SYNT - רוכבים את שביל גולן

נפתח ב: 09/04/2014

YY

תיאור 3 ימי הטיול: יום ראשון ,33 ק"מ בשעת בוקר מוקדמת אהרון אסף אותי מת"א ויצאנו צפונה לאחר השלמת קניות בצומת מחניים המשכנו כדי לפגוש עוד 3 רוכבים בעין זיוון .נפגשנו ,השארנו את הרכב של ספקטור שם ומאיר ואילנה ברכבם ועלינו לנמרוד. למחרת הצטרפו אלינו עדה וניסנה מנמרוד לתל קצעה, נמרוד יישוב קטן, המתגאה בתואר "היישוב היהודי הגבוה ביותר במדינת ישראל" (גובה 1115 מ' מעל פני הים). במקום פועלת מסעדה בשם "קדירת המכשפה והחלבן". מהר קטע התצפית היפה ביותר על בריכת רם ועמק יעפורי. מתחילים ברכיבה ופוגשים עוד חבורת אופניים לשביל גולן ממשיכים עוברים בריכת מים קרה וגדולה מאוד. יורדים לכיוון הכפר הדרוזי מסעדה - מקאם נבי אליה מקום מקודש לדרוזים על פי אמונת הדרוזים זאת הנקודה בה עבר אליהו הנביא במסעות נדודיו, בפי הדרוזים מכונה אליהו הנביא "בן אריות" על מנת להדגיש את מוצאו המכובד. בעבר, היה במקום עץ גדול שבקרבתו גל אבנים המקושט ביריעות בד צבעוניות, שני מבנים גדולים שאחד מהם משמש כמקום תפילה (עם כיפה עגולה בראשו) בתוך מבנה התפילה יש כיפה מעוגלת. יורדים ירידה חזקה למטה חוצים את נחל סער עוברים את הכביש ומטפסים למעלה לכביש המקיף את ברכת רם בריכת מים שנוצרה מלע של הר געש ברכת מי תהום שנוצרה כתוצאה מקריסה של הר געש קדום גובה המים עומד על 10 מטרים לאורך השנה המקום הוא שמורת טבע עם צמחייה אופיינית לאזור. אגדה קדומה שמוזכרת אף אצל ההיסטוריון יוסף בן מתיתיהו מספרת שתושבי המקום הקדמונים חשבו שהברכה היא המקור המסתורי של מעיין הבניאס השופע, ובהתאם הופיעו אגדות על דברים שנפלו למי האגם וצו בבניאס. במקורות היהודים נזכרת כאחד משלושת המקומות שנשארו מלאים במים מתקופת המבול של נוח. תצפית מקסימה על בריכת רם. מטעי תפוחים מסביב מצטלמים מתחילים בטיפוס חזק למעלה עוברים בריכות מים מסביב הרבה מטעי דובדבנים שפריחתם מדהימה עוברים את ואדי משעה ,חוצים את הכביש למסעדה (כביש 98) נכנסים לשמורת יער אודם יער אודם הוא שריד ליער שכיסה בעבר את רוב שטח רמת הגולן. היער משתרע מגובה של 800 מטר עד 1200 מטר מעל פני הים. היער הינו טבעי, דהיינו לא ניטע על ידי האדם היער לא נקי ומטיילים השאירו זבל, פונים ימינה המשך תיאור הטיול למטה ...

נכתב ב - 09/04/2014 13:38:40

המשך תיאור הטיול ביום הראשון

לתל אל קצעה שביל יפהפה העובר בתוך יער אלונים מוביל לראש תל קצעה בינות למטעי תפוחים. מראש התל, שגובהו כ-1,099 מטר, נשקפת תצפית מרהיבה לכיוון החרמון.
מתל קצעה לאנדרטת פלס"ר 7
ממשיכים דרומה ומתחילים בטיפוס חזק להר אודם ההר הוא הר געש כבוי, הבולט מתוך קו התלים הישראלי שבמערבו. ההר כולל שכבות מתחלפות של חומרים געשיים הכוללת: בזלת, חומרים פירוקלסטיים כמו סקוריה בגוונים אדום-סגול. בפסגת ההר קיים בונקר לא מאויש של צה"ל לשעת חירום. במפנה המזרחי מדרגות חקלאיות, הכוללים כרמי גפן. על המפנה המערבי שוכן היישוב היפה אודם ,כאן אנחנו מצטלמים בפוזות על גושי הבטון ועושים הפסקה ראשונה של בוקר לאחר ההפסקה יורדים מההר ורוכבים לכיוון הקיבוץ אל רום
עוברים בשביל שמצפון לישוב מגיעים שוב לכביש 98 ונכנסים לאנדרטת הפלס"ר 7 היא אנדרטה לזכר חללי פלוגת הסיור של חטיבה 7 שנפלו במערכות השונות. האנדרטה ממוקמת באזור הר חרמונית היכן שנערך אחד מהקרבות הקשים בו השתתף הפלס"ר, ב-9 באוקטובר 1973 במהלך קרבות הבלימה במלחמת יום הכיפורים.
מצטרפים לשולחנות עם 3 צעירים דרוזים ששומעים מוזיקה בקולי קולות מנרגלים ושותים בירה ומכבדים אותנו לאחר הפסקה קלה ממשיכים במעבר הכביש
מאנדרטת פלס"ר 7 לבאב אל הווא,
על הכביש פוגשים איש חביב מקרית חיים עולים בעליה מתונה לכיוון הר חרמונית שהוא חלק מרכס התילים. תצפית לעמק הבכא. ההר השני בגובהו בגולן. על פי אגדה ערבית קדומה ההר מכונה "א-שייחה"-הישישה והיא בת זוגתו של "ג'בל א-שייח"-הלו הוא החרמון וכדי לשמור על בן זוגה הגבוה והמבוקש היא הניחה את אחת מעיניה הכחולות בסמוך לו כדי שאותה עין תפקח על מהלכיו של ההר הזקן... אותה עין כחולה היא ברכת רם.
מקיפים את ההר נופים ופריחה מדהימים ירידה תלולה מאד עד לכביש הרוב יורדים רגלית חוץ מכמה אמיצים.
מטפסים על הכביש עד לאנדרטת עוז 77 - נקודת תצפית ואתר הנצחה בעקבות מלחמת יוה"כ 1973. באזור זה בלמו כוחות קטנים של חטיבה 188 וחטיבה 7 כוחות שריון וחיר סוריים והשמידו את רובם.פה אנחנו מצטרפים לעוד קבוצות של הולכי רגל בשביל הגולן עושים הפסקה קלה שומעים הסברים וממשיכים בירידה לואדי למטה ספקטור חסר סבלנות ורץ קדימה
עוברים את הואדי ורוכבים דרך הכרמים והמטעים היפים של קיבוץ אלרום ונכנסים באמצע ליקב של סיידר אלכוהולי של הקיבוץ מקבלים הסברים מעניינים על התהליך וטועמים בשולחנות בגינה מהסיידר, ממש מרענן ומצויין ואף קונים קצת שתיה לערב.ממשיכים לעבור את הכרמים היפים שברקע מאגר בנטל הגדול וספקטור בינתיים מנמנם לו בין העצים של יער בראון ומחכה לנו ,פוגשים עוד חבורות מטיילי השביל מגיעים לכביש עוברים את גדרות הבקר עוברים ליד עין חוארה בור מים עגול מכוסה בשכבת בטון עם פתח למעלה,
מימינינו תל בראון הר געש קטן. במקום "סקוריה" רבה המקנה לו את צבעו האדמדם ו"פצצות וולקניות" בצורה של צמות לוליניות או "לביבות". לחובבי הגיאולוגיה. חצינו את הכביש ליד צומת בראון ועלינו בשביל עד באב אל הווא שרידי כפר נטוש הבנוי על כפר רומי וביזנטי שהיה במקום ואבניו שימשו לבניה משנית בקוניטרה ובמנצורה. במקום קבר כוכים בקומות בנוי לוחות אבן הבריכה מדרום בסמוך לכביש היא טבעית ונוצרה משפך בזלתי.
באב אל הווא עד קיבוץ עין זיוון
צילום ליד שלט קטע השביל והמשכנו מעבר כביש לכביש הישן בצמוד למאגר בנטל נוף מסביב מדהים וחכתה לנו בהמשך הדרך הפתעה בצורה של גלידוניות מרעננות שכבדה אותה בחורה ובחור נחמדים מקיבוץ מרום גולן הסמוך,זה היה ממש טוב ,היינו בטוחים שאהרון ארגן את זה.
פניה ימינה וטיפוס חזק עד לכניסה לקיבוץ ,ילד הוביל אותנו לאזור חדר האוכל והמכולת הצטיידנו קצת . יצאנו מקיבוץ והמשכנו על הכביש מזרחה עד לככר משם ירידה לשביל הגולן המוליך עד עין זיוון הנוף משיפולי הר אביטל מדהימים עדרי בקר פריחה נהדרת של תורמוסים ומיני פרחים אחרים רכיבה סבירה מאד כ 3 ק"מ ואח"כ כניסה לשמורת הר אביטל שזהו יער טבעי הדרך ממש לא רכיבה ומליאה בבולדרים די קשה בפרט שזה סוף היום ועייפים ,הולכים את הקטע האחרון עד לקיבוץ רגלית נתקלים בעדר סוסים יפה ,מאיר מתחיל לדבר עם הסוסים.
סיימנו את היום הראשון היה מדהים ומעייף ,חיכינו עד שיביאו את הרכבים מנמרוד ונסענו לקיבוץ אורטל שם התארגנו קיבלנו חדרים והתכוננו לארוחת ערב כל הצוות התגייס להכנות דגים על האש וחצילים עופות,מרק עדשים סלטים מצויינים בירות ויין היה מצויין.
נכתב ב - 09/04/2014 13:39:37

המשך תיאור הטיול ביום השני

יום שני ,30 ק"מ
עין זיוון – הר הטורבינות בני רסן
קמנו אחרי לילה לא שקט במיוחד עבור אהרון שדי סבל מהשותפים הנחרנים אהרון קנה לנו לחניות לסדוויצים, אכלנו ארוחת בוקר בקיבוץ נסענו עם המכוניות עד עין זיוון ויצאנו ברכיבה דרך האנדרטה קטנה לזכרם של חללי גדס"ר 134 שנפלו במלחמת יום הכיפורים המשכנו עד דרך יפה מליאת פריחה ועדרי בקר וסוסים חצינו את כביש 98 והתחלנו טיפוס עד לטורבינות הפסקה והסברים המקום מקסים עם נוף נהדר
הטורבינות בשעה זו עדיין לא התעוררו בשל חוסר רוח זה הר בני רסן שמו המעוברת מתל ר'סניה, הנקרא על שם השבטים הבדואים מתימן שישבו באזור החל מן המאה השלישית לספירה ושהוכחדו כשלחמו לצד הביזנטים אל מול הפלישה המוסלמית מדרום הגולן בקרב הירמוך. שמו של הכפר היה מומסיה אך בימי השלטון הסורי הרבה מהשמות של המקומות שונו לשמות יותר ערביים - כאלו שמציינים את הערביוּת של המקום. הר'סנים שהיו נוצרים היו מראשוני המתאסלמים באזור. במקום עשר טורבינות רוח של מי גולן שניבנו ב- 1991 ותצפית היקפית נפלאה, ירדנו חזרה מההר וברכיבה מהירה חזרה לרכבים בעין זיוון .
משם נסענו עד חושניה שם השארנו מס' רכבים ואת השאר הקפצנו עד חניון דליות.
מחושניה לחניון דליות
חושניה - חושניה היא עיירה צ'רקסית שיושבה מעט אחרי 1878 על חורבות כפר ביזנטי שאבנים מבתיו משובצות בבתי חושנייה. מכל הבתים של העיירה חושניה נשאר לעמוד על תילו רק מבנה זה של המסגד. הפינה הדרום מערבית של המבנה הרוסה כתוצאה ממלחמת ששת הימים. במלחמת ששת הימים היתה חושניה אחד המקומות הבודדים שנלחמו נגד צה"ל (לאחר ההבקעה).
התחלנו ברכיבה אחרי כ 7 ק"מ הגענו לשמורת עינות פחם מקום קריר ומוצל, , במקום תאנים ופטל בר בריכת מים מוצלת, עינות פחם הם המעיינות השופעים ביותר בדרום הגולן, ברום 710 מ' מעל פני הים ושפיעה של 270 מ"ק לשעה בחודשי הקיץ.
המעיינות הם "מעיינות שעונים", שהיקף שטח אגירת המים שלהם קטן, ולכן חשופים לתנודות גבוהות בשפיעת המים. באזור השמורה פזורים עשרות מעיינות שמימיהם מתפזרים בתעלות, וסביבם נופי אחו עשירים בחי ובצומח.
עכשיו הכל היה יבש למדי המשכנו דרומה לציר הנפט ,בה"ד 9 שבטה הוקם ערב יום הכיפורים 1973 ולחם בקרבות הבלימה מול האויב הסורי. על ציר הנפט, בצומת המכונה צומת פרג', נמצאת אנדרטה שבטה גדולה לזכרם בה מתואר גם סיפור הקרב כאן עשינו הפסקה והתכבדנו בקפה המצוין של עדה ועוגות מקום שלו ושקט עם רוח חרישית.מזרחית לנו
הר פרס הר געש גדול עם לוע מושלם ומאוד תלול. שמו המעוברת הוא "תל הסוסה" והוא האחרון בהרי הגעש של צפון רמת הגולן מה שמכונה "קו התילים". במקום מפעל לחציבת טוף וסקוריה שכמעט נוגס במוצב. המקום בעל חשיבות אסטרטגית על הגנת דרום רמת הגולן במלחמת יום כיפור.

המשכנו בכיוון צפון מערב בכביש ציר הנפט צינור הנפט הטרנס-ערבי שהוקם במסגרת יוזמה משותפת של מספר חברות אמריקאיות, והוא נמתח לאורך 1,214 ק"מ מקייסוימה שבערב הסעודית ועד נמל צידון בלבנון. במלחמת ששת הימים השתלטה ישראל על קטע באורך של 47 ק"מ מהצינור, אך אפשרה את המשך פעולתו. עם זאת, בשל בעיות שונות הלך הצינור ויצא מכלל שימוש, וכיום אינו פעיל עוד.
אחרי 2 ק"מ פנינו דרומה בצומת ותוך כדי רכיבה מהירה עם הפסקה לצילומים של החבורה בתוך הפריחה המקסימה של ריכוז פרגים המשכנו כ 6 ק"מ עד
צומת הרוגומים פנינו לרוג'ום אל הירי ומעבר פכפוך של נחל דליות.
רוג'ום אל הירי ("גל חתול הפרא" בערבית). התגלה בסקר החרום של הגולן. האתר כולל מערך של שלושה מעגלי אבן האחד בתוך השני, שבמרכזן יש גל אבנים גדול. האתר נבנה לפני כ4500 שנה. מתחת לגל האבנים נמצאו תכשיטים רבים (אולי קבר) מלפני 3500 שנה. יש אפשרות שהמתחם שימש כלוח שנה לקביעת העונות החקלאיות. המעגלים מתוארכים לתקופת הברונזה הקדומה והקבר לברונזה התיכונה.
המשכנו 3 ק"מ עד לחציית הכביש (לרמת מגשימים) משמאלינו מאגר דליות ( שעבניה ) מאגר מים ענק ויפיפה. מוקף צימחיה יפה. אפשר לרחוץ ולשחות במים אף על פי שהמים מעט ירוקים ועמוקים.
המשכנו מעט על הכביש ואח"כ טיפסנו בדרך השיחים הגבוהים והסירפדיים עד לחניון דליות ממש לקראת הסוף היה לאהרון פנצ'ר ראשון אות המבשר הגענו לחניון שם חכה כבר מאיר ,שם הושארו הרכבים.
התארגנו ויצאנו לקניות בקצרין ,אספנו את הרכבים שבחושניה ומשם לקופי ענן שבהר בנטל, כמו כל גבעות הגעש שבגולן, נוצר ע"י התופעה הגאולוגית שבה חומר מגמתי ניתז החוצה ויצר חרוט וולקני. בשלב שני נסתם פתח יציאת החומר המאגמתי אך הלחץ ליציאת החומר - המשיך. כתוצאה מכך נפרצה דופן ההר והמאגמה זרמה לכיוון מערב. בפסגה ישנו בית קפה ייחודי השייך למרום גולן ושמו "קופי ענן" מומלץ לעצירה מרעננת ולתצפית עמוקה אל סוריה וקוניטרה. במקום יש שרותים ובונקר צבאי המשמש דוגמא למבקרים על ההווי הצבאי בתוכו.כאן ישבנו לנו בנחת לאחר הצילומים לשתות כוס סיידר חם וטעים
ולאחר המנוחה חזרנו לרכבים ולקיבוץ אורטל. מאיר הנעים זמירות ונגונים בגטרה.
הכנות לארוחת ערב שהפעם כללה צלי עוף וירקות ,מרק ירקות עשיר וספגטי עם רוטב פיקנטי וסלטים מצוינים הכל נעשה והוכן תוך שיתוף פעולה מצוין ועזרה הדדית של כל החבורה תוך הקפדה חמורה על כל כללי הכשרות.
נכתב ב - 09/04/2014 13:39:37

המשך תיאור הטיול ביום השני

יום שני ,30 ק"מ
עין זיוון – הר הטורבינות בני רסן
משם נסענו עד חושניה שם השארנו מס' רכבים ואת השאר הקפצנו עד חניון דליות.
מחושניה לחניון דליות

צומת הרוגומים פנינו לרוג'ום אל הירי ומעבר פכפוך של נחל דליות.
ולאחר המנוחה חזרנו לרכבים ולקיבוץ אורטל. מאיר הנעים זמירות ונגונים בגטרה.
נכתב ב - 09/04/2014 13:41:17

המשך תיאור הטיול ביום השלישי

יום שלישי 29 ק"מ
לאחר לילה לא שקט שעבר על כוחותינו אבל הנחירות נחלשו, קמנו לארוחת בוקר בקיבוץ שכבר היה מוכן ומזומן לפסח ועל כן לא היה לנו לחם ,אהרון דאג לנו ללחמניות לסדוויצים מהמכולת.
מאיר ועדה נסעו לתדלק את הרכבים ,לאחר התארגנות פינוי החדרים ותשלום יצאנו לדרך, נסענו דרך ארוכה עד לגבעת יואב שם החננו רכב אחד וכל השאר הוקפצו קודם לכן לקיבוץ האון, לאחר התארגנות יצאנו דרך הישוב התברברות קלה והגענו לחורשה ומשם על גב ההר בדרך שגובלת בשמורת סוסיתא ירדנו ירידה חדה ולאהרון היה כבר פנצ'ר נוסף .לאחר התיקון ומנוחה וקפה בצל עץ הדומים בתחתית הערוץ התחלנו לטפס בעליה די קשה עד לכביש המוביל ל
הר סוסיתא עיר יוונית גדולה ומפוארת מהמאה השנייה לפנה"ס ששמה ע"ש צורתה כגב של סוס (?) ביוונית נקראה "אנטיוכיה היפוס" כאשר היפוס זה סוס ביוונית פנינו להמשך העליה הקשה סה"כ טיפוס של כ 160 מ' עד לאמפי גולן
שם נחנו מעט ומלאנו מים במחנה בני עקיבא שפורק לכל צלילי מוסיקה נעימה.
חצינו את הכביש ונכנסנו לשמורת נחל מיצר ,התרענו לאהרון שזה מסלול לאופניים די מטורף ולא סביר אבל היתה פה קצת עקשנות ,ירדנו במורד התלול לואדי שהוא בעצם נחל ברברה התחבר לנחל מיצר כמובן שבהליכה. פונים שמאלה מזרחה מתקדמים באיטיות רבה כמעט ובכלל לא רוכבים הואדי ושיפולי מידרון הנחל יפים בדרך קבוצה של עצי אלון תבור גדולים במיוחד עושים הפסקה לקפה מתחת לעץ ממשיכים בדשדוש קדימה מלא בולדרים אח"כ אפשר כבר לרכוב קצת עד שנתקלים בקבוצות בני הנוער המטיילים ,אני המשכתי קדימה בסמוך לכביש וחיכיתי להם שם ,תקשורת היתה רק בצעקות אבל לא שמענו אחד את השני.הם התחילו לטפס במעלה תלול תוך פילוס הדרך בינות למאות בני הנוער שירדו הצטרפתי אליהם בהמשך תוך עליה מפרכת עד לחיבור לכביש ומשם ממשיכים טיפוס של עוד כ 4 ק"מ של הליכה על הכביש אבל בשיפוע חזק תוך כדי שאנו חולפים על מאות בני נוער שיורדים ושמסתכלים עלינו במבטי הערצה ומאחלים לנו בהצלחה, ממשיכים להזיע ולטפס עד שהשיפוע התמתן ואז עשינו הפסקה וחיכינו לזוג טנג'י לאחר התרעננות המשכנו ברכיבה עוד 4 ק"מ דרך מטעי השקדים והשדות המעובדים של בצל וגידולים אחרים עד לחוות הטרקטורים של עשינו הפסקה רצינות באדיבותם של העובדים במקום ומילאנו מים שתינו קפה ועוגות ובננות ישסות היה מילוי מצברים אמיתי.
ממבוא חמה לעין תאופיק ולקיבוץ האון,
עברנו לכביש ליד מבוא חמת המשכנו על הכביש עוד כ 1.5 ק"מ ופנינו מערבה עד למצוק נמרון המקום אינו הר, אלא מצוק הנופל מהרמה הגבוהה באזור מבוא חמה. שמו של המקום בערבית הוא "ג'בל עין א- נימר" כלומר: עין הנמר. תצפית יפה ביותר ונקודת הזנק לגלשני אוויר.המשכנו דרומה ונוף הכנרת ועמק הירדן נשקף מלמטה חבר שהשמש היתה בדיוק בעיניים.
עברנו מכלול בונקרים סוריים ומחפורות והתחלנו בירידה דרומה עוד כ 1.5 ק"מ עד למפגש עם הכביש המוביל לצומת חמת גדר פנינו ימינה וירדנו בככיש הפנימי המוביל לעין תאופיק הנוף משמאלינו היה מדהים של כל הכנרת דרך חורשת אורנים בפניה האחרונה לדרך עפר ישנו אתר אליו לא נכנסנו
תותחי נברון -עמדה זו הנקראת גם "עמדת הנברונים", בעקבות הספר והסרט הידועים, נבנה במלחמת ההתשה בשנים 1968-1970 כעמדת קבע לתותחים, שכרגיל בצה"ל יורים מעמדות באדמה. למקום הובאו הובאו 2 תותחי שלל 130 מ"מ, שהטווח שלהם הוא 27 ק"מ. הם הובאו לכאן בעקבות ירי של תותחים עיראקים מרכס- סאחם שבצפון הגלעד-לעיר טבריה. בתגובה ירו תותחי צה"ל-מהקרקע, לפרוורי העיר אירביד, והירי הערבי נפסק.
חיכינו בחורשה , לספקטור הברקסים האחוריים הלכו לגמרי לאהרון היה פנצ'ר נוסף כל הזמן באותו גלגל כנראה בעיה בג'אנט.ספקטור החליף לרפידות חדשות לאחר מאמצים מרובים הצליח לבסוף. המשכנו בירידות עברנו את מוצב תאופיק ב1.2.1960 יצא לדרך מבצע "תירגול" שנבע מירי בידי הסורים באזור שגרם להרג חייל גולני. בעקבות התקפות מרובות מהמוצב לעבר ישובי דרום הכינרת, פשט כוח גולני על המוצב החריב אותו וחזר עם שחר לשטחנו. במהלך הקרב נהרגו 3 חיילים ונפצעו 14. ב10.6.67 חיילי המוצב הסורים נטשוהו בבהלה וצה"ל טיפס אליו ממערב והתבסס בו בלי קרב.
הירידות עכשיו נעשו מסוכנות יותר של דרדרת המשכנו למטה , לאהרון פנצר נוסף והמשכנו לרכבים כדי לחלץ אותו בדרך עוברים את אנדרטת הטייסים התורכייים - האנדרטה הוקמה לזכר טייסים תורכים שמטוסם התרסק במקום זה בתחילת מלחמת העולם הראשונה ב-1914. הטייסים התכוונו לטוס מקושטא (איסטנבול) לארץ ישראל כדי להפגין את היכולת התעופתית של האימפריה הטורקית. המטוס התרסק בשל הרוח המזרחית שנשבה במקום ב27.2.1914 א` באדר תרע"ד. לאחר מכן המריא מטוס נוסף שהתרסק ביפו, מטוס שלישי התרסק כבר ליד איסטנבול ורק המטוס הרביעי הצליח לעשות את המסלול. במאי הוקמה האנדרטה במקום, אך לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים היא ננטשה.
לבסוף כולנו הגענו בשלום לאחר יום קשה ומאומץ למגרש החניה ליד האלונית בקיבוץ האון.
היה מהנה ביותר ברמת הגולן ,השביל האתגרי של שביל הגולן עשינו זאת.
מזג האויר היה מעולה כל שלושת הימים
שיחת סיכום והרמת כוסיות לסיום הטיול המוצלח ברכות ותודות מכל הלב לאהרון על הייזום ההשקעה והמוטיבציה הגבוהה ולכל החברים שעשו ועזרו ותרמו להצלחת המסע בן 3 ימים של שביל גולן .
הצפוניים ספקטור הקפיץ את ניסנה חזרה לרכב בגבעת יואב , אנחנו יצאנו חזרה למרכז.
נכתב ב - 09/04/2014 14:38:24

לקנא בכם

להצדיע לגבורת בני החיל שיכלו גם יכלו לרמת הגולן. יופי. חג שמח.
נכתב ב - 09/04/2014 15:14:56

תמונות מדהימות, סיכום נפלאה, יורם האלוף!!

Ada
נכתב ב - 09/04/2014 15:58:43

חוויה שלא תשכח

יומיים של שכרון חושים מהמראות, הנופים והדרכים האתגריות שאהרון אירגן לנו בשיתוף פעולה עם יורם וספקטור. משאיר טעם של עוד. תעוד נהדר של יורם עם צילומים מרהיבים.
תודה, תודה ותודה!!!
נכתב ב - 09/04/2014 16:19:50

מהמם

נכתב ב - 09/04/2014 16:25:57

גלריה של 260 תמונות נפלאות המתעדות 3 ימי טיול נפלאים

תודה ליורם על הגלריה, ההסברים והתיאור של כל נקודה שבה עברנו בטיול. עבודת דוקטורט אמיתית. גם תודה ליורם על המאכלים המעולים שבישל לנו, שף אמיתי.
תודה לאהרון על ארגון וניהול בהצלחה רבה, של טיול מורכב ומסובך בעל שלושה ימים,
תודה לכל החברים שהשתתפו בטיול, שעזרו בכל המטלות ושגרמו לנו הנאה מחברתם.
להתראות במשימה הבאה.
נכתב ב - 09/04/2014 17:02:26

אבל למה...

...למה רגע לפני פסח???מה היה רע בשבוע שלאחר פסח???אין לכם בית לנקות,לזרוק הכל על האשה.
מקנא...מקנא...מקנא...
ואם מישהו רוצה אחרי פסח אני אתו
נכתב ב - 09/04/2014 18:10:57

אהרון אחי

אני רואה שברוב התמונות אתה רוכב עם קסדה. מקווה שהתרגלת.
חוצמזה, רואים ששלושה ימים רצוף נהניתם. אין אין אין.
מתי קייטנה? מתי?
נכתב ב - 09/04/2014 18:28:34

כל הכבוד

גלריה יפה עושה חשק אולי לפעם הבאה יורם
רואים שנהנתם
נכתב ב - 09/04/2014 19:05:03

יופי של תמונות

ניראה שמאוד נהניתם , הפריחה מדהימה, מקווה שעד תחילת מאי משהו ישאר אז יש את חוצה גולן ההמוני....
הזוג טנג'י - כייף לראות אותכם יש לכם יופי של תמונות !
נכתב ב - 09/04/2014 19:39:46

תחילתה של מסורת

כדברי אהרון .רואים שנהנתם ,נראה נפלא כאילו הייתי אתכם, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה ההסבר והתמונות
הגולן מדהים במיוחד בתקפה הזאת
נכתב ב - 09/04/2014 21:31:10

תענוג לצפות בכם. בטוחני שעברתם חוויה בלתי נשכחת

נכתב ב - 09/04/2014 22:53:05

אהרון היקר!!!

בצניעותך הובלת שלושה ימי רכיבה מהנים ומחברים לאדמה ולחברים,
אלמלא דיברנו יהודית "היינו כחולמים" .
אחרי הסיכומים הממצים של העושים במלאכה, יורם! מה?כתבת כל יום מה שעברנו
כל הכבוד!!!
האוכל הגורמה והתמונות גלויה !!! כבוד לספקטור על הרוח הצעירה,
לעדה הרוכבת הכל יכולה, לניסנה המשכוכית הדוהרת, ולאשתי המחייכת למרות העליות!
כן ירבו ימים כאלה!!!!! תודה!!!!

נכתב ב - 09/04/2014 23:22:27

אביב הגיע פסח בא.

תודה ענקית לאהרון שפתח טיול. (חולם, אומר ומבצע) על החשיבה לפרטים והאכפטיות (כלים כשרים ,לחמניות טריות וכו').
תודה ליורם על התעוד המפורט, על החיוך והקולינריה המשובחת,
לספקטור על העזרה בהובלה ובכלל, על היותך חלק מקבוצה!
לעדה חברתנו המשרה תמיד אוירה טובה (ומטפלת בכל כאב בטיפות ןפלסטר אדום), בחיוך והמון אהבה,
לזוג טנג'י הזמיר ורעיתו המיוחדים ,נעימים אוהבים ואהובים ביותר.
היה לי העונג להיות שותפה למסע, רכיבה מאתגרת ויפהפיה -כ"כ קרוב לבית.
ולוואי שתהיה זו מסורת של ערב פסח (למרות שאני כל החג יארח...)
תודה וחג כשר ושמח.
אוהבת, ניסנה
נכתב ב - 09/04/2014 23:43:58

רואה ומתפעלת

בעיקר מהרוכבים/ החברים המקסימים וגם מהנופים והאתרים!
ויורם,
סיפור הדרך נותן תחושה של הייתי גם.....
נפלא
חג שמח וכשר

נכתב ב - 12/04/2014 06:50:28

כל הכבוד חברים - עכשו קדימה לשביל עמק המעיינות!!