סיפור מסע – טיול אופניים לאגם גארדה- איטליה- יוני 2012
השנה החלטנו לחזור לאיטליה לאחר שנה הפסקה בצרפת.
באיטליה אפשר למצוא הרבה דברים מעניינים, נופים, היסטוריה, עיצוב, אוכל טעים, אבל בעיקר אפשר למצוא בה אנשים נחמדים, מסבירי פנים וידידותיים.
הבחירה נפלה על אגם גארדה, שהינו האגם הגדול באיטליה. שטח הפנים שלו הינו 370 מ"ר- האורך המקסימלי 52 ק"מ והרוחב המקסימלי 17 ק"מ. ממזרח לו ממוקמת העיר ורונה וממערב העיר ברשיה. ממזרח לאגם עולה האוטוסטרדה 22 Aלכיוון העיר "טרנטו" והדולומיטים. הוא ממוקם בערך במחצית הדרך בין ונציה במזרח למילאנו במערב.
יום ששי
נסענו בבוקר עם המונית של ניסים דיין והגענו בשעה חמש וחצי לשדה. עברנו במסלול הביזנס ישירות לבדיקה ולדיוטי פריי. בטיסה ישבנו כולנו ביחד ובעיקר השלמנו שעות שינה.
נחתנו בזמן בשד״ת "מלפנזה", קנינו שני כרטיסי SIM איטלקיים בעשרים וחמש אירו כ״א, שכרנו את הרכב, שהפעם היה חדש ונוח לנהיגה ושמנו פעמינו לאוטוסטרדה בעזרת הג׳י.פי.אס של שאול. בכדי להיכנס לאווירה התחלנו לשמוע אריות של אופרות ידועות ששרו שלושת הטנורים (דומינגו, פוורוטי וקררס). לאחר זמן קצר עברנו לשמיעת מוזיקה מקומית ברדיו וקצת מוזיקה ברזילאית. עוד נחזור לשמוע את האופרות.
עצרנו לארוחת פסטה קלה ב"אוטו גריל" ולקראת השעה 15:15 הגענו למלון Enjoygarda hotel בעיירה Peschiera del Garda. אח של ניקולה קיבל אותנו בברכה במיץ. קיבלנו את החדרים. העיצוב של המלון המחודש הינו לפי מיטב המסורת האיטלקית, בצבעים של חום וירוק, עם הקפדה על כול פרט ופרט, כולל מנורות לד בפינות שונות בחדר. התארגנו, בריכה, טיול לאורך הטיילת ומעגן היאכטות. בשש בערב נפגשנו עם ניקולה, אנריאה ולוקה בחדר האופניים. קיבלו אופניים חדשות, חלקם ממש הורכבו ממש עכשיו מהקרטון. שני זוגות De la Rosa קומפקט 34-50 ,11-29. היתר אופני Edi Marx הבלגיות, פלטה 34-50 וקסטה 11-28. דוד וארנון באו עם נתוני המדידות מהבית והקפידו על קוצו של יוד! ארנון ששכח להביא פלס, מטר, ועיפרון, בייש במקצת את המוניטין אך בתושייתו הרבה אלתר בול עץ ישר למדי כפלס וכאנך והחזיר את הגאווה למקצוע. לאחר שעה ארוכה סיימנו ועלינו לחדר האוכל לתכנון הרכיבות, עם ניקולה, לוקה והזוג הקנדי. ביקשנו לרכוב ביום א׳ עם קבוצה איטלקית. ניקולה הראה לנו את המסלולים במצגת על מסך הטלוויזיה. הכיבוד וההגשה היו מפתיעים באיכותם, לא האמנו שבני הקיסרים יגישו וישרתו את ה"פלבאים" בצורה כל כך מתרפסת וימזגו מיני משקאות כשמפניה וקמפרי ויקריבו ומיני תופינים שונים ומשונים. המצגת נמשכה שעה ארוכה כשאנחנו על קוצים ורוצים לצאת כבר לרכיבת מבחן, כל עוד שעת בין הערביים עדיין בסביבה. לאחר שקיבלנו תמונה כללית יצאנו לרכיבה קצרה בעיירה (אתמול היה היום הארוך בשנה), נכנסנו לקמפינג וחזרנו להתארגן לארוחת ערב בשעה 21. הארוחה החלה בסלטים בהגשה חופשית, מנה ראשונה ריזוטו או פסטה ומנה עיקרית עוף או דג (לא מוצלח). למנה אחרונה גלידה , הצטרף אלינו ניקולה. בין לבין התעדכנו במשחק הכדורגל במסגרת היורו, בין גרמניה ליוון, שהסתיים כרגיל בניצחון הראשונים ( גם בספורט). עייפים עלינו לישון.
יום שבת
ירדנו לאכול ארוחת בוקר בשעה 7:30, המשך המסורת של המנות הגדושות, הטעימות והדיאטטיות. בשעה 8:30 יצאנו עם לוקה לרכיבה הראשונה לכיוון מלון veronello, מלון הספורט הוותיק של המשפחה, שם פגשנו את ניקולה ואביו. מהמלון המשכנו אחרי לוקה בקצב מהיר מדי, כנראה בגלל דוד שרכב אחרי לוקה, וזה האחרון לקה באופן זמני במחלת הרדיפה ונתקף בחשש לא סביר שדוד יעקוף אותו, וכך עד לעיירה "גרדה" Garda, שעל שמה נקרא האגם, ועצרנו ליד האגם למספר תמונות. הרכיבה משם הייתה על הכביש הראשי (249), ולכן נאלצנו להידחק מאחורי רוכבות איטלקיות ותיקות. לאחר כשני ק״מ התחלנו לטפס עד לעצירה ראשונה לתצפית ליד כנסיה. משם המשכנו לכפר Zeno בגובה 580 מ׳ ואז בעלייה באורך שלושה ק"מ, שהראשון תלול מאוד (כ-20%) עד גובה 695 לקפה בעיירה Lumini. שם נשבה רוח יותר חזקה והיה נדמה שאוטוטו ירד גשם. לאחר הקפה ירדנו בירידה ארוכה, לכיוון המלון, ובדרך אכן ירדו מספר טיפות גשם. לאחר מקלחת קצרה ישבנו לאכול ארוחת צהריים, שמתבססת על מזנון חופשי של מאכלים קרים.
לאחר הארוחה נחנו מעט ויצאנו לשתי חנויות אופניים, ב Lazise ובכפר שלנו. מצאנו שמחירי נעלי sidi המקומיות יקרות למדי, גם אחרי הנחה של 10% והחזר מע״מ. דוד וארנון לקחו את האופניים לחנות בכפר בכדי להמשיך לכוון את האופניים.
חזרנו למלון, לארוחת ערב עם פילה בשר מדהים ושרימפס "גוליבר" לדוד. במהלך הארוחה הכרנו את המלצרית הצרפתייה/נורווגית.
עייפים עלינו לחדרים לראות את המחצית השנייה במשחק, בה ספרד כבשה שער נוסף ועלתה לחצי הגמר פורטוגל.
יום א׳
התוכנית להיום הינה לרכוב עם קבוצה איטלקית שלוקה מרכז. לכן אכלנו ארוחת בוקר כבר בשעה שבע ואז העמסנו שש זוגות אופניים ברכב שלנו, שלוש מאחור ושלוש בספסל השני כשבניהן שמיכות שניקולה הביא לנו בכדי לשמור על האופניים. הזוג השביעי יחד עם יניב הועמסו אחר כבוד ברכב של לוקה וכך נסענו בעקבות ניקולה כמחצית השעה ל"ורונה", בה פגשנו את חברי הקבוצה. התארגנות קטנה ויוצאים לדרך. מתברר שארנון לא מצא את הכפפות שהיו צמודות לגוף ונשאר מאחור, מה שחייב את לוקה לחזור לאחר עשר דקות לאסוף אותו וביחד הם רכבו וסגרו את הפער ברכיבה מהירה. בינתיים התקדמנו עם יתר חברי הקבוצה שנראים נחמדים מאוד אבל לא יודעים כמעט אף מילה באנגלית. באחד הצמתים תאונה קלה כאשר הרוכבת מברזיל נכנסה ביניב ונופלת. "רופא הבית" נכנס לפעולה אך שום דבר דרמטי. זה אפשר ללוקה ולארנון להדביק את החבורה בעיירה Grezzana. לאחר ארבע ק"מ נוספים פנינו ימינה לטיפוס של כ-800 מ׳ בגובה באורך של 13 ק״מ עד לעיירה "בוסקו" (Bosco), שם עצרנו במכולת למילוי מים. לאחר שצילמנו את הנוף מהמרפסת האחורית של המכולת ולאחר עוד שלושה ק״מ עוצרים לקפה ב passo. לקראת הירידה האיטלקים המגולחים והשבריריים שולפים Wind stopper ואנחנו בעידודם דוחפים עיתונים מתחת לחולצה. בדיעבד אנו בעלי הפרוות ה"פלבאים" מתנו מחום והיתרון היחידי היה שיכולנו לקרוא את חדשות הספורט באיטלקית מהחודש הקודם בהגיענו לוורונה. הירידה ארוכה והדרך עברה בעיירה Erbezzo ואחריה בעיירה S.Anna d’Alfaedo, בה חנו מספר מכוניות אספנים, דני לא יכל להתאפק ודרש מדוד צילום עם המכוניות. דוד מצידו העדיף לשוחח עם בעל אחת המכוניות שהוסיף ויסקי לרדיאטור - כך לפחות חשב דוד שראוי לרכב שכזה. דני נאלץ להסתפק בצילום פחות מקצועי. משם המשכנו לגלוש בירידה ארוכה לכיוון "נגרר" (Negrar) ובשעה 13:30 לערך סיימנו לרכוב, לא לפני שנפרדנו ליד הגשר מהזוג הנחמד ומהעיתונים המוזכרים לעיל. ליד הרכב פגשנו את יניב, שנגרר ונמשך אחרי האיטלקים, כשבכל פעם מישהו מהם פורש מהשיירה תוך צעקת צ'או ולפתע מוצא את עצמו יניב בראש הטור ואין לו למי לצעוק צ'או . למזלו , אחד הרוכבים שהיה אחריו ושימש בעבר כמלווה לבעלי מוגבלויות הסכים ללוותו לעבר הרכב. ארזנו את האופניים ברכב וחזרנו למלון, שם התארגנו לארוחת צהריים-הכול כלול. כאשר ירדנו ללובי דוד מתבשר שאמא שלו נפטרה בביתה בחולון, בת 88 במותה. לצערנו אנחנו נאלצים להקדים לו את הטיסה למחר משד״ת "מלפנזה" של מילאנו, בעזרת יורם שנשאר בארץ, ולהזמין כרטיס לרכבת שתצא מחר בשעה 7 מהתחנה שנמצאת מרחק פחות מחמש דקות מהמלון. ארוחת הערב טעימה ולאחריה דוד ארז ואנחנו צפינו במשחק רבע הגמר של איטליה נגד אנגליה שמסתיים בפנדלים, אותם כבר ראינו בחדרים.
יום ב׳
דוד תפס כאמור את הרכבת של 7 בדרכו לשד"ת ולארץ.
היום הרכיבה התחילה בגדה המזרחית של האגם עד "טורי" (Torri) ושם חצינו אותו במעבורת. יצאנו בשעה 8:30 צפונה בכביש 249 העובר דרך מספר עיירות הפרוסות משני צידיו, כאשר משמאל רואים כול הזמן את האגם ואת ההרים שבגדה המערבית. מזג האוויר חם למדי, כאשר מידי פעם הרגשנו במשבי רוח מרעננים, בעיקר בצל ובמספר ירידות קטנות. מולנו חלפו להם מידי פעם מספר רוכבי אופניים שהחליפו איתנו חצאי הנהון ראש לשלום. במהלך הרכיבה הרוכבים הראשונים סימנו לבאים אחריהם סימנים שונים המתריעים על מכשולים שונים בכביש והזהירו אחד את השני כשהגיע רכב. לאחר 50 דקות הגענו ל"טורי" וראינו כיצד המעבורת של 9:20 ממש חומקת מאתנו. לאחר שהצטיידנו בכרטיסים הספקנו לעשות סיבוב קצר בעיר העתיקה הקטנה, בה התקיים שוק קטן. מאחורי הטירה פגשנו בחור אנגלי חביב מ"ניו-קאסל" שהסכים לצלם אותנו למזכרת יחד עם לוקה. לא ידענו שצילום שתי תמונות יכול להתארך כ״כ הרבה זמן. עלינו למעבורת והשענו את האופנים לאורך הדופן הימנית בסדר מופתי. המעבורת הייתה ריקה למדי אבל האטרקציה של שבעה זוגות אופניים מזמינה שאלות מצד בחור גרמני שמבקש לדעת מה המסלול שלנו. סיפרנו כמובן מהיכן אנו באים ומה התוכניות שלנו. לאחר השיחה עלינו לרציף הביניים. ההפלגה ארכה 25 ד׳ ובמהלכה צפינו בגדה המערבית שהתקרבה אלינו. קו החוף מוקף בהרים ואנחנו ביקשנו לברר עם לוקה לאיזה מהם נטפס עוד מספר דקות. לאחר ההתקשרות ירדנו חיש קל לחוף ולאחר קצת יותר משלושה ק״מ פנינו ימינה לכיוון ס.מיקלה. לוקה הסביר ששני הק״מ הראשונים קצת יותר תלולים ואחריהם צפויים עוד שלושה ק״מ בשיפוע מתון יותר. עם הטיפוס שב ונגלה לנו האגם, האי המערבי ובין הערפילים גם העיר Sirmione, בה נבקר בערב. לאחר כמחצית השעה סיימנו את הטיפוס ומילאנו מים בברזיה קטנה ליד הכנסייה. הרכיבה המשיכה תוך שמירה על אותו קו גובה למשך כרבע שעה נוספת וכללה עוד עצירה לצילום ולאחריו ירידה שארכה כעשר דקות עם הרבה מאוד עיקולים. עצרנו לקפה עם גלידה בעיירה "סאלו" (Salo) ומשם המשכנו לרכוב בעיירות קטנות מסביב לאגם ובהמשך בין מספר כפרים קטנים מדרום לו. הטמפרטורה הייתה חמה והגיעה עד כ-35 מעלות. בדרך עלינו לתצפית וצילומים ליד טירה מעל הכפר "מוניגה" (Moniga) וחזרנו לכביש הראשי שעבר מדרום ל Sirmione. מיד לאחר הכניסה לעיירה הבחנו בחנות אופניים נוספת בה רכשנו קסקטים של "קסטלי" לחבישה מתחת לקסדה במקום הבנדנה. באחת הכיכרות היה שמן על הכביש ודני החליק. נראה שהוא חטף מכה לא רצינית- (היה איתנו רק דוקטור אחד מהארץ ולא יכולנו לקבל חוות דעת נוספת לגבי מצבו) והוא סיים את הרכיבה של עוד מספר ק״מ למלון, ישר לארוחת צהרים שבמהלכה פגשנו את שף המלון, בחור נחמד ומלא. הזמנו לארוחת ערב מנה מיוחדת, צלעות כבש ופולנטה. כמובן שמאוד הצטערנו לשמוע שביום חזרתנו לארץ, ביום ששי , הוא נהרג בתאונת דרכים!
לאחר מנוחת צהרים קלה שמנו פעמינו שוב לכיוון Sirmione, אליה נכנסנו לסיור רק לאחר ביקור נוסף בחנות האופניים. מו״מ לא קשוח במיוחד הניב שני זוגות סטים של Santini עם פרסום של החנות, גרביים כצ׳ופר והשלמה של כובע רכיבה נוסף לדוד.
הנסיעה לחניון של Sirmione ארכה כחמש דקות ואז שמנו פעמינו לעיר היפה, המחוברת בגשר ליבשה. הגנים והסמטאות יפות ומטופחות מאוד. לאחר שעה ארוכה חזרנו לרכב לאכול את ארוחת הערב המיוחדת שהשף הכין עבורנו. מיד כאשר הוגשו צלעות הכבש ביקשנו לקרוא לשף, להצטלם איתו ולהודות לו. במאמץ אחרון עלינו לישון בחדר.
יום ג׳
היום קבענו לרכוב מסלול קצר יחסית, עליות מתונות מהכפר "פומנה" (Fumane), לשם אנחנו מגיעים ברכבים. התחלנו בטיפוס מתון באורך של כשלושה ק״מ ואז המשכנו בעלייה באורך כ- 10 ק״מ, עד לגובה כ-900 מ׳. בדרך עצרנו מספר פעמים לסגור פערים ולמלא מים בברזייה, ליד המכבסה המשוחזרת. כמובן שכמו בכול עלייה, גם זו הסתיימה בקפה Ombra בכפר Fosse. בית הקפה נמצא בקצה הכביש שעולה מעמק ה"אדיג'ה", שאורכו 9 ק"מ עם הפרש גובה אנכי של 1,000 מ'. העלייה נחשבת כעלייה מיתולוגית. לאחר עירוי מנת הקופאין המשכנו במגמת ירידה קלה עד לגובה כ-600 מ׳, כולל רכיבה קצרה במסלול בו רכבנו ביום א׳, בעיירה S.Anna d’Alfaedo , יחד עם האיטלקים. לאחר מספר ק"מ לוקה מוביל אותנו לעלייה חדה שמאלה ולאחריה אנחנו נכנסנו לכביש צר ויפהפה שעובר רובו בתוך יער, ליד הכפרים "פאנה (Fane) ו"קודה" (Coda). לאחר תצפית מערבה לכיוון האגם גלשנו בירידה מתפתלת וכיפית לעיירה "נגרר" (Negrar) ולאחר חציית שתי גבעות קטנות הגענו לרכב, סה״כ כ-54 ק״מ. קבענו למחר עם לוקה, עברנו במלון הישן ב"ורונלו" (Veronello), שם השארנו את האופניים למחר וחזרנו לאכול צהריים במלון שלנו. לאחר מנוחה קלה עברנו בחנות צילום לפיתוח תמונות ולמסגור, כמתנה ללוקה. אז נסענו ל"ורונה" היפה. היעד הראשון היה חנות אופניים של חבר של לוקה, שממוקמת בדיוק היכן שהתחלנו ברכיבה ביום א׳. לאחר שעה ארוכה ארנון וניסים רכשו שני זוגות נעלים Sidi ויצאנו לסיור ב"ורונה" היפה, בה מתגוררים כ- 265,000 תושבים. היא הוכרזה כאתר מורשת עולמי של אונסקו. עברנו בשכיות החמדה, בכיכר "ארבה", בסמטאות, מתחת למרפסת של "רומיאו ויוליה", עפ"י המחזה של ויליאם שייקספיר. קפה לגמנו במחיר מופקע לא רחוק מהארנה העתיקה.
עייפים חזרנו לעוד ארוחת ערב של פסטה, עגל מדהים וטירמיסו למנה אחרונה.
יום ד׳
היום עולים להר הגבוה באזור, Monte Baldo. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו ברכב להיפגש עם לוקה במלון השני-Veronello. בשעה 8:45 התחלנו לרכוב ברכיבה שטוחה למדי במשך 34 ק״מ, רובם בעמק נהר ה -Adige, אותו חצינו מפעם לפעם. במשך הרכיבה ראינו למעלה ברכס הרי M.Baldo, את כנסית Madona di Corone, החצובה בסלע. מן העבר השני ראינו את הכביש שעולה לכפר Fosse, בו שתינו אתמול קפה. מדובר בעלייה קשה שאורכה תשעה ק״מ, בה כאבנו באיפוק רב 1,000 מ׳ גובה.
העלייה מתחילה בכפר Avio, בו לצערנו לא מצאנו בית קפה ולכן התחלנו מיד לתקוף את ההר. שלושת הק״מ הראשונים מתונים יחסית ואז התחילה עלייה בשיפוע ממוצע של 11%, עם פיקים של 14-15%. הכביש התעקל רבות, בהם עברנו מידי פעם מעל הנחל וליד מפלים קטנים, כמו גם מתחת לסלע בו חצבו את מעבר לכביש. לאורכו עבדו פועלי מע"צ המקומית לגיזום הצמחייה. לוקה עבר ביננו בכדי לוודא שכולם מסתדרים והראה לנו מספר מקומות בהם אפשר למלא מים מהנחל. לאחר 11 ק״מ בפיצול הפסקה קטנה, אבל מיד בהמשך שילמנו מחיר יקר בצורת שיפוע חד מאוד שהביא אותנו לרכיבה מעל לסכר שיוצר אגם מלאכותי, המשמש ליצור חשמל. לאחר עוד חמישה ק״מ הגענו לבית קפה קטן, בו מלאנו מים. המשכנו עוד כחמישה ק״מ קצת פחות תלולים והגענו לשיא הגובה של הכביש, בגובה 1,500 מ׳, שם עצרנו ללבוש מעיל רוח ולהצטלם בתמונה קבוצתית עם דגל ישראל. ירידה קצרה והגענו לבית קפה ב"בוקה די נאונה" (Boca di Navene) בגובה 1425, בה הייתה תצפית יפה לכיוון אגם "גארדה". בגדה ממולנו ראינו את הכפר ״לימונה״ (Limone) ובקצה הצפוני של האגם את העיירה Riva del Garda. לאחר הקפה והעוגה שארנון קנה לנו המשכנו דרומה, במגמת ירידה, עם מספר עליות קצרות, עד שהגענו לירידה הכיפית והארוכה, שלאחריה נשאר לרכוב עוד כ-15 ק״מ שטוחים עד למלון. החזרנו את האופניים למחסן לרכיבה של מחר, שבה תכננו לצאת מאותו מקום. נכנסנו לאכול ארוחת צהרים ולקבוע עם לוקה למחר טיול מתון, שכולל סיור רכוב ב"ורונה". אחר הצהריים הוקדש לקניות בסופר ובחנות האופנים ליד ״סירמיונה״ (Sirnione) ואז לארוחת ערב שכלל סטייק טונה נפלא.
יום ה׳
יום הרכיבה האחרון. קבענו עם לוקה להתחיל לרכוב בשעה 10 ב״וורונלו״ בכדי להספיק לאסוף את המתנה עבורו מחנות הצילום.
הרכיבה היום תוכננה להיות קלה יחסית, דהיינו ללא עליות משמעותיות. קצת לאחר היציאה מ״וורונלו״ התחלנו לרכוב על שביל אופניים, תחילתו בכביש צר והמשכו בשביל שמיועד רק לרוכבים. רובו עבר בצמוד לתעלה מלאכותית שהסתיימה בתחנת כוח ליצור חשמל. עלינו לתצפית יפה לכיוון עמק נהר ה״אדיז׳ה״ (Adige), הכפר ״נגרר״ (Negrar) וההרים שממזרח לה. אז חצינו את הכפר ״נגרר״ והתחלנו בטיפוס קצר בן חמישה ק״מ ואחריו ירדנו בספק כביש ספק שביל משובש מאוד עד לבית של ההורים של לוקה, בו הוא אירח אותנו למשמשים וקפה. מתברר שהמשפחה שלו גרה בבית הזה כבר כמאה שנה. המשכנו ל״ורונה״ ועלינו לתצפית בגבעה ליד מצודת ס.פיטרו (Castel S.Pietro) משם אפשר לראות את כול העיר העתיקה על מגדליה, כיכרותיה וכנסיותיה. לוקה הוריד אותנו דרך כביש צר מכוסה במרצפות קטנות, לחציית גשר "פיטרה (P.Pietra) לתוך העיר העתיקה. עברנו בכיכר "ארבה", המשכנו לכיוון הארנה, לכיוון הקתדרלה והגשר הישן ואז לכביש שמחזיר אותנו, דרך רשת שבילי האופניים בחזרה בשעה 15 למלון. לאחר פרוק הפדלים ושאר הגדג׳טים מהאופניים נכנסנו לארוחת צהרים, במהלכה נפרדנו בהתרגשות מלוקה, בדברי תודה ובשתי תמונות שלנו אתו, יחד עם הקדשה באיטלקית. לאחר החזרה למלון שלנו יצאנו להשלמת קניות לסיור קצר בעיר, להצטיידות בדגל איטליה קטן וחזרנו לארוחת ״בופה״ במלון. מיד אחריה צפינו במשחק חצי הגמר בין גרמניה לאיטליה, יחד עם אוהדות גרמניות שרופות, באווירה טובה מאוד.
סיכמנו עוד שבוע של רכיבות בחו"ל- הפעם שוב באיטליה. חבורה מופלאה שעוזרת ומפרגנת, שהפעם הצטרף אלינו יניב, שהשתלב היטב באווירה הכללית. נראה שאין עלייה שלא נוכל לה וכבר מתחילים לתכנן את שנה הבאה בדולומיטים.
סיכומים-
שבעה רוכבים (דני, ניסים, ארנון, יניב, שאול, מיקי ודוד (שנאלץ לחזור בסוף היום השני).
ששה ימי רכיבה.
468 ק"מ, ממוצע 78 ליום.
13,830 קלוריות, ממוצע 2,305 ליום.
6,875 מ' טיפוס מצטבר, ממוצע 1,146 ליום.
קישורים
מלון EnjoyGarda hotel
www.EnjoyGardahotel.com
ניקולה-
Nicola@enjoydardahotel.com
השכרת אופניים- דרך המלון.
מדריך אופניים (באמצעות המלון) Luca Silvio.
חנות אופניים
ב Peschiera- Highroad ב Via Bell’Italia 31. משכירים אופניים.
ב- Lazise los locos. משכירים אופניים.
ב- Sirmiione- Il Ciclista –
www.ilciclistadisirmione.com משכירים אופניים.
ב- Verona
תודות-
לקרן אשד ליוסי הורן ולאודי מקבוצת X-Team.
המלצות-
- השכרת אופניים- להביא פדלים אישיים ומי שרגיש גם אוכף.
- ללמוד מספר מילים בשפה המקומית.