15
103
א. יד שניה צריכים לדעת לקנות. לפעמים אחרי הקניה צריכים להוציא עוד סכום משמעותי מאד על חלקים שחוקים או תקולים: עדיף לקחת חבר שמבין. יש כל מיני דברים שאנשים עם נסיון יכולים לשים לב גם בלי מעבדה, כמו מצב שלדה (דנטים / שברים / חלודה), מצב צמיגים, מצב בולם (מידע מושלם זה רק בבדיקה מקצועית, אבל רוכב מנוסה יוכל לשים לב להרבה דברים). רפידות מעצורים וכו'.
אם הם רוכבים הרבה, שווה להשקיע קצת כי אופני מדבקה הם כבדים ופשוטים, ופעמים רבות מוציאים את החשק להמשיך ברכיבה.
הילדים מבקשים 21 ודיסק: הילוכים - מה שחשוב זה האמינות שזה חברה טובה (שימאנו / סראם יש עוד אבל זה המצוי) ורמה סבירה ומעלה. המערכות בעשור האחרון באופניים מקצועיות הם לפחות 9 בקסטה האחורית (עד 13 בדגם קצה) ו 1-2 בקראנק (קדמי). באופניים יותר פשוטות ויד שניה זה בסדר גם 7-8 מאחורה ו 3 מאחורה, אבל צריך רמה לפחות של ALTUS / ACERA / ALIVIO / DEORE במעבירם והשפטרים (ידיות). לא מספיק שתם שיגידו לך זה הילוכי שימנו. מעצורי דיסק: אם זה דיסק חוט זה לא באמת משמעותי ויעיל יותר ממעצור V, למעט המעלה שלא מושפע משמיניות בגלגל, ומועיל גם לפוזה של הילדים. אם מעצורי שמן, צריך קצת ידע לבדוק תקינות, ולדעת שיש לזה גם תחזוקה.
ב. יש עוד המון מותגים איכותיים מאד: כמו CUBE , DIAMONDBACK , FOCUS , FELT , GT , GIENT , HARO , IBIS , IRON HORSE , JAMIS , KTM , KONA , NINNER , SCOTT , YETI , BERGAMONT ועוד.
כל אלו אופניים ממותגות ברמה מעולה, ואפשר גם POLYGON (חברת בת של MARIN) EVOKE (מותג של CTC יבואני TREK וסביר בהחלט לילדים) וכאלה... תוכל למצוא אותם כחדשות במחיר הרבה יותר זול
OCEAN זה מותג מדבקה של שופרסל מאה רמות מתחת לכל אלו.
ג. קשה להאמין שתמצא מותג מדבקה עם מפרט סביר. ובדרך כלל הם כבדות מאד ופשוטות מאד.
לסיכום, אם יד שניה, תתן לחבר שמבין לחפש עבורך. אם חדש, גש לחנות שאתה סומך עליה ותוכל למצוא אפילו מותג סביר באיזור ה 1000-1500