ברוך הבא

כמה פידולים והאתר עולה.

Groopy

נושא: איזה לחץ אויר (PSI) צריך לשים בגלגלים 26"?

02/07/2009 21:46:11
כותרת, תודה.
נושאים
5
תגובות
12
02/07/2009 21:55:12
תתכופף מהר............תיכף יעופו עליך אין סוף תשובות.
כ"א מנפח לפי הבנתו,משקלו,סגנון רכיבתו וכו' וכו'

אני לדוגמא מנפח 45 PSI

תיכף תראה איזה הערות אקבל....................
נושאים
132
תגובות
2567
02/07/2009 22:31:01
חיפוש בפורום היה מניב לך תוצאות מדוייקות לכל שאלה הקשורה ללחץ אוויר.

בהצלחה.
נושאים
151
תגובות
1566
02/07/2009 22:31:08
תראה את התחום שכתוב על הצמיג, בד''כ 35-60
אם אתה שוקל 90 ק''ג נפח 40 אם אתה שוקל 60 ק''ג נפח 30 ואח''כ תוסיף או תוריד לפי ההרגשה
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
Groopy
02/07/2009 22:45:37
בעקרון, רשום על הצמיג מה לחץ האויר התקין עבור הצמיג, לפי הגדרות היצרן.
מרבית צמיגי השטח מיועדים מוגדרים לשימוש עם לחץ אויר של 40-60psi.
הטווח מאפשר שינוי הלחץ בהתאם לתנאי הרכיבה (לחץ גבוה יותר בתוואי קשה וחלק, לשיפור יכולת הגלגול; לחץ נמוך בתוואי רך ו/סלעי, לשיפור אחיזה וחלוקת עומסים). הלחץ האופטימלי מושפע גם מסגנון הרכיבה ומנתוני עומס (משקל, סוג האופניים וכו')
חלק מהרוכבים בוחרים לרכב עם לחץ אויר נמוך מזה המצויין ע"ג הצמיג, לטובת רכות ואחיזה. החסרון ב"תת-לחץ" הוא שחיקה גבוהה יותר של הצמיג וסיכוי גבוה יותר לתקלות כמו "סנייקבייט" או "בריחה" של הצמיג מהחישוק.

צמיג Tubeless מתפקד טוב יותר גם בלחץ אויר נמוך (בהשוואה לצמיג 'רגיל'), בגלל המבנה שלו, האוחז בחישוק בצורה יותר טובה, אבל גם במקרה זה ההמלצה היא להשאר בטווח המומלץ ע"י היצרן.
נושאים
84
תגובות
1051
מעל 5000 ק'מ בגרופי
03/07/2009 08:07:00
אני רוכב בעיקר בשבילים, פרדסים, יערות. לא שטח טכני. צמיג KENDA KOMODO, המשקל שלי הוא 75 ק"ג.
נושאים
5
תגובות
12
03/07/2009 10:16:40
לדעתי אתה יכול לנפח באזור 35 PSI זה יספיק.
תעלה או תוריד בהתאם לנוחות הנסיעה והרגשת האחיזה שלך על הקרקע.
בהצלחה.
נושאים
132
תגובות
2567
03/07/2009 10:17:09
לפי דעתי לא יותר מ-45 PSI לשבילים עם מהמורת קלות , אבל הכי טוב זה למלא  40 PSI לשבת על האופניים ולראות שהצמיג בחיבור עם הכביש נראה מלא אוויר ולא שוקע...

נושאים
16
תגובות
362
מעל 5000 ק'מ בגרופי
03/07/2009 10:27:13
באתר היצרן רשום 40-65...
נושאים
5
תגובות
12
03/07/2009 10:30:02
אצלך זה טיובלס או שאתה רוכב עם פנימית?

טיובלס-אתה יכול להוריד לחץ ולרכב בלחץ נמוך.
עם פנימית,למשקלך והשטח בו אתה רוכב מלא בטווח 35-40PSI וסע לשלום.
נושאים
132
תגובות
2567
03/07/2009 12:57:22

רוכב עם פנימית, תודה.

נושאים
5
תגובות
12
03/07/2009 13:30:26
לקבלת אחיזה טובה תנפח כמה שפחות 
כשתתחיל לקבל סניק בייטים  זה יהיה סימן שרכבת עם פחות מידי לחץ 
סניק בייט מקבלים לא רק ממשקל הרוכב על הגלגלים אלא  גם 
מאופן הרכיבה ורכות הבולם האחורי
ככל שאתה יותר מיומן וערני אפשר להוריד לחץ ללא סניקים 
לכן אין לחץ קבוע לכולם 
אפשר להגיע לקיצוניות , יש רוכבים מקצועיים שמנהלים רישום של לחצים 
לפי מסלולים שעשו ומשנים קצת את הלחץ לפי המסלול הנרכב ועונות השנה וכו'
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
24/04/2012 19:48:19
מה זה סניקים ? :)
נושאים
12
תגובות
27
24/04/2012 20:14:28
קבל מאמר לא מחייב בנושא.
וכמו שאמרו מעליי..כל אחד והלחץ שעושה לו את זה הכי טוב

וסינייקים = snake bite קרי היצבטות של דופן הצמיג המשאירה מין שני חורים דמויי הקשה של נחש.
קורה בעיקר בעת רכיבה בלחץ אוויר נמוך מדי
נושאים
3
תגובות
225
24/04/2012 22:50:39
אני שוקל 75, בשטח מנפח 25-30, הנמוך למסלולים טכניים יותר. ברכיבה עירונית/כביש אפשר להתקרב ללחץ המירבי 55-60 כדי לקבל נסיעה מהירה יותר באופן משמעותי על חשבון נוחות הנסיעה.
סנייק-בייט (הכשת נחש) קורה כאשר פוגעים בעוצמה בעצם חד כמו סלע או אפילו מדרכה והפנימית נלחצת בין העצם החד ובין החישוק. התוצאה היא 2 חורים בשתי נקודות המגע בדומה להכשת 2 שיני הארס של הנחש.
הסיכוי לסנייק-בייט גדל ככל שהלחץ בפנימית נמוך.
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
24/04/2012 22:58:43
ולמי שיש טיובלס יכול גם לקבל סנייק בייט ?
נושאים
11
תגובות
34
24/04/2012 23:00:58
אצלי קדמי 27
אחורי 35
משקל שלי 70
נושאים
3
תגובות
89
24/04/2012 23:06:16
לא, זהו אחד היתרונות של טיובלס כפי שכבר כתב ניר למעלה (מצד שני אפשר לקבל מכה בג'אנט שתשאיר אותך בלי אוויר).
אגב, לחץ נמוך בדרך משובשת לא רק ישפר את האחיזה אלא גם יקטין את המאמץ הנדרש לפידול, הפוך ממה שקורה בכביש.
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
24/04/2012 23:57:35
נעם, שמעתי כבר את העניין הזה של גלגול מיטבי בשטח, על לחץ נמוך.
אמנם לא הגיוני לי. אבל מנסיוני זה כך. אשמח את תסביר מדוע [סקרנות גרידא].


וחצי גרוש שלי לנושא.
גלגל קדמי בלחץ של 2 PSI פחות מהאחורי.

אני רוכב על טיובלס כאשר הקדמי בסביבות ה 24 והאחורי 26.
נמוך מאוד... כן. אבל הכי טוב לי ככה והכי בטוח. [אני שוקל כ80-78 ]
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
25/04/2012 01:06:16
למיטב הבנתי, במקום שעשרות הקילוגרמים של הרוכב והאופניים יעלו וירדו על כל אבן ויגיעו לטיפוס מצטבר גדול מאד, הצמיג הרך נכנס בין האבנים ומקטין את המיקרו טיפוסים האלה.
דומה לאפקט של בולמי זעזועים שמסייעים גם בטיפוסים משובשים וטכניים אבל פועל יותר ברמת המיקרו.
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
25/04/2012 12:35:53
חשבתי על זה קצת.. אולי הגלגול טוב יותר בלחץ נמוך [יחסית] כי בשטח, בלחץ גבוה הגלגלים מאבדים אחיזה ויש להם החלקות קטנות שגורמות לאבדן כח ומומנט. 
האמת שאני חושב שתאורטית הטיעון שלך חזק יותר.  יתכן כי התשובה היא שילוב של שני הדברים... אולי יותר.
בכל אופן תודה.
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
חזרה למעלה