נושא: קראנק דאבל

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 10/12/2020 14:28:25
תאריך הצטרפות
12/12/2012
נושאים
27
תגובות
33
רכשתי אופני כביש יד שניה trek emonda מרמת הביניים של הדגם , אופניים ייעודיות לטיפוס עליות של שנת 2015 וצפונה, משום מה באופניים הקראנק הוא קראנק דאבל 53.39 והקסטה היא של 11-28 כך שיחסי ההעברה אינם סלחניים ולכאורה פחות מתאימים לעליות,מקובל להשתמש בקטגוריה הזאת בקראנק דאבל ובכאלה יחסי העברה?

נכתב ב - 11/12/2020 17:55:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בשנים האחרונות המותגים שמגיעים לארץ לא מרכיבים באופני הכביש דאבל 53/39
אלה דאבל קומפקט 50/34 עם קסטת 11-28 , 11-32 וגם יותר  
הקומפקט הגיע לארץ ב 2005-6 והפך די מהר לסטנדרט באופני הכביש
בבסיס הקומפקט תוכנן עבור הנוער יחס העברה יותר קל פחות מאמץ בזמן גדילה
 
53/39  ו 52/36 מרכבים בארץ בדגמים שמיועדים למתחרים , לרכיבות נג"ש  ,רוכבי טריאתלון
לרוכבים שעיקר המסלולים הם מישור גבעות  או תחרויות הארץ ...
בחו"ל זה מקובל להרכיב  53/39  בעיקר לתחרויות  , קלסיקות  , טורים ,וגם עבור החובבים
מצורף לינק לסרטון..
https://www.youtube.com/watch?v=CgbPqwnbcL4
 
ההבדל ביחסי העברה בין 39/28  ל 34/28 כ 16% - זה הבדל משמעותי לטיפוס עליות
במאה הקודמת רכבו בכביש עם 52/42 וקסטות קטנות  יחס 23/ 42 - זה סופר קשה בטיפוס ...

בתמונת הפרופיל שלי צילום  מ 2006  מעלה עקרבים   53/39  קסטה 11-23 זה קשה
ב 2007 יצאתי עם יובל גולן וגונן הרפז בעקבות העליות של הטור דפרנס  עם האופנים האלו
שאר הרוכבים בקבוצה היו כ 26 הגיעו עם קומפקט 50/34 וקסטות גדולות 11-27...

יש לי 4 זוגות אופני כביש לצרכים שונים ובנוסף אופני שטח
 ב 3 זוגות קראנק 53/39  במגוון קסטות  המתאמות מנג"ש עד טיפוס תלול מ11-23 עד 11-34
 ברבעי קומפקט וקסטה 11/28 מיועד עבור רוכבים שמצטרפים אלי לסיבוב קירות בואדי ערה
 
לגבי האופנים שלך אם לא מתאם לך טיפוס ביחס הזה הפתרון תגדיל את הקסטה  ל 11-32 ויותר
זה מה שאני עשיתי  ב 2 זוגות אופנים התאמת יחס העברה בקסטה  לעליות תלולות ולקירות 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/12/2020 01:13:25
תאריך הצטרפות
12/12/2012
נושאים
27
תגובות
33
תודה 
האם ניתן לשנות את הקסטה ל11-32 עם שינוי אורך שרשרת בלבד או שצריך לבדוק שגם המעביר מתאים לאורך הכולל?

נכתב ב - 13/12/2020 11:02:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עם  הקסטה באופנים שלך היא 11-28  יש מצב שהמעביר בנוני  או ארוך
במידה וזה מעביר ארוך אז לרוב אין בעיה  עד קסטה 11-36
אני ב2013 הרכבתי ל 2 זוגות מעביר ארוך שימנו  105  במערכת  2X10  עבור טיפוס קירות
אבל לצורך כיוון אופטימאלי נעזרתי במכנופן מקצועי  שעבד במצמן כרכור
כיוון ההילוכים מחזיק עד היום ללא בעיות בקסטות 11-32 ,  11-34  ואפילו ב 11-36
ידוע  לי על רוכבים נוספים שעשו  אותו דבר הגדלת קסטה כל אחד מהסיבות שלו ...

אבל יש קומבינות נוספות בשנים האחרונות  - פתרון זול כמו  להאריך את האוזן ..
כל ההסבר לנושא בסרטון  מורחב מכל ההיבטים ....
הקטע להחלפת קסטות מתחיל מדקה 4  בסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=6S9qeEPR3UU
 
בארץ אני לא מכיר רוכבי כביש שעשו את הקומבינה עם המאריך לצורך הגדלת הקסטה 
אני גם לא יודע כמה זמן הכיוון מחזיק ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/12/2020 12:35:56
תאריך הצטרפות
12/12/2012
נושאים
27
תגובות
33
תודה רבה על התשובה המפורטת

נכתב ב - 15/12/2020 22:05:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה לאחד מזוגות אופני הכביש שלי
(אופנים בהרכבה מותאם אישית) ...
ג'יאנט שנת 2015 מערכת פול  105 קראנק 53/39 , קסטת 11-34
בתמונת ההגדלה זה מעביר 105 ארוך
האופנים  האלו עמדו בכל מסלולי הכביש ...
 
בנוסף שימנו פיתח מעבר  Shimano Ultegra RX800
שיועד לאופני גראבל / סייקלוקרוס - מתאם גם לקסטות גדולות

מצורף לינקים לנושא החלפת קסטות גדולות וגם לשימוש במעביר החדיש ...
https://www.youtube.com/watch?v=5XbDBePta5g
https://www.youtube.com/watch?v=-8gsZuTcffQ
https://www.youtube.com/watch?v=leLqr1pvWkQ 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/12/2020 10:58:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
טוב, אני אוסיף כאן מידע טכני ותיקונים והצעות יותר טובות....
ראשית, לגבי קסטות גדולות לכביש: אם הקסטות הם של 10 או 9 או 8, ניתן להשתמש בדרליאור של אופני הרים ל-9 או 8 שמגיע כמעט תמיד עם כלוב ארוך ועולה שליש מחיר מדרליאור של כביש.... והוא גם עושה עבודה לאורך זמן יותר טובה, כי הוא יותר עמיד.... ולכן לא צריך דרליאור כביש מיוחד עם כלוב ארוך עם תג מחיר בשמיים. חשוב לציין שהשיטה שהיצעתי אינה מתאימה ל-11 או 12 הילוכים. אבל גם הפוך לא מתאים. כלומר דרליאור כביש ל-11 אינו מתאים ל-10-9-8.... אם כי 8-9-10 מתאימים כאמור לדליאור שטח 8 או 9 עם כלוב ארוך או בינוני... בנוסף הפטנט של הארכת האוזן עובד טוב ולאורך זמן בניגוד למה שאולי נרמז כאן. הבעיה הגדולה שדרליאור עם כלוב קצר ללא קשר להארכת אוזן לא יכול לתת את כל הקומבינציות. כלומר אי אפשר לדוגמה לשלב בין גלגל 53 מקדימה עם 34 מאחורה. זה לא עובד כי הקפיץ של הדרליאור יקרע.
חוץ מזה שהדרך הכי טובה לפתור את בעייתו של פותח השרשור זה להחליף את כל הקראנק ל- 50-34 ולא להחליף קסטה. לא בריא למערכת שגם מקדימה וגם מאחורה יהיה גלגשים גדולים. זה גורם למתיחות גדולה גם על השרשרת וגם על הקפיץ של הדרליאור ומקטין משמעותי את אורך חיי השרשרת. יש כיום קראנקים נהדרים תוצרת טאיוואנית במשקל 790 גרם שעולים 80 דולר כולל משלוח מעליאקספרס. הקראנקים הללו כבדים ב-80 גרם בלבד משימנו 105 שעולה 170 דולר כולל משלוח מעלי אקספרס. מי שלא מתחרה (וגם עבור מתחרים זה בסדר), שזה 99% מרוכבי הכביש, קראנק כזה מעולה עבורו.
דרך נוספת: להחליף את הפלטות של הקראנק המקורי לפלטות קטנות יותר. ברם, אליה וקוץ בה. האפשרות הזאת קיימת רק בשני סוגי קראנקים בלבד: קראנקים עם ארבעה חורים ברגים 110BCD או קראנקים חמישה חורים 110BCD. קראנקים של חמישה חורים 130BCD לא מתאימים לפלטה 34 שיניים, ולכן אינם מתאימים למטרתו של פותח השרשור. אני מנחש כי הקראנק הנמצא על האופניים של פותח השרשור הוא מסוג 130BCD. אבל זה רק ניחוש. בכל מקרה פותח השרשור צריך לדעת שעשו עליו קומבינה. מכיון שהאופניים שקנה מגיעים באורגינאל עם 34-50 ולא עם 39-53, וכנראה המוכר החליף את הקראנק לפני שמכר את האופניים....
אם פתוח השרשור ירצה לינק לקנייה של קראנק כמו שהימלצתי, שיגיד. בנוסף אם פותח השרשור ייצלם לי את הקראנק שיש לו כעת על האופניים מהצד השמאלי שלו, אז אוכל להגיד אם ניתן להחליף לפלטות קטנות. החלפת 2 פלטות עולה 40 דולר כולל משלוח והחלפת קראנק איכותי כמו שכתבתי לעיל 80 דולר כולל משלוח...