אני בשלי מתמיד בדווש, מתמקד בבדיקות בריאות לקראת שנה הבאה, ומבטיח בטיחות - בוקר יום שלישי 4.12.2018
כבר זמן רב נדבקתי בחיידק האופניים, מדובר במגפה שעושה רק טוב לגוף ולנפש - ספורט מחטב, מהנה והרפתקני, אם עושים אותו נכון, ספורט הרכיבה הוא בריא ומומלץ - משפר סבולת לב-ריאה, מחזק את שרירי הרגליים, הישבן, הגב והידיים, ממש מכון כושר נייד. כל זה באוויר הפתוח, כשהמראות מתחלפים סביב והטבע מדגדג באף.
ידוע לכם שזה כבר הרבה שנים, אני רוכב בשטחים בעלי אופי משתנה, האתגר האהוב עליי הוא טיפוס עליות, לטוס במישורים, ולשרוד בירידות מהירות, והיא מתאימה לחובבי מסלולים הכוללים עליות, שבילים צרים, ירידות אתגריות, קצת קפיצות ומכשולים וטיולי טבע ארוכים.
והנה חלפה לה עוד שנה, ואני כבר בין 67, פנסיונר, והגיע הזמן לערוך בדיקות כלליות, תפקוד הלב והריאות, בדיקת שרירים או עצמות, על מנת לוודא שהבדיקה לא עלתה על מוקש בריאות, וזה הזמן לטפל בו ולמנוע תקלות עתידיות. אכן כמדי כול שנה, כמו בכול ענף ספורט, אני עורך בדיקות כלליות, עם הגיל עולה הסיכוי שהרופא יגלה "שהמכונה" שלכם כבר לא משהו - התאוששות הגוף ותורמת לשיפור היכולת בהמשך
מאז שעברתי לגור בתל אביב, התחלתי לשלב רכיבת שטח, וכביש, כי אין לי הרבה ברירות, האפשר לנסוע כול יום להרי ירושלים, אכן נושא הבטיחות היא במודעות גבוהה מאוד, מלווה ברגישות, ופחדים כשאני רוכב כביש - מבטיח בטיחות מתמקד, וחסכך מעצמי את החוויה המפוקפקת של נחיתת אונס על סלע או באמצע הכביש, אכן מפנים כמה כללי בטיחות חשובים שיעזרו לי להגיע ליעד בשלום.
נוהלי בטיחות לפני שיוצאים לדווש:
• לא רוכבים בכביש ראשי: בארץ יש אזורי רכיבה על הכביש (למשל, באזור רמלה, בית שמש, מגידו, מצפה רמון ובאר שבע). הגיעו לשם ברכב, ומשם המשיכו באופניים.
• ותרו על רוח ההרפתקנות בשטח לא מוכר: בשטח מסתתרים לפעמים בורות, ואי אפשר לחזות את התנהגות הקרקע. נהגו בזהירות והתייעצו תמיד עם רוכב מנוסה מכם שמכיר את השטח. לא מכירים אחד כזה? חפשו מידע בפורומים לפני היציאה לשטח.
• הימנעו מרכיבה באזורים מפוקפקים, הסמוכים לגבולות או מבודדים.
• צאו עם עוד אדם אחד לפחות, ורצוי שיהיה רוכב מנוסה.
• לעולם אל תצאו לרכיבה בלי ציוד החירום. רצוי להצטייד גם בטלפון נייד ובמספר טלפון של מוקד חירום.