נכתב ב - 03/12/2009 17:21:54
 112
 608
נכתב ב - 03/12/2009 17:27:20
 107
 789
מזל טוב וכל הכבוד לעוסקים במלאכה. כל מרתון מתחיל בצעד הראשון!
נכתב ב - 03/12/2009 20:00:38
 346
 728
אכן, ברכות לרכבת ישראל על שינוי המדיניות  מאחר ותחנות רכבת רבות ממוקמות בסמוך לאיזורי תעסוקה (בחיפה - מת"מ, ברחובות - פארק תמר וגם בהרצליה, בקיסריה, בבני יהושוע, בפתח תיקווה, בתל אביב...) הסדרת האפשרות להעלות אופניים לרכבת, יכולה להיות משמעותית מאוד לרבים. בחודש הקרוב נדסקס ביחד עם רכבת ישראל את הפרטים הטכנים: מתי, איפה וכו' ובינואר 2010 , ב"ה, ותודות להנחיית שר התחבורה ומנכ"ל הרכבת, לראשונה בישראל נעלה אופניים לרכבת :)  תודה לעודד, ליותם, וליאיר שהשתתפו בפגישה. תודה לשאר חברי צוות אופניים ותח"צ על השקעה של שנים (פגישות על חשבון זמן עבודה, למידה ממדינות אחרות בעולם, הכנת ניירות עמדה, מצגות, לובי) שבזכותה נראה שרואים את האור בקצה המינהרה.. תודה לכל השותפים ולכל מי שעזר, סייע אפילו במילת עידוד כשהיה קשה מבטיחה להמשיך לעקוב ולעדכן ומזמינה אותכם לטקבק ולפרגן לכתבת כלכליסט (חשוב מאוד, מקבלי החלטות נוטים להיות מושפעים מאוד מתגובות וכאמור מדובר על פיילוט שהצלחתו תאפשר את הרחבתו). שיהיה לנו בהצלחה ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 03/12/2009 22:43:16
 61
 531
כל הכבוד! מקודם הגבתי בספקנות, במקום רק לפרגן על המאמצים שלכם.
נכתב ב - 04/12/2009 00:54:05
 474
 2465
מקווה שמדובר בבשורה - ברורה לי המגבלה של שעות השפל, אם כי זו צריכה להיות מוגדרת מראש. לא ברורה לי המגבלה של קרונות הנכים, וכמה זוגות ניתן להכניס בהם. תכליתית - הקו מבית שמש לירושלים, הנוסע ריק תמיד. אפשר יהיה להעלות עליו את האופניים לאחר הטיול חזרה לירושלים?
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 04/12/2009 01:39:31
 84
 1051
טל, "קרונות נכים" = ברוב הכולל של הרכבות הדו-קומתיות, הקרון האחרון (זה שצמוד לקטר החיצוני) הוא קרון המותאם לנכים: המפלס התחתון של הקרון כולל כבש גישה משופע מהדלת (לעומת מדרגות בשאר הקרונות); במקום כסאות קבועים, ישנם כסאות מתקפלים הממוקמים לאורך דפנות הקרון (ניצבים לכיוון הנסיעה); ותא השירותים הממוקם במפלס מותאם לנכים עם כסאות גלגלים. לשאלת הקיבולת, אני מניח שבאופן מעשי ניתן יהיה להכניס מס' זוגות בודדים, כך שלא יפריעו לתנועת הנוסעים בתוך הקרון, או ייצרו סרבול בהכנסה והוצאה של אופניים ל/מהקרון.
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 04/12/2009 03:54:52
 474
 2465
תודה. אם כך אז כפי שחשדתי מעשית לא נעשה דבר. ניתן יהיה להוביל ברכבת מספר זוגות אופניים בודד, שלא בשעות השיא, ברכבות הדו-קומתיות בלבד, ובלבד שלא יהיו נכים הדורשים את המקום.
מלבד אפשרויות צילום אין כאן בשורה. משהו המקביל לאישור סינגל בארי ע"י הרט"ג (כ200 מ' עוברים בשטח השמורה)...
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 04/12/2009 04:09:38
 474
 2465
אגב, מניח שהפיילוט יסתיים בפעם הראשונה בה נכה ירצה לעלות לרכבת שתהיה "עמוסה" במספר זוגות אופניים...
הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר
נכתב ב - 04/12/2009 05:35:28
 346
 728
היי טל אני מניחה שאנחנו נצטרך לחכות ולראות רכבת ישראל אכן הודיעה בהודעה שהיא פרסמה, שלפיילוט יהיו הגבלות שאותן נגבש ונפרסם בחודש הקרוב. כפי שידוע לכולנו ברכבת ישראל הייתה התנגדות עקרונית וגורפת, במשך שנים - עד אתמול, להעלאת אופניים לרכבת, גם בשעות השפל, גם בקוים הלא עמוסים. ההתנגדות עדיין קיימת ובפגישות עם רכבת ישראל עלו חששות אמיתיים שהסדרים שעובדים במדינות רבות, לא יעבדו בישראל. ברכבת מוטרדים, (לדוגמא) שבמידה והעלאת אופניים לרכבת תאסר ביום ראשון (יום ראשון הינו יום עמוס במיוחד ואל הקרונות העמוסים מצטרפים אלפי חיילים) הסדרנים והמאבטחים יצטרכו להתמודד עם רוכבים עקשנים, עם אי הבנות (עם ובלי מרכאות), עם כאלו שיסבירו להם שאין סיבה להגבלות, שהם רק לשאול שאלה, רק תחנה אחת ועוד ועוד החששות מבוססים על התנהגות קיימת של נוסעים ברכבת ושמענו לא מעט סיפורים על תעלולים מסוגים שונים. מסתבר שבישראל לא כולם מבינים את המסר של מדבקה ובה סיגריה ואיקס עליה. שחיילים אמיצים (בלי ציניות) שראו לנסראללה את הלבן בעיניים מתעקשים שלא יעירו אותם בדרכם לחזית, בטח לא בגלל קטנות (הזזת קיטבג מהמושב ממול, הורדת נעליים מבוצבצות מהריפוד וכו') ובישראל, כמו בישראל, דברים רבים המבוססים על רצון טוב, שיתוף פעולה ומחייבים פיקוח ואכיפה פשוט לא עובדים לצערנו (הקצין יוכל להרחיב אם ירצה, לא בטוחה שצריך, כולנו מכירים את פתקי "פקח אני רק פורק סחורה/פורק את אשתי היולדת/ אפרק אותך אם...) אני לא הדוברת של רכבת ישראל, גם לא של כל רוכבי האופניים בישראל. ולמרות, ניסינו להעביר להנהלת רכבת ישראל את המסר ש"רוכבי האופניים הם קהל איכותי שהצלחת הפיילוט חשובה לו ושאנחנו בטוחים שרוכבי האופניים ישתפו פעולה עם המגבלות" וכנראה שהצלחנו לשכנע, (ולא את כולם ברכבת ישראל) ששווה לנסות. שיתוף הפעולה של רוכבי האופניים הכרחי. אני בהחלט מבינה את החששות של רוכבי האופניים, את הביקורת והסרקזם לנוכח שיתוף הפעולה המוגבל שזכינו לו בעבר וגילוי נאות, גם בצוות שלנו יש לא מעט סקפטים. במידה רבה, הכידון בידיים שלנו, ובעוד כחודש,לראשונה מזה 2000 שנות, אפשר יהיה להעלות אופניים לרכבת. אני מניחה שנוכל לחכות עוד חודש אחד כדי לראות איך ומתי, אני מקווה שנצליח מצדנו, לשתף פעולה בצורה כזאת שתאפשר את הרחבת הפיילוט, לאחר תקופה שתוגדר מראש, לקווים, שעות וקרונות נוספים. מהיכרותנו עם המערכת אנחנו יודעים שיש מי שלא יצטער אם הפיילוט יוכתר ככישלון ונוכל לחזור לשגרה של איסור גורף. אנחנו נעשה הכל, כדי שזה לא יקרה. כהרגלי, חפרתי קצת, יוצאת לרכב בדרום שבת שלום ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
נכתב ב - 04/12/2009 06:29:55
 66
 1003
חזקו ואמצו.
השגתם יותר מהקרדיט שניתן לכם כאן באתר לפני חודשיים בערך.
תודה על המאמצים.
נכתב ב - 04/12/2009 06:36:16
 3
 209
מה הן ההגדרות של שעות העומס?? מה ההגדרות"על בסיס מקום פנוי"?צריך לפרסם שעות קבועות אחרת מה הטעם?נשב ונחכה בתחנה עד שמשהו יחליט שכבר ניתן לעלות? הלא הרוב ירצו להשתמש בשירות כדי להגיע לעבודה,וזה מן הסתם בשעות העומס.
זה בסדר אבל לא מצוין.
להגיע למקום יפה,לשתות בו קפה
נכתב ב - 04/12/2009 07:48:21
 9
 9
לצערי אני אני יודע שנכים לא יכולים לנסוע ברכבת מתי שהם רוצים , נכה צריך להזמין מראש רכבת נגישה וזה לא נימצא באופן שוטף אלה בשעות מיוחדות.
שעות השפל טוב לאלה שעובדים בהסתדרות!
רכבת ישראל ושר התחבורה מחפשים כותרות ולכן הם מאשרים ביצוע פיילוט שאין לא סיכוי מראש.
רק רכבת אדומה נגישה ואי לא נמצאת בכל השעות.
נכתב ב - 04/12/2009 09:31:27
 84
 1051
תעצרו רגע ותרגיעו קצת את ההתלהמות (האוטומטית?!) נגד רכבת ישראל, טוב? אתמול הושגה התקדמות - הסכמה של הרכבת, שהתנגדה עד עכשיו באופן גורף לרעיון, להעלות אופניים לרכבת. לא אופניים מתקפלים, לא בקו בית-שמש - ירושלים הריק, אלא בקווי הפעילות המהותיים. זה 'פיילוט' ראשון, לראות איך הדברים נעשים ועובדים הלכה למעשה. וכמו שענת ענתה למעלה, זה שזה עובד טוב במקומות אחרים בעולם, עדיין לא מבטיח שזה יעבוד טוב כאן, כי צריך לשנות את הרגלי השימוש לא רק אצל עובדי הרכבת, אלא גם אצל ציבור הנוסעים. לכשיתחיל ה'פיילוט', ניתן יהיה לבחון את המצב לא על סמך תיאוריות או דוגמאות ממדינות (ותרבויות) אחרות, אלא בהתאם למצב האמיתי כאן, אצלנו. ואז אפשר יהיה לדעת האם אנחנו יכולים - וראויים - לאפשרות הזו.
וטל, באשר לטענתך ש"לא נעשה כלום", אתה כפי הנראה לא מודע למצב בשאר העולם. נכון, ישנם מקומות בהן אין הגבלה, על מקום ו/או שעות ורכבות בהן מותר להעלות אופניים, אבל ברוב המקומות דווקא יש. במדינות רבות, הרכבות מצויידות בהתקנים לאופניים, בין 1 ל-2 בקרון, כאשר במידה וההתקן תפוס, את פשוט לא נכנס. בנוסף, גם במקומות כאלה, בחלקם אסורה כניסת אופניים בשעות העומס ו/או לרכבות מסויימות. וכן, כרגע זה 'פיילוט'. וכשמדובר ב'פיילוט' משתמשים בציוד הקיים ואז בוחנים מהם הצרכים בשביל להפוך את השימוש ליעיל יותר. לא יודע מתי לאחרונה נסעת בקרון הדו-קומתי המיועד לנכים, אבל מחוץ לשעות העומס יש בו מספיק מקום בשביל כמה זוגות אופניים וכמה כסאות גלגלים שיחיו בו יחדיו בשלום. ואם היית מודע ל"סרט" שנכה בכסא גלגלים צריך לעבור בשביל לנסוע ברכבת - זכות המוקנית לו ע"פ החוק! - היית אומר תודה, ושותק.
אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם.
- לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 04/12/2009 14:34:52
 3
 55
היינו לפני כשנתיים בצ'כיה. עלינו על רכבת פרברית מצ'וקמקת שנסעה בין כל מיני חורים שלא מסומנים במפה. הרכבת הייתה כל כך מצחיקה שהחברים שלנו צילמו אותה. אחרי שעלינו על הרכבת, נמחק לנו החיוך כשראינו מיתקן אופניים מחזה שלצערינו עדיין לא קיים אצלנו במדינתנו המודרנית...
נכתב ב - 04/12/2009 14:35:02
 3
 55
נכתב ב - 04/12/2009 16:52:46
 16
 333
הגדרת רכבת ישראל לשעות שפל (ב נושא אחר): "בכל יום כמעט" - בין 09:00 ל-15:00, ובין 19:00 ל-06:00. כמובן שבמקרה זה הרכבת היא זו שמבקשת ממשרד האוצר את האישור להטבה, בעוד שבמקרה האופניים הרכבת היא זו המתבקשת לאפשר הטבה לאחרים. לפיכך, לא מן הנמנע שהגדרת שעות השפל תמצא עצמה "מתכווצת". אם נניח שהנסיעה ברכבת אורכת כמחצית השעה, ושזמן ההגעה מהתחנה לעבודה אורך גם הוא כמחצית השעה, הרי שמרווח שעות השפל כמעט ואינו רלוונטי למי שלא רוצה (או לא יכול...) להגיע לעבודה ב-10:00 ולהקדים ולעזוב כבר ב: 14:30. מאידך, שעות אלו נפלאות לעובדים המסורים החפצים להתייצב בעבודה מידי יום השכם בבוקר לכל המאוחר ב- 06:30, ועדיין לא לצאת אלא לאחר השעה 18:30... בכל מקרה, התקדמות בכיוון החיובי, וברכות לעוסקים במלאכה. (נ"ב: כמובן שניתן לשלב יום ככה ויום ככה, ואז הממוצע יוצא סביר, אפילו בשעוני הנוכחות של ח"כ שלי יחימוביץ...)
Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you.
Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 05/12/2009 18:07:55
 346
 728
תודה על המידע
ותודה ליעל ששלחה לי את הקישור לכתבת הארץ
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1132687.html
שבוע טוב
ענת
ישראל בשביל אופניים
israel@bike.org.il
נכתב ב - 09/01/2010 10:34:13
 9
 188
ינואר הגיע, יש חדש?
Always look on the bright side of life
I mean - what have you got to lose? You know, you come from nothing
- you're going back to nothing
What have you lost? Nothing! Monty Python
נכתב ב - 10/01/2010 10:00:17
 346
 728
יש המון חדש אבל תשובות רשמיות של מתי, איך ואיפה - באחריות הרכבת.
כשאקבל תשובה רשמית מהדוברות של רכבת ישראל אעדכן
היום ב 16:00 במינהל ההנדסה בעיריית תל אביב תתקיים פרזטציה של סטודנטים לאדריכלות נוף והנדסה אזרחית שהתמודדו עם סוגיות שמעניינות רוכבי אופניים המגיעים לרכבת (נגישות, חניות וכו')
באירוע ישתתפו נציגים של רכבת ישראל, עיריית תל אביב, חברות עירוניות שונות, אדריכלים ומתכננים ו- נציגים של ישראל בשביל אופניים
המעוניינים בפרטים נוספים והרוצים להשתתף ולמשב מוזמנים ליצור קשר עם סבסטיאן במייל planning@bike.org.il
שבוע טוב
ענת ישראל בשביל אופניים israel@bike.org.il
|