נושא: ז"ק שמתאימות להרכבת פעוט?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/09/2021 12:41:42
תאריך הצטרפות
08/09/2014
נושאים
2
תגובות
12
היי בעברי רכבתי על ז"ק 29 של טרק. מספר שנים חלפו מאז וכיום יש קטנטונת בת שנתיים שאני גם מעוניין להרכיב. חושב לנצל את ההזדמנות ולרכוש זוג שיתאים גם לטיולי הרכבה קלילים וגם לשבילי עפר בקטנה מדי פעם (סדרת xcaliber של טרק נתנה לי אחלה מענה לצד השטח). האם כדאי דווקא לעשות הפרדה? (למשל זוג זול להרכבה וזוג ייעודי לשטח בנפרד) אשמח לקבל המלצות גם לאופניים וגם למושב הרכבה.. (עדיף קדמי) תודה

נכתב ב - 01/10/2021 07:20:00
תאריך הצטרפות
26/08/2007
נושאים
16
תגובות
241
שלומות, 
מה התקציב שלך ומה אפשרויות האחסון שלך?
תמיד עדיף N+1  זוגות אופניים, ולכן אין שום סיבה שלא יהיו לך כמה וכמה וכמה זוגות, להרכבה בימים זוגיים, אי-זוגיים וכמובן זוג לשבתות וחגים.
אם אתה רוצה רק זוג אחד אז יש לא מעט זוגות טובים ברמות המחיר של 4,000-5,000 ש"ח. אני מעדיף את תוצרי מרין/פוליגון, אבל זה באמת תלוי זמינות והזדמנויות.
לגבי כיסאות: יש שני סוגי הרכבה עיקריים: על גבי סבל ועל גבי מתאם שמורכב לרוב על ה- SEAT TUBE. 
לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו וזה עניין של העדפה אישית שלך. כדאי לקנות את כל המכלול בחנות אחת, כך אתה מבטיח שהכסא מתאים לאופניים וההיפך (למשל, היום בגלל שיפועי מוטות הכסא והנמכת התומכות, יש לא מעט כסאות עם מתאם שנמצאים בכזו זווית שהם פשוט פוגעים בגלגל האחורי ולא שמישים; כמו כן יש זוגות מעולים, רק שאין להם אפשרות להתקנת סבל...).
מה עדיף? מה שנוח לך, בשים לב לנסיבות הרכיבה. רכבתי בשבילים לבנים מתונים גם עם סבל וגם עם מתאם, גם על אופניים קשיחים לחלוטין וגם על אופניים עם בולם קדמי, גם עם צמיגים רחבים, וגם עם צמיגים צרים...). זו תוספת משקל לא מבוטלת, אבל זה לא משהו בלתי נסבל ולפעמים אפילו יש לזה יתרונות בפיתוח הכושר/אפשרות לסחוב עוד דברים על הסבל במקום על הגב).
יש מי שיגידו שזה "לא נראה טוב"/"לא מקצועי" אבל זה לא מסוג השיקולים שמטרידים אותי (לא זכור לי שאי פעם הפסדתי את הטור דה פראנס או את הקייפ-אפיק רק בגלל התצורה הזו של האופניים).
חשוב מכל: התקנה מקצועית, ציוד תקין ותקני, מיגון הולם ושיקול דעת. וכמובן: ליהנות מכל רגע.