יד קנדי, חרבת סעדים, שביל המעיינות 17.4.21019

נפתח ב: 17/04/2019

בין הרי ירושלים מסתתרים מאות מעיינות, שפורצים מתוך ההר ומרווים את הצומח שסביבם. לאורך השנים למד האדם לנצל את מי המעיינות להשקיית שטחים חקלאיים מעובדים, וכיום נותרו מהכפרים שהיו במקום בעיקר אותם מעיינות ונקבות מים, וכן בוסתנים מלאי עצים וכל טוב. הנוף המרהיב של הרי ירושלים יעטוף אתכם לכל אורך המסלול, שמתאים לכל עונות השנה סיפור הדרך, והמסלול השכם בבוקר יצאתי מתל אביב, לכיוון ירושלים, רמת מוצא, שם פגשתי את רני מקרוב, בחניון בלאק סטייר ליד הכיכר. יצאנו מהחניון לכיוון פארק ירושלים בקצה הדרומי, לאורך פארק עמק מוצא, אגם עמק מוצא, ובטיפוס אינטנסיבי עד אבן ספיר, הר עמינדב, חניון חרבת סעדים, נקודת תצפית יפה על האזור המערבי של הר חברון והרי ירושלים. עמק מוצא הוא חלק מפארק ירושלים – החגורה הירוקה מסביב לבירה. השביל הסלול בעמק הוא מקום מפלט לחובבי הליכה ולרוכבי אופניים המבקשים לעצמם בנופי הרי ירושלים נתיב בטוח בלי מכוניות. רשות הטבע והגנים מטפחת את הפארק בשיתוף גורמים אחרים. המשכנו שוב בטיפוס עד ראש ההר ליד האנדרטה לזכר נשיאה ה-35 של ארצות הברית, ג'ון פיצ'גרלד קנדי, שנרצח בדאלאס, טקסס ב-22 בנובמבר 1963 בירייה מן המארב, האנדרטה, נקראת יד קנדי, הוקמה באמצעות תרומות יהדות ארצות הברית בשנת 1966 בעקבות רעיון של מנחם ברסלר, נשיא הקרן הקיימת בארה"ב בזמנו. בראש ההר השמיים נראו קודרים, ומכוסים בעננים, רני חשש שאוטוטו יתחיל גשם זלעפות, ביקש לקצר את המסלול חזרה לחניון, נענית לבקשתו, והיאתחלנו בדרך חזרה, דרך הישוב עמינדב, עד יד ושם. דרך יער ירושלים דהרנו עד רמת מוצה לחניון, כאשר בירידות דהרנו בקצב עוצר נשמה, ממראות הטבע אל כיוון העמק של עין כרם והרי ירושלים. לרפרטואר מנת חלקנו להיום 24.68 ק"מ , וטיפוס מצטבר של 388 מטר גובה. ברכיבה של (2:38) שעתיים, שלושים ושמונה דקות כולל הפסקות. חזרנו מאושרים יחד, ומה כיף יותר לרכב ולשהות בחייק הטבע, להתבשם באוויר הרים צלול של הרי ירושלים. אביב הגיע, פסח שמח בא" לכול החברים, נתראה בשבילים. פיירו מצ"ב לינק לגלריה: