ביקורת אופניים GT KARAKORAM 1.0 2012

פרטי ההודעה

 כמו כל ילד גם אני נהניתי מאופני מדבקה הנאה שלא יודעת שובע. גמעתי מרחקים והשתובבתי כמו כל ילד אחר הרוכב על אופניים.
 חלפו השנים נער הייתי וגם זקנתי, והנה צצה לי תאוות הרכיבה במלא עוזה
מה עושים נגד דבר כזה? קונים אופניים! ועכשיו נשאלת השאלה איזה...
                 
                                                          ברוכים הבאים לג'ונגל המידע.

תילי תילים של מילים נכתבו ונכתבות בזה הרגע על רכישה חכמה של אופניים. נאמן להוראות הגדרתי תחילה תקציב שהסתכם במקסימום 4500 ש"ח ( בכל אופן אופני כניסה)הגדרתי סגנון רכיבה, ורק אז נכנסתי לחנות הקרובה אל ביתי.לאחר דגימה וסיבוב על כמה זוגות אופניים החלטתי לרכוש את אופני  GT KARAKORAM 1.0 2012. 
כיום לאחר 1200 ק"מ בשטח ובכביש (רכיבות נפח ורכיבות יום יום) מהנים אני מרשה לעצמי לכתוב עליהם ביקורת. הבה ונתחיל...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
1. זוית ראש וסטם- זוית הראש נחשבת לקרבית משהו. 70.5 מעלות , הגוף יושב די רכון בקוקפיט האופניים. הסטם יחסית ארוך ונותן היגוי רחב ולא חד. סיבובים חדים לא תצליחו לבצע במהירות וביעילות עם סטם באורך כזה. עם זאת הסטם מקנה תחושת בטיחות וסוג של התפשרות, או אם תרצו דרך ביניים בין זוית הראש החדה יחסית לבין היגוי זקוף בגלל מבנהו הארוך יחסית של הסטם.

2. מבנה שלדה- שלדת 3 המשולשים המפורסמת של GT מצליחה גם הפעם בגרסה הנוכחית עם גלגלי 29'. המבנה הייחודי של האופניים מרכך את הזעזועים בחלקם האחורי של האופניים ומעביר אותם לצינור השלדה העליון ולא לישבן הסובל בד"כ ממהמורות ותיקולים. החיסרון במקרה זה הוא בירידות טכניות מלאות מהמורות וסלעים בהם יש צורך להחזיק חזק חזק את האופניים הרועדים כתוצאה מספיגת המהמורות שעוברים לצינור השלדה העליון ה"רמה". כמו כן המבנה של האופניים נותן תחושה שהאופניים פשוט נועדו למהירות. ואכן, הם מהירים מאד בהשוואה לאופניים שמחירם כפול ומשולש.

3. צמיגים – האופניים מגיעים עם צמיגי maxix ASPEN 2.1x29. הצמיגים מתהדרים ביכולת גלגול מעולה! עם זאת חשוב להדגיש כי המבנה הפחות בשרני שלהם פחות מתאים לסינגלים מרובי דרדרת או בתוואי קרקע קשים בהם יש צורך בצמיג בעל אחיזה גבוהה יותר. אם רצונכם בצמיגים שיתנו לכם יכולת אחיזה טובה יחד עם גלגול טוב ברכיבות XC שבילים לבנים ותנאי קרקע רכים הצמיגים הללו יעשו את העבודה בצורה מצויינת.

4. אוכף- ביחס לאופניים אחרים הקראקוראם 2012 1.0 מתהדרים באוכף PURE מבית WTB שנחשב למפנק במיוחד ומרופד ביחס לכסאות קרש אחרים. עם זאת, לאוכף יש מבנה מעוקל שאולי לא יתחבב בקלות על רוכבים. מניסיון, כוונון טוב יפתור את הבעיה ויחד איתה את כאבי הישבן הידועים.

4.בולם- הקראקורם מצויידים בבולם קפיץ שמן בעל יכולת כיוון מתוצרת ROCKSHOX XC 32 TK. הבולם נחשב לבולם קשיח יחסית שאינו סוגר מהלך בקלות. משחק עם כוונון הבולם יניב תוצאות מפתיעות. הבולם הזה טוב וסופג חבטות באופן מצוין! בקפיצות של מטר ואף יותר הוא הוכיח את עצמו כמו גדול. הבולם עצמו הינו בולן בעל 100 מ"מ מהלך מה שמקנה לו מהלך קצר ולא ארוך במיוחד. עם זאת הקשיחות היחסית שלו מיטיבה איתו במהמורות הקלות וגם במהמורות קשות הרבה יותר. 

5. הילוכים- 30 הילוכים מתוצרת SHIMANO בתצורת DEORE SLX. סוכריה מופיעה בדמותו של גלג"ש בני 36 שיניים שנותנים תמורה טובה בטיפוס תלול.
שיפטרים דגם SLX שנותנים תחושה טובה מורידים ומעבירים הילוכים בצורה טובה.
מעביר קדמי מדגם SLX שאינו מוערך דיו, אך נותן עבודה טובה מאד בהעברת ההילוכים, וכן נותן בטחון של עמידות בפני שברים וכיוצ"ב. המעביר האחורי XT מצטיין ביכולת העברת הכוח בזריזות ובמהירות והכי חשוב בשקט וביעילות...

6. בלמים-  הגענו לנקודה קצת כאובה. הקראקוראם מצויידים בברקסים מסוג AVID ELIXIR 1   הברקסים מאד חזקים! עצירה בסוג הבלמים תהיה עצירה טובה חדה ומדויקת. כדי לצנן את ההתלהבות, נגיע לסוגיית הרעש שקצת מעיבה על יכולת הבלימה. ומדוע? מסתבר שלבלמי AVID יש רחש תמידי שמגיע בעיקר מכיוון הגלגל הקדמי. אינספור נסיונות להפסיק את זה לא מצליחים כלל. מנסיון אישי הרעש לא מהווה מטרד מיוחד או הפרעה לתפקוד תקין מלבד הרעש.

7. משקל- נקודה מעט כאובה. האופניים שוקלים 14.2 ק"ג. ביחס לאופני זנב קשיח מדובר בסוגיה כבדת משקל תרתי משמע. ברכיבה במישור ובעליות קצרות (ואפילו תלולות מאד) משקלם של האופניים לא מורגש. בעליות ממושכות המשקל של האופניים בהחלט יורגש. היכולת של האופניים לפתח מהירות גבוהה די מפצה על החסרון של המשקל וכן העובדה שהגלגש"ים מצויידים במבנה של 36 שיניים בהחלט מקילים על משקלם של האופניים.

8. זוטי דברים לסיום: 
 א. חבק השחרור המהיר של האופניים יפה אך מציק מכיון והוא קטן ומקשה על פתיחתו.
ב. הגריפים של האופניים די דקים ולא נותנים תחושה שמייצרת עוצמה ושליטה על האופניים בירידות (ע"ע סעיף 2) ההמלצה שלי להחליף אותם לגריפים ארגונומיים שייצרו תחושת בטחון מוגברת.
ג. הדוושות- רחבים ונותנים תחושה טובה למיקום כף הרגל על הדוושות. בשונה מדוושות אחרות, אין בהם את אפקט "פה הקרוקודיל" דהיינו: דוושה עמוסת שיניים שפוצעת את עצם השוקה וגורמת לכאבים וצלקות.
ד.  צבע האופניים שילוב של כסף ותכלת לא יזכה אותם בוודאי בתחרות היופי השנתית. לטעמי מדובר בטעם נרכש שעשוי להשתנות עם הזמן. כדאי מאד להעריך אופניים שבלאי הצבע שלהם נמוך ביחס לחבטות ולכלוכים, ואחרי כמה חודשי תלאות עדיין נראים חדשים ונוצצים. 

9. מסקנה: בתקציב של 4500 ₪ ניתן לקבל אופניים מהירים, טובים ואמינים. אופניים שאוכלים סינגלים לארוחת בוקר ורכיבות נפח כנשנוש חצות. יכולת מהירות וגלגול טובה, תחושת ביטחון וקלילות מדומה ולמרות משקל של 14.2 ק"ג האופניים נחשבים ל'כבדים' אך לא מתנהגים ככה בכלל. היכולת של הקראקורם 1.0 2012 לתת לרוכב המתחיל וגם לרוכב הותיק הנאה מירבית לא מוטל בספק.

מומלץ בחום!


שלדה: Hydroformed/Butted Speed Metal™ Aluminum Frame
בולם קדמי: Rock Shox XC32 w/100mm TravelQR, Adjustable Rebound, Lockout
קראנק: FSA Gamma Drive Mega Exo 42/32/24T
שיפטרים: Shimano Deore, Rapidfire
מעביר קדמי: Shimano Deore
 מעביר אחורי : Shimano Deore XT
מעצורים: Avid Elixir 1, 160mm (F/R)
ציר גלגל: ALL TERRA Alloy Disc 32H
חישוקים: Alex TD24, Doublewall 32H
צמיגים: Maxxis Aspen, 2.1", Wire
מוט כסא: ALL TERRA Alloy Microadjust, 31.6mm

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר