נושא: איזה גלגל שיניים קדמי להזמין?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/08/2021 17:48:25
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
שלום,

אני רוכב שטח ורוצה להחליף לגלגל שיניים גדול יותר מקדימה, בשביל להגיע למהירות גבוהות יותר במישורים.

מה שכרגע מורכב על האופניים (מערכת 1 על 11, 30 שיניים מקדימה. מאחורה 11-51):

CRANKSET 
Shimano Deore FC-M5100-1, 30T,  175mm (M, L, XL)
CASSETTE 
Shimano Deore CS-M5100, 11-51T, 11 Speed
 
4 שאלות ברשותכם:

א. האם כדאי לבחור ב- 34 או 32 שיניים מקדימה? אני לעיתים רחוקות משתמש בהילוך הכי קל בקסטה... בעליות תלולות או טכניות. רוב הרכיבות שלי הן קרוס קאנטרי. מצד שני, אתבאס אם לא אצליח לעלות עלייה טכנית בגלל שאין לי הילוך קל מספיק.

ב. בהנחה שאני רוצה 32 שיניים, האם החלק הבא הוא מה שאני צריך? ראיתי בבייקפה אבל אין להם את זה. יש באמזון.. 

ג. האם מסובך להחליף לבד? האם צריך כלים מיוחדים?

ד. האם צריך להחליף גם את השרשרת? עברה כ- 2000 ק"מ, במצב שמור מאוד. 


תודה מראש לעוזרים!
 
 

נכתב ב - 02/08/2021 07:50:54
תאריך הצטרפות
22/09/2013
נושאים
9
תגובות
32
היי,
1.  לדעתי 32 שיניים אבל זה מאוד תלוי ברמת הכושר שלך. אם אתה מעוניין אני חושב שיש לי גלגל שיניים 34 במחסן. מוכן לתת לך אותו להתנסות כדי שתוכל לקבל החלטה (עדכן אם זה מעניין ואחפש אותו).
2. לפי הקישורים ששלחת לדעתי זה לא מתאים וזה נראה כמו גלגל שיניים לקראנק טריפל או דאבל. לקראנק X1 צריך גלגל שיניים שבו שן אחת קצרה ואחת ארוכה על מנת למנוע נפילת שרשרת.
3.לפי דגם הקראנק שצירפת ההחלפה היא פשוטה והכלי שנדרש הוא מפתח אלן. בחלק מהמקרים אפילו לא נדרש לפרק את הקראנק אלא רק את גלגל השיניים ולהשחיל אותו החוצה מזרוע הקראנק.
4. מאוד תלוי במצב הקסטה וכמה ק"מ עשית עליה. אם הקסטה חדשה יחסית אז הייתי מודד את המתיחה של השרשרת ומחליט. אם הקסטה ישנה אז כל עוד הילוכים לא מחליקים אני אישית לא הייתי מחליף שרשרת. קח בחשבון שאם תחליף שרשרת יש מצב שתצטרך כבר להחליף קסטה. 

נכתב ב - 04/08/2021 10:41:39
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה רדיאון על האינפורציה והרעיון האדיב! אעשה עוד בדיקות וחושבים בינתיים...

 

נכתב ב - 07/08/2021 11:16:55
תאריך הצטרפות
18/02/2005
נושאים
48
תגובות
67
לפני מספר חודשים החלפתי מערכת 3X10 ל- 1X10. שמתי קסטה 11-50T וקראנק 34. ככה אבדתי רק מעט תחום בשני הקצוות.
היות ואצלך 11-51, כדאי לך (לדעתי) 34 כי תקבל יותר במהיר על חשבון הקל.

2 דברים לתשומת לבך -
א. שים לב איזה גודל קראנק ניתן בכלל להרכיב, מבחינת מבנה השלדה 
ב. בקראנק יש מספר מידות חשובות -
- מרחק אלכסוני של 4 הברגים: 94 או 102 ממ
- סימטרי (4 הברגים בפינות ריבוע) או אסימטרי (4 הברגים בפינות מלבן)
ככה תדע איזה קראנק מתאים לך.

את החלקים הזמנתי מאליאקספרס במחירים נמוכים ובינתיים הם בסדר.
למדתי את הנ"ל מ"אופנוחן" (קרדיט) כאן בפורום אבל חלק בניסוי וטעייה ולכן יש לי קראנק 34 אסימטרי ללא שימוש.

נ.ב. מאד מרוצה מהשינוי אצלי...

נכתב ב - 07/08/2021 17:41:41
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה איצקי! האם אתה או חבר אחר יכולים לראות איזה דגם של גלגל שיניים 34 יתאים לי?

בדקתי וזה אכן מלבן.

תודה מראש!

נכתב ב - 09/08/2021 10:58:09
תאריך הצטרפות
18/02/2005
נושאים
48
תגובות
67
טעיתי בתגובה קודמת - מידות אלכסון בין הברגים הן 96BCD או 104BCD (במ"מ).

להבנתי, לפי המידות שלך, אתה צריך 96BCD אסימטרי.
שים לב, שהפלטה מתאימה לגלגל יחיד (wide/narrow teeth).

נ.ב., זה בדיוק מה שנשאר אצלי אחרי ה"ניסוי וטעייה", כי בלי לדעת הזמנתי אסימטרי אבל הייתי צריך סימטרי.
מוזמן להתקשר.
 
 

נכתב ב - 10/08/2021 15:13:01
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
החלפת פלטה גדולה יותר במערכת קראנק בודד  באופני שטח שהגלגלים הם 29''
צריך לבדוק למה זה מיועד ומול איזה קסטה  זה מתייחס ...
ההמלצה של איציקי  להחליף לפלטה 34 שיניים  כמו שהוא החליף ...
אני מניח בניחוש מושכל שאיציקי החליף באופני 26''  - זה הבדל משמעותי ביחס לאופני 29''
 
בשנתונם  2019-21 אצל כל המותגים באופני 29 זנב קשיח וגם שיכך מלה ...
מרמות מחיר כ  5000 ש"ח  מורכב בדרך כלל פלטה קדמית  32 שיניים
שהקסטה האחורית 10-51  11-51  11-50 בהתאם לדגם ולרמת המחיר ...

הסיטואציה שאתה נמצא  היום שהאופנים בשימוש  להחלפה יש אולי השלכות על חלקים נוספים
כפי שהוסבר בתגובה של  raidon
.... 

לצורך השוואת מהירות בהתייחס לגודל הפלטה בקראנק באופנים ''29
כדי לרכב 21 קמ"ש בשבילים לבנים בשטח  על  30/11   אתה צריך לסובב את הרגלים בסל"ד כ  57
כדי לרכב 21 קמ"ש בשבילים לבנים בשטח  על  32/11   אתה צריך לסובב את הרגלים בסל"ד כ  53
כדי לרכב 21 קמ"ש בשבילים לבנים בשטח  על  34/11   אתה צריך לסובב את הרגלים בסל"ד  כ 50
רוב הרוכבים מסובבים רגלים  בסל"ד  יותר מהיר מהנ"ל   בתנאי שבלים בשטח 
לדעתי המסקנה  - לצרכים שלך וגם של רוב רוכבי השטח  מקסימום פלטה 32 
באופני שטח 29'' יחסי העברה מעל 3  מיועד יותר לקטעי קישור בכבשים או רכיבה על כביש  במישורים

אם ההחלפה הייתה בזמן קנית האופנים  העלות הייתה  עד 100 ₪ לרמות 
SLX כולל עבודה ואחריות
אני החלפתי לפלטה 34 בזמן הקניה  מצרף תמונת להצעת המחיר בוואטסאפ  - ותמונה לפלטה
הקסטה אצלי  10-51 - בדור החדש פלטות קדמיות בשימנו - חיבור הפלטה לא ע"י הברגה כמו בדור קודם...

קסטה שמתחילה בגל"ש 10שיניים נותנת תוספת כ 10% למהירות אבל רוב השימוש רק בתנאי כבישים
אני עושה שימוש די הרבה בקטעי קישור בכביש  וגם רכיבות לעבודה מכרכור לחדרה ...
 
אני בגישה לתת פרנסה לענף האופנים –
אבל  במידה וסך הפרש המחיר לא משמעותי ביחס להאופנים ...
תיגש לחנות האופנים שממנו נקנו או חנות שאתה סומך על המוכרים - תבדוק הצעת מחיר לנ"ל
הפלטה + עבודה ואחריות - כולל בדיקת מחיר במידה ויהיה השלכות כמו  שרשרת וכו' ....

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות