כותרת, תודה.
5
12
תתכופף מהר............תיכף יעופו עליך אין סוף תשובות.
כ"א מנפח לפי הבנתו,משקלו,סגנון רכיבתו וכו' וכו'
אני לדוגמא מנפח 45 PSI
תיכף תראה איזה הערות אקבל....................
132
2567
חיפוש בפורום היה מניב לך תוצאות מדוייקות לכל שאלה הקשורה ללחץ אוויר.
בהצלחה.
151
1566
תראה את התחום שכתוב על הצמיג, בד''כ 35-60
אם אתה שוקל 90 ק''ג נפח 40 אם אתה שוקל 60 ק''ג נפח 30 ואח''כ תוסיף או תוריד לפי ההרגשה
50
1735
בעקרון, רשום על הצמיג מה לחץ האויר התקין עבור הצמיג, לפי הגדרות היצרן.
מרבית צמיגי השטח מיועדים מוגדרים לשימוש עם לחץ אויר של 40-60psi.
הטווח מאפשר שינוי הלחץ בהתאם לתנאי הרכיבה (לחץ גבוה יותר בתוואי קשה וחלק, לשיפור יכולת הגלגול; לחץ נמוך בתוואי רך ו/סלעי, לשיפור אחיזה וחלוקת עומסים). הלחץ האופטימלי מושפע גם מסגנון הרכיבה ומנתוני עומס (משקל, סוג האופניים וכו')
חלק מהרוכבים בוחרים לרכב עם לחץ אויר נמוך מזה המצויין ע"ג הצמיג, לטובת רכות ואחיזה. החסרון ב"תת-לחץ" הוא שחיקה גבוהה יותר של הצמיג וסיכוי גבוה יותר לתקלות כמו "סנייקבייט" או "בריחה" של הצמיג מהחישוק.
צמיג Tubeless מתפקד טוב יותר גם בלחץ אויר נמוך (בהשוואה לצמיג 'רגיל'), בגלל המבנה שלו, האוחז בחישוק בצורה יותר טובה, אבל גם במקרה זה ההמלצה היא להשאר בטווח המומלץ ע"י היצרן.
84
1051
אני רוכב בעיקר בשבילים, פרדסים, יערות. לא שטח טכני. צמיג KENDA KOMODO, המשקל שלי הוא 75 ק"ג.
5
12
לדעתי אתה יכול לנפח באזור 35 PSI זה יספיק.
תעלה או תוריד בהתאם לנוחות הנסיעה והרגשת האחיזה שלך על הקרקע.
בהצלחה.
132
2567
לפי דעתי לא יותר מ-45 PSI לשבילים עם מהמורת קלות , אבל הכי טוב זה למלא 40 PSI לשבת על האופניים ולראות שהצמיג בחיבור עם הכביש נראה מלא אוויר ולא שוקע...
16
362
באתר היצרן רשום 40-65...
5
12
אצלך זה טיובלס או שאתה רוכב עם פנימית?
טיובלס-אתה יכול להוריד לחץ ולרכב בלחץ נמוך.
עם פנימית,למשקלך והשטח בו אתה רוכב מלא בטווח 35-40PSI וסע לשלום.
132
2567
5
12
לקבלת אחיזה טובה תנפח כמה שפחות
כשתתחיל לקבל סניק בייטים זה יהיה סימן שרכבת עם פחות מידי לחץ
סניק בייט מקבלים לא רק ממשקל הרוכב על הגלגלים אלא גם
מאופן הרכיבה ורכות הבולם האחורי
ככל שאתה יותר מיומן וערני אפשר להוריד לחץ ללא סניקים
לכן אין לחץ קבוע לכולם
אפשר להגיע לקיצוניות , יש רוכבים מקצועיים שמנהלים רישום של לחצים
לפי מסלולים שעשו ומשנים קצת את הלחץ לפי המסלול הנרכב ועונות השנה וכו'
428
11304
מה זה סניקים ? :)
12
27
קבל
מאמר לא מחייב בנושא.
וכמו שאמרו מעליי..כל אחד והלחץ שעושה לו את זה הכי טוב
וסינייקים = snake bite קרי היצבטות של דופן הצמיג המשאירה מין שני חורים דמויי הקשה של נחש.
קורה בעיקר בעת רכיבה בלחץ אוויר נמוך מדי
3
225
אני שוקל 75, בשטח מנפח 25-30, הנמוך למסלולים טכניים יותר. ברכיבה עירונית/כביש אפשר להתקרב ללחץ המירבי 55-60 כדי לקבל נסיעה מהירה יותר באופן משמעותי על חשבון נוחות הנסיעה.
סנייק-בייט (הכשת נחש) קורה כאשר פוגעים בעוצמה בעצם חד כמו סלע או אפילו מדרכה והפנימית נלחצת בין העצם החד ובין החישוק. התוצאה היא 2 חורים בשתי נקודות המגע בדומה להכשת 2 שיני הארס של הנחש.
הסיכוי לסנייק-בייט גדל ככל שהלחץ בפנימית נמוך.
40
3927
ולמי שיש טיובלס יכול גם לקבל סנייק בייט ?
11
34
אצלי קדמי 27
אחורי 35
משקל שלי 70
3
89
לא, זהו אחד היתרונות של טיובלס כפי שכבר כתב ניר למעלה (מצד שני אפשר לקבל מכה בג'אנט שתשאיר אותך בלי אוויר).
אגב, לחץ נמוך בדרך משובשת לא רק ישפר את האחיזה אלא גם יקטין את המאמץ הנדרש לפידול, הפוך ממה שקורה בכביש.
40
3927
נעם, שמעתי כבר את העניין הזה של גלגול מיטבי בשטח, על לחץ נמוך.
אמנם לא הגיוני לי. אבל מנסיוני זה כך. אשמח את תסביר מדוע [סקרנות גרידא].
וחצי גרוש שלי לנושא.
גלגל קדמי בלחץ של 2 PSI פחות מהאחורי.
אני רוכב על טיובלס כאשר הקדמי בסביבות ה 24 והאחורי 26.
נמוך מאוד... כן. אבל הכי טוב לי ככה והכי בטוח. [אני שוקל כ80-78 ]
227
5840
למיטב הבנתי, במקום שעשרות הקילוגרמים של הרוכב והאופניים יעלו וירדו על כל אבן ויגיעו לטיפוס מצטבר גדול מאד, הצמיג הרך נכנס בין האבנים ומקטין את המיקרו טיפוסים האלה.
דומה לאפקט של בולמי זעזועים שמסייעים גם בטיפוסים משובשים וטכניים אבל פועל יותר ברמת המיקרו.
40
3927
חשבתי על זה קצת.. אולי הגלגול טוב יותר בלחץ נמוך [יחסית] כי בשטח, בלחץ גבוה הגלגלים מאבדים אחיזה ויש להם החלקות קטנות שגורמות לאבדן כח ומומנט.
האמת שאני חושב שתאורטית הטיעון שלך חזק יותר. יתכן כי התשובה היא שילוב של שני הדברים... אולי יותר.
בכל אופן תודה.
227
5840