נחל געתון

עונות השנה המומלצות למסלול זה

אביב, סתיו

תאור המסלול

10 ק"מ ראשונים במגמת עליה - מסלול קצת סתמי - רובו על כביש  - עד לקיבוץ יחיעם.
שם משתנה המצב - מקיבוץ יחיעם נכנסים לשביל ירוק (לא מתוייר כרגע כמעט לחלוטין)  שמעל נחל יחיעם - ואתם בתוך גן קסום.
הדרך ממשיכה עד לכביש לעין יעקב  חוצים את הכביש וממשיכים לכיוון נחל געתון.
עכשיו במגמת ירידיה בתוך נחל געתון - רכיבה כייפית בתוך חורש.
יש לשים לב !  חלק גדול מהרכיבה בנחל געתון היא רכיבה טכנית על חלוקי נחל ואבנים.
המסלול מספק חווית רכיבה מושלמת.
להתראות בשבילים,

15/04/2009 09:00 ד מסע אל הג'ונגל של נחל געתון סיגל ושמיל 30 XC 10 3

נכתב ב - 11/07/2009 16:56:40

מסלול נהדר רק שהתאור

רק שהתאור המתומצת לוקה בחסר.
הבוקר הייתי בו (11.7.09). להלן תאור מפורט למי שמעוניין בטיול מהנה, לא קשה מידי ומתאים לחום הקייץ שכן חלק נכבד ממנו מוצל:
החננו רכב אחד בחניון "שיירת יחיעם" 500 מ' דרומית לצומת כברי. כדי לא להתעלף לפני ההנאה האמיתית, חסכנו לעצמנו את העליות המשעממות ונסענו ישירות עם הרכב השני לחניון המבצר ביחיעם. מתחילים לרכב בכביש שעוקף את המבצר משמאל, בסופו שבילון קצר המוביל לכביש "המערכת", נוסעים עליו שמאלה (מזרחה) וכעבור מטרים ספורים שער בגדר המערכת, עוברים דרכו (לא לשכוח לסגור) ומתחילים בטיול על שביל דאבל גבשושי המסומן גם בירוק לבן. כעבור כמה מאות מטרים הסימון פונה ימינה (מזרחה ) לשביל מטיילים צר ואינו עביר לאופניים לכן אנחנו ממשיכים בדאבל. אין לי נ"צדיקים אז פשוט אספר בכל צומת מה הכיוון, אם תעקבו אחר המפה של "עמודענן" תתמצאו בקלות. אנחנו להזכירכם על הדאבל הגבשושי, כ-700 מ' מהשער, צומת ראשונה, פונים שמאלה (צפונה)במגמת ירידה, 150 מ' צומת, פונים ימינה (מזרחה), 400 מ' צומת- שימו לב לא לפספס- פונים שמאלה (צפונה), 400 מ' צומת שמאלה (צפון מזרח) במגמת עליה קצת קשה, 300 מ' צומת שמאלה ממשיכים באותה מגמת עליה וכיוון, 300 מ' מגיעים לכביש אספלט המחבר בין עין יעקב למעונה/מעלות. פונים ימינה (מזרחה), 500 מ' במגמת עליה מתונה צומת עם דרך עפר, פונים אליה שמאלה (צפונה), כאן מתחיל הריגוש האמיתי בגלישה לכיוון נחל געתון, 300 מ' צומת פונים ימינה (מזרחה), 100 מ' צומת פונים שמאלה (צפונה), 500 מ' ואנחנו בתוך הנחל, פונים שמאלה (מערבה) ומתחילים בהנאה צרופה בשביל המסומן כחול לבן יפיפה ומרהיב. מכאן אין צורך יותר בהסברים, עקבו אחר הסימון שיובילכם עד לרכב שהושאר בחניון שיירת יחיעם. בהצלחה!