• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

נושא: מסלול שטח לא שגרתי לרמפות התלולות בכביש 6 בין ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/06/2020 10:20:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
כפר גליקסון  לכפר קרע  הכביש חותך את הגבעה בצד אחד יש  רמפה תלולה עולה ויורדת ...
זה מצב שקיים בארץ  בהרבה כבישים שהורחבו צמוד לגבעה  יצרו דרך שרות מכורכר לרכס .
שדרוג רוחב הכביש  נוגס בטבע במקומות שלא ניתן לבצע מנהרה מבחינה טכנית או תקציבית
 
יש מסלול מעגלי  מכרכור לגבעת עדה  לא שגרתי עם טיפוס  אתגרי לרמפות  
דרך עין עירון במעבר מתחת לכביש 6  לצד של כפר קרע  בהמשך חוזר במעבר מתחת לכביש 6 לצד רגבים
 
השיפוע ברמפות אומנם מגיע לדו ספרתי אבל רק הצד העולה ממזרח למערב  הוא  אתגרי יותר
כל מי שנוסע בכביש 6 צפונה  ממחלף עירון ליוקנעם   אחרי כ 3  ק"מ בערך  רואה את התמונה הזו  מצד ימין
הקטעים התלולים ברמפות הם מכורכר  מתאם בול לאופני שטח  ...

כדי להגיע למקום ברכיבה בשטח מכרכור פרדס חנה בהמשך נצרף מפת  מסלול מעגלי לגבעת עדה ובחזרה ...
כולל תמונות  מטיפוס הרמפות ...
 
אריה   סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/06/2020 18:17:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף מסלול הרכיבה  מאתמול- צילום מסך- מאפליקציה בפלפון  zeopoxa cycling 

כיוון  הלוך נגד כיוון השעון זה הכיוון האתגרי ( ניתן לרכב גם עם כיוון השעון פחות קשה )
כרכור , האלון הבודד  רמפת תל אסור , 
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=435730
עין ארובות  , אנדרטת  מג"ב  , סיבוב מימין  , יש קטע עם עליה בשיפוע דו סיפרתי ,
מעבר מתחת לכביש 6 ,  טיפוס הרמפה המופעה בתמונה  בפתיחת הפוסט ...
ירידה וחיבור לצד השני מתחת לגשר מעל כביש 6  מעבר הנחל , פניה לכיוון רגבים  משם חיבור למפגש קפה עדה
לאספרסו  קצר ...
 
כיוון חזור  בדרך המלך יצאה מגבעת עדה וחיבור לדרך הסטנדרטית בשטח המובילה  לעץ האיקליפטוס
פניה שמאלה  לשכונת  יובלים בכרכור ...

זה מסלול הערב שלי אחרי העבודה  כ 23 ק"מ  זמן ברוטו 1:36  הפסקה במפגש עדה  כ 7-10 דקות .
אחלה מסלול  מגוון  הרבה שטח חולות , כורכר , עליות ירידות  שבילים משובשים
כולל קטעי קישור בכביש ששם אני פותח מבערים  על יחס 34/10 ...
 
אריה   סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/06/2020 18:42:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף תמונה מסוף הרמפה לכיוון מזרח  הצד מול מחלף עירון  .
רואים את נפלת הגובה ברקע את כביש 6  ...
החלק האחרון  ממש תלול  נקודות שעוברות  מעל 20% בכורכר ...
הטיפוס היה על מקסימום 34/39   זה נחשב ליחס קשה באופנים עם גלגלי "29 
ברכס פגשתי קבוצת רוכבים מבני הדודים בגלאי 30-50 הם צילמו אותי
את הרמפה הזאת הם לא עולים הם הגיעו מהצד השני היותר מתון ...

מה שעוד טוב במערכת ההילוכים המודרנית  10-51 במיוחד בעליות מתגברות רמפות כאלה  וכו' ...
נתן  בקלות להוריד הילוך תוך כדי הטיפוס  ללא רעשים או התנגדות השרשרת ...
 
שבת שלום
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/06/2020 14:45:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף תמונה לעליה ברמפה בצד השני ממערב למזרח  
נראה שביל ארוך מאוד  מכורכר הקטע כ 350 מ' בשיפוע ממוצע שנושק ל 10% - 9% עם פיקים  מעל
ביחס לצד השני התלול זה נחשב ליותר אפשרי לטיפוס וראתי שאת הקטע הזה רוכבים עולים ...


כפי שכתבתי זה מסלול הערב שלי לפעמים אני עושה עם כיוון השעון ומטפס את הקטע הזה ...
למרות שהגובה המצטבר לפי האפליקציה די דומה משני הכיוונים  הצד האתגרי במסלול הוא נגד כיוון השעון 


אריה   סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/07/2020 19:01:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
רוב הרוכבים  מודעים ומכירים את הנושא  
זה קיים בכל אפליקציה שרואים גרף מהירות מול או מתיחס לגרף טופוגרפיה 
כאשר תנודות המהירות בגרף יורדים למטה  זה מראה עצירה 

קו ממושך  למטה בגרף מראה בפרופורציה את זמן ההפסקה או העצירה 

מצורף צילום מסך גרפים לרכיבה הזו  - מאפליקציה בפלפון  zeopoxa cycling
גרף  סכמתי לטופוגרפי  המראה את הגבהות הרמפות 
גרף לתנודות המהירות - זה חשוב לאינדיקציה לגבי הרכיבה   - ניתן לראות  את נקודות העצירה לצילומים 
כולל את  העצירה ההפסקה  בקפה עדה ...
בהתיחס לזמן רכיבה ומהירות ממוצעת האפליקציה מודדת זמן ברוטו כולל העצירות וההפסקות ...

 
אני במגביל מחובר לשעון חכם מדגמי  Samsung 
השעון מראה דופק  ברכיבה ובכל פעולה  נותן אינדיקציה והתראה לגבי מצב הדופק ...


הערה האפליקציה בפלפון    zeopoxa cycling  היא בחינם  ועובדת בכל סוגי הפלפונים 
בעיקרון זו אפליקציה לרכיבת בכביש  מבוססת  על רקע מפת גוגל  ו GPS
בדקתי אותה בכביש  במשך יותר שנתיים בערך
בכל מיני סיטואציות ומסלולים  שונים  בארץ זה עובד מצוין לא נתקע אף פעם 
גם חסכוני מאוד בצריכת בטרייה  יכול להחזיק יום שלם של רכיבות 

לפי בדיקה בחודשים האחרונים ברכיבות שטח זה מזהה  את כל השבילים והדרכים ...
גם עם אין שביל במפה זה מזהה לאין רוכבים ...  



אריה סדובניק
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/07/2020 16:14:31
תאריך הצטרפות
30/06/2020
נושאים
1
תגובות
3
חשבתי על מקום מטורף לפעלולים
נכון שיש גשר מסתובב אז יש שטח גדול שהכביש הולך סביבו כמו כיכר כזאת אז אפשר לרכב שם בפנים ליד הבית שלי שיש משהו כזה אבל מדי משורי אז מה שאפשר לעשות שם זה לנסוע על הצד כולל קפיצה של 3 מטר בערך

נכתב ב - 09/07/2020 12:16:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
לגדי שטח   
בבסיס אני רוכב כביש אתגרי הרבה שנים  בשטח התחלתי בחודשים האחרונים  ההתמחות שלי זה טיפוס תלול
אקסטרים קפיצות  לא מתאם לגילי  גם בגלל התאוששות מנפילה...

במרחק כ 20- 15 דקות רכיבה  מהבית שלי יש את גבעת האלונים  גן עדן למטפסי רמפות ופעלולנים
בהמשך אני הכתוב פוסט מסודר מפורט בנושא  
( אני חושב שהמקום מתאם מאוד לרוכבים שאוהבים לקפוץ )
מגיעים לשם גם רוכבי פעלולים על אופנועים  שעושים סיבובים  עולים ויורדים  עם הרבה קפיצות
סיבוב המסלול שהם עושים באופנוע   קשה מאוד לטיפוס באופני שטח  ממש גומר את כל האנרגיה ...
אם אתה אוהב לקפוץ  במסלול הנ"ל בכיוון היורד  יש הרבה מאוד קפיצות  מהרמפות ...
אני עולה מהכיוונים התלולים אבל יורד מהצדדים המתונים  ללא קפיצות ...
 
בתמונה המצורפת האופנים שלי  מצולמות עם אחד האופנוענים  ברקע הקצה של כפר גליקסון  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/07/2020 19:04:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
לגדי שטח
אני מצרף  דוגמית  ל2 רמפות קפיצה  ...
את הרמפות הנ"ל האופנוענים אוהבים  לעלות עם מומנטום של  מהירות  ולרדת עם קפיצה ...

את הרמפה הימנית אני עולה  באופנים על יחס 34/51  כחלק ממסלול  האופנוענים


עם תעקוב אחרי הפוסט הנ"ל  http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=435873  
בהמשך הזמן  יהיה פירוט במפה המבוססת  ג'י.פי.אס עם סימון מס' לרמפות  ותמונות לרמפות
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/07/2020 10:08:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
נחזור לרמפה הגדולה  בצמוד לכביש 6   מצורף תמונת תקריב ...
אורך הרמפה כ 200 מ'  החצי הסלול 11%-16%  מוביל ימינה לשכונה בכפר קרע .
ההמשך החצי השני מכורכר זה החלק התלול  יותר 17%-28% ...
 
ב15.7.20 היה הפעם ה 13 שאני מטפס את הרמפה - פעם עד פעמים בשבוע  כחלק ממסלול הערב
הטיפוס ה 13 היה קל עבורי  על 34/39 בקטע התלול , אפילו שהייתי  על חצי כוח  בניצול הוואטים  
כנראה  שצברתי קצת ניסיון טכני ברכיבת השטח  והשיפור בטיפוס מורגש  ביחס לפעמים הקודמות ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/07/2020 17:25:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף מסלול  ערב נוסף לא שגרתי כ 20  ק"מ  עם כ 290 מ' מצטבר
זה נחשב להרבה גובה מצטבר בשטח  ביחס למרחק – הגובה המצטבר מרוכז ב 2 אזורים 
המסלול עובר דרך גבעות תלולות וברמפה הגדולה בצמוד לכביש 6 מצד של כפר קרע 
מתחברים מתחת לגשר ועולים מספר פעמים ברמפות  התלולות לרום גבעת האלונים  ...
 
לאט לאט בקטעי הדרך מצטרפים אלי  רוכבים בודדים שמעוננים  לטעום  רכיבה לא שגרתית
למעוניין נוספים להצטרף בעיקר בימי רבעי  בערב  לתאם  עם  אריה  054-4868216  
 
חוץ מחוויית הטיפוס התלול  הכולל  כמה טיפים  אך לטפס - התאמת יחס העברה לרוכב, וכו'
יש נוף פסטורלי  בשעות השקעה  ומקבלים גם קפה אסלי בהפסקה בגבעת האלונים  ...

הערה - לגבי טיפים לטיפוס יחס העברה מתאם , נעילת בלם קדמי  וכו' 
נסביר את התאוריה בהמשך הפוסט - למי שיגיע לרכיבה  ילמד באופן מעשי ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/07/2020 18:36:09
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1550
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
שלום אריה. יש לי עצה קטנה אלייך.  תפתח רכיבה בדף טיולים באתר הגרופי. כל מה שכתבת פה בכל הפוסטים שלך- הקהל יעד שלך נמצא בדף טיולים. תפתח רכיבה -תאריך- שעה נקודת מפגש -וציוד מה צריך להביא לרכיבה במסלול שאתה חושב לעשות אותו. יש לך רשימה  מעודכנת בדף הטיול. אייך להתנהל לגבי הטיול-שיהיה לך בהצלחה- 

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 21/07/2020 20:07:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
למייק שלום
בשלב הזה אני בהליך כמו פרסום  מכוון שזה  מסלול לא שגרתי  אני מסביר אותו בצורה מפורטת
גם רוכבים עם הרבה שנות ותק  שמסתובבים באזור  לא עשו אותו  ויש בו גם שילוב לשלבים יותר מתקדמים .

אם הייתי יודע שיש לזה קהל  יעד  או ביקוש אז הייתי פותח רכיבה מסודרת  בסופי שבוע ...
אני מקווה שזה עוד התגשם - כרגע זה מסלול ערב דחוס בטיפוס בזמן מוגבל וקצר ...
מתאם  לרוכבים  שטיפוס זה העיקר ברכיבה  בנוסף גרים בסביבה  או מזדמנים  או שאני אוסף בדרך ...
 
הרושם שלי שיש רק % קטן  אוהב לטפס תלול  אפילו השכן שלי רוכב שטח  ברמה עוד מתחילת המילניום
לא  מתלהב ומעוניין לשנות את המסלולים הקבועים שלו  באזור למרות שהוא גם מטפס טוב ...

 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/07/2020 08:28:10
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1550
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
שלום אריה- אין פה אף אחד בפורום- בקושי שנים שלושה אנשים..אתה גם יכול לראות לפי התגובות בפוסט שלך..הרבה רוכבים נכנסים לדף טיולים הם לא מגיעים לפורום הזה .רוב כלל הרכיבות הם רכיבות קרוס קאנטרי.הרוכבים בגרופי רוצים לטייל לחרוש את הארץ באופניים- אתה גם יכול לפתוח קבוצה לרוכבים מתחילים באיזור מגורייך. אני כבר שנים מתנדב בגרופי למען קהילת רוכבי האופניים.

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 22/07/2020 11:58:10
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
למייק שלום
אני קצת בדקתי את נושא  פתיחת רכיבה גם בתקופה הזו יש רכיבות  שהם מאורגנות ומתוכננות
מגיעים לרכיבות הנ"ל  רוכבים שמכירים כנראה  אחד את השני  או קבוצות ...
אבל יש גם רכיבות שנפתחות ולא מגיע אף רוכב להצטרף - לא נכנס לסיבות לנ"ל ...

אני ממש מופתע בדקתי את פתיחת הרכיבות שלך בערך שנה אחורה מ 8.2019
הנושא רכיבות שהובלתי - חינם  יש רכיבות כביש ויש רכיבות שטח  הכול על פניו נראה סבבה
יש מסלול , יש מוביל רכיבה , יש נקודת יצאה , וכו'  אבל מה שאין זה רוכבים   אפס מצטרפים

בנוסף כמות הצפיות לכל רכיבה שלך בדף הרכיבות  היא מזערית  כלומר בשונה ממה שאתה חושב אין התעניינות ...
לכן  ההגדרה של מוביל רכיבה  ברכיבות שלך  צריכה להיות תיעוד רכיבה .
.
הסברתי לך די ברור אם יהיה לזה ביקוש  אני גם הפתח  רכיבה בדרך המקובלת ...
אני לא פותח רכיבות כמוך רק על מנת לתעד אותם  שאתה רואה בבירור בדף  הרכיבה שלך  שאין צפייה ...


בפורום  אין משתתפים אבל נראה שיש  צופים  - אני כותב על מסלולים מיוחדים שלא מוזכרים בשום מקום ...
בעיקר מקומות שיש בהם  שיפועים תלולים  - כדי להגיע למקום אני מתכנן מסלול מעניין ולא שגרתי ....

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/07/2020 11:36:08
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1550
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
שלום אריה- בוא אני אכתוב לך מה אני עשיתי למען הקהילה בגרופי במשך 16 שנה שאני חבר פה באתר. -ובכן-יש לי 6.878 -קילומטר רכיבות שטח- בכל הארץ- כולל שני פרוייקטים של חוצה ישראל שטח -חרמון אילת-עם קבוצת מייק בייק -שנים 2007-8- וחוצה ישראל שטח- לרוחב- ראש הנקרה-אילת- נמשיך הלאה- יש לי 253 גלריות- -יש לי 182 רכיבות טיולי שטח- והשאר זה רכיבות כביש שאני רוכב לבד- יש לי גם רכיבות שהצטרפתי למובילים אחרים שפתחו טיולי שטח- וכמובן יש את הקבוצה לרוכבים מתחילים- שלפעמים אני מוציא טיול. זהו בינתיים- עכשיו אתה תכתוב לי מה אתה עשית למען הקהילה במשך 10 שנים שאתה חבר פה באתר- ויש לך 0 קילומטר בכרטיס רוכב-..........

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 23/07/2020 12:59:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
למייק שלום
מה הקשר בין  עשייה למען הקהילה לבין להפנות אותי למקום  שאין בו סיכוי שמשהוא יראה מה אני כותב
" יש לי עצה קטנה אלייך.  תפתח רכיבה בדף טיולים באתר הגרופי "
לאחר שבדקתי  מה המצב  , מה הסיכוי לפתוח  רכיבה גם על סמך השנה האחרונה  שלך בפתיחת רכיבות
אף  רוכב לא הצטרף לרכיבות  ויותר מזה אין כמעט התעניינות  ואין כמעט צפייה .בדף הרכיבות שלך..
הגעתי כרגע למסקנה שעדין אין לסוג הרכיבות שלי ביקוש  במידה ויהיה הפעל בהתאם למקובל בגרופי
הסברתי לך כבר פעמים  בצורה ברורה - העצות שלך לא מתאימות  עבורי  ...
 
אני לא באתי  לפורום  לעשות כמוך למען הקהילה לעזור לרוכבים מתחילים לתרום מזמנך - כל הכבוד
מה שאני כותב  או כתבתי  זה  מיועד לצפייה  לאינפורמציה לפרסום להראות מה עשתי ומה אני עושה  ...
את זה אני אוהב לפרט  להסביר לכל מי שיהיה מעוניין  לעשות שימוש באינפורמציה  או סתם לקרא ...
 
בעבר כתבתי על רכיבות כביש שעשיתי מסלולים בארץ ובאירופה על כל הקירות התלולים בארץ  ועוד
את סיכום  קלומטרז הרכיבות שלי אני לא כותב בגרופי ...
היום אני כותב על רכיבות שטח עם מסלולים משולבים תלילות , ומקומות בשטח  שלא כתבו עליהם ...
אם אתה מעוניין לראות מה אני כותב סבבה -  לא מעוניין אין לי טענות   ...

על פניו  כרגע עדיין  יש כמות צפייה  גדולה בפורום של גרופי ...
למרות שלטענתך  " אין בפורום אף אחד בקושי שנים שלושה אנשים " 
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/07/2020 17:34:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
נחזור  למסלול הערב  שנכתב ב -  21.7.20
מצורף תמונת הגדלה מהאפליקציה לקטע הרלוונטי  המשפיע על הגובה המצטבר במסלול  גבעות ורמפות .
אני סימנתי בנקודות  אדומות ובכיתוב את הקטעים התלולים  כולל % השיפוע  ...
זאת על מנת שאם רוכבים  ירכבו את המסלול  זה ישמש הדרכה להתכונן לפני  עם הילוך מתאם ...
המעט רוכבים שעשו את המסלול די הופתעו  בפעם הראשונה מהשיפועים לכן אני מפרט את הנושא ...

במפה מסומן באזור גבעת האלונים  רמפות  
 A B C -  אחרי שעולים רמפה יורדים מסביב  לפי סימון החצים
הירידה  משמשת גם להתאוששות עד הרמפה הבאה -  רמפה 
C  קשוחה  בעיקר ההתחלה התלולה מאוד כ 40% ...
     

הערות :
% השיפוע בפלס על האופנים  הסקלה  מראה  עד 28%  מה שאני כותב מעבר זה הערכה שלי ...
טיפים לטיפוס , יחס העברה מתאם , נעילת בלם קדמי - נסביר את התיאוריה שלי בהמשך ...

המעברים המסומנים  מתחת לכביש 6 הם המעברים הראשים - המעבר הראשון ליד האנדרטה משאיות עוברות
המעבר השני ליד גבעת האלונים  רחב מאוד מתחת לגשר  ( בדרך יש עוד מעברים אבל הם כמו תעלות מעבר )

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/08/2020 12:08:15
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
טיפים  לטיפוס תלול  בשטח  שלב  א  כללי 
הסבר לתאוריה שלי לאחר הרבה בדיקות -.
נתחיל בהתייחסות לרוכבים  שהם גם  כביש וגם שטח ...
אני במקור הרבה שנים רוכב כביש - המומחיות שלי טיפוס תלול בכביש - היום גם בשטח .

למעט 
נתוני גוף ויכולת אישית - כושר ,כוח ,סיבולת  ניסיון מצטבר יש סיבות נוספות שמשפיעות על טיפוס 
משקל האופנים זה פקטור חשוב המשפיע  על יכולת טיפוס  במיוחד תלול  ...
אופני
 כביש קלות שוקלות כ 7 ק"ג  אופני כביש כבדות שוקלות כ 9 ק"ג  ...
אופני שטח זנב קשיח קרבון כ 9-11.5 ק"ג , אופנים עם שיכוך מלה מאלומיניום כ 15.5-14  ק"ג
ה 5- 4 ק"ג הפרש בין סוגי אופני השטח - משפיע על יכולת הטיפוס .בשטח ..
בנוסף  גודל הגלגל באופני שטח ( 26  "  ,  27.5 " ,  29 "  ) עם גלגל גדול קשה יותר לטפס תלול ...

יחס העברה בעליות וברמפות תלולות
בין אופני כביש  ברכיבה בכביש ,  לאופני שטח 29"  ברכיבת שטח ...
יחס העברה הסטנדרטי הקל באופני כביש  1.2 
יחס העברה הסטנדרטי  הקל באופני שטח 0.65 

טיפ מס'  1- על אותו שיפוע ממוצע דרוש בערך כ 30% יחס יותר קל ברכיבה בשטח  ...
זה נובע ממשקל האופנים, גודל הגלגל , רוחב הצמיג  , תנאי תוואי השטח , וכו' - ביחס לאופני כביש בכביש ...
במידה ויש 
שינויים בתוך השיפוע הממוצע בשטח ,נקודות פיק תלולות  מאוד דרוש התאמת הילוך  לנ"ל 
 
טיפ מס'  2 -  באופני שטח נעילת בולם קדמי  באופני זנב קשיח לי זה עוזר משמעותית ...
בעיקרון לדעתי צריך למנוע את הקפיציות  בטיפוס התלול  ולנעול בולמים שמיועדים לשיכוך  ...
 
טיפ מס'  3 -  לשמור על רצף רכיבות טיפוס להרגיל את הרגלים למאמץ דבר שיגרום לשיפור עם הזמן ...
 

בהמשך נעבור לשלב ב  נסביר ונתיחס  עם דוגמאות  להשוואה - בנוגע  ליחס העברה מול % שיפוע ...


אריה סדובניק
 
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/08/2020 12:47:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
המשך הנושא יחס העברה מול % שיפוע תלול כביש מול שטח  - לרוכבים שהם גם כביש וגם שטח
רוכבי כביש  עושים שימוש בעליות  34-28 שזה הסטנדרט הקל ברוב אופני הכביש קראנק קומפקט 50/34

במצב שהרוכב הוא גם כביש וגם בשטח  המצב האידיאלי  שבאופני השטח מורכבת פלטה קדמית 34
דבר שמוכר לכל רוכב כביש היחס 34-28  כדי לרדת כ 30% בעליה בשטח הדומה בשיפוע לעליה בכביש
מקפצים 2 שלבים אחורה עד 34-39  (במצב שיש קסטה 10-51 ) נוצר הבדל בין יחס 1.2 באופני הכביש
ליחס  של כ 0.87  באופני השטח – זה מתאם פחות או יותר להורדה של 30% יותר קל  ...
 
במצבים אחרים שיש באופני שטח פלטות אחרות בקראנק וקסטות אחרות צריך להבין את  משמעות יחסי העברה
להקטין  בהתאם  ב כ 30% ביחס למצב בכביש  עבור הטיפוס  בשטח ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/09/2020 09:48:10
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
העברתי במייל למספר רוכבים לא מהפורום  את המסלול שמופע בתגובה  מ 21.7.20 
כולל קטע המסלול המפורט בתגובה  מ 28.7.20 ...
לחלקם הייתה בעיה  במציאת המעברים הגדולים מתחת לכביש  6 .
בדרך יש עוד מעברים אבל הם כמו תעלות מעבר  לא מומלץ לעבור דרכם 

לכן אני מצרף תמונות למעברים
המעבר הראשון מתחת לכביש 6 הקרוב לאנדרטה מדרום לצפון מתאם לכלי רכב וגם משאיות עוברות
מצורף תמונה
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/09/2020 18:58:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
המעבר השני בגשר  מתחת לכביש 6 מצפון לדרום -מעבר רחב באזור תווי נחל ברקן ...
לאחר שעוברים את הגשר
פניה ימינה זה לדרך המובילה  לרגבים  - המשך ישר לדרך המובילה לכפר גליקסון
פניה שמאלה לדרך המובילה  לגבעת האלונים  ולדרך המגבלה לכביש 6  לכיוון מזרח לאנדרטת משמר הגבול

הערה - נכון ל 9.9.20   הכניסות לתחום גבעת האלונים חסומות ע"י חול ואבנים זה מונע מכלי רכב  לעבור
רוכבי אופנים יכולים לעבור ברגל את החסימה -  המשך השבילים  מהכיוון הזה למעלה בוטלו השטח נחרש

מצורף תמונה  למעבר הגשר
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/09/2020 13:56:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
המשך ההסבר לגבי מעברים קטנים  מתחת לכביש 6
בין הצד הצפוני  מול כפר קרע  לבין הצד הדרומי מול גבעת האלונים
המעברים הם תעלות מעבר בגודל 2.5 מטר רוחב וגובה  
לרוב לא מומלץ לעבור דרכם  התשתית זה בוץ יבש מצטבר במשך שנים  שקשה לרכיבה
בחורף  זה בעיה גם סוגרים ברשתות את הכניסות למנוע מעבר .

מצורף תמונה  למעבר שנמצא ממש מול הכניסה האחורית לגבעת האלונים  
תמונה עליונה מצד צפון  , 
תמונה תחתונה  צד דרום .
בחלק התחתון מפה מאפליקצית GPS של מסלול הרכיבה  עם סימון שלי בעיגול מיקום המעבר 


בזמן האחרון אני עושה שימוש במעבר הזה  להגיע לכניסה האחורית שעדין פתוחה לגבעת האלונים
מכל שאר הכיוונים 
לעלות לגבעת האלונים היום יש חסימות והשבילים נחרשו   
אבל הרמפות  עדיין קימות לא נפגעו  - 
בכל האזור אין כזה מיגוון רמפות עם שיפועים תלולים ...
 
אריה  סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/01/2021 14:14:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף תמונה עדכנית מסוף 2020  -  לרמפה הגדולה בצמוד לכביש 6
התמונה לכיוון מזרח  רואים ומרגשים בתמונה את נפלת הגובה ...

לסיכום השנה ברכיבות שטח
נוצר אצלי שיפור בחצי שנה האחרונה - הנובע  מרכיבה  מעל 3500 ק"מ  עם הרבה טיפוס רמפות.
השיפור ביכולת בעיקר בתחום הקצוות  - טיפוס תלול ברמפות כולל ספריט מאיץ במישור גבעות ...
כולל גם שיפור בירידות , שזה הנקודת החלשה אצלי ברכיבות שטח ...

השיפור מאפשר לי היום  לעלות וגם לרדת 4 סטים ברצף על יחס העברה 34/33 נחשב ליחס קשה באופני 29
הקטע באורך כ 250 מ' כל כיוון הסיום ממש תלול קטעים שעוברים מעל 20% ,  
ופיקים מעל % 30 
לצורך קנה מידה לקושי מכניות  פרטיות מתקשות לעלות למרות שהשביל במצב טוב ...

בהמשך אני מארגן  טורניר  במקום  למטפסים  כולל צילום  רק שיבואו ...


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/01/2021 15:28:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
אני פוגש מידי שבוע רוכבים  בכיוון הרכיבה שלי לרמפות
מדי פעם אני גם משכנע לנסות רכיבה יותר אתגרית 
אבל לצורך בדיקת  יכולת  אני לוקח אותם לקטע של עליה קצת תלולה
רוב הטיפוס  כ 15% ממוצע אבל יש הרבה דרדרת  
כולם עולים -המטרה שלי בבדיקה לראות באיזה יחס העברה נעשה הטיפוס
זה נותן לי אינדיקציה לגבי המשך המסלול עם התגברות התלילות ...

מצורף תמונה  לקטע הבדיקה- אחרי המעבר הראשון
ימינה לכיוון יער כפר קרע ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/01/2021 16:26:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
125
תגובות
1371
מצורף תמונה  מלמעלה לקטע הבדיקה  - הצילום  לכיוון מערב ...

בכללי מי שעולה/ מטפס  את הקטע הנ"ל ביחס העברה נמוך מ 0.85  (באופני 29)
לפי בדיקה של 8 רוכבים  בזמנים שונים ...
יש מצב שתהיה לו בעיה בטיפוס הרמפה הגדולה  הנמצאת כ 2  ק"מ מהמקום במשך הכביש מערב...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
CaravanZ
Groopy
Groopy