נושא: אם הייתם חייבים לבחור בין פדלים דו שימושיים או פדלים מגנטים, מה הייתם בוחרים?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/05/2021 10:04:48
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
אודה להתייחסויות!

נכתב ב - 19/05/2021 17:32:19
תאריך הצטרפות
23/09/2014
נושאים
0
תגובות
100
חונך
שאלה לא קלה לכן מעלה מספר שאלות הכוונה:

1. מה הסיבה למעבר לקליטים ? 
2. האם אתה רוכב מיומן בעל שליטה טובה מאוד בשיויי משקל במהירויות נמוכות ?
3. האם אתה רוצה להוציא יותר כוח לאופנים ?


אני אישית מאמין בפדל יעודי עם קליטים אז קליטים !!! ואם פלט אז פלט !!! הסיבה היא שלא נוח ״לחפש״ את הצד המתאים של הפדל בזמן הרכיבה וזה גם גורם להורדת המבט כלפי מטה מהדרך.
מעבר לקליטים הינו מהיר בהנחה ויש לך שיווי משקל טוב מאוד במהיריות נמוכות ושליטה באופניים בזמן עמידה ללא הורדת רגל, בתחילת המעבר ממומלץ לעשות 100 התנתקויות ( לכוון על הכי קל המטרה ללמד את המוח את הפעולה ) ולהתאמן על רכיבה בדשא וכן יש לקחת בחשבון שלפעמים נופלים יחד עם האופניים ( קורה לכולם גם אחרי שנים של רכיבה)
לגבי פדל מגנט לא ניסיתי אני רוכב עם פדלים של שימנו SPD ומאוד מרוצה מהאמינות שלהם ומיכולת כיוון השיחרור.
 

צאו לרכב יש אנשים ועולם מדהים שם בחוץ
נכתב ב - 23/05/2021 23:29:22
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה על התייחסותך, שרון!

למען האמת אני רוכב עם קליטים כבר שנים, אבל בזמן האחרון התחלתי להתאמן על טכניקות מסויימות ולא מרגיש בטוח להתאמן מחובר... זאת הסיבה היחידה שבגינה אני שוקל לעבור לדו שימושי. העניין הוא שכמעט כל רכיבת נפח שאני עושה אני מכניס בסוף עוד חצי שעה של אימון טכני שאני מעדיף לעשות כאשר אני לא מחובר (מנואל, טרקסטנד וכו'...)

נכתב ב - 30/05/2021 05:44:34
תאריך הצטרפות
23/09/2014
נושאים
0
תגובות
100
חונך
בהחלט קליטים !!! בדיוק לטכניקות שציינת !!! ממליץ להתאמן על דשא לצבירת ביטחון ולהגיע למצבי נטישה והתנתקות מהירים.
יש פדל של שימאנו דגם saint M820 שהוא אומנם פדל קליט אבל עם מספיק שטח להניח את הרגל על הפדל גם לא מחובר
מקווה שעזרתי

צאו לרכב יש אנשים ועולם מדהים שם בחוץ
נכתב ב - 30/05/2021 08:34:07
תאריך הצטרפות
10/01/2010
נושאים
19
תגובות
63
ממליץ לך לקנות פדל פלט ונעל מתאימה.
ממש עוזר לשיפור הטכניקה.
הפגיעה ברכיבות נפח אינה גדולה אך השיפור בטכניקה עולה פלאים.
בנוסף ברגע שיש לך שני סטים, תמיד אפשר להחליף.

אומר מנסיון. אני כבר שנתיים רוכב על פלט (אחרי שנים רבות על קליטים) והיום אני עושה דברים שלא הייתי חושב לעשות אז.

נכתב ב - 30/05/2021 09:21:47
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה רבה אלאדין, בהחלט אופציונלי.

אשמח לנצל את השרשור, אם תיאות, ולשמוע כיצד שיפרת את הטכניקה? האם בעזרת הדרכה? חברים? לימוד עצמי? 

תודה!

נכתב ב - 30/05/2021 10:40:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בנוסף להמלצות ולהערות של המגיבים בנושא  
מצרף הסבר למשמעות השפעה על השרירים שמופעלים ברכיבה מחוברת  לקליטים או ללא חיבור
רוב הכוח מיוצר בין השעה 12 והשעה 5 של סיבוב הדוושה  זה הזמן שבו רוב השרירים מופעלים .

מצורף תמונה  המראה  לפי צבעים  איזה שרירים מושפעים בדווש

נראה בצורה ברורה שהלחיצה מייצרת את רוב הכוח  שאת זה מקבלים גם ללא חיבור 
הסיבוב של המשיכה בקליטים מחוברים תורם להמשך הזרימה של הדיווש  ...
ברכיבה שמבוססת על סל"ד גבוהה ויחס העברה קל יש יותר השפעה לשרירים במשיכה בין השעות  6- ל 12
ברכיבה שמבוססת על סל"ד נמוך ויחס העברה כבד ביחס לשיפוע אין השפעה לשרירי המשיכה
 
בניסוים שעשו  במעבדה  לגבי רכיבה  עם קליטים  וללא קליטים  (אבל זה אופני כביש )
התברר שבסיטואציה מסוימת במגבלות מרחק יותר טוב לרכב ללא קלטיים
מצורף לינק לסרטון מסוף 2014  שפורסם בפורום אחר
https://www.youtube.com/watch?v=CNedIJBZpgM&list=PLUdAMlZtaV11LAqXNLDr38oTXh9RuyiRY
בסרטון  רוכב מקצועי שרגיל מיום בחירתו  לרכב עם קליטים תפוסים 
בניסוי בסרטון  רוכב בפדלים פתוחים טוב יותר בקטע הספציפי...
 
נתוני  סטטיסטיקה  בהערכה ..
בכביש  אפילו בטריינר  רוב הרוכבים מחוברים יותר יעיל לרכיבה לאורך זמן גם המסלולים ארוכים  יותר
למעט טיפס קירות תלולים שם מרכיב הלחיצה יוצר את הוואטים...

בשטח זה תלוי ברוכב , במיומנות , בסגנון הרכיבה שבילים ,סנגלים ,טיפוס או מסלולים משולבים ...

אני משתמש ב2 האפשריות כפי שכתב aladin_7 ומחליף בהתאם לאופי המסלול
הרוב אני לא מחובר בגלל ריבוי רמפות תלולות במסלולי הרכיבה שלי ...

במסלול משולב כמו תחרות אופני השטח אפיק ישראל - כולם היו  מחוברים ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/06/2021 05:20:56
תאריך הצטרפות
23/09/2014
נושאים
0
תגובות
100
חונך
אריה תודה רבה על המידע המקיף אני לומד הרבה כאן בפורום

צאו לרכב יש אנשים ועולם מדהים שם בחוץ