נושא: New SRAM XG Eagle 12- speed 10-52 520%

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 15/07/2021 10:40:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מתחילת עידן הקורונה ב 2020  יש לסראם קסטה 12 חדשה - 10-52
(קסטות בגודל הזה היו כבר בשוק אבל של חברות אחרות )
הקסטה 10-52 שמשפרת עוד קצת את יחס העברה לטובת  תחום הטיפוס ...
SRAM XG-1299 Eagle™ 12-speed cassette - 10-52 teeth 520%

52, 42, 36, 32, 28, 24, 21, 18, 16, 14, 12, 10 
לינק לכתבה בנושא
https://bikerumor.com/2020/06/11/sram-eagle-flies-higher-with-new-52-tooth-cassette-first-rides-actual-weights/


חברת סראם היא הראשונה שהוציאה קסטה 12 - 10-50 עוד ב2017 עם כיסוי לכל הספקטרום ...
צפיפות הקסטה 10-52 דומה לסראם איגל המקורית  
10-50 מ 2017   
50, 42, 36, 32, 28, 24, 21, 18, 16, 14, 12, 10 

ההבדל בכללי במקום גל"ש 50 הרכיבו גל"ש 52  הגדילו את הקפיצה זה נראה גם  באופן  ויזואלי ...
בלינק שצירפתי בתחילת הפוסט מוסבר כל החלק הטכני בהקשר  לקסטה החדשה  52 -10...
מצורף גם תמונה להמחשה 
המשמעות להבדל הקפיצה בין 42 ל 52 זה קפיצה גדולה של
24%
 
אבל גם מגבלת הקפיצה שתארתי לא מפרעה למותגים  לשלב את המערכת החדשה באופני העשירון העליון
הקסטה החדשה 10-52 עם המערכת משולבת באופני הקצה היקרות  
כמו - Trek Supercaliber 9.9 2021
מדובר באופני על חלל  - שיכוך מלה במשקל כמעט 9 ק"ג  זה משקל כמעט כמו לאופני כביש סטנדרטיות  ...

https://www.ctc.co.il/product/trek-supercaliber-9-9-2021/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אני רגיל לקסטה 12 של שימנו 10-51 ששם הצפיפות  בין גלגלי השיניים לדעתי יותר טובה למטפסים ...

51, 45, 39, 33, 28, 24, 21, 18, 16, 14, 12, 10 
משמעות הבדל הקפיצה בין 45 ל 51 זה קפיצה  קטנה יחסית של  כ 13%
 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/07/2021 09:12:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפי הרושם שקבלתי מהכתבות בנושא למרות הקפיצה הגדולה בין 42 ל  52
המערכת החדשה של סראם עם הקסטה 10-52 - עובדת אופטימאלי...

אבל המצב הזה דורש כאשר מטפסים קירות ורמפות תלולות לעבור ישירות להילוך הקל
טיפוס בהילוך הקל  דרוש כושר סל"ד גבוהה מאוד ויכולת טכנית לא להתחפר ...
 
אני עושה שימוש בשימנו 10-51 בגל"ש 45 ברוב הטיפוסים הקשים הקירות והרמפות 
בגל"ש הגדול 51 השימוש רק ברמפות שהשיפוע עובר 40%  כמו המקום הזה בתמונה
 
זה רמפה קצרה ותלולה מאוד - המקום תל אסור - עולים לשם   עם  4 4X 


אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/10/2021 12:26:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהמשך למערכת סראם  קסטה   10-52 עם טווח  520%
יש פטנטים ושיפורים נוספים ביחסי העברה למערכת 12 עבור יצירת טווח גדול יותר
556%
ע"י קסטה HELIX -שמתחילה בגל"ש 9  ונגמרת בגל"ש 50  - 556% =  50/9  
מיועדת לשילוב במערכות 12 שימנו וסראם .--- 
מצורף תמונה 
556% for Shimano & SRAM Eagle 12 Speed
מצורף לינק לקסטה  HELIX
https://www.ethirteen.com/pages/helix-r-cassette
 

המטרה לאפשר שימוש בפלטה קדמית קטנה -  30  שיניים מקסימום 32 שיניים ...
זה נותן יחס  העברה טוב יותר למהירות  וטוב יותר לטיפוס
בתחום יחס העברה למהירות - בהתיחס לאופני 29
3.33= 30/9     או 3.55= 32/9  שזה ממש לריסרים
בתחום יחס העברה הקל
לפי סראם 0.6= 30/50   לפי שימנו 0.63  = 32/51
 
לינק לסרטון בנושא  מתאם למערכות 12 של שימנו וסראם
https://www.youtube.com/watch?v=J75yiD7DryY&t=24s
 
 --------------------------------------------------------------------------------------
יש גם בשורות  לפתרון שנותן אפשרות לשדרוג מערכת 11
בהמשך נראה פתרון דומה למערכת 11 הילוכים
שהיום מערכת 11 מוגבלת בתחום המהירות  במצב שהפלטות הקדמיות קטנות ...
כאשר מגדלים פלטה במערכת 11 נוצר חוסר ביחס העברה הקל עבור טיפוס ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/11/2021 08:46:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
המותגים עדיין לא שילבו באופנים בשנתון  2022 קסטות שמתחילות  בגל"ש 9  במערכת 12
ליצירת  טווח גדול  כ 556%  שמאפשר גם גמישות לבחירת פלטה קדמית 30 או  32 או 34 ...

עדיין השימוש במערכות שימנו וסראם בהתאם לרמות – ברמות הקצה באופנים של העשירון העליון
משולב סראם  איגל קסטה  10-52 עם טווח  520%  , או שימנו XTR 10-51 עם טווח  510%

המעבר מגל"ש 10 לגל"ש 9 כנראה לוקח זמן  לשמנו ולסראם  ליצור קסטות כאלו  שיעבדו אופטימלי
הרבה שנים לקח מעבר מגל"ש 11 לגל"ש 10 עד 2017 סראם יצר מערכת 12איגל  10-50
שמנו הגיע ב 2019 עם מערכת 12 10-51 והמשך ליצר את המערכת בכל הרמות  ....

 
יש גם בשורות  ל 11 הילוכים - פתרון שנותן אפשרות לשדרוג מערכת 11  - ע"י  קסטה 11  9-46
המצב היום מערכת 11 מוגבלת בתחום המהירות  במצב שהפלטות הקדמיות קטנות
כאשר מגדלים פלטה במערכת 11 נוצר חוסר ביחס העברה הקל עבור טיפוס מצד שני ...

מצורף לינק לקסטה 11 9-46

https://www.ethirteen.com/products/helix-r-11-speed-cassette

 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/12/2021 16:00:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עדכון בדגמי 2022 - מערכת 12 השתלטה  על דגמי הקרבון  
בכל סוגי אופני השטח  ( שכוך מלה - זנב קשיח )  בכל המותגים זה דומה
 
בדגמי קרבון 22 של כל החברות - ברמה  הגבוה היקרה  משלבים  קסטה 12
SRAM XX1 Eagle XG-1299 / 10-52 rainbow
 
בדגמי קרבון 22 של כל החברות  - ברמה  הזולה יחסית  משלבים  קסטה 12
Shimano Deore M6100-12 / 10-51
 
 
מצורף  לינק לדוגמה של  חברת KTM לדגם הקרבון היקר  בשיכוך מלה
https://www.ktm-bikes.co.il/p/SCARP-MT-EXONIC-2022
 
מצורף  לינק לדוגמה של  חברת KTM  לדגם הקרבון הזול  בשיכוך מלה
https://www.ktm-bikes.co.il/p/SCARP-MT-PRO-2022
 
מצורף תמונת טבלה המראה את ההבדל בין הדגם הקרבון היקר לדגם הקרבון הזול
מבחינת –  מחיר   ,  מערכת / קסטה  , משקל האופנים , משקל כולל מותר ....
פירוט נוסף לכל המפרט - יש בלינקים
רמת המחירים והפער דומה  אצל כל המותגים ...

הערה  בטבלה אפשר לראות בצורה ברורה  שהמחיר עולה המשקל יורד והמערכת היותר יקרה בהתאם...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות