעות הפנאי בטבע, כאמצעי תחבורה נפוץ וכמסגרת שתאפשר למצב את מדינת ישראל כיעד תיירותי בתחום רכיבת האופניים העולמי ולעצב פלח שוק תיירותי נוסף....כשלב ראשון של התכנית, הקמה של מספר מסלולי אופניים לרכיבה עממית במסגרת בילוי שעות פנאי, נופש ותיירות, ולמטרות תחבורתיות בשנים 2008/9, בהתאם לתקציב..." מכאן, שהדרישה של עמותת "ישראל בשביל אופניים" להקצות חלק מהסכום לפיתוח שבילי אופניים בערים מעוגנת בהחלטת ממשלה, כאשר בפועל כל הסכום נלקח לטובת פיתוח שבילי אופניים בשטח.
אם הקישור שלמעלה לא עובד, זו כתובת החלטת הממשלה: http://www.pmo.gov.il/PMO/Archive/Decisions/2008/03/des3368.htm
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 26/05/2010 18:09:39
 346
 728
ומגיבה באיחור (לפעמים אני קצת עובדת) 
לא ירון. לא מדובר בתקציב של משרד התיירות אלא בתקציב ממשלתי לקידום ענף האופניים.
התקציב הגדול שאוגם ממשרדי הממשלה השונים (בינהם גם המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה) נועד להתמודד עם אותם החסמים שמונעים מישראל להפך למדינת אופניים.
החסמים האמיתים לקידום ענף האופניים הם (ותקן אותי אם אני טועה ): הסכנה בכבישים, הנהג הישראלי שלא סופר את הרוכבים, הרוכבים שהמודעות שלהם לאיך ואיפה לרכב טעונה שיפור, גנבי האופניים, רשות הטבע והגנים שמונעת רכיבה בשמורות, העדר תשתיות (שבילים, מקלחות, חניות בטוחות ועוד) וכו'
עשרות מליונים לאדריכלים שיישלטו שבילים קיימים לאורך נחל חילזון ונחל גזר זה נחמד נורא אבל נראה לי קצת מעוות שמי שמרים את הכפפה בנושא בטיחות רוכבי האופניים מול הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מול מע"צ, מול רשות הטבע והגנים, מול רכבת ישראל , מול הכנסת, מול משרד האוצר, מול הרשויות המקומיות היא לא המדינה ונושאים אלו אינם מטופלים כלל וכלל במסגרת החלטת הממשלה.
אל תתבלבל ירון. אנחנו לא רוצים את הכסף. תפיסת העולם שלנו היא לא "תנו לנו את הכסף ונעשה" אלא שהמדינה תיקח אחריות על מה שצריך להעשות. עיננו לא צרה באיגוד האופניים ואנחנו בהחלט מפרגנים לשביל ישראל לאופניים ולפרויקט "אופניים לכולם" המתוקצבים במליונים רבים כמו גם לפרויקטים דוגמת שביל מים לים אנחנו רק סבורים שהמדינה צריכה לממש את החלטת הממשלה כלשונה, להקצות אתהמשאבים הנדרשים לטיפול בחסמים האמיתיים וכן, שביל אופניים שלא קיים בין הרצליה לתל אביב הוא דווקא אחד מהם.
ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 26/05/2010 18:30:28
 346
 728
ועוד משל, רק כדי לסגור את הפינה (טרבלסי - זה הולך להיות ארוך, יש לי נטיה לחפור, תהיה חזק):
פרופסור למתמטיקה אחד, שהיה טיפוס חיובי בכללותו ונהג להעסיק את עצמו בכתיבת מאמרים בחדר העבודה של ביתו שנא רק שני דברים בעולם: ילדים וכדורגל. יום אחד זוג ילדים שגרו ממול, אימצו את מגרש החניה שמתחת לחלון ביתו לטובת משחק כדורגל. כשהשנים חזרו לשחק מתחת לחלונו למחרת, הוא התחיל להבין שיש לו בעייה.
הוא חשב וחשב וחשב
וחשב וחשב וחשב עד שהגיע לפתרון:
הוא ירד אל הילדים והציג את עצמו עם חיוך ענקי ואמר: "שלום לכם ילדים חמודים. אני פה השכן שלכם מלמעלה ואני נורא אוהב מתמטיקה (פרופסור) וילדים שמשחקים כדורגל, ולכן אם לא אכפת לכם, אני אשלם לכם 10 שקלים לכל אחד כדי שתבואו לשחק פה גם מחר. כך קרה והם אכן באו למחרת. שוב הוא פנה אליהם, שוב השקיע בכ"א מהם עשרה שקלים תמורת הבטחה שיחזרו לשחק ביום שאחרי. כך קרה גם במשך יומיים נוספים. כעבור 4 ימים, הוא ניגש אליהם עם פרצוף קצת עצוב ואמר: "ילדים יקרים, אתם זוכרים שאני מאוד אוהב מתמטיקה וילדים שמשחקים כדורגל אבל נגמר לי התקציב אז אני מאוד אשמח אם תשחקו בכדור מתחת לחלון שלי גם מחר, אבל אין לי כסף לשלם לכם."
אותו פרופסור מעולם לא ראה יותר את אותם ילדים חמודים. הם הרי לא פראיירים והם בחיים לא יעשו משהו בחינם שהם קיבלו עבורו כסף.
ומהעולם שלנו: לפני לא הרבה שנים, קיבוצניק חביב בשם רמי גולד ביחד עם ארז מנור לקח טרקטור והם חרשו להם סינגל מבלי שאף אחד שילם להם שקל. בשביל הכיף שלהם.
היום, 100 המליונים מייצרים בירוקרטיה לא פשוטה למי שרוצה להסדיר את הרכיבה בשמורות: מתכננים, אדריכלים, ביולוגים אקלוגים, זיאולוגים ועוד כמה חכמולוגים על הדרך, צריכים לגזור קופון (ומליון).
אני (ואת זה אני אומרת כענת שנהנית לרכב בסינגלים לא מופרעים שעכשיו מייצגת רק את עצמה) לא בטוחה שהכסף הגדול והצורה שמבזבזים אותו באמת מקדמת את המטרות של כולנו.
לא חייבים להסכים איתי.
ענת
נכתב ב - 26/05/2010 18:43:03
 346
 728
אני מקווה שאני טועה ושרט"ג לא יחזרו אלינו עם תשובות כמו - "אין לנו תקציב להסדרת הרכיבה בשמורות" או " זה עולה 10k לקילומטר וזה קצת יקר לנו" (סיפור אמיתי, לא נגעתי) או שמע"צ לא יחזרו ויגידו לנו "אין לנו תקציב להציב שלט נוסף "זהירות רוכבי אופניים" כי זה עולה 600 ש"ח ולא קיבלנו עבורו אישור תקציבי (כך קרה, בהן צדקי)
כי התשובה הזאת תראה קצת מגוחכת לדעתי לאור התקציבים האדירים שנשפכו על פרויקטים שלדעתי ולדעת שטיחונים וכבישונים רבים הם חשובים פחות.
אגב ירון, ארגנו מפגש עם מע"צ (נראה לי שתדי היה אחד הגרופים היחידים שהשתתפו בו) וכן, הצבענו על הצורך לחבר את הוד השרון כפר סבא ורעננה, הרצליה ותל אביב ועוד מספר מקטעים בין עירוניים שנכון לסלול בהם שביל במקביל אל הכביש.
וכן, תיירות אופניים היום היא גם תיירות בערים ונושא זה, כאמור לא זכה להתייחסות כלל וכלל.
יותר מזה, ניסינו להבין בשיחה עם מנכ"ל משרד התיירות מהם היעדים והמטרות של ההשקעות הכבדות שהמדינה משקיעה במסגרת אותה החלטת ממשלה. בכמה תגדל התיירות (פנים או נכנסת) כתוצאה מההשקעה של אותם עשרות מליונים. תחזיקו חזק: אין כאלה.
מכולת בתקציב שנתי של 50,000 ש"ח מנהלים בצורה מקצועית יותר מהדרך בה המדינה מנהלת את החלטת הממשלה לקידום ענף האופניים.
עצוב ענת
נכתב ב - 26/05/2010 19:00:06
 346
 728
והפינאלה: הגיע אלינו עורך דין משופשף שביקש שנאשר לו לייצג אותנו מול המדינה והוא יקח אותה (המדינה) לבג"צ ויוכיח שאופן קבלת ההחלטות היה מעוות (לא יתכן שעשרות מליונים יחולקו מבלי שכאמור אותה ועדה לרכיבה עירונית ובין עירונית תתכנס אפילו פעם אחת ועוד טיעונים שונים). הוא הסכים לממן את הבג"צ על חשבונו.
הסיבה העיקרית שלא נעננו היא הרצון לא לפגוע בפרויקט "אופניים לכולם" של האיגוד.
אני מאוד שמחה שבפגישות מול רשות הטבע והגנים הצלחנו לייצר חזית אחת, עם האיגוד ואני מאוד מקווה שאף אחד לא יצליח לסכסך ולפלג ביננו.
ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 26/05/2010 19:29:28
 4
 283
בינתיים ענת, אם לתמצת ולא להאריך במילים - מקק"ל ודומיה קיבלנו מאז 2008 את: שמשית, אלון הגליל, רוחמה, בארי, כל אדולם ופארק בריטניה על עשרות קילומטרים של סינגלים משובחים, פארק קנדה, עמינדב, בית קשת, שמריה, סובב אילת, שבילי אופניים בגליל, חלוקים, וירוחם, ואפילו סימון קטן של שביל בין ירושלים לתל-אביב. במקביל עובדים על ביריה ועל עוד מספר פרוייקטים.
כל הפרוייקטים הללו הם בשיתוף עם הקהילה והרוכבים.
קחי את הפרוייקטים הללו בצירוף הפרוייקט של "אופניים לכולם" שמקבל תקציבים דומים ועוד מועדוני אופניים.
תחושתי האישית שכספי המיסים שלי הלכו למקום נכון. כל זה - מבלי שקראתי את כל מגילת העורכדינית שכתבת. ואני מוכן בשביל עוד סינגל של קק"ל או בשביל שילד בפזורה הבדואית או מועדון אופניים בעיירת פיתוח, רמחנא ליצנן לסבול בבוץ של הירקון גם בחורף הבא.
נכתב ב - 26/05/2010 19:45:56
 274
 4783
עכשיו ברצינות מישהוא יכול להסביר לי על מה ענת מדברת ? (חוץ מענת כמובן) יש מישהוא מתעניין ככול שיהיה בשרשור (שעל פניו ניראה מאד מעניין) שקרא את המגילה שכתבה ענת? ענת (בלי לפגוע כמובן) יכול להיות שכתבת דיברי טעם וכל מילה בסלע אבל יש אנשים שגם רוצים להתחבר למילים מניסיון (וכמו שאת יודעת יש לי לא מעט) הרבה מילים מעייפים את המוח ומוציאים את החשק לקרוא ולהיתערב ועכשיו לפני שגם אני יהפוך למשעמם אומר רק מילה אחת לתמצת !!!
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/05/2010 19:54:38
 346
 728
עם התחושות האישיות שלך אני בכלל לא מתווכחת ירון ואני מציעה שתבדוק כמה עלה הסינגל של שמשית, אלון הגליל, רוחמה ועוד פרויקטים ראויים שהזכרת וכמה מליונים עולים פרויקטים מפונפנים אחרים שכן מתוקצבים במסגרת החלטת הממשלה.
בתחושה האישית שלי - העובדה שבשנת 2008 הוכפל מספר הרוכבים ההרוגים ביחס לשנה קודמת, שבשנת 2009 חלה עליה נוספת ושבשנת 2010, אם לא יהיה שינוי דראסטי המספרים עלולים להיות גרועים יותר מעידה על כך שאין תמורה לאגרה.
הפופוליזים של ילד בדואי שרוכב על אופניים קונה אותי פחות.
בקיצור, בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים.
ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 26/05/2010 20:57:07
 4
 283
ענת,
זכותך להעדיף את צפונבוני תל אביב ושביליהם המפונפנים על פני תושבי רהט/אופקים/ירוחם...אבל כמו שאמרת. אנחנו לא חייבים להסכים.
נכתב ב - 26/05/2010 21:23:15
 346
 728
נכתב ב - 26/05/2010 21:34:17
 26
 88
ירון, בוא נתחיל בהסכמה על מה שאנחנו מסכימים: שנינו רוצים מסלולים משולטים בשטח. אבל מכיוון שהשמיכה קצרה, האם לדעתך כל הסכום שהוקצה בהחלטת הממשלה לטובת ענף האופניים צריך להיות מוקצה רק לבניית סינגלים? הרי גם אתה מסכים שיש מקטעים בעייתיים בחיבורים בין ערים, שלא לדבר על מה שקורה בתוך הערים. לא כל כך מהר נגיע למה שרואים בשעת עומס באוטרכט שבהולנד, אבל גם אם רק חצי מהתקציב שהקצתה הממשלה בהחלטתה היה מופנה לכיוון שבילי אופניים בערים ובחיבורים, היינו לפחות מתחילים לצעוד בכיוון. היעדר תשתיות עירוניות מונע מעובדים רבים להשאיר את המכוניות שלהם בבית ולהגיע לעבודה באופניים. עובד שגר במרחק 8 ק"מ מהעבודה ונוסע לעבודה באופניים, חוסך ביום אחד בלבד פליטה של 2.5 ק"ג CO2. תעשה את המכפלות בעצמך [אבל תוכל לראות את החישובים בכתבה " כמה CO2 חוסכים ברכיבה לעבודה באופניים?"], ואם אתה רוצה להשאיר לילדים שלך עולם שתרצה שהם יוכלו לחיות בו, תבין למה חשוב להקצות משאבים גם לתחבורת אופניים.
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 26/05/2010 21:44:09
 4
 283
אני שומע את אגדות הולנד הללו כבר שנים ובכל פעם מחדש מתפוצץ מצחוק... הרי מזג האויר כאן הוא בדיוק כמו בהולנד, קריר ונעים. והאנשים - מנומסים ונינוחים.
אני רוכב מדי יום לעבודה. מרחק סביר - 14 ק"מ לכל כיוון. די מישוריים. בעיקר ב-30+ מעלות. כפר-סבא-רמת החי"ל. זה עסק די ירוק. 40 ליטר מים מקלחות ביום. סט בגדי רכיבה מדי יום. מכונה בשבוע. הולנד האזיאטית. לא בטוח שדלק עולה פחות...
במדינת ישראל לא חסרים תקציבים. עד שסוף סוף מקציבים משהו לתרבות הפנאי שלנו - דוקא אתם שאמורים להיות עמיתים שלנו באים ומנסים לקחת ממנו. עושים לנו חשבונות כמה עולה מה. סופרים לנו את העלות למטר. ואחרי זה עוד מצפים לסולידריות במסה קריטית. לא זוכר אתכם מנסים לקחת מתקציב הטוטו/לוטו או מתקציב/תע"ש. לדעתי אתם צריכים פשוט להתבייש.
נכתב ב - 26/05/2010 22:02:42
 346
 728
ירון, אתה לא בעניינים:
בשנתיים האחרונות אנחנו פועלים מול משרד האוצר כדי להגדיל את העוגה. אני מקווה שהצלחנו לייצר פריצת דרך בחודש האחרון. הזמן יגיד.
בתל אביב, למרות התשתית הטעונה שיפור, מעל 15% מהנסיעות היום יומיות, באופניים. התקציב לשבילי האופניים בעיר - מהעירייה. תל אביב יש רק אחת וכל אותן ערים בהן אנחנו פועלים צריכות את הסיוע של המדינה (כמו כל פרויקט תחבורתי אחר שממומן על ידה בהיקפים של 70-90%). בנתיים, זה לא ממש קורה.
אני מבינה שאתה מנסה בכוח להחזיר אותנו למלחמות יהודים, שקרו בעבר וגם בחודש האחרון, בין רוכבים כאלה, ורוכבים אחרים, גם מעל דפי העיתונות השונים.
לא תצליח 
בחודשיים האחרונים השקענו (בעיקר יותם, שירלי, לימור, אייל, טל, נמרוד, מייק, ישראל, טדי, עידו, יצחק, אריאל, ועוד הרבה אחרים. אני פחות השקענו ) זמן רב בלייצר חזית אחת.
אני בטוחה שמחר עדרים של עורכי דין, ממשרד יח"צ או מסתם גוף עם רשיון ללוביסטיות בכנסת ידפקו לך על הדלת עם תקציב שמן ללובי ולקמפיינים, אבל עד אז, כדאי שתהיה יותר נחמד. בשבילך 
בידידות
ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 26/05/2010 22:28:28
 26
 88
ירון, סיפורי הולנד מצחיקים אותך? גם סיפורי ניו יורק? נכון, לפעמים (לא תמיד) צריך מקלחות, אבל בשיקול עלות תועלת, עדיף לצמצם את פליטת ה-CO2. כך גם בכל העולם, כולל ארה"ב. כמובן שמרביתם של אלו שמגיע לעבודה באופניים לא עושים זאת בגלל דאגה לסביבה, אלא פשוט משום שזה כיף ( ראה דיון בפורום תפוז). ואני שב ומזכיר לך שהתקציב המדובר הוקצה ל"ענף האופניים", ובכלל זה ל"תחבורת אופניים", ולא לפיתוח תיירות האופניים בלבד, אז לא "לוקחים ממך".
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 26/05/2010 23:20:06
 18
 527
למרות הסימפטיה לענת , ופועלה .
על זה נאמר [ בתמציתיות ]
רק שמור אותי מאוהביי , ומשונאי אשמר לי בעצמי .
פשוט צריך , גם , וגם .
ולגבי איכות הסביבה [ אני מוצא סתירה בדבר ] כי תחשבו לרגע , איזה כמות של דלק נשרפה לאוויר העולם , בהתרוצצויות של רוכבי האופניים , להגיע ליעד הרכיבה ''הירוקה ''
גילוי נאות - אנוכי בעל רכב '' שברולט '' עם מנוע מפלצתי בנפח של 4300 סמ'ק . [ ושלא מוכן להתפשר על זה ] .
ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 26/05/2010 23:39:58
 107
 789
ענת\רוכבים לעבודה, צר לי לאכזב אתכם אבל ההסכמה שלי איתכם שואפת לאפס. אתם דנים ככ בפילוספיה על פליטת CO2 שמסוכנת כאילו אם ירכבו יותר לעבודה עם אופניים זה יפחת,ולכן יש לשפר את השתשתיות והפסיק לבזבז כסף על שטויות כמו שבילי קקל. אז ככה: 1-רוב האנשים עובדים במרחק שרכיבה באופניים לא הגיוני עבורם.הסיבה שיש פקקים בת"א הינה לרוב בשל תושבי החוץ מבת ים\ראשון\כפ"ס\פ"ת שעובדים שם. 2-אתם נלחמים על העלאת אופניים לרכבת ומתרברבים בהישגים בשעה שכבר שבוע וגם שבוע הבא ומדי פעם אין בכלל רכבת גם בלי אופניים.ידעתם למשל שאין רכבת מאשקלון ללוד כבר שבועיים?זה אומר שכל הקטע של אשקלון\אשדוד,יבנה ורחובות מושבת.אתם יודעים איזה פקקי ענק יש בבוקר? עם כל הדיבורים - אין אופניים ברכבת ואין רכבת. 3-רובינו המוחץ מברך על כל הישג-כולל ההישג הזה של בניית השביל.אנו רוכבים בו בשבתות,בימי שישי ובחגים.וזה כולל את כל שבילי קקל.לא מעניין אותנו עד שביל ברוטשילד ועוד מדרכה לאופניים באבן גבירול.רובינו לא גרים שם ולא נגיע לשם לטיול אופניים (אם בכלל).
אני בכל אופן מברך את קק"ל.בכל שביל שאני רוכב לאחרונה אני מרגיש את השינויים המבורכים שנעשים בזכותם. קובי
נכתב ב - 27/05/2010 07:34:04
 140
 324
לא קראתי את הכל אבל מהקצת שכן, נראה לי שחלקכם לא הוגן כלפי ענת: ענת הובילה מהלך, אצלנו בארגון, במטרה לרתום אותנו לנושא הסדרת הרכיבה בשמורות.
לא היה לענת פשוט, בעיקר בגלל החשש שלי ושל אחרים מאג'נדה נוספת שתיצור עומס גדול על המערכת שלנו שמתמודדת היום עם לא מעט קמפיינים ופרויקטים (והעלאת אופניים לרכבת היא רק אחד מהם) ואכן, בקמפיין מול רשות הטבע והגנים אנחנו משקיעים זמן רב שבהחלט בא על חשבון פרויקטים אחרים אבל בזכות הלחץ (והחפירות) של ענת, נעשתה עבודה משפטית, שונה תקנון העמותה, הורחבה האג'נדה, כונסה אסיפה שנתית שלא מן המניין כדי לאשר את שינוי האג'נדה והתחלנו לעבוד ביחד עם חלקכם כדי להסדיר את הרכיבה בשמורות.
הקמפיין הזה לא פשוט ודורש, גם ממני באופן אישי, השקעה של זמן רב ולא מעט משאבים ארגוניים.
הגישה של "שבילים בערים לא מעניינים אותי", "לא מבין כבישונים שמתעקשים לרכב על כביש כשהסינגלים קוראים להם בואו תרכבו עלי", שמאפיינת חלק מהכותבים בפורום, לא מכבדת את הרוכבים האחרים ולא מתאימה לנו.
מתרברבים? הרכבת מאחרת? התבלבלת לגמרי KOBKOB. אפילו ההודעות על "פיילוט העלאת אופניים לרכבת" , לדוגמא, היו של דוברת רכבת ישראל שאף ביקרה בפורום השכן ועדכנה את הרוכבים בתהליך (שכמו פרויקטים אחרים של רכבת ישראל ו/או הרכבת הקלה, חורגים מלוחות הזמנים עליהם הם התחייבו). אני "הקפטיליסט" שבחבורה ובניגוד לערן, לענת ולהרבה אחרים שמתנדבים בארגון, מהבודדים שעובד בתשלום בעמותת 'ישראל בשביל אופניים'. אין לי ספק שללא ההתנדבות שלהם, והעבודה שנעשית במשך שנים, בשקט, בצנעה, מבלי לרוץ לספר לחברה, היינו במקום אחר.
תודה ענת ערן ושאר "האנשים הקטנים" (לא הגזמת, ירון?)...
יותם ישראל בשביל אופניים
נכתב ב - 27/05/2010 07:36:35
 4
 283
יותם,
אני מתנצל על הביטוי "אנשים קטנים". כיוונתי לכך שאתם רואים רק את המטרות שלכם ומתחשבנים איתנו, וזה יכול לבוא על חשבוננו. בקריאה נוספת זה נשמע לא משהו, ולא נכתב מתוך מטרה להעליב.
תמשיכו בדרכם, רק אין צורך לפסול את דרכנו.
ובאמת, אין שום קשר לשמורות.
נכתב ב - 27/05/2010 09:07:52
 26
 88
ירון, אני לא "פוסל את דרכך", הרי גם אני רוכב בשבילים שסומנו בארץ, ונהנה מכך הנאה רבה. העניין הוא שב"ישראל בשביל אופניים" מאמינים שיש לפתח גם תשתית תחבורה אלטרנטיבית לתשתית הכבישים, מטעמים שונים, כדי שיותר אנשים יוכלו להקטין את הנסועה שלהם, ולבצע לפחות את חלקה באמצעים אלטרנטיביים, ואופניים בתוכם. לצורך בניית תשתיות צריך תקציבים. רשויות עירוניות זקוקות לסיוע ממשלתי כדי לפעול בנושא, וחלק מהתקציב שאושר בהחלטת הממשלה היה אמור להגיע אליהן, אבל משרד התיירות השתלט על כל התקציב שאמור היה להגיע גם לגורמים אחרים. בשלב זה, אני רוכב לעבודה רק פעם בשבוע (ומסתפק ב"מקלחת" בכיור). מכאן אתה יכול להבין שאפילו אני לא טוען שכולם חייבים לעבור לאופניים בלבד, ודאי לא כשאין תשתיות מספקות. מבחינתי פעם בשבוע מספיק, לפחות בהתחלה. כן, אני יודע שאני מזהם כשאני נוסע לטייל באופניים, אבל אני לא טוען שצריך להפסיק לחיות, אלא להקטין במידה מסויימת את הצריכה שלנו. וזה מחזיר אותי לתגובה של קובי. על מה הקצף? אתה בעצמך טוען שיש לשפר את התשתיות. אז למה אתה מתרגז כשמנסים לצבוע חלק מהתקציב שהוקצה לכך, לטובת תשתיות ראויות? נניח שלאנשים שהזכרת, שמגיעים לתל אביב מבת-ים, כפר-סבא, ראשל"צ היתה תשתית אלטרנטיבית. אולי חלקם יגיעו באופניים (או בשילוב אופניים+רכבת כשהדבר יתאפשר)? הוכח בכל העולם שכאשר מספקים תשתית, אנשים משתמשים בה. לא רק בהולנד. הדוגמה שהבאת על הפקקים בגלל שאין רכבת היא דוגמה מצויינת. תספק תשתית ראויה, ותקטין את מספר המכוניות הפרטיות. פחות מכוניות - פחות CO2 (ממליץ לך לראות את הסרט "אמת מטרידה" של אל גור או את אחד מקטעי הוידאו על ההתחממות הגלובלית, אולי זה יעיר אותך), פחות זיהום אויר, פחות זמן מבוזבז בפקקים. על היתרונות שברכיבה על האופניים אני לא צריך לספר לך.
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 27/05/2010 09:27:08
 107
 789
היי "אופניים לעבודה", יכול להיות שאיבדתי אמון במערכת ונראה לי שאנו נלחמים על אופניים לרכבת כאשר אין בכלל רכבת (מזכיר לי את הבדיחה העצובה של העלאת אופניים לרכבת הקלה בירושלים),ויכול להיות שקצת כיליתי את זעמי במקום הלא נכון-בכם. יחד עם זאת קשה לי להאמין שהשבילים של קק"ל באים על חשבון חיזוק התשתיות הרעועות. להפיך-ככל שהטרנד יגדל כך יגדלו התקציבים ,והסמיכה תגדל. ברור לי שצריך לשפר גם בתוך הערים,בכבישים הראשיים וכו'. הלואי שהייתי גם יכול להגיע עם רכבת ואופניים לעבודה. כרגע זה נראה לי רחוק,למרות הבטחות חגיגיות ופיילוטים שאני עוקב זמן רב והיו בעבר. בכל מקרה,הלואי ותעלו את השרשור הזה עוד כמה חודשים ותוכיחו לי כמה טעיתי. אני הראשון שיוריד את הכובע.
נכתב ב - 27/05/2010 09:43:02
 428
 11304
הדבר הכי גרוע שרוכב יכול לעשות זה לקטול בגסות את האנשים שבסך הכל פועלים למען מטרות משותפות בגלל חריגה קצת ימינה או שמאלה מהדיעה שלכם
הכיוון הכללי בכל התחומים הוא חיובי וכמו נתיבים בפקק תחבורתי פעם נתיב אחד משיג ופעם השני אבל יש ההתקדמות קדימה ובכללי זה טוב
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/05/2010 09:47:20
 474
 2465
מגיע לשרשור לראשונה. ללא קשר למשקעי העבר, הגענו כעת לקונצנזוס בין רוכבי השטח, תאבא והאיגוד הישראלי לאופניים מול הרט"ג. עברנו דרך ארוכה כדי להגיע לנקודה זו, ומצפה לנו עדיין משימה לא קלה מול אנשי הרט"ג, שלהערכתי רובם עדיין מתנגדים לרכיבת אופניים ורואים ברוכבי האופניים רעה חולה ו"טרנד אופנתי" שיעבור.
מציע שנתרכז במשימות שלפנינו ולא בהשמצות הדדיות. לשם שינוי, מסכים הפעם לחלוטין עם ענת :)
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 27/05/2010 10:09:18
 26
 88
קובי, למרות שאיני מעורה בסטטוס הנוכחי של העלאת אופניים לרכבת, אני יודע שמתקיימת פעילות בנושא על ידי צוות אחר בעמותה, שבסופה אכן ייערך פיילוט. לאור הבעיות הקיימות ברכבת ישראל, ולאור הצפיפות והמחסור בקרונות לנוסעים "רגילים", אני חושב שהיום בו נוכל להעלות אופניים לרכבת כמו שנעשה במדינות אחרות (לאחר הפיילוט) אינו קרוב, ובהתחלה תהיינה מגבלות רבות, אבל השילוב הזה של אופניים+רכבת הוא שילוב מנצח, ולכן יש להשקיע מאמצים גם בכיוון זה. אנחנו נתקלים בקשיים על ימין ועל שמאל. אז מה, לוותר?
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 27/05/2010 11:10:15
 6
 1
היום 27.05.2010 פגישה בנושא הקמפיין לקידום שביל אופניים בן תל-אביב להרצלייה .
הפגישה תיערך בשעה 19:30 במשרדי "ישראל בשביל אופניים" נחלת בנימין 85 ת"א.
בואו בהמוניכם להשפיע !
I want to ride my bicycle ... רק תסללו כבר שבילים !
נכתב ב - 27/05/2010 12:04:51
 18
 527
הסתקלות מציאותית
רכבים = דוחות = הכנסה = קבלני משנה = כוח = בחירות = רשות העירייה = כסא = הטבות.
תשתית לאופניים = אין דוחות = אין הכנסה = הוצאות = קיצוצים = פיטורים = שביתות = כאב ראש = בחירות = הפסד בבחירות = אין כסא = צריך ללכת לעבוד סוף סוף .
מילון מונחים
כסא = שררה \ שחיטות \ כסף.
קבלני משנה = מקורבים לצלחת \ נהנתנים .
דוחות = דרך לעשוק את האזרח הקטן , בכוחניות.
רשות העירייה = רשות לעשוק חוקית .
ללכת לעבוד = ללכת לעבוד . סוף .
אך איטליה = CAPO DI TUTTI CAPI = לא רחוקים .
ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 27/05/2010 13:21:39
 84
 1051
אלי,
גם תשתיות לאופניים דורשות תקציבים, בעלי עמדות כוח וקבלני ביצוע, כך שזה לא שמור למכוניות בלבד.
אבל אם כבר דמגוגיה בגרוש, אז הנה עוד "משוואה":
תשתית אופניים = יותר אופניים = פחות מכוניות = פחות זיהום אויר ורעש = יותר פעילות גופנית = פחות תחלואה = איכות חיים טובה יותר...
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 27/05/2010 13:57:21
 18
 527
נעלבתי , באי יכולת להבין את דברי .
הכל מסתכם ב - '' אינטרסים '' !
ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 27/05/2010 13:59:51
 84
 1051
או שאני לא הבנתי טוב, או שאתה לא הסברת טוב... :-)
וכן, ברור שהכל מונע מאינטרסים. הכל, כולל התגובות שלך, שלי ושל כל אחד ואחד מהמגיבים האחרים כאן.
אם לא היה לנו אינטרס, למה בכלל לעסוק בזה...?
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 27/05/2010 15:32:45
 18
 527
ציטוט
אם לא היה לנו אינטרס למה בכלל לעסוק בזה .
רוב הבעיות נובעות מצורת חשיבה זו .
כספי ציבור \ משאבים \ תקציבים , צריכים להינתן ללא אינטרסים אישיים .
אלא על סמך תואלת ציבורית, נקייה מאינטרסים אישיים .
אני יודע שזה נשמה נאיבי ,אך מה לעשות כזה אני .
ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 27/05/2010 16:03:29
 11
 228
נכתב ב - 27/05/2010 17:23:56
 84
 1051
אלי,
לתועלת הציבור = לטובת האינטרס הציבורי.
גם הציבור אינו נטול פניות.
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 27/05/2010 17:48:39
 7
 156
לכל הפעילים של ישראל בשביל האופניים:
ירון צודק בהחלט!
היציאה בקמפיין, מתוזמר היטב, הכולל יחצנים ולוביסטים להקפאת תקציב להקמת מסלולי רכיבת אופניים בשטח לא ממין העניין בכלל.
הוקצה תקציב לרוכבי השטח. מה זה קשור לרכיבה עירונית? למה לטרפד את התקציב שכבר הוקצה? איך אמר זה מעלי, הכל אינטרסים.
ולכל השוחים והשוחות בביצה הפוליטית, קצת תתעלו מעל הסחי בו אתם שוחים כל יום...
נכתב ב - 27/05/2010 20:42:28
 18
 527
פשוט הזוי \ אבסורד
- אני תומך נלהב ביותר לרעיון של הקמת תשתית לרכיבת אופניים בערים .
- אני תומך נלהב ביותר של הקמת תשתית לרכיבת שטח .
- זה לא סותר זה את זה .
- עד שסוף סוף מגיע תקציב , שמטיב עם רוכבי השטח , קמה לטרפד מהלך זה , לא אחר מאשר , עמותת אופניים . בטענה כי לדעתה כסף זה נחוץ יותר , להקמת שבילי אופניים בערים .
- לא כסף אחר, אלא הכסף שהוקצב לפיתוח בשטח.
- במקום לדרוש תקציב לנושא שבילים בערים , שהוא נושא בפני עצמו , ואין לשיכו כלל לתקציב של פיתוח רכיבת שטח .
- ובאותה נשימה , גם לבקש מרוכבי השטח להצטרף לעמותת אופניים זו .
אבסורד , כבר אמרתי .
ניחנתי בלשון קצרה בעלת יכולת ליקוק מוגבלת
נכתב ב - 28/05/2010 00:46:32
 26
 88
חיים (matmas), אני מניח שלא שמת לב שמדובר בהודעה שיצאה לפני כשנה, בחודש מאי 2009 (לשר התיירות החדש דאז, סטאס מיסז'ניקוב). ירון פדות בחר לאזכר אותה במהלך הדיון הזה, כך שאין מדובר ב"יציאה בקמפיין, מתוזמר היטב, הכולל יחצנים ולוביסטים להקפאת תקציב להקמת מסלולי רכיבת אופניים בשטח...למה לטרפד תקציב שכבר הוקצה?" כפי שכתבת.
ולגבי התקציב שהוקצה, אז אולי לא קראת את מה שכתבתי מוקדם יותר, אבל החלטת הממשלה הקצתה סכום מסויים כדי לממש מספר מטרות, כאשר אחת מהן היא "...אופניים...כאמצעי תחבורה נוח, זמין ואטרקטיבי". שר התיירות התעלם מחלק זה בהחלטת הממשלה, ובחר להקצות 0 ש"ח לייעוד זה. מכיוון שעמותת "ישראל בשביל אופניים" מקדמת את תחבורת האופניים, הרי שהמחאה שלה על כך הינה מחאה לגיטימית, גם אם אינה מוצאת חן בעיניך. הבקשה משר התיירות לא היתה "אל תסלול שבילי אופניים בשטח". היא בסך הכל היתה "להקפיא את החלטת שר התיירות הקודם ולשקול מחדש את תכנית היישום של החלטת הממשלה לקידום ענף האופניים..."
בקרו באתר bike2work.co.il
נכתב ב - 28/05/2010 01:27:40
 7
 156
שלום ערן,
1. אכן לא שמתי לב שהפרסום הוא מלפני שנה. 2. השנה שחלפה לא הכניסה שום בינה בהליך אותו אתם מובילים. 3. בהחלטת הממשלה (שאתה ציטטת) דובר בעיקר על רכיבה בטבע בשעות הפנאי ורכיבה תיירותית. אמצעי תחבורה נפוץ נדחק לקרן זווית כבר בהחלטת הממשלה המצוטטת. 4. רכיבה בשדרות רוטשילד או בכל מסלול אחר בת"א אינה רכיבה תיירותית. ובטח לא לזה התכוונו בהחלטת הממשלה. נא פנה לעריית ת"א שתקציבה השנתי 4.5 מילארד ש"ח כאשר 11 מיליון ש"ח שהממשלה הקצתה בשנה הם פרומיל מתקציבה, שתדאג להקמת שבילי אופניים בערים. כך פנה לשאר הרשויות. 5. רכיבה תיירותית היא בהחלט רכיבה למשל בדרך הבשמים הנבטית. רכיבות מדבר השונות באופן מוחלט מרכיבה אליה רגיל התייר האירופי למשל. 6. טוב תעשו אם תצטרפו לקידום רכיבת הפנאי בטבע ודרך זה גם תשיגו תקציבים נוספים לשבילי אופניים בערים. 7. גם תיירות פנים היא תיירות - ורובה ככולה של תיירות הפנים הזו היא ברכיבת שטח. 8. תוצר לוואי של פיתוח שבילי אופניים "בטבע" הוא גם עידוד לרכיבה כאמצעי תחבורה תוך שימוש בשבילי האופניים להפחתת החיכוך עם כלי הרכב. לדוגמא, רכיבה לאורך הירקון מאפשרת לתושבי איזורים רבים לרכב לת"א בנוחות וללא חיכוך עם כלי רכב כלל. 9. מעציב לראות כי כל תחום ותחום, גם בתחומים שאמורים להיות חוויתיים ומנותקים מהלך החיים הלחוץ במדינה שלנו, נגוע באינטרסים שללא ממין העניין.
חבל לי לראות שגם מי שמתנדב בזמנו הפרטי למען מטרות חשובות לא מצליח להתעלות מעל המקום בו הוא נמצא ולפעול מבלי לפגוע באחר.
נכתב ב - 28/05/2010 09:24:23
 346
 728
שלום matmas ,
הטיפים שלך מעולים. אכן, מול עיריית תל אביב אנחנו כבר פועלים שנים באופן כמעט יום יומי. אכן יש תקציב שנתי של 14 מליון ש"ח לשנה (מתוך תקציבה של עיריית תל אביב, לא מתקציבי משרדי ממשלה, ובצדק). שביל האופניים בפארק הירקון שנראה לכולם כל כך טריוויאלי הוא אחד התוצרים של הפעילות של תל אביב בשביל אופניים מול עיריית תל אביב (כמו גם האליפסה הסובבת את גבעת המופעים, ראש ציפור ועוד). יש עוד מה לשפר בשביל הזה. אל תדאג, נסתדר מול עיריית תל אביב ללא התערבות הממשלה ומשרד התיירות.
חבל להכביר מילים. אתה מוזמן לעיין ברשימת הפרויקטים המתוקצבים. אני בהחלט מסכימה איתך, אכן אפשר היה לנצל את המיליונים הרבים להכשיר מסלול אטרקטיבי לאורך דרך הבשמים ולהסדיר את הרכיבה בקטעים החוצים את השמורות/שטחי אש. להזכירך הדרום שמאוד אטרקטיבי לתיירים וגם לנו סגור למעשה ברובו לרכיבה למעט דרכי 4*4 שלא כולן מתאימות לאופניים.
זה לא נעשה.
אולי אני תמימה אבל אני בטוחה שאם גם בתהליך קבלת ההחלטות היו לא יושבים רק עסקנים או בעלי אינטרסים שדאגו שהתקציבים הגדולים יופנו אליהם אלא גם המשתמשים (הרוכבים) עצמם, או "כמה שמבינים", היינו מקבלים תוצאות טובות יותר. אם תרצה אעלה את המחאות הכתובות של גופים רשמיים שכן השתתפו בדיונים על הדרך העקומה בה חולקו המליונים.
נציג שלנו הנמצא בשנת שבתון בחו"ל השתתף בכנס של פדרצית הרוכבים האירופאית והתרשם מפרויקטי תיירות אופנים מדהימים ומאופן קבלת ההחלטות של מדינות המוצלחות הרבה יותר מישראל בקידום תיירות אופניים. בוא נגיד, שלמשרד התיירות הישראל יש עוד הרבה מה ללמוד על "איך מעודדים את ענף האופניים". אגב, אתה אולי תתפלא מכמות התיירים הרוכבת בהנאה בפריז, בוינה או בערים רבות בהן המדינה מקדמת תיירות אופניים או אפילו אצלנו בטיילת, או בשד' רוטשילד שהזכרת.
ענת
נכתב ב - 28/05/2010 15:03:26
 24
 145
רלוונטי מתמיד, רק להחליף את המילה סידני בתל אביב
SYDNEY will never be a bicycle-friendly city until it develops a ''second cycling culture'' which encourages relaxed European-style riding without the compulsory use of helmets, experts have warned.
Instead of advocating racing bikes with drop handle-bars, or mountain bikes with flat bars, cycling groups should encourage the use of traditional upright European styles, often called Amsterdam bikes, to make cycling a mass, utilitarian activity where bikes are used for shopping, running errands and commuting
introducing the upright bikes used in Europe is the best way of creating a new cycling culture that would encourage slow cycling and a friendly ''come ride with me'' attitude.
http://www.situp-cycle.com/
http://www.copenhagencyclechic.com/2009/10/cycle-chic-guide-6-safe-bicycles.html.
when i see a man on a bicycle i have hope for "the human race"
(Oscar Wilde)
נכתב ב - 28/05/2010 15:05:52
 24
 145
Much the same physics applies to the simple but important task of keeping an eye on what's around you, including traffic. Walking down the street and turning your head to see if the bus is coming is not far removed from sitting upright on a bicycle and turning your head to perform a shoulder check. Your balance is stable. Try sitting at a table and lean over it, as though you were on a racing bicycle. Then try to perform a shoulder check. Odds are you'll be mostly checking your shoulder, as opposed to the traffic. If you want to get a clearer view, you'll have to shift your centre of gravity to the side. Rather unnatural for humans, not to mention unstable. Sure, you could look under your arm, like racing cyclists do, but then you're removing your vision almost completely from what's ahead of you. Not advisable
when i see a man on a bicycle i have hope for "the human race"
(Oscar Wilde)
נכתב ב - 28/05/2010 15:20:21
 24
 145
Riding a Gazelle city bike
My father taught me how to ride on my mother’s bicycle, an old black ladies’ bike, probably a Raleigh.
Not the bicycle of an old black lady. The bicycle was old and black.
Soon I had a bike of my own, racing style, with narrow tires and drop handlebars. Years later I switched to a mountain bike when they became popular, and later a so-called flat-bar road bike.
A bike was always, for me, a utilitarian possession. I’ve probably owned around a dozen, but rarely more than one at a time. As a kid, I rode to school, and explored the surrounding countryside. As a young adult, I commuted and got to know Dublin and, to some extent, London.
When I moved to Melbourne, the bike helped me learn the new city, and provided a pleasant way to enjoy the beachfront. Weekend rides around country Victoria were fun.
And without necessarily realizing that I was doing so, I accepted poor design decisions made on my behalf by people who did not understand my needs. I bought bicycles that were uncomfortable. I spent money on things like lights, locks, racks and mudguards, all of which, mysteriously, were not supplied as standard.
And all the while, I rode in a hunched position. Bike shop personnel would sometimes tell me that I could buy an extension to raise the handlebars, but it was clear they didn’t think that was a good idea. After all, if we were meant to ride in comfort, God would have given us longer arms.
I gradually became aware that the old black bicycle had not actually disappeared. That is, it had not disappeared in countries where people used their bikes as general-purpose transport. In Europe and in Asia, there were many countries where people sat upright on “old-style” bicycles. These are often referred to as “city bikes”.
Eventually, I started to look for such a bike. Staff in most bicycle shops in Melbourne appeared to be unaware that they even existed. Or they would warn me that such bikes were heavy, poorly geared, expensive, and unsuited to Melbourne conditions.
On the net, sites like Copenhagenize suggested that there were indeed such bikes, and that they represented a thriving and growing market. Eventually I decided to go actively looking.
(As an aside, if you are thinking of buying a city bike, I would suggest that you avoid any bike shop where the staff are unaware of what you’re talking about, or where they try to persuade you that such bikes are unsuited for local conditions. A good warning sign is any indication that staff eat energy bars and do triathlons.)
נכתב ב - 12/06/2010 01:23:30
 26
 88
|