נושא: האם יש טכניקה להעברת הילוכים כאשר האופניים עומדים?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/06/2021 15:45:43
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
לדוגמא, האם אפשר לעמוד לצד האופניים ולהחזיק בכידון/במעביר ולהעביר הילוכים במקביל (בעזרת סיבוב של הפדלים והרמת הגלגל האחורי?) אין לי מושג איך עושים את זה, אבל מעניין אותי אם קיימת טכניקה כזו, מבלי להשתמש במתקן הרמה. 

תודה!

נכתב ב - 29/06/2021 05:50:18
תאריך הצטרפות
13/01/2013
נושאים
11
תגובות
63
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
נכון
עם הרמת גלגל

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 29/06/2021 08:41:26
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה! איך בדיוק עושים את זה? כאילו, איך גם מרימים גלגל, גם מסובבים את הפדלים וגם מעבירים הילוכים?

נכתב ב - 29/06/2021 09:16:54
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
שלוש אפשרויות:
1. שמישהו יעזור לך
2. מעמד תיקון דומה לאלו שיש בחנויות אופנים
3. לשים אותם על מתקן נשיאב של הרכב ולעשות את זה (במידה ושזה מתקן שגלגלים תלויים
 

נכתב ב - 29/06/2021 09:25:15
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה נתיב, אבל אני דווקא שואל לגבי ביצוע הפעולה הזו ללא עזרים. עם הידיים/רגליים בלבד. 

נכתב ב - 29/06/2021 09:47:02
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
מכיוון שיש לנו רק 2 ידיים :) , אז להעביר את ההילוך ואחרי זה להרים את האופניים ולסובב את הפדלים

נכתב ב - 29/06/2021 14:06:49
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
כן 
להרים אופנים ביד אחחת
לתת בפידול מעט שגלגלי שינים הסתובבו וזה בזמן שגלגל באויר 
ואז להעביר היולכים ושוב לגלגל את הפדלים מעט שהילכונים יעברו בין גללגלי שיניים
זה הכול


אבל 
אם תרצה יותר קל
מצא לא ענף עץ מעט גבוה 
תניח את המושב עליו ככה שכל האופניים יהיו באויר 
תתחיל לגלגל את הפדלים וביד השני התעביר הילוכים

בהצלחה 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 30/06/2021 10:55:06
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
וזה מזכיר לי יהודה - 

בשיטה שלך כבר שבר לי בעבר מכנופן את הכיסא (הוא כבר בר מינן אז לא אנקוב בשמו). גם הוא נהג בעצלותו לתלות את האופניים על אף המושב במקום לתפוש אותם ב"מלחציים" שבמתקן.

מבנה מסילות האוכף והגוף שלו מעוצבים ומתוכננים לספוג משקל וזעזועים מלמעלה כלפי מטה, ופחות בכיוון ההפוך. כמו כן משקל הרוכב מחולק על פני רוב שטח האוכף (בעיקר עצמות האגן) ואינו מרוכז בנקודה קטנה אחת באזור הצר של האוכף, כמו בשעת התלייה. 
אמנם הבחנתי לאחרונה שמשקלך עבר את משקל האופניים החדשות שרכשת, אולם למרות זאת, הלחץ שאתה מפעיל בכל נקודה בגופך על האוכף קטן משמעותית מהלחץ שיפעיל משקל האופניים התלויים על הענף בנקודת המגע בחלק הצר של האוכף, וזאת על אף הבדלי המשקל ביניכם.

באופני כביש קלי משקל הסבירות שזה ייקרה נמוכה. באופניים חשמליים וכבדים - יותר גבוהה.

אודה; גם אני נוהג לתלות את אופניי כך לעיתים לצרכים רגעיים. המסר הוא: בזהירות!

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 30/06/2021 10:57:57
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
וזה מזכיר לי יהודה - 

בשיטה שלך כבר שבר לי בעבר מכנופן את הכיסא (הוא כבר בר מינן אז לא אנקוב בשמו). גם הוא נהג בעצלותו לתלות את האופניים על אף המושב במקום לתפוש אותם ב"מלחציים" שבמתקן.

מבנה מסילות האוכף והגוף שלו מעוצבים ומתוכננים לספוג משקל וזעזועים מלמעלה כלפי מטה, ופחות בכיוון ההפוך. כמו כן משקל הרוכב מחולק על פני רוב שטח האוכף (בעיקר עצמות האגן) ואינו מרוכז בנקודה קטנה אחת באזור הצר של האוכף, כמו בשעת התלייה. 
אמנם הבחנתי לאחרונה שמשקלך עבר את משקל האופניים החדשות שרכשת, אולם למרות זאת, הלחץ שאתה מפעיל בכל נקודה בגופך על האוכף קטן משמעותית מהלחץ שיפעיל משקל האופניים התלויים על הענף בנקודת המגע בחלק הצר של האוכף, וזאת על אף הבדלי המשקל ביניכם.

באופני כביש קלי משקל הסבירות שזה ייקרה נמוכה. באופניים חשמליים וכבדים - יותר גבוהה.

אודה; גם אני נוהג לתלות את אופניי כך לעיתים לצרכים רגעיים. המסר הוא: בזהירות!

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 30/06/2021 11:02:32
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
ולשאלה עצמה - אני עושה זאת פעמים רבות (ליד רמזור. התחלת רכיבה בעליה, ....), וזאת מבלי לרדת מהאופניים כלל.
זה מתאפשר בעיקר כשמחוברים עם קליטים לדוושה.
עומדים עם רגל אחת על הקרקע, והמשקל מרוכז על הרגל הפשוטה והגלגל הקידמי.
מרימים מעט את גלגל האופניים האחורי ע"י אחיזה ומשיכה באף האוכף.
מדוושים קלות באוויר עד לשילוב ההילוך הרצוי.
טוב גם לקסטה וגם לפלטה.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 30/06/2021 21:51:27
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
לא בדיוק יענה לשאלתך היום...אבל זה מזכיר לי נשכחות:
לפני 40 שנה היו לי אופניים עם פריילאוף קידמי - בקראנק.
פטנט ששימנו ניסו להכניס. shimano ffs   (front freewheel system)
השרשרת היתה מסתובבת  יחד עם הגלגל האחורי, כך שהיית יכול להעביר הילוכים גם ללא דיווש.
בעמידה במקום היית צריך להרים את הגלגל האחורי, לדווש קלות, ולהעביר הילוכים ככל שתחפוץ עד שהגלגל היה נעצר.
 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 01/07/2021 09:23:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רוכבים שהיה להם יותר מפנצ'ר אחד והחליפו פנימית  באופני שטח או כביש
מבצעים  את פעולת עברת ההילוכים מתוך אינסטינקט בסיסי ...

עומדים מול הצד של השרשרת ביד שמאל תופסים בחלק העליון של מוט האוכף  מתחת לאוכף
מרמים את הגלגל האחורי ולוחצים את הגלגל הקדמי לקרקע
ביד ימין מסובבים את הפדלים  כולל תוך כדי לוחצים על השיפטר ומעברים  הילוכים לפי הצורך
 
לצורך הורדת גלגל מעברים לגל"ש  הכי קטן בקסטה
שמחזרים את הגלגל מבצעים אותה פעולה התאמת ההילוכים לפי הצורך ...
שימושים נוספים 
בעצירה והתחלת רכיבה מול עליה / רמפה וכו', כולל לבדיקת כיוון הילוכים בסיסית ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/07/2021 07:06:15
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
עופר
מבנה מסילות האוכף והגוף שלו מעוצבים ומתוכננים לספוג משקל וזעזועים מלמעלה כלפי מטה, ופחות בכיוון ההפוך. כמו כן משקל הרוכב מחולק על פני רוב שטח האוכף (בעיקר עצמות האגן) ואינו מרוכז בנקודה קטנה אחת באזור הצר של האוכף, כמו בשעת התלייה. 
אמנם הבחנתי לאחרונה שמשקלך עבר את משקל האופניים החדשות שרכשת, אולם למרות זאת, הלחץ שאתה מפעיל בכל נקודה בגופך על האוכף קטן משמעותית מהלחץ שיפעיל משקל האופניים התלויים על הענף בנקודת המגע בחלק הצר של האוכף, וזאת על אף הבדלי המשקל ביניכם.


נכון מאוד 
מסכים בהחלט אם נוא זעזועים באופניים
והיום האופניים מיודעים לספוג גם זעזועים לא רק מלמטה למעלה אלא גם בצדדים 

אבל כן - אני מסכים אם הנושטא ששמים אופניים במלחציים צריך לשים או במוט כסא אם כריות או או גומי או מגבת במחלצצים כל זה יותר בטוח ושומר יותר על המוט 

כל מה שרשמת על אופניים חדשים - שתדע שהם תענוג אמיתי 

יום ללא רכיבה איתם זה יום מבוזבז 

 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 26/07/2021 11:57:17
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה חברים.

עופר, אנסה את השיטה שלך, נראה פתרון אלגנטי מאוד.

אריה, אתה הצעת שיטה אחרת אשר לא כוללת שימוש ברגליים ונעשת כאשר הרוכב נמצא לצד האופניים. אני לא מבין אבל כיצד אפשר גם לסובב עם יד ימין את הפדלים וגם להעביר הילוכים בעזרת השיפטר באותו זמן? הרי בשנייה שיד ימין תעזוב את הפדלים השרשרת תפסיק לנוע (עניין הכרחי כמובן להחלפה)..

ציטוט:
עומדים מול הצד של השרשרת ביד שמאל תופסים בחלק העליון של מוט האוכף  מתחת לאוכף
מרמים את הגלגל האחורי ולוחצים את הגלגל הקדמי לקרקע
ביד ימין מסובבים את הפדלים  כולל תוך כדי לוחצים על השיפטר ומעברים  הילוכים לפי הצורך


תודה!

נכתב ב - 26/07/2021 16:24:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תבצע את הפעולה כפי שכתבתי ותראה שההילוכים עוברים ...

אתה עוזב לשניה את היד שמסובבת  את הפדל ונוגע בשיפטר הילוך קדמיה או אחורה  לפי הצורך
אתה מחזיר את היד לפדל וממשך לסיבוב  ההילוך יעבור ...
זה פעולה מחזורית נוגעים בשיפטר וחוזרים לסובב בהתאם להילך שרוצים להיות עליו ...

רוכבים שהיה להם יותר מפנצ'ר אחד והחליפו פנימית  באופני שטח או כביש 
או לאחר החלפת צמיג ... 
מבצעים  את פעולת עברת ההילוכים מתוך אינסטינקט בסיסי ...



אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות