טיול אופני כביש לטוסקנה מאי 2010

טיול אופניים לטוסקנה מאי 2010

תכנון הטיול החל לקראת חודש ספטמבר 2009 בניסיון למצוא תאריך מתאים לחופשה. הפור נפל חג השבועות ונקבע לשבוע 14-21 למאי 2010, מתוך מחשבה שהאביב הינו תקופה טובה לטייל בטוסקנה ושילוב החג יצמצם את ימי החופש שצריך לקחת. שבעה רוכבים הביעו עניין בטיול, בסופו של דבר נשארנו ששה.
התכנון דרש כמובן להזמין טיסה, מספר חודשים לפני הטיול, מה שמהווה על פי רוב מגבלה למרבית המטילים, שרגילים לקבוע חודש עד חודשיים לפני תאריך היציאה המתכונן.
אתגר נוסף היה למצוא מקום לינה מתאים כמרכב לטיולי "כוכב". לאחר בדיקות והמלצות מקומיות נבחר מקום בחבל סיינה, כ-30 ק"מ מערבית לסיינה. במקום מצאנו מקום לינה משותף לכולם, בחלוקה של שלוש חדרי שינה כאשר אחד מהם כולל מטבח וסלון גדול. נוסף על כך בעל המקום רוכב ומדריך אופניים בעצמו, מה שעזר בתכנון המסלולים ובעזרה לוגיסטית עם האופניים.
לאחר סגירת הטיסה והמלון הוזמנו האופניים מחנות בדרום סיינה. נשלחו מידות והעדפות (אלומיניום או קרבון). בראשיתו הקשר עם המוכרים בחנות היה בעייתי, בגלל קשיי שפה. בהמשך התחלתי לשלוח מייל מתורגמים לאיטלקית, עד שבעל הווילה, אלסנדרו דאג לוודא שההזמנה תקינה.
במקביל הוזמן הרכב, היינו זקוקים לרכב אחד לשבעה רוכבים (שבסופו של דבר נשארו כאמור ששה) ואופציה לשנע את האופניים למרחקים קצרים. בחרנו ברכב מסוג Fiat Ducato.
בתחילת חודש מאי, כשבועיים לפני מועד הטיסה המתוכנן התחילו להגיע העיזים, מזג אויר סוער באירופה, ענן אפר וולקני מאיסלנד וכל שהבשורות המעניינות. המתעניינים והחוששים התחילו לתת עצות, שינוי יעד הטיסה, היכן תשכרו את הרכב, מה יהיה עם הגשם ועוד.
בסוף אפריל נפגשה הקבוצה להצגת התוכניות ותאום ציפיות. הבנו שאנחנו נוסעים ליהנות אבל לא בכול מחיר. דיברנו על רכיבות של 60-80 ק"מ ליום אחרי ארוחת בוקר טובה, בשעה סבירה. תכננו לאכול ארוחות צהריים קלות בעת הרכיבה וארוחות ערב מלאות בערב.

יום ו'- 14/5/10- טיסה למילאנו (מלפנזה).
עם בוקר אספה אותנו המונית בדרכנו לשדה התעופה. צ'ק אין עשינו באינטרנט, ולאחר המתנה קצרה בבידוק הביטחוני מצאנו את עצמנו בהיכל האושר, הדיוטי פרי. קנינו ביגוד אופניים במבצעי 1+1, משקאות וחלקנו הגיעו אחרונים לטיסה ונעלו אותה. הטיסה עצמה הייתה נעימה אבל נאלצנו להמתין כחצי שעה במעגל המתנה באוויר עד הנחיתה. חיש קל הגענו לסוכנות השכרת הרכב ודווקא בשלנו היה תור ארוך. במקביל טענו את כרטיסי הSIm  המקומיים, שישמשו אותנו לתקשורת בנינו ועם האיטלקים. התור ארך כמעט שעה ובסופו של דבר קיבלנו את הרכב שהזמנו. למגינת ליבנו מתברר שהוא כבר יותר מ 80,000 ק"מ על הכביש ומצבו אינו טוב. בולמי זעזועים דפוקים, דלק אחורית שבקושי נסגרת ומזגן שאינו עובד בחלק האחורי של הרכב. ניסינו להחליף לרכב אחר, גם בסוכנויות השכנות, אבל התברר שאין ברירה. לפחות הצלחנו לקבל GPS ללא עלות. יצאנו באיחור לכיוון בולוניה וסיינה, כשבמערכת מתנגנים שירי יהודה פוליקר. כפי שחשבנו היושבים בחלק האחורי של הרכב אינם מפספסים אף מהמורה בכביש. עצרנו באחד ממסעדות הדרכים לארוחה קלה והמשכנו בדרכנו דרומה. לאחר כשעתיים, כאשר נסים העביר את ההגה למיקי, התברר שיש פקקים שהאריכו את הנסיעה ביותר משעה. בשיחת טלפון עם הווילה התברר לנו שהאופניים כבר הגיעו. התברר לנו שהגעה למסעדה שהזמנו לארוחת ערב גבולית ולכן עצרנו לאכול במסעדה בין פירנצה לסיינה שמיקי הכיר מהטיול הקודם. שם התוודענו לשיטת הזמנה של ארנון, ראשית הוא נוהג לדבר עם המלצריות בעברית, שתסדר. לאחר מכן הוא מבקש את ההמלצה שלהן למנה הכי טעימה (THE BEST). בזמן ההמתנה לאוכל מזמינים רוטב בלסמי ושמן זית, בכדי שאפשר יהיה לאכול את הלחם האיטלקי היבש. לצערנו הבעלים של המסעדה התחלפו והאוכל הגיע לאחר יותר מחצי שעה ולרובנו לא היה טעים. בשעה 22:30 הגענו בעזרתו של ה GPS לווילה. בחוץ ירד גשם קל ואליזה קיבלה את פנינו. שמחנו לראות את האופניים ואת הכלים וה GPS שהשאירו לנו, כמו גם את המסלולים שהכינו לנו. חיש קל פרצה שירת "שבחי ירושלים" מהמקלחת.

יום שבת- 15/5/10
עם בוקר הבנו שלא נוכל לרכב. ארנון ודוד יצאו לריצת בוקר בגשם ולאחר מכן יצאנו לקניות בסופר וחזרנו לארוחת בוקר של השף נסים בוילה (שהפליא להכין עוג'ה בלי ביצים...). לאחר התארגנות קצרה שכללה הרכבת פריטים שונים שהבאנו מהארץ על האופניים, נסענו לחנות האופניים בסיינה בכדי להתאים את המידות של האופניים של ארנון. השארנו את האופניים בחנות ונסענו לכיוון הכפר Buonconvento וממנו נכנסנו בשביל שלאחר מרחק מה הפסיק להופיע ב GPS. לאחר הכוונה קצרה מגברת איטלקייה נחמדה בטירה שוממת הגענו למסלול של הג'ירו, שהיה בעצם שביל לבן רחב בינות לשדרת ברושים. לצידנו עברו מכוניות מעטות ורוכבי אופניים פרטיים, זקנים וצעירים, באופני כביש ובאופני שטח, שהחלו לעלות במעלה ההר. עלינו בעקבותיהם ומהר מאוד גילינו שהמקומות הטובים לצידי הדרך כבר נתפסים. איטלקים מתארגנים עם שולחנות פיקניק וסידורים שונים להגנה מפני הגשם. מצאנו מקום טוב בקטע תלול מספיק של השביל כיוון שהערכנו שמהמקום הזה יקל עלינו לראות ולצלם. ברכב היה כל כך קרוב לשפת השביל שנדמה שכל רגע הוא עלול ליפול. השעה הייתה 13:30. קיפלנו את הספסלים האמצעיים ברכב לשולחן והוצאנו את המצרכים שקנינו בסופר לפיקניק הראשון שלנו בטוסקנה. בדקנו את הדפים שקיבלנו מאלסנדרו ועפ"י החישובים שלנו המובילים היו אמורים להגיע לא לפני 17:00. לאט לאט המקום התחיל להתמלא באיטלקיים רעשניים. בייחוד בלטה איטלקייה רעשנית ונמרצת. יצאנו לסיבוב קצר במורד השביל ואז עלינו לכיוון המבנה בקצה העלייה. לצידי הדרך מיקמו הפועלים את שלטי הפרסומת הגדולים.
קצת אחרי השעה 16 גברה התכונה והתחלנו לשמוע את המסוק. במקביל גברה התנועה על השביל. עברו מכוניות ואופנועי משטרה, מכונית של המשתתפים בג'ירו. מזג האוויר לא משתנה וכל העת יורד גשם טורדני. בשעה 16:20 הגיעו המובילים, קדל אוונס האוסטרלי ווינוקורוב הקזחי, מלווים באופנוע עם הצלמים. מספר שניות אחריהם עברו אותנו כחמישה רוכבים נוספים וכך הלאה כל כמה שניות עוברת אותנו עוד דבוקה ועוד אחת. פרט למובילים, יתר הרוכבים מכוסים במעטה בוץ על פניהם ועל בגדיהם. הם נראים תשושים וסובלים. ברקע צעקות עידוד של הקהל, "פורסה פורסה", ו- "אלה, אלה" וכיוצ"ב. מכוניות הליווי עוברות במהירות גבוהה ולעיתים מאוד מסוכנת. כך עוברות כ 20 דקות שבמהלכם עוברים אותנו עשרות רוכבים. שנים מהם נעזרים במכוניות.
לאחר מעבר כל הרוכבים והמכוניות שמנו פעמינו בחזרה לסיינה בכדי לקחת את האופניים של ארנון שהוחלפו והותאמו למידותיו. חזרנו לווילה ויצאנו לאכול ב Serra di Rapelano, במסעדה שנמצאת בתוך היער. זכינו לשירותיו של סומליה (מלצר יינות) שפתח מייד בשמפניה על חשבון הבית. האוכל היה טעים והמסעדה הייתה מעוצבת מאוד יפה.
יום א'- 16/5/10
יום הרכיבה הראשון. אכלנו ארוחת בוקר, הפעם כולל ביצים, סלט השף ומגוון גבינות (מסקרפונה, מוצרלה, ריקוטה). מלאי התרגשות התכוונו לצאת לרכיבה בשעה 09:30. למרבה האכזבה שאול לא הצליח להתחבר לקליטים. בעלת הבית לא ידעה לעזור לנו ולמזלנו ידענו היכן מחסן האופניים וכמפלט אחרון שהרי מדובר ביום א' בו הכול סגור, מצאנו פדלים מתאימים והרכבנו אותם על האופניים של שאול. יצאנו לרכיבה קצת אחרי השעה 10 לכיוון Rapolano Terme ומשם פנינו שמאלה לכיוון כביש 73, עליה רציפה של כ- 10 ק"מ בשיפוע מתון. הנוף מסביב מהמם והנהגים שעוברים בכבישים הצדדים מנומסים ואינם מאיצים בנו. בקצה העלייה, לאחר 23 ק"מ של רכיבה, עצרנו לקפה בבית קפה מקומי עם בעל בית עליז. שם הבנו שצריך לבקש קפה חם, (מולטו קאלדו). משם המשכנו בחריגה קטנה מהמסלול לטירת Gargonza היפה ולאחריה הגענו לכפר  Monte San Savino, שם נעלנו את האופניים ואכלנו במסעדה המרפסת ( La terasse). אכלנו פסטה מקומית עם רוטב גבינות וארטישוק. לאחר הארוחה המשכנו לכיוון הכפר  Lucignano, בו ערכנו סיבוב קצר. זהו כפר עם מספר חומות פנימיות. ממנו המשכנו לכיוון בית הקפה  ב Rigomagno עם שקיות הסוכר בצורת קלפים, ליד מעבר הרכבת, לא לפני שהחל לרדת גשם קל, שהלחיץ קלות את ארנון.
לאחר מעבר ברכבת המשכנו לרכב לכיוון הכפר Farnetella, בו הייתה עליה של יותר מ 20% ושתי זקנות שעודדו אותנו, ממש ליד בית הקברות. נראה שחלק מהרוכבים נשברים בבית הקברות...לאחר רכיבה קצרה התחילה הירידה שעברה ליד עץ הברוש בחזרה לווילה ולחדר. נסים, ארנון ומיקי נסעו למרחצאות חמות בכפר.
בערב יצאנו לאכול במסעדה בכפר Rapolano Terme. החלטנו להזמין מנה מקומית ידועה Florentina. הזמנו לחמישתנו נתך בשר במשקל 2 ק"ג. למרות שהנתח כלל חתיכת עצם לא קטנה הכמות הספיקה לחמישתנו ואפילו נשאר עודף. מכיוון שזו הייתה הזמנת הערב השף בא לבדוק את שביעות רצוננו.

יום ב'- 17/5/10
היום מתוכנן מסלול לכפר Buonconvento, לא רחוק מהאזור בו עבר הג'ירו ביום שבת. התחלנו ברכיבה מתונה לכפר הסמוך, Asciano, עברנו ליד המזרקה ולאורך החומה ולאחר הגשר פנינו שמאלה לכיוון Monteroni d'Arbia . הדרך הייתה כמובן מקסימה וכללה עליה קצרה בת 3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 4.3%.  בכפר עצרנו בבית קפה עם המלצרית בעלת העיניים היפות. לא עזבנו שדה מערכה בלי תמונה משותפת. בהמשך הדרך עלינו על המסלול של הגי'רו של שבת לכיוון Murlo-Grosseto ועד לפניה של Bibbiano, ממנה גלשנו לכיוון Buonconvento. בכפר נכנסנו לאכול במסעדת Da Mario המשפחתית, בניהולה של הדודה בת ה- 93 ובהגשת בני המשפחה. אין תפריט וצריך להאזין להמלצות המלצר המשפחתי. ארנון מזמין כמובן לפי המלצתו ואנחנו מצטרפים לפסטה מקומית ברוטב כבד.
משם אנחנו ממשיכים בעליה לכיוון Monte Oliveto Maggiore. לפני הכניסה למנזר שאול ונסים מתקלים בכבל ובמזל לא קורה להם כלום. עוצרים לקפה כשברקע קולות הרעמים. אפשר לראות את הגשם שיורד מהעננים המרוחקים. כולנו מדחיקים את העובדה שהגשם בדרך. יוצאים לרכיבה בעליות והירידות הקצרות והמשופעות לכיוון Asciano, באותה הדרך שנסענו לאחר הג'ירו. למזלנו עם האופניים אין בעיה לעבור בקטע הכביש שאנשי מע"צ האיטלקיים מתקנים. לאחר מספר דקות מתחיל גשם שתוך דקות הופך לחזק מאוד. שאול נסים ומיקי עוצרים לתפוס מחסה. שאול ממשיך ודוד ואבי מצטרפים. דוד שהתרטב כיוון שנשאר לצלם מחליט להמשיך וכך נשארים אבי נסים ומיקי תחת גג הכניסה שער הכניסה הקטן לבית. הגשם מתחזק והופך לדקה קצרה גם לברד. מתחילים לחשוב מה נעשה אם הגשם לא יפסק ומחליטים להמשיך לחכות ואכן לאחר כ- 20 דקות הגשם מפסיק ואנחנו יורדים לאיטנו לכיוון Asciano משם בחזרה לווילה. הגענו כמעט יבשים ולאחר מספר דקות הגיע גם ארנון, שפספס בדרך את דוד ושאול. שלושתם רטובים ועוסקים כל הערב בייבוש הבגדים והנעלים עם מייבש השיער.
לאחר סיום הרכיבה נסענו לחנות אופניים בסיינה בכדי להחליף את הקליטים של שאול. אז החל בעצם מסע הקניות שלנו, בקסדות, בגדים תרמיים ועוד. לאחר מכן נכנסנו לעיר העתיקה של Siena  ויצאנו לסיבוב קצר בירידה תלולה לכיוון ככר הצדפה היפה ולאזור הכנסייה ובחזרה לרכב. החלטנו לאכול בפיצרייה ב Rapolano Terme ומצאנו שפיצריות הרגילות טעימות. ארנון וניסים אכלו לפי המלצת המלצרית מאפה סגור, מעין קלנזונה. במקביל קיבלנו sms עדכון מאסף בארץ לגבי העובדה ש"בני השרון" מובילים במחצית ב- 12 הפרש על מכבי. בכדי לאמת נכנסנו לאינטרנט וראינו שהתוצאה מתהפכת כשבסוף מכבי ניצחו.
יום ג'- 18/5/10
היום החלטנו לרכב עם אלסנדרו לכיוון Montepulciano. המסלול אמור להיות ארוך, כ- 90 ק"מ. יצאנו לכיוון Sinalunga כאשר אלסנדרו הרגיש שיש לו בעיה עם הקסטה האחורית ולכן נכנסנו לחנות אופניים קטנה בישוב. כמובן שמייד התחלנו לבדוק אם יש נעלי SD ו/או חולצות Nalini. עזבנו מבלי לקנות שום דבר והמשכנו לקפה ב Torita. משם רכבנו לכיוון Montepulciano. עצרנו לתצפית בה אלסנדרו הסביר לנו שעוד מרחק קצר נתחיל בעליה והיא אינה קלה. התברר שהיא אמנם אינה ארוכה (כ- 2 ק"מ), אבל כוללת שיפועים של 18%-20%. מתנשפים נכנסנו לכפר ונסענו לאורך החומה למלא מים. מכיוון שכלי רכב (ואנחנו כבר יודעים שאופניים נחשבים כלי רכב...) אינן מורשים להיכנס לעיר העתיקה, הקפנו את החומה ועלינו בעלייה תלולה לפאתי העיר העתיקה והגענו לכיכר ה Duomo. נכנסנו להתרשם מהכנסייה המיוחדת עם הקירות הגדולים ועלינו לכנסיה ממול לתצפית היקפית ותמונות. משם חזרנו לאכול במסעדת Osteria del Conte הנחמדה. לאחר הארוחה ירדנו לביקור קצר בכנסיה נוספת שם פגשנו קבוצת מטיילים נוספת. המשכנו לרכב לכיוון העיירה הנחמדה Pienza, בה עצרנו לקפה של צהרים. התפלאנו לראות שאלסנדרו הקדים ושילם את החשבון. לאחר מספר תמונות קבוצתיות בערי העיר המשכנו לרכב בעליה לכיוון Montisi ואז בהתאם לתשישות המשכנו בדרך המעט יותר ארוכה לכיוון הכפר Trequanda שם דוד נתפס על חם. המשכנו לכיוון החיבור עם הכביש בו רכבנו ביום הראשון (ליד בית הקברות) ובירידה לכיוון הווילה. סה"כ 92 ק"מ וכ- 1400 מ' עלייה מצטברת. לאחר רכיבה כזו אנשי המרחצאות יצאו שוב, הפעם למרחצאות San Govani. יש שם בריכה פנימית עם מים חמים ומעין גבס בריח גפרית. משם יוצאים לבריכות החיצוניות כאשר המים יורדים מבריכה לבריכה. בילינו שם כשעה וחזרנו לאכול עם החברה ארוחת גבינות ערב חג שבועות בפיצרייה שלנו. הופתענו שהשולחן הארוך נשמר למשפחה ישראלית גדולה שהרימו איתנו כוסית לחיים. לארנון היה כאב בטן ולכן הוא ביקש מנה שונה מהמלצרית. לאחר שהיא ציינה שאין הוא שאול אותה אם יש משהו מחוץ לתפריט. נראה שהיא חשבה שהוא מתכוון למשהו אחר וחזרה רק כעבור מספר דקות.

יום ד' 19/5/10
התחזית הייתה לגשם בבוקר ולכן החלטנו לנסוע לקניות בחנות אופניים ב Arezzo. מדובר בחנות גדולה עם מבחר גדול של ביגוד, נעליים, אופניים. בילינו שם יותר משעה בשאלות, מדידות ובדיקות. קנינו נעלי SD, גרביים, כפפות, בגדים תרמיים. ביקשנו גם ליהנות מהחזר מע"מ, אבל לצערנו המוכרים לא סמכו שנחזיר אליהם את החשבונית החתומה. חזרנו עמוסים בביגוד לווילה, לא לפני שעצרנו לארוחת צהרים קלה בדרך. לקראת השעה 14 יצאנו לרכיבה, בחוץ החלה לנשוף רוח והשמיים התקדרו. שקלנו לדחות את הרכיבה אבל החלטנו לרכב רכיבה קצרה לכיוון Arbia, ליד סיינה. בחוץ היה קצת קר ונשבה רוח, אבל כמעט ולא ירד גשם. מ Arbia התחלנו לעלות לכיוון חבל קיאנטי ולאחר כ- 5 ק"מ פנינו מזרחה לכיוון Castelnuovo בכביש צר, שגם בו הגשם פגע ומצאנו קטע ששקע וחסם את הדרך למכוניות. במהלך הנסיעה שאלה של ארנון הוציאה את דוד מריכוז והוא נתקל והפיל את נסים, שלמזלנו לא קרה לו כלום. עצרנו ב Castelnuovo לגלידה, בכדי לא להירטב בגשם. בגלידרייה ראינו את הסיום הדרמטי של הקטע של אותו יום בג'ירו, כאשר התברר  שקבוצה הבריחה הגיעה כ- 45 דקות לפני וינוקורוב (חולצה ורודה). עם ההפסקה בגשם ירדנו לכיוון Colonna di Grillo ומשם בדרך הצדדית לכיוון הכפר Rapolano Terme ובחזרה דרך הסופר לווילה. בערב יצאנו לאכול ארוחת ערב חגיגית ואחרונה בטוסקנה במסעדה ב Asciano. אכלנו שם מנות קטנות וטעימות. זכינו אפילו לביקור השם ממסעדת הבשר הקודמת.

יום ה' 20/5/10
יום רכיבה אחרון. החלטנו להקפיץ את האופניים ל Colonna di Grillo והתחלנו לרכב לכיוון Bucine. להפתעתנו ראינו ארבע זונות במרחק כק"מ אחת מהשנייה לאורך הכביש. לאחר כ- 10 ק"מ חיכינו לדוד וארנון שהחליטו לראיין אותן. התברר שהן בחורות מגאנה. לדברי דוד הבחורה שהוא ראיין הייתה אינטליגנטית ובעלת שיחה חביבה...
עצרנו לקפה ב Bucine ומשם רכבנו לכיוון Nusenna ולאחר חמישה ק"מ התחלנו בעליה. קטע ראשון 2.3 ק"מ, שיפוע ממוצע 12% מכסימלי 19%. נראה שהעלייה אינה נגמרת. עצרנו להפסקה קלה והמשכנו לקטע השני באורך 2 ק"מ בשיפוע דומה ושיפוע מכסימלי כ- 20%. בקצה העלייה המתישה בגובה 765 מ', לאחר טיפוס של 500 מ' עצרנו לאכול במסעדה קטנה בכפר Monteluco. נכנסנו פנימה כיוון שבחוץ היה לנו קר. לאחר הארוחה התחלנו לרדת לכיוון Castelnuovo. בעצירה בכפר San Gusme התברר שלנסים נשבר סילק מהאופניים ולכן חזרנו 11 ק"מ לרכב בכדי לחזור ולאסוף אותו בחזרה לווילה. לאחר כמחצית השעה הגיע רוסריו לאסוף את האופניים. שילמנו ונפרדנו מאלסנדרו ומאליזה ויצאנו לכיוון חנות האופניים האחרונה ליד Colle di val d'Elsa על הכביש סיינה פירנצה. מכיוון שלא מצאנו את היעד ב GPS לקחנו איתנו טרמפיסט שהסביר לנו כיצד להגיע לחנות. בחנות היו בגדי Nalini Casteli ועוד במחירים יקרים. הקנייה היחידה הייתה חולצת מתנה מהחברה למיקי. משם עלינו על האוטוסטראדה לכיוון בולוניה ומילאנו. הגענו לקראת חצות למלון, לא לפני שנקלענו לעוד חצי שעה פקק 5 ק"מ לפני היציאה מהאוטוסטראדה. המלון היה מכובד (****) עם בריכה וג'קוזי שלא יצא לנו לנצל (חוץ מרחצת בוקר של ארנון). אכלנו ארוחת בוקר טובה ויצאנו להחזיר את הרכב ולמטוס, שיצא באחור לקראת השעה 13. בשעה 17:15 נחתנו בארץ והתחלנו בתכנון הטיול הבא...

הערות לגבי תכנון הטיול:
  • השכרת רכב-
    • כדאי לתכנן נהג חליפי אחד נוסף לגיבוי.
    • ניווט בעזרת GPS הינו חובה, בנוסף למפה שתוכל למקם אתכם במרחב.
  • השכרת אופניים-
  • לא להשכיר בלי המלצות.
  • למי שיש מידות מדויקות לשלוח לחנות ולהקפיד לשלוח לפחות את סוג האופניים והגובה שלכם.
  • לוודא עם החנות איזו מערכת הילוכים קסטות וצמיגים יש לאופניים.
  • עם קבלת האופניים, עדיף בחנות, לערוך נסיעת מבחן עם הנעליים, בכדי לוודא חיבור מתאים לקליטים. להקפיד לקבל ואם צריך להביא מהארץ משאבת רגל, צמיג נוסף, פנימיות, כלים בסיסיים.
  • מסלולי כביש צריך להקפיד לתכנן בכבישים צדדים. עדיף כמובן להיעזר בייעוץ מקומי. עדיף לקבל סיפור מסע מפורט עם נקודות פניה ונקודות עניין על המסלול, כולל אופציות לסטייה וגובה.
  • GPS לאופניים ניתן להשכיר. צריך לזכור שלא כול הדרכים הצדדיות קיימות במפות שלכם.
  • לקחת ביגוד שמתאים לשינויי מזג האוויר האפשריים על המסלול, גם כתוצאה מעלייה למקומות גבוהים וירידות.
  • לקחת לטיול פנימיות וצמיג חליפי, כולל כלי עבודה בסיסיים וערכת עזרה ראשונה. ניתן כמובן לפזר את הציוד בין הרוכבים.
  • כדאי לקחת גם כבל ומנעול לנעילת האופניים בעצירות שונות.
  • טיסה- 400-600$.
  • רכב+דלק לרוכב+אוטוסטראדה- 130 אירו.
  • לינה- 150 אירו לאדם.   לינה בוילה ב- Molinello ליד Rapolano Terme וליד  Asciano   טלפון +390577704791. בעלי הבית Elisa או Allesandro. מייל info@molinello.com
  • אוכל- בוקר משותף, צהרים קל, ערב בשר- 250 אירו.
  • השכרת אופניים 130-160 אירו (כולל GPS).
  • אחר- 30-50 אירו.

נכתב ב - 06/03/2019 17:05:59

Hi dear

Greetings my dear
My name is Basilia Jackson a lady from U.S, i saw your profile and become interested in knowing you please contact
me in my email address as a friend
(basiliajackson028@gmail.com)

ברכות יקירתי
שמי Basilia ג'קסון גברת מארה"ב, ראיתי את הפרופיל שלך והתעניינתי לדעת אותך בבקשה ליצור קשר