נושא: מנשא אופניים אחורי מעוות את מכסה תא המטען?!

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 09/08/2020 20:48:11
תאריך הצטרפות
09/08/2020
נושאים
1
תגובות
0
היי,
אני משתמש במנשא של Saris ל 3 זוגות אופניים, על טויוטה קורולה (4 דלתות).
בסופ"ש האחרון נסיעה איתו (עם 3 זוגות תלויים עליו, ז"ק ללא חשמל) גרמה לכיפוף מוטות מכסה תא המטען - לא המכסה עצמו, אלא המוטות (צירים) שמחברים אותו לרכב. כתוצאה מכך תא המטען לא נסגר כראוי, ונאלצתי לקפוץ למוסך ע"מ לתקן.
המוסכניק, לאחר שעמל קשה ע"מ לכופף את המוטות בחזרה, המליץ לי להתקין גגון ולחבר את המחברים העליונים של המנשא לגגון, כך שהחלק הארי של משקל האופניים יקובע לגגון זה.

שאלה: האם נתקלתם בתופעה כזאת?? האם הפתרון שמוצע נשמע סביר, או שמא מקובלים פתרונות אחרים?

תודה

נכתב ב - 10/08/2020 10:25:05
תאריך הצטרפות
29/04/2010
נושאים
9
תגובות
333
תסתכל על הווידאו, במקרה זה גם קורולה 4 דלתות.
https://www.youtube.com/watch?v=TtHqNd6M_cc
הרגליות התחתונות נושאות את מירב המשקל, לכן אין סיבה לנזק בציר. 
אם קנית בארץ, התקנת לפי ההוראות, ולא חרגת במשקל האופניים.
סע לחברה עם הקבלה ותמונות, ובקש פיצוי.

נכתב ב - 10/08/2020 12:35:59
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
אין לי ניסיון עם קורולה או עם SARIS, אבל השתמשתי במנשאים אחוריים שונים על מכוניות שונות, חלקם כבדים למדי.
קורות לא התעקמו לי, אבל הווים בפירוש היו גורמים לי נזק - מכופפים את שפת פח תא המטען, או פוגמים בגג.
לפני כשנה רכשתי את רצועות חליפיות לאלו שבאות עם הוו. הייתרון הוא שהלחץ שהם גורמים למכסה תא המטען אינו נקודתי, אלא מתפרש לאורך הקורה, וגם חיבורי הצירים לוקחים חלק ניכר ממנו, חיבורים שהם חזקים למדי.

https://www.amazon.com/Saris-Hatch-Huggers-Trunk-Mount/dp/B000BT6Q6M

אגב, למקרה שקרה לך, חשוב להקפיד שהמנשא יהיה קרוב ככל האפשר למכסה תא המטען, אם כי לא קרוב מידי באופן שהוא או האופניים נוגעים במכסה תא המטען. הרכבת המנשא באופן שהוא רחוק מידי ממכסה תא המטען מגדיל את המומנט על מכסה תא המטען, ובתוספת במפרים בכביש שמקפיצים את האופניים והמנשא (חזק וצמוד ככל שהמנשא מורכבI), מגדילים את ההסתברות לנזק.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 11/08/2020 23:41:45
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
עדיף לא לתלות 3 זוגות אופניים על המנשא (למרות שמתאים ) , זה משקל גבוה מדי על הדלת של התא מטען

נכתב ב - 17/08/2020 07:59:08
תאריך הצטרפות
13/09/2008
נושאים
19
תגובות
219
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
כבר הקורולה השנייה שלי עם סאריס ללא בעיות
אבל אני מקפיד לתלות רק שני זוגות ולא יותר.
לא חשמליים....

בטלן
נכתב ב - 22/08/2020 23:35:27
תאריך הצטרפות
06/04/2009
נושאים
144
תגובות
405
מעל 10000 ק'מ בגרופי
מכל הסיבות שפורטו לעיל ומסיבות ש:
- המכוניות לא תוכננו לשאת מנשאים עם אפניים.
- כבישים (ובמפרים) לא תוכננו לכלי רכב עם מנשאים של אפניים.
- נהגים, בפרט בארץ, הם בסך הכל בני אדם (שעושים טעויות) -סיבה טובה כדי לא להשתמש במנשא חיצוני.
- היתקלות בהפתעות, צורך בתימרונים של הרכב, מעבר נמוך (מנשא גגון) - סיבות טובות כדי לא להשתמש במנשא חיצוני.
- מנשאים מכל צבעי הקשת ומכל רמות האיכות והבטיחות הנמצאים בידיים של בני אנוש(עם יכולות כאלה ואחרות)-סיבות טובות כדי לא להשתמש במנשא.

המסקנה האישית :
לעבור למצב שהאפניים ארוזות בתוך הרכב !
במזדה 3, העברתי שנים עם 2 זוגות אפני הרים, 4 גלגלים מפורקים, הכל בתוך הרכב ! 
נכון, לוקח קצת יותר זמן בהתארגנות, אבל בנהיגה לא צריך להתחשב באף אחד מהגורמים והסיכונים שפורטו לעיל.
למרות שלפני כן, כן השתמשתי במנשא אחורי מעולה שרכשתי בארה"ב, והוא שרת אותי נאמנה.

נב. ועדיין לא דיברנו על הסיכונים לנזקים ברכוש ובנפש כתוצאה מהתנתקות אפניים מהמנשא...

נכתב ב - 23/08/2020 18:18:20
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
...וכמובן מתלה מסילות על וו גרירה אחורי הוא הטוב, הבטוח ביותר, והנוח מכולם, אך מדובר בעניין יקר.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.