השאלה האם ניתן לשפר המסלול מבחינת העניין מבלי לגרוע מקלות הטיפוסים...
החלק השני של המסלול הוא שיעמומון אחד גדול. הסוכריה הכי גדולה בירושליים תל אביב, זה הירקון בסוף כאשר מגיעים עד הים מבלי לראות אפילו בניין אחד. הדרך הנוכחית מבאסת ביותר, צריך להיכנס לרמלה, וצריך לרכב על הכביש לכיוון צריפין. והכי גרוע הכניסה לתל אביב שהיא על הפנים.
יש לי רעיון: כאשר מגיעים למחלף הגדול של בית החרושת למלט, צריך לשאוף להגיע לאחיסמך (אולי מתחת למחלף הענק הזה), משם לכיוון מושב בן שמן, ואז לכיוון חדיד כפר טרומן, בית עריף, ברקת, גבעת כוח ואז להתחבר לשביל המקורי של קקל קצת אחרי אלעד. זה כמובן מאריך את המסלול אבל לא מוסיף טיפוסים נוספים. ונותן את הקטע המצוין של כל הירקון וגם כל מה שבין גבעת כוח ועד מבצר אנטיפטריס, שזה קטע נהדר ומאוד מהיר שרובו נעשה על כביש חצי משובש ולא על חול.
השאלה היחידה האם ניתן להתחבר מהקטע שרכבתם ליד כביש 6, לאחיסמך מתחת למחלף הענק הזה. וזה מחלף ענק ומאוד מסובך. או אולי לעלות על כביש 44 את הקטע הקטנצ'יק ליד בית החרושת למלט, ולפנות ימינה לכביש 40 ואז להיכנס לאחיסמך.
בכל מקרה למרות שזה לא מוסיף גובה משמעותי, זה בהחלט מאריך את המסלול בלא מעט קילמטראג'. להערכתי מכפר טרומן עד הים יש כ-55 ק"מ אולי טיפה פחות.