נושא: לא כבישון - אבל כתבה חשובה ומושקעת

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 24/11/2009 00:37:27
תאריך הצטרפות
29/07/2006
נושאים
165
תגובות
1334
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
קישור לכתבה המלאה: רכיבת אופניים בכביש - ספורט מסוכן?

יש כמה תיאוריות ודיעות לגבי הסיבות לתאונות אופניים קטלניות, בהן נהרגו רוכבי כביש. אחרי כל תאונה נוראה תמיד מתעורר שפע של רגשות ותסכול . קהילת רוכבי הכביש בישראל אינה גדולה, וכל רוכב "חובב-מקצועי" שנהרג משפיע קשות על הקבוצה הזו. אנחנו בסך הכל מנסים ליהנות מספורט מדהים ביופיו, מהכושר והחוויות שהוא מביא, ולקבל השראה מהמרוצים הגדולים כמו הטור דה פראנס, ותרבות הרכיבה הארופאית. יש משהו בלתי נתפש בניגוד הקיצוני הזה בין השקט, האלגנטיות, והחיבור לפנאי ואיכות חיים שהאופניים מספקים לנו, לבין מופע האלימות, האימה והכאב האדיר שכל תאונה כזו גורמת.

שלוש גישות עיקריות לתאונות:
גישה 1 - הגישה הרווחת - "הנהגים אשמים"
גישה 2- "רוכבי הכביש אשמים\ רכיבת הכביש אשמה"
 
גישה 3 - נפוצה - "האשם בהעדר תשתיות רכיבה"
והמסקנה: 
למול שלוש התפיסות: "הנהגים אשמים", "רכיבת כביש אשמה", ו-"האשם בהעדר תשתיות", אני רוצה להציג תפישה אחרת: "הרכיבה בכבישים מסוכנים אשמה".


ניתוח מרתק ונתונים - בכתבה עצמה.

אם תרכב תמיד איך שתמיד רכבת - תיפול תמיד איך שתמיד נפלת. כלל 1: אם אינך יודע היכן אתה - לעולם לא תוכל להגיע לאיבוד. כלל 2: איבוד נמצא תמיד בכיוון הנגדי למגמת הרכיבה שלך. כלל 3: אם רוכבים - לעולם לא הולכים לאיבוד... Www.1on1marketing.biz
נכתב ב - 24/11/2009 11:16:32
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
דורון 

תעזוב בבקשה את ערן 

הוא חלק משמורות הטבע 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 24/11/2009 12:20:03
תאריך הצטרפות
25/11/2006
נושאים
199
תגובות
2634
מעל 20000 ק'מ בגרופי
ערן
היית צריך לראות בשבת אחה"צ / ערב את כביש הערבה וכביש מצפה רמון עמוסים ברכבים נושאי אופניי כביש , שיירות שיירות ואני הייתי מאד חריג עם אופני שטח תלויות על המנשא.
רובם/כולם חזרו מסופ"ש טריאטלון אילת.
תוסיף את אלא שנשארו ורכבו בצפון, לדעתי קהילת הכביש גדולה מהשטח רק לך כגרופאי זה נראה שונה.

חלק מהתאונות נגרמות כתוצאה מהרוכבים עצמם וחלק מהנהגים שלא סופרים אותנו גם בשטח, הג'יפיים (בד"כ "נהגי שבת") ואופנוענים שב"טיסתם" מעיפים אבנים  חול ואבק.


מי ש תוהה wondering טועה wrong ו תועה lost ט.ל.ח
נכתב ב - 24/11/2009 23:48:03
תאריך הצטרפות
29/07/2006
נושאים
165
תגובות
1334
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
1.  רואים שאף אחד מהמגיבים, לא באמת טרח להכנס לכתבה ולקרוא אותה. 

      כי אחרת:
      היה מבין שאני רק מצטט קטע ממנה, כטיזר להמשך קריאה ולא מביע את דעתי; 
      היה מבין שכותב אותה רוכב כביש בעצמו והנתונים מדברים בעד עצמם. 

2. כל צפרדע בביצה קטנטנה, בטוחה שהיא פוסידון, מלך הים, בעצמה.

    א. רוכבי כביש מהווים אחוזים לא גדולים בקרב ענף האופניים. 
         מדובר על 10-30% בלבד, ע"פ נתונים שונים, וגם זה ברוחב לב, לדעתי. 
        גם בגרופי האחוזים, לדעתי דומים, אם לא פחות. וכך גם נתוני המכירות 
        (הכמותיים, לאוו דווקא הכספיים) בחנויות, וגם גם כמות האירועים הייעודיים.
        זה לא נתון שנועד לזלזל, אלא רק נתון שמשקף את העובדה שמרבית 
        הרוכבים בארץ - בעיקר המתחילים והעממיים - הינם רוכבי עיר, XC 
        ושטח - ולא רוכבי כביש. 
        זאת ועוד - רבים מרוכבי הכביש הינם גם, אם לא בעיקר, רוכבי שטח, 
        המסבים לכביש בעונות שונות ומסיבות שונות.
    ב. אחוז הטריאתלטים והדואתלטים בישראל נושק לאלפים בודדים בלבד, למי 
         שהזכיר את אילת או את רוכב ישראל.

3. ולמה הנתונים הללו חשובים?

    כי למרות הכמות הקטנה יחסית - ריבוי מקרי המוות עצום!
    וזה מחזיר אותי לרישא של השרשור - ולסעיף 1. לעיל:
    תקראו את הכתבה. ותזהרו.


[וללא קשר, אשמח שתחלקו עליי ונהפוך את הדיון הכפול - 
כבישונים VS שטיחונים והזהירות ברכיבת כביש - לדיון פורה וסוער, לטובת הציבור]

אם תרכב תמיד איך שתמיד רכבת - תיפול תמיד איך שתמיד נפלת. כלל 1: אם אינך יודע היכן אתה - לעולם לא תוכל להגיע לאיבוד. כלל 2: איבוד נמצא תמיד בכיוון הנגדי למגמת הרכיבה שלך. כלל 3: אם רוכבים - לעולם לא הולכים לאיבוד... Www.1on1marketing.biz
נכתב ב - 25/11/2009 08:00:16
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ערן שלום,

כתבה מעניינת.

בסופו של דבר כולנו (הישראלים) אשמים בתאונות הדרכים.

הכל מתחיל ונגמר ב- חינוך.

לחופש נולד
נכתב ב - 25/11/2009 08:45:30
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
גם אני בדעתו של ערן.
רכיבה בכביש  היא מסוכנת ובכביש מהיר היא קטלנית. נקודה.
כמה רוכבים נהרגו בשטח מתאונה בעשור אחרון ?

יחס רוכבי  כביש /שטח הוא עדיין 10/1 למרות מה שאולי נראה והרעש הממוצע שמעורר כל כבישון שנולד.

אפשר לבדוק כמה אירועי רכיבת שטח יש מדי שישי-שבת לעומת כל ה 200 רוכבים שאנו פוגשים בנחשון /לטרון וזה עוד אחרי התקבצות למקום מרדיוס לא קטן.  
התקבצות בתאי רכיבת שטח יש עשרות רבות.
דורון - ברכות על הצטרפותך לכביש -  כנס מחר ל"טיולים" ללשונית הכללית ותגיד לי  מה השתנה. כלום.   50 טיולי שטח כל סופ"ש. וזה לא  ממש כולל אירועים מאורגנים. מה שכן קרה  זה הצטרפות מספר רכיבות כביש בודדות  וגם הן חלקן כאלה שמשווקות פעילות של קבוצה מאורגנת. לא הרבה מעבר.

אירועי תריאטלון הם  אכן מרשימים בכמות המשתתפים ולו מסיבה פשוטה כי תריאתלטיקה באה לידי ביטוי באירוע שהוא תחרות, אין פלטפורמה אחרת. 
בשבתות  תפגשו חלק גדול  מהם באזורים עם ריכוז רוכבי כביש 'רגילים'.
עובדתית, מספר חברי איגוד תריאטלון לדורותיהם הם אלפים בודדים, כמו שצויין.




רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 25/11/2009 09:05:42
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ולחדד את דבריהם של זוהר ועידן:

בטריאתלון אילת שנערך בסופ"ש האחרון - הארוע הגדול והמושקע ביותר במסגרת תחרויות הטריאתלון בישראל, שכלל את אליפות ישראל (בשישי) וסבב באליפות אירופה (בשבת) - השתתפו כ-1,700 מתחרים. 1,700 איש - כולל אורחים מחו"ל, ילדים ובני נוער. זהו זה.
נכון ש-1,700 זוגות אופניים מרוכזים במקום אחד זה מראה מרשים, אבל כמו שאמר עידן, זו רק טיפה בים. ואפילו בתחרות הזו, משתתפים רבים עשו את את מקטע האופניים שלהם על אופני שטח...

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 25/11/2009 09:54:53
תאריך הצטרפות
29/07/2006
נושאים
165
תגובות
1334
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי

אגב, ובכדי לקשר בין שני הדיונים המתדיינים כאן במקביל, 

אוסיף שיש קשר ישיר בין רמת בטיחות תחביב רכיבת הכביש, לעומת רמת הבטיחות של 
רכיבת השטח - לעובדה שכמות רוכבי השטח גדולה משמעותית.

בראשון, כל תאונה - גם ברכיבה קצרה ופשוטה - יש לה פוטנציאל קטלניוּת; 
בשני, מקרים קטלניים ספוּרים על פני השנים - ובד"כ לא ברכיבה שוטפת ורגילה.

אחת הסיבות לכך שרכיבת שטח, לעומת כביש, כל כך אינטנסיבית בישראל - וביחסיות שונה באשר במדינות באירופה, למשל, הינה בגלל העדר תשתיות נאותות לרכיבת כביש. 
תשתיות שיאפשרו רכיבה בטוחה.

ומה שהמאמר מנסה להציג, הינה אמירה פשוטה: 
יש בעיה של תשתיות ושל נהיגה פרועה/העדר חינוך לנהיגה טובה + יש בעיה של התנהגות רוכבים בכביש. 
אבל הבעיה המרכזית הינה העדר "המנעוּת" ו"חובת הזהירות" (מה שנקרא ביהדות "השתדלות"). דהיינו, אם ידועות שתי הנחות היסוד במשוואה - אז על הכבישון הממוצע להזהר שבעתיים ולהמנע ככל שאפשר מהסתכנוּת, מה שבפועל אינו קורה מספיק.

ובגלל זה, רכיבת שטח פשוט פרקטית ובטוחה יותר.


ועוד סיבה:

אופני שטח הינם וורסטיליים לחלוטין.
ניתן לרכוב איתם בעיר ובכביש; 
בשטח קליל או אגרסיבי; 
עם הילדים ובמגוון אתרים ואטרקציות;
ניתן לעשות זאת, לשם - הכושר, המשקל והבריאות; הנוף והאוויר הצח; או הטיול.

לעומתם, אופני כביש חד מימדיים לחלוטין.
ניתם לרכוב איתם בכביש (הווי אומר גם בעיר) - וזהו; 
לעולם לא תראו ילד קטן על אופניי כביש - וישמור אלוהים את ההורה שייקח את ילדו לצידו בכביש 444 או 38;
הכושר והבריאות אולי שם - אבל אין ממש טיול (אולי מסע או רכיבה, אבל לא עומד בהגדרה של טיול), אין נוף כמעט (מצומצם כרוחבה של פתחת הכביש) והאוויר הצח תלוי ברמת הפליטה של האגזוזים.

 


אם תרכב תמיד איך שתמיד רכבת - תיפול תמיד איך שתמיד נפלת. כלל 1: אם אינך יודע היכן אתה - לעולם לא תוכל להגיע לאיבוד. כלל 2: איבוד נמצא תמיד בכיוון הנגדי למגמת הרכיבה שלך. כלל 3: אם רוכבים - לעולם לא הולכים לאיבוד... Www.1on1marketing.biz
נכתב ב - 25/11/2009 10:03:37
תאריך הצטרפות
17/02/2005
נושאים
150
תגובות
545

רוכבי כביש זה מי שבפועל נמצא על הכביש: ילדים בדרך לבי''ס, נסיעות עירוניות, עובדים זרים, על אופניים מתקפלים, מדבקה,ש''מ, ז''ק כולם רוכבי כביש. ואם כך אז אחוזים שייכים לרוכבי כביש גדלים בהרבה.

הכל עניין של הסתכלות. אני למשל הייתי מהמר שרוב הרוכבים הם רוכבי כביש לפי הגדרה שלי. גם לפי שיטת הקילומטרים וגם לפי מספר המשמשים.

לעניין הכתבה - סטטיסטיקה של מקרים ספורים בקושי ניתן לקרוא סטטיסטיקה. ואם זאת אני מציע לעשות מסקנה שכבישים ראשיים ניתן להגדיר כקטלניים יותר לעומת כבישים עירוניים או משניים, שם סכנה לא פחות קטנה אך יש פחות סיכון לההרג.

נכון שברכיבות שטח אין כמעט מקרי מוות ואלה בדרך כלל לא כתוצאה של מפגש עם כלי רכב אחרים. אבל אתם שוכחים דום לב, שברים, פגיעות ראש, התיבשויות, מכות חום ושאר פינוקים של רכיבת שטח. אם להכנס קצת לדמגוגיה מה זה משנה אם גורם המוות או פציעה זה אדם עצמו או גורם חיצוני? הרי שיש מבחן התוצאה.

מה אני רוצה לומר ?

תזהרו ותתנהגו באחריות גם בכביש וגם בשטח

 

נכתב ב - 25/11/2009 10:30:19
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אלכס,

אם כבר דמגוגיה, אז אתה צריך לתקן את ההגדרה שלך...
ילדים בדרך לביה"ס רוכבים על הכביש? איפה?
יתרה מכך, ה-ר-ב-ה מאוד מרוכבי השטח לא מוכנים לרכב עם אופניהם על הכביש, אפילו בתוך העיר, ויעדיפו את מסלולי המכשולים שעל המדרכה מאשר לרכב לצידן של מכוניות.
באופן פרדוקסלי, רכיבה בעיר על הכביש מכילה בתוכה פחות סכנה מאשר על המדרכה. רכבים נוסעים בקו ישר (לעומת הולכי רגל היכולים לנוע גם לרוחב המדרכה), כמות המפגעים על הכביש (דלתות נפתחות, רכבים שחונים ב"חניה כפולה" וכו') נמוכה מזו שעל המדרכה (פחי אשפה, קטנועים ואופניים חונים, כסאות ושולחנות של מסעדות ועוד).

ואם נחזור לנושא הדיון המקורי, שים-לב שכל התאונות הנ"ל (כמו-גם תאונות אופניים/רכב נוספות שהסתיימו במוות ואינן מופיעות בטבלה) התרחשו בכבישים בין-עירוניים או כבישים עירוניים בהם מהירות הנסיעה גבוהה מהמקובל בעיר (כבישי קישור בהם המהירות המותרת היא 60-80 קמ"ש, כדוגמת שד' רוקח או דרך נמיר מצפון לרוקח). מכאן, שההתייחסות לרוכבים העירוניים בהקשר זה פחות רלוונטי, לפחות לטעמי.

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 25/11/2009 14:12:42
תאריך הצטרפות
18/08/2006
נושאים
12
תגובות
281
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך

לטעמי רכיבת כביש היא "ספורט אתגרי" .
לכן בהגדרה יותר מסוכנת וכתוצאה מכך עלולה למצער לגרום למוות. 

רכיבת כביש אינה מדורגת דיה כמו רכיבת שטח ביחס לאופי/רמה/טעם הרוכבים. 

רכיבת כביש מכניסה אותך מייד לסד של חובות ואילוצים. בין אם אתה אלוף הארץ או חובבן פשוט. זה לא נתון לבחירה. 

בשטח לטעם של הרוכב, לרמתו ולאופיו יש הרבה יותר משקל: אתה יכול להתאים את השטח לרוכב, לעצור כשתרצה, לאכול, לצלם לדבר וכו'.

אופני הכביש פחות סלחניות מאופני שטח ומצריכות מיומנות בסיסיות הנרכשות בזמן רב יותר.

בכביש מלכתחילה קיימת תלות בין הרוכבים לבין עצמם (ברמה כזו או אחרת), שדה ראייה וכו'שלא מחוייבת המציאות ברכיבת שטח.

ועוד כהנה וכהנא הרשימה עוד ארוכה. ב

בספורט אתגרי הסיכון הוא רב יותר:
 גם אם תבנה ותשפר תשתיות
גם אם תחנך, 
גם אם תלמד 
וגם אם תעניש 

כי מעצם טבעו הוא מסוכן ומסוכן יותר מרכיבת שטח (בהכללה כמובן)

נכתב ב - 25/11/2009 14:22:26
תאריך הצטרפות
18/08/2006
נושאים
12
תגובות
281
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך

הדרך היחידה לדעתי לשוות לו מעמד של פעילות ספורטיבית שאינה אתגרית היא :

1. להכניס אותה לזירה סגורה (קריטריום למשל- וכאלה צריכים לבנות הרבה) כמו שעושים לכדורגל וכדורסל.

2. לסגור כבישים מסויימים בסופי שבוע לתנועת כלי רכב.

עדיין יהיו סכנות אבל לא בהכרח יותר מרכיבת שטח.

אולם אז זה יוציא הרבה מההנאה, מהגיוון ומן האפשרויות ברכיבת כביש וזה לא יהיה בדיוק אותו הדבר.

נכתב ב - 25/11/2009 14:53:48
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אדורם ,
 אין קשר להגדרות. יש רוכב  בצד הכביש.
לא רלוונטית הטכניקה, הנסיון  היכולת, האופניים וכלום.  מקסימום צבע הביגוד.

מכאן - אתה נתון  100% לחסדיו  ועירנות הנהג ברכב  שחולף מטר  אחד ממך,
ב 100 קמ"ש
. נקודה.
אין לזה אח ורע ולא יעזור כלום  -מה לעשות כי  בשטח אף רוכב לא נהרג בתאונה מקרית שהייתה תלויה באחר ובטח  ולא נדרס.

ואגב, לטעמי אחת הסיבות של ריבוי יחסי של רוכבי כביש לאחרונה הוא דווקא ההבנה כי  בכביש תכלס לא נדרשת טכניקה.  ישנו שכר לימוד נמוך מאוד כדי לרכוב במידת הצלחה לא מבוטלת שתאפשר לרוץ לספר לחבר'ה ביום ראשון.

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 25/11/2009 16:40:45
תאריך הצטרפות
18/08/2006
נושאים
12
תגובות
281
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך

ראשית,
הבהרה: בסעיף 2 לתגובתי לגבי סגירת כבישים מסויימים בסוף השבוע התכוונתי כי הרכיבה תתבצע אך ורק בכבישים סגורים אלה.

שנית,
"אתה נתון 100% לחסדיו ועירנות הנהג שחולף מטר אחד ממך, ב 100 קמ"ש" - גם בנהיגת רכב, וזו לא הנקודה.

לעניין המסוכנות ורכיבה לצד מכוניות ראה את התייחסותי לגביי כניסה לסד האילוצים והחובות בתגובתי הראשונה ככוללת גם זאת.

שלישית,
גילוי נאות: איני רוכב כביש ותיק ברמה של עידן וגם לא ברמה הטכנית. 
אף על פי כן, ארהיב עוז ואומר שאני חולק על הערתך האחרונה כי בכביש תכלס לא נדרשת טכניקה. 

אם תרצה נדון על כך בשרשור נפרד.... 

נכתב ב - 25/11/2009 22:13:05
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
היי אדורם - שוב,
אין כאן  עניין  הגדרות. והכל לא רלוונטי או חשוב אלא עובדות- עלה רוכב על  כביש 4 ?
יש לו 0 הגנה פאסיבית, 0 הגנה אקטיבית ומה שיקבע אם יידרס או לא - זה הנהג.
לא משנה אם זה קונטאדור, אבי לוי או צ'ינגצ'ין התאילנדי.
ובוודאי שזו הנקודה.  עזוב את הדמגוגיה  הזולה כי "גם לחצות כביש זה מסוכן"
אתה יכול בלי לחצות כבישים או לוותר על  נהיגה למקום עבודה ?!

ומאחר ורכב זה אכן  נשק מסוכן למי שסביבו, גם ברכב אחר- מזה כ 15 שנה הממוצע השנתי הוא באיזור 500 ~ הרוגים.

ולעניין הטכניקה - שוב, כדי לעלות אל אופני כביש ולרכוב 50 קילומטר בסוף שבוע לא צריך כלום. זאת בהשוואה לשטח כמובן. סף הטכניקה המינימלי בכביש נמוך הרבה יותר. שווה POST אחר כדי לא להפריע פה.
  * עריכה * - העלתי גרף  מאוחר -איך הוסר לבסוף.

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 26/11/2009 08:38:07
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי

שלום רב,   אין ספק שרכיבת כביש היא מסוכנת לא משנה איפה תרכב בכביש תמיד תהיה חשוף  למכוניות שעוקפות אותך,ותמיד צריך להפעיל את החוש השישי במשנה זהירות  ,החזרה לאופניי כביש זאת אופנה זמנית,   הדבר האמיתי זה אופניי- הרים בטבע ,     הכותב הוא רוכב כביש לשעבר    שהבין מהר מאוד בשנות התשעים את הסכנה הנשקפת לרוכב האופניים בכביש,ועבר הסבה לאופני הרים בטיולי טבע, מדינת ישראל לא השקיעה מספיק משאבים למען רוכבי האופניים בכבישים , רוב השולים בכבישים  מלאים בפסולת ולכלוך שמקשה על רוכב האופניים לרכב בבטיחות ,שלא לדבר על כמות התקרים שגורמת אותה פסולת ,   אני רוכב  ומשתמש באופניים ככלי תחבורה להגיע לעבודה ,ובכלל ,  גם הרכיבה בתחומי הערים היא מסוכנת מאוד  חלק מהרכיבה אני משלב ברכיבה על מדרכות וזאת עקב חוסר מסלולים לרוכבי אופניים בתוך הכרך הגדול,


אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 26/11/2009 10:08:20
תאריך הצטרפות
17/09/2004
נושאים
29
תגובות
194
לטובת אלו שקוראים את הדיון בלי לקרוא את המאמר המושקע של גיא חלמיש, אז המסקנה העיקרית מניתוח תאונות אופני כביש, הינה שמרביתן חלו בכבישים ראשיים, מהירים וסמי-מהירים בעלי ספרה אחת (בעיקר כביש 4) ובעלי שתי ספרות. בולטים בהיעדרם כבישים קטנים בעלי 3 ו-4 ספרות.

מכיוון שבני רוכב טריאתלון, המידע הזה רלבנטי גם לו וגם לי כאבא, ולכן אעדכן אותו בתוצאות המידע שאסף וניתח גיא (ותודה לערן שהביא את הקישור למאמר).

התוספת שלי לדיון תהיה בנושא "תרבות רכיבה" או "תרבות התייחסות לרוכבי אופניים". אם ניתן ללמוד מנסיונן של מדינות אחרות, הרי שככל שמספר רוכבי הכביש גדל, הרי שרואים ירידה במספר הההרוגים מקרב רוכבי האופניים לכל מיליון ק"מ שנרכבו באותן מדינות. 

הגרף המצורף מראה את הקשר בין מספר הקילומטרים שנרכבו במספר מדינות, לבין מספר ההרוגים לכל 100 מיליון ק"מ רכיבה. היחס ההפוך בין שני המשתנים בולט, ובעיקר במדינות בהן יש תרבות רכיבה מפותחת, כמו דנמרק והולנד.

מידע זה נתמך גם במאמר על תחבורת אופניים, שמתייחס, בין השאר, לנושא הבטיחות. גרף מספר 10 מציג את העליה שחלה החל משנת 1980 במספר הקילומטרים שנרכבו בהולנד, ואת הירידה שחלה במקביל במספר ההרוגים מתאונות אופניים לכל מיליארד ק"מ.

נכתב ב - 26/11/2009 16:24:42
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי

מעניין המידע שהבאת ערן.
מה שחסר לי ( ומתוך היכרות טובה מאוד של הולנד רבתי ) זה מידע על התפתחות התשתית שם בשני העשורים האחרונים שציינת בהן על רקע גידול בקילומטרז רכיבה ומספר קטן של הרוגים. בהולנד ובייחוד בכבישים מחוץ לערים ישנה הפרדה מוחלטת בין שביל הרכיבה לכביש ופעמים רבים שביל הרכיבה הוא על דייק התעלה עצמה  שנמצאת לצד הכביש .
אבל אולי  האלמנט בהא הידיעה  שהוא הכי משמעותי וחסר אצלנו ואולי  המשמעותי ביותר כמו שצויין ע"י יורם ,ערן ואחרים - ההתנהגות שלנו. וכדי לתת קונטרה לנושא התשתית -אוכל לספר על חבורת רוכבים שחזרו השבוע  מטיול באיזור הכפרי  של צפון  תאילנד. לא תשתית ולא בטיח אבל יחס חם, אוהד וסובלני מצד הנהגים בצורה קיצונית.


רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 26/11/2009 16:43:03
תאריך הצטרפות
30/12/2005
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הטבלה הזו מחטיאה למטרת הדיון...
כפי שצויין במאמר ובחלק מהתגובות, התאונות הקטלניות מתרחשות רובן ככולן בכבישים בין-עירוניים ראשיים וסואנים.
הנתונים בטבלה מוצגים כחלק מנסיון להראות את היתרונות שבהליכה ורכיבה על אופניים לעומת שימוש במכונית (רשום מתחת לטבלה). מכאן, שהנתונים מתייחסים לאופניים בעיקר כאמצעי לתחבורת יוממים, ופחות למטרות ספורט ופנאי, כשהיוממים משתמשים באופניים בעיקר בתור אזורים אורבניים ופחות לתנועה בין-עירונית.
יתרה מכך, ניתן לראות בבירור שהמדינות המובילות בדרוג (הולנד, דנמרק, שבדיה וגרמניה) הן מדינות בהן השימוש באופניים כאמצעי תחבורה יומיומי נפוץ ביותר (וגם מבחינה גיאוגרפית הן יותר ידידותיות לרוכבי אופניים). דווקא איטליה, מדינה עם תרבות מפותחת של אופניים כספורט (אבל פחות כאמצעי תחבורה), מדורגת במקום גרוע מבחינת מס' הרוגים - לטעמי מכיוון שבדומה לישראל, מרבית התאונות מתרחשות מחוץ לעיר.

אנו לא נמנעים מלעשות דברים בגלל שהם קשים. הדברים קשים לעשייה מכיוון שאנו נמנעים מלעשותם. - לוציוס אנאוס סנקה.
נכתב ב - 26/11/2009 23:32:12
תאריך הצטרפות
17/09/2004
נושאים
29
תגובות
194
E.T
מגמת הגידול בשימוש באופניים החלה בהולנד רק באמצע שנות השבעים, לאחר ירידה תלולה בשימוש באופניים. מרבית המאמר שקישרתי אליו (שיעורים שניתן ללמוד מהולנד, דנמרק וגרמניה),  מפרט פעולות שננקטו בארצות שקידמו באופן פעיל את תחבורת האופניים. ראה את טבלה 1 ואת הסעיפים שאחריה. הקטעים החשובים מודגשים בצבע.  כתבה נוספת (קופנהגן, מופת לתחבורת אופניים) מרכזת גם היא מידע על פעולות שנעשו בקופנהגן כדי לעודד רכיבה על אופניים.

זוארץ,
אני לא סוטה מהדיון.  אני מקבל באופן מלא את מסקנות הניתוח של גיא, כתבתי שאעביר את מסקנות הניתוח לבני הטריאתלט, כדי שיקח אותן בחשבון ויפסיק או ימעיט ברכיבות בכבישים העמוסים, ובשעות שעברו מאז כתבתי את התגובה הקודמת, אפילו עשיתי זאת.
יחד עם זאת, הטיעון שלי הוא שהגרף מלמד שככל שהשימוש באופניים יגדל (לכל המטרות, ובכללן "יוממות"), תגדל במקביל בטיחות הרוכבים (בכל סוגי הכבישים, ובכללם הכבישים המהירים). 
מכיוון שאנחנו נמצאים בתקופה שבה נהיה מחוייבים לעבור באופן חלקי ל"תחבורת אופניים" (בגלל ההתחממות הגלובלית שתחייב אותנו להקטין שימוש ברכב פרטי) אז מתישהו נוכל לראות גם אותנו על הגרף הזה.