נושא: נפילת שרשרת מקסטה אחורית

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 06/12/2020 13:44:37
תאריך הצטרפות
04/05/2020
נושאים
1
תגובות
1
שלום לכולם,

אני רוכב על אופני Polygon Siskiu T7 29
מעביר אחורי  SHIMANO RD-M6100 DEORE
קסטה  SHIMANO CS-M6100-12 DEORE 10-51T
 
ויש לי בעייה, בכל פעם שאני מגיע להילוך הכי גבוה (גלגל שיניים הכי גדול) השרשרת נופלת לי לכיוון השילדה.

חשבתי לקנות פלסטיק כזה :
https://www.aliexpress.com/i/4001028846360.html
אבל אני לא יודע מאיפה לקנות (בארץ) ואיזה גודל מתאים
מה אומרים חברים ?

נכתב ב - 06/12/2020 21:21:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נפילת שרשרת באופנים חדשות במערכת שהקסטה 10-51 זה מצב לא תקין
דורש בדיקה למערכת בהנחה שחלקי המערכת תקינים  צריך כיוון מתאים לשרשרת ,אולי גם קיצור 
אופנים חדשות יש אחריות תיגש לחנות שנקנו האופנים במידה והאופנים נקנו ברשת
כל מכנופן יכול לכוון אופטימלי - (כיוון מתאים צריך להחזיק הרבה זמן והרבה ק"מ עד החלפת שרשרת)...
באופנים שלך 
במערכת יש ערבוב סוגי חלקים בסיס קסטה , מעביר DEORE השרשרת זה KMC
לא נראה לי שזה הבעיה אני מניח שזה עניין של כיוון - זה די דומה בתפעול למערכת באופנים שלי.

הניסיון שלי בנושא מבוסס על שימוש באופני זנב קשיח כל המערכת ברמת SLX קסטה 10-51
מחודש אפריל עד היום רכבתי בשטח כ 3000 ק"מ  במגוון יחסי העברה , הרבה טיפוס וטיפוס תלול
קירות ,רמפות עם הילוך גבוה  34/45 וגם 34/51 ללא שום בעיה - אפילו אני מוריד ומעלה בטיפוס
טיפ לנושא לפני שלוחצים להחלפת הילוך לשחרר קצת את הלחץ מהפדלים למנוע מתיחה ...

מצורף תמונה 
בקסטה אפשר לראות עם מגדילים שנעשה שימוש רב בכל גלגלי השיניים ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/12/2020 22:31:48
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
השרשרת נופלת לכיוון השפיצים, בגלל שהדרליאור לא מכוון. פעולה שלוקחת 10 שניות לכיוונון באמצעות הבורג התחתון בדרילאור.
לא קשור לסוג השרשרת, לא קשור לסוג הגיר, לא קשור לגודל הקסטה. לא קשור למספר ההילוכים. לא קשור לערבוב בין מערכות שונות ולא קשור אם השרשרת ישנה או חדשה.
סיבה נוספת יכולה להיות: עיקום של אוזן האלומיניום המקבעת את הדרליאור לשלדה.
סיבה אחרונה שיכולה להיות: אחד הברגים, שמחזיקים את האוזן, קצת השתחרר.
הסיבה הראשונה שהצגתי: מעל 95% מהמקרים. שתי הסיבות האחרות מתחת ל- 5% מהמקרים.
מדובר על בורג C, עשר שניות וזה מסודר. אלא אם כן הבעיה נובעת כאמור מאוזן עקומה או לא יציבה.
ואם השרשת נופלת מהצד השני כלומר לכיוון השלדה, ולא לכיוון השפיצים, אז צריך לטפל בבורג B.

לגבי בורג A- נדיר שבכלל צריך לגעת בו. הוא אמור למתוח יותר את השרשרת. אין באמת צורך בו, ואני במשך 30 שנה, לא זוכר שאי פעם השתמשתי בו. הכי בריא למערכת שבורג A פתוח לגמרי. כלומר בולט החוצה לגמרי. כדי להוריד את רמת המתח של הקפיץ.
ברגים D ו-E לא קשורים לעניין לשמו נפתח השרשור.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Typical_RD_Adjustments.jpg

נכתב ב - 07/12/2020 08:49:33
תאריך הצטרפות
04/05/2020
נושאים
1
תגובות
1
אריה - תודה רבה, דרך אגב יש לך את הפלסטיק שחשבתי לשים.
אופנוחן - אני אנסה את הכיוונון ואעדכן.

נכתב ב - 07/12/2020 19:41:33
תאריך הצטרפות
27/04/2019
נושאים
4
תגובות
30
אופנוחן-
לגבי כיוון בורג B- אותו אני מכוון כשהשרשרת על הגלגל שיניים הגדול וצריך לראות שהמעביר יושב בדיוק מתחת ובקו אחד עם הגלגל שיניים הגדול נכון? ובבורג c אני מכוון באותה צורה רק על הגלגל שיניים התחתון?
אשמח לדעת מה זה בורג A בתמונה, יש לי מערכת 1×12 nx ולא שמתי לב עד היום לבורג כזה

נכתב ב - 08/12/2020 00:25:20
תאריך הצטרפות
03/02/2018
נושאים
15
תגובות
103
בניהו, בדיוק להיפך. בורג C אתה מכוון כשהשרשרת על הגל"ש הגדול ביותר, ובורג B על הקטן.
בדיוק כמו שכתב אופנוחן, ואכן זה הסיפור ברוב מוחלט של המקרים.
במקרה של השאלה בשרשור זה, הנפילה היא לכיוון החיצוני, וצריך לסגור קצת את בורג B.
יש קצת הבדל בצורת הפעולה: בורג B - כיון השחרור של המעביר - הגל"ש הקטן - ההילוך הקשה - צד החיצוני, מעבירים את השרשרת לגל"ש הקטן, וסוגרים בעדינות כל עוד ההילוך עדיין זורם חלק בלי רעשים וקפיצות לכיוון הגל"ש הבא.
בורג C - הגל"ש הגדול - כיון המתיחה של המעביר - ההילוך הקל - צד השפיצים, מעבירים את השרשרת לגל"ש הגדול, סוגרים מעט כך שגם בלחיצה נוספת על השיפטר, המעביר לא מפיל את השרשרת. ככל שתסגור יותר הוא יוגבל יותר,  אם תגזים, הלחיצה על השיפטר לא תאפשר את הורדת ההילוך - המעבר לגל"ש הגדול, באופן חלק, או בכלל לא.

בורג A הוא מותח את השרשרת. עזוב אותו לנפשו אם אין לך בעיה מוגדרת.

ודניאל, עשה טובה לעצמך ואל תרכיב כזה פלסטיק. זה מכוער, מיותר, לא מגן על הבעיה בחלק גדול מהמקרים, ונוטה להתייבש ולהשבר למחצה בצוק העיתים..
אריה, משמח לראות שגילית את עולם השטח, ברוך הבא. אין בעיה בכלל עם החברות השונות, וכמו כן, 3000 ק"מ רכים אני מניח, בהנחה שקיבלת אופניים מכוונות היטב, המעביר ושאר המערכות, יכולים להיות בהחלט במצב חדש. נ.ב. התכוננת כנראה "אם מגדילים" ולא "עם מגדילים" :). 

נכתב ב - 08/12/2020 20:32:35
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
נס בקווקז. סיפור...
צ'מעו סיפור אישי על מקרה קיצוני של נפילת שרשרת לתוך השפיצים.
אני רוכב כל שנה מספר חודשים בחול. שנה שעברה הייתי בחול פעמיים. השניה היתה בגרוזיה לחמישים יום. מסע אופניים מדהים, טיפוס על פסגות בקווקז, וחציה לרוחב - פעמיים ולאורך - פעם אחת של כל גרוזיה.
ובכן נחתתי בבאטומי, עיירת נופש מכוערת להפליא על חוף הים השחור. הקטע הראשון במסלול היה טיפוס לעיירה מסטיה. זאת עיירה אלפינית גבוהה וידועה שנמצאת בפינה הצפון מערבית של גרוזיה. הרכיבה לקחה לי ארבעה ימים ועוד שלוש שעות, כדי להגיע לפסגה. ביום הלפני האחרון הכי קשה, טיפוס של 1800 מטר על 45 קמ (עם אופניים 30 קילו....), בערך בסביבות השעה שלוש אחרי הצהריים החליקה לי השרשרת לכיוון השפיצים ונתקעה שם, וכל זה בעליה הכי קשה שהיתה לי אולי מעולם. כל מה שעשיתי על מנת לחלץ את השרשרת בין הקסטה לשפיצים - עלה בתוהו. השרשרת נשארה תקועה, ולכן לא היתה לי כל יכולת להמשיך. מה שעשיתי, גזרתי השרשרת בשתי מקומות וחיברתי אותה מחדש. הבעיה שהחלק שנשאר תקועה בין הקסטה לשפיצים מנע את תפעול את הפריילוף (FREEWHEEL) . וכתוצאה מכך האופניים הפכו להיות למעשה סוג של פקסי אבל עם מס הילוכים. כלומר הפדלים כל הזמן עבדו, כל עוד הגלגלים התגלגלו. כתוצאה מקיצור השרשרת, גם לא הייתי יכול להשתמש יותר בשני הגלגשים הגדולים 30-34 בקסטה. וכל זה כאמור בזמן העליה הכי מוטרפת שהיתה לי מעולם.... סופו של סיפור, וכאן אני מקצר הרבה. היגעתי בשעה שש וחצי בערב עם אופני פיקסי ללא FREEWHEEL לכפר שבו הייתי אמור לישון, מותש סופית אבל מבסוט. בבוקר למחרת חילצתי את חתיכת השרשרת מתוך השפיצים בעזרת מברג ודפיקה על ראש המברג עם חפץ כבד. והפלא ופלא, השרשרת השתחררה מייד.... אם רק הייתי יודע לעשות את כל זה בזמן שזה קרה יום קודם... נו טוב סוף טוב הכל טוב. בכל מקרה זה היה הטיול הכי טוב, שעשיתי מעולם עם אופניים בחול. יותר טוב מכל טיול אופניים, שעשיתי בעשרים שנה לפני כן בחו"ל.
כל מה שנכתב לעיל אמת לאמיתה. וזו פעם ראשונה, שאני מספר למישהו את הסיפור הזה.
נו טוב. אחרי שקראתם, אז מגיעה לכם גם תמונה מהטיפוס בהרים. מטרתה לפתות אתכם לרכב בגרוזיה בשנה הבאה. הנופים- אין כמו הקווקז. ההרים הכי מדהימים, שטיפסתי עליהם. הרבה יותר מדהימים מהאלפים או מהקרפטים או מהרי הטאטרה...
.
.
.
.
.
.
וכעת לסוף המפתיע... כשחזרתי הביתה לאחר 50 יום, גיליתי כי אחד משני הברגים המחזיקים את האוזן, לא קיים, והבורג היחיד, שמחזיק אותה חצי בחוץ. אין לי מושג איך טיילתי במשך 50 יום (40 ימי רכיבה נטו) עם אוזן שלושת רבעי בחוץ למרחק של כמעט 2000 ק"מ. ובכלל לא זוכר שבמשך 30 שנה אי פעם התרופפה לי האוזן של הדרליאור. נו תמיד יש פעם ראשונה... מה שכן מכיון שהשרשרת התקצרה משמעותית, המשכתי את כל הטיול עם אינספור טיפוסים בקווקז ללא הגלגש הגדול בקסטה - 34. ועם שימוש מאד מועט בגלגש 30. אבל זה גם מה שמנע למעשה נפילה נוספת של השרשרת לכיוון השפיצים. הכל מכוון מלמעלהlaugh..
ללחוץ להגדלה...