מעיינות ירושלים וטבלן אחד

נפתח ע"י

מסלול

לא נבחר מסלול
רוכבי שמשון בהובלת האחד והיחיד שמוליקס, יצאו לבדוק היש עוד מים במעיינות ירושלים. ירדנו מהר הרצל לנחל רפאים ובסינגלון חמוד הגענו לעין חינייה (על שם שלוש החינניות שבינינו). משם המשכנו לעין איתמר (די כבר עם הבלאד), שם טבל לו לבדו, בהנאה רבה, עבדכם הנאמן (איפה אתה גנור כשצריך אותך?). חזרנו מעט והתחלנו לטפס על הר עמינדב עד סעדים (ע"ש שמוליק ומשה אני מניח) למרות שהיה עמנו רק סעד אחד. התחברנו בזריזות לשביל המעיינות ולא עצרנו עד הגיענו לעינות עוזי, וכאן סוף סוף הגיע שעת הקפה המעולה של אריה בתוספת החוויג' של תמר, שלכבודה חלפנו על פני עין תמר והגענו לעין שריג. בדקנו, ולדגי הזהב שלום (מוסרים לגנור ד"ש). משם ירדנו לעין חינדק והמשכנו עד מאגר בית זית הריק ולמוצא, חלפנו מתחת לכביש 1 וארז הביא אותנו לעמק הארזים, רק כדי לטפס שוב לליפתא, עצירה קצרה במעיין, צפינו באברכים ערומים עושים שבע טבילות במים החומים, וברחנו משם במעלה התלול, דרך סרפנטינת הנחשים לגשר המיתרים. נפרדנו מארז (שבדיעבד התברר שהלך לאכול פלאפל ולא אמר לי) ודוך חזרה להר הרצל, בדיוק בשעה היעודה. טיול מתוקתק וכייפי, אפס תקלות, 11 רוכבים ושלוש רוכבות, כ-37 ק"מ ו 700 מ' עליות. תודה רבה לשמוליק וחג שמח לכולם.

תוצאות 1-20 מתוך 42

מה אתם עומדים ומצלמים - תיכנסו!
ריקי מחליטה לחפוף את הראש
ומיכל מסתפקת בלהשתזף ליד הבריכה.
ארז גילה לי איפה נמצא העץ העתיק ביותר בארץ.
והגענו לעין עוזי

היה נחמד להפגש
נכתב ב - 16/05/2013 08:56:41

מעיינות ירושלים

איזה מזל שיש מסורת שחייבים ליישם, טבילה במעינות ירושלים לכבוד ערב חג השבועות.
למרות שחלק מהן אנו כבר מכירים הרי שתמיד יש הפתעה נוספת - את "עין חיניה" אנו תמיד רואים מהצד השני של ההר וכעת היה לנו הכבוד לשכשך במימין.
כאשר שיא הטיול היה הכרות עם "ליפתא" - כפר של מבנים ישנים עם ארכטיקטורה ואבן המיחדים את שנות ה-40 של המאה הקודמת, בתים טבולים בתוך סבך של ירוק ועצים גבוהים הסוככים מעל - ואנו נעים על שביל הטיפוס מהכפר הציורי אל המעיין הנובע בו, נקבה ארוכה
הנובעת מתוך ההר לברכת מים ענקים.
הרבה דברים טובים בזמן קצר.
שמוליק תודה על הרעיון ועל ההובלה,

תודה לאריה על הקפה המשובח

ולכל מי שהשתתף תודה על החברותא המופלאה
נכתב ב - 16/05/2013 15:13:02

שמחתי להכירכם . עוד נפגש .........

וכמובן , בעונת המדבר - מוזמנים

תודה לשמוליק ולכל החבורה
נכתב ב - 17/05/2013 14:37:34

גלרייה יפה ומוצלחת

טוב שבאת - החברותא, הצילומים והייצוג המכובד של העדה (עדת הטבלנים).
דרך אגב - גם לי התברר בדיעבד שהלכתי לאכול פלאפל ;) הכוונה המקורית (שגם קויימה) היתה לקנות תמרים, פיצוחים וזיתים, אבל כשעמדתי מול דוכן הפלאפל שבכניסה לשוק הבנתי שאין כמו הפלאפל של האחים לוי להקלת הכאבים ברגל החבולה...