בשנים האחרונות המותגים שמגיעים לארץ לא מרכיבים באופני הכביש דאבל 53/39
אלה דאבל קומפקט 50/34 עם קסטת 11-28 , 11-32 וגם יותר
הקומפקט הגיע לארץ ב 2005-6 והפך די מהר לסטנדרט באופני הכביש
בבסיס הקומפקט תוכנן עבור הנוער יחס העברה יותר קל פחות מאמץ בזמן גדילה
53/39 ו 52/36 מרכבים בארץ בדגמים שמיועדים למתחרים , לרכיבות נג"ש ,רוכבי טריאתלון
לרוכבים שעיקר המסלולים הם מישור גבעות או תחרויות הארץ ...
בחו"ל זה מקובל להרכיב 53/39 בעיקר לתחרויות , קלסיקות , טורים ,וגם עבור החובבים
מצורף לינק לסרטון..
https://www.youtube.com/watch?v=CgbPqwnbcL4
ההבדל ביחסי העברה בין 39/28 ל 34/28 כ 16% - זה הבדל משמעותי לטיפוס עליות
במאה הקודמת רכבו בכביש עם 52/42 וקסטות קטנות יחס 23/ 42 - זה סופר קשה בטיפוס ...
בתמונת הפרופיל שלי צילום מ 2006
מעלה עקרבים 53/39 קסטה 11-23 זה קשה
ב 2007 יצאתי עם יובל גולן וגונן הרפז בעקבות העליות של הטור דפרנס עם האופנים האלו
שאר הרוכבים בקבוצה היו כ 26 הגיעו עם קומפקט 50/34 וקסטות גדולות 11-27...
יש לי 4 זוגות אופני כביש לצרכים שונים ובנוסף אופני שטח
ב 3 זוגות קראנק 53/39 במגוון קסטות המתאמות מנג"ש עד טיפוס תלול מ11-23 עד 11-34
ברבעי קומפקט וקסטה 11/28 מיועד עבור רוכבים שמצטרפים אלי לסיבוב קירות בואדי ערה
לגבי האופנים שלך אם לא מתאם לך טיפוס ביחס הזה הפתרון תגדיל את הקסטה ל 11-32 ויותר
זה מה שאני עשיתי ב 2 זוגות אופנים התאמת יחס העברה בקסטה לעליות תלולות ולקירות
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות