נושא: שאלה למומחים טכניים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/09/2019 20:12:30
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אופני כביש.
מערכת dura אלקטרונית, 10 הילוכים.
אני רוצה להחליף קסטה ל11-34 (כן כן.. הברך מתקשה קצת)
מה אני צריך, אם בכלל?
ובהזדמנות זו, שנה טובה וחג שמח

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 29/09/2019 13:05:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
דבר ראשון אני ממליץ להתייעץ עם מכנאופן מומחה שאני מכיר טוב עוד מלפני שנים
http://www.groopy.co.il/mechanicinfo.aspx?mid=2
בדרך כלל במערכת 10 אלקטרונית הקסטה היא עד 11-28 ולזה המערכת מתוכנתת ...
יש מצב שבשנים האחרונות יצרו אופציה  50/34 מול 11-32 ...

במערכת  10 רגילה  אין  בעיה  2 זוגות בניתי בעבר עבור אופני טיפוס קירות עם 11-36
בתמונה המצורפת זו הקסטה 11-34 שהרכבתי ב 7.2015 עבור אתגר הפלטה 53/23
בקסטה זו גל"ש 23 הוא רבעי מהסוף  רואים בתמונה בברור שהשרשרת פולי עם הקראנק
בקראנק 53/39  מול פלטה מעבר ל 23 זה הצלבה  במצב 39 מול 34 זה עובד מצוין .
 
לצורך הנ"ל היה דרוש בנוסף מעביר שימנו 105 ארוך ושרשרת חדשה מותאמת כולל כיוון הילוכים

שנה טובה וחג שמח

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/10/2019 05:21:33
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תודה רבה 👍

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 02/10/2019 06:51:02
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
מה שצריך כדי לשים 11-34 בדורה אייס ובשאר המעבירים בעלי הכלוב הקצר של שימנו גם לכביש גם לשטח זה להתקין הארכה לאוזן של הדרליאור. עולה באיביי חמישה שקלים כולל משלוח.
ולא צריך שום טכנאי. לא יובל שוסטר ולא נעליים. דקה אחת הרכבה. להבריג הדרליאור החוצה, להבריג מאריך האוזן היכן שהיה הדרליאור, ולהבריג הדרליאור בחור החדש.
והנה תמונה שצילמתי אתמול לקישוט השרשור מטיול אופניים שאני עושה כעת בקווקז ב- Svanti צפון מערב גאורגיה.
ללחוץ על התמונה להגדלה.....

נכתב ב - 02/10/2019 07:35:05
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
דורון תודה..
מדובר על מערכת אלקטרונית.
אתה בטוח שזה פשוט כל כך?

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 02/10/2019 10:20:49
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
במקום להתייחס  לכל המכלול  שמדובר במערכת דורה אייס 10 אלקטרונית  
לצורך זה ההפניה שלי למכנאופן  מקצועי  עבור הכיוון האלקטרוני ...
מתייחסים רק לנקודה שקשורה למעביר במקום מעביר ארוך יעודי מתאים עושים שימוש 
חיבור הארכה לאוזן
זה פיתרון מהשנים האחרונות שתפקדו רק לחסוך  מעביר אחורי  בסרטונים ביוטיוב זה עובד
במציאות בארץ  יש מעל 10 זוגות אופני כביש שהחליפו לקסטה גדולה מעבר לסטנדרט של כביש
לכולם הרכיבו מעביר אחורי ארוך מתאם - לי יש 3 זוגות כאלו שעשו אלפי קילומטרים  
אתה יכול לראות בעניים ולבדוק אותם ברכיבה הכל עובד כמו שעון יפני ...
באופנים עם מערכת רגילה חיבור מעבר אחורי ארוך זה פיתרון אמין יציב שעולה מקסימום 350 ש"ח
 
מצורף תמונה שקשורה ספציפית לנושא מבחן המאמץ שעשו האופנים  ...
אפשר לראות את השרשרת יושבת על הגלש  הגדול בקסטה ...
המקום זה סוף הקיר של אל גאבל דיר אל אסד  אף אופנים  לא טיפסו לשם  ...
בנוסף לנ"ל  האופנים האלו וגם 2 נוספים עברו עשרות מבחנים במצאות בטפוסים תלולים 
כיוון ההילוכים  נשאר יציב ללא צורך בטיפול במשך שנים ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/10/2019 12:25:12
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
ידוע לי על מערכת חשמלית שהמחשבון צריך לקבל את הנתונים החדשים אם אין בו את האופציה החדשה אז אתה בבעיה ... האם דיברת עם היבואן ?


"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 03/10/2019 06:46:14
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
רפי:
אני הייתי מנסה בצורה הבאה. מתקין אוזן בעלות חמישה שקלים על הקסטה הקיימת, ובודק אם ההילוכים עוברים על הקסטה. הישנה. במקרה וההילוכים עוברים תקין, אז הייתי שם את הקסטה החדשה. אגב אם ההילוכים לא עוברים תקחן על הקסטה הישנה לאחר התוספת, הייתי מוסיף 2 חוליות ובודק שוב. בכל מקרה, במעבר לקסטה החדשה מחליפים גם שרשרת, ועושים אותה קצת יותר ארוכה. 2-4 חוליות יותר. לא יודע להגיד בדיוק. לשים 4 חוליות ולבדוק. אם יותר מידי, אז להוריד שתיים.
באינטואיציה שלי המערכת אמורה לעבוד גם ב11-34 עם אורך שרשרת מתאים.

נכתב ב - 03/10/2019 08:42:23
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
.אם כבר מדברים על מערכות גיר רגילות מכניות. אז בעבר לפני עידן,תוספת האוזן, מספיק היה לשים דרליאור עם כלוב בינוני, כאשר שמים קסטה 34, גם כשזה היה קראנק קומפקט 50-34 או משהו שומה. לא היה צורך בכלוב ארוך.ואולטגרא וכל הגירים "מתחתיה" היו מגיעים גם בגרסה בינונית. לדורה אייס אין ולא היה גרסה בינונית.
רפי, איזה פלטות יש לך מקדימה? האם יש שם קומפקט? כמו כן איזה גלגש גדול יש לך מאחורה? אם מאחורה יש לך כעת 11-28, ואתה מחליף לפלטה קטנה מקדימה 32 או 34, אז הדרליאור הקצר מאחורה יסתדר. לגבי הדרליאור החשמלי מקדימה אני מניח שהוא יזתדר עם פלטה יותר קטנה. שוב הכל הנחה. צריך לבדוק כל דבר.
לסיכוים, לדעתי ניתן לפיתרון באחת מהקומבינציות שנתתי לך. החלפה ל34 מאחורה עם הארכת אוזן או הקטנת פלטה במידה ואין לך כעת קומפקט.
אגב, כל מה שהיצעתי כאן לעשות זאת טכנאות פשוטה. שום דבר מסובך. אם אתה לא יודע להחליך קסטה או שרשרת או פלטה, תן לחבר לעזור לך, או קפוץן לטכנאי קרוב אליך שיעשה לך זאת. כאמור טכנאות מאד בסיסית.

נכתב ב - 03/10/2019 11:26:51
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
רפול קפוץ אלי, יש לי דיסק חדיש למתכת שאני חייב לנסות, השלדה שלך אפילו שהיא מקרבון נוכל לחלק אותה למרכיבים קטנים ואז הבעיה תהיה פצפונת עד בכלל לא קיימת.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 03/10/2019 12:40:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הפוסט הזה  בהקשר להגדלת קסטה ל 11-34
נותן לי הזדמנות  להראות חלק מצי האופנים שלי שנעשה בהם השינוי הזה...
בהסתייגות שהמערכות הייתה  בשיטת ההעברות הילוכים מכנית כבלים שמושכים ומשחררים את המעביר .

מצורף תמונה
לאופני גינט מ 2015  עם שלדה 
חזקה מ 2009 -  עבור אתגר הפלטה 53/23  הקסטה הוחלפה ל 11-34
באופנים האלו מורכב מעביר 105 ארוך  שמושך עד 11-36  עובד מצוין  בתנאי לחץ ...
האופנים האלו טיפסו על  53/23  יחס העברה כבד 2.3 הרבה עליות שהקשה ביותר הייתה  נס הרים
 
לגבי מערכת אלקטרונית
ישנם מנועים קטנים שמותקנים בתוך המעבירים והם אלו שמניעים את פעולת ההעברות ההילוכים
הקשר בין השיפטר למעבירים נעשה בעזרת שדר אלקטרוני. זה יוצר העברת ההילוכים מהירה
יש הגדרות  לכיוונים לפי התאמה ניתן לתכנת את השיפטרים לפי הצורך ....
המשמעות בשונה ממעבר מכני שמחובר לכבלים  דרוש מעביר שקולט שדר 
לכן  יש מצב ששימוש  בחיבור הארכה לאוזן  הפיתרון שהציע אופנוחן שומר על המעביר הקיים שיש לו יכולת לקלוט שדר.

אבל בסרטונים ביוטיוב  חיבור הערכת אוזן למעבר באופני כביש  נעשה רק  עבור קסטות גדולות 11-42 במערכת מכנית
בשום מקום לא מצאתי  כיוון אלקטרוני בהגדלת קסטה  מעבר לסטנדרט באופני כביש ...
במקור חיבור האוזן נולד לאופני שטח  מיועד לקסטות מעל גודל 11-36 מי 11-40 צפונה עד 11-46
המטרה הייתה לחסוך במעביר חדש ע"י שימוש במעביר קיים שמתאם עד 11-36  
 
המעברים באופני כביש נועדו לטווח  הדרוש לכביש  וקצת מעבר עד 11-36
לא מצאתי ברשת  אופציה המראה הגדלת קסטה .
מעבר לסטנדרט במערכת אלקטרונית  ..
אתה יכול לנסות  ולהיות הראשון  אני לא חושב משהוא עשה שינוי כזה במערכת אלקטרונית ואם כן אז נלמד מזה משהוא ...
אני מציע להתייעץ קודם עם  מכנאופנים שיש להם ידע במערכת אלקטרונית .
 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/10/2019 14:27:59
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
ושוב פוסט חסר משמעות מאדון אריה. העיקר להציף את תמונות אופניו בפורום, וכמובן לכתוב מלל אינסופי.
אגב, לעשות מה שהיצעתי לוקח לטכנאי מתחיל מקס שעה. לאדי זה ייקח פחות מ30 דקות. החלפת קסטה 10 דקות. החלפת שרשררת 10 דקות. להוסיף מאריך לאוזן דקה אחת. והאלטרנטיבה גם פשוטה: להחליף לפלטה קטנה BCD 110 חמישה ברגים לוקח רבע שעה. ולא צריך לפרק הזרוע של הקראנק. ההחלפה על האופניים פשוטה מאד.

נכתב ב - 03/10/2019 15:47:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מה אוכל אותך שאתה כל הזמן  בוטה ומזלזל  במקום להגיב עניני ...
אני מצרף חומר עניני וכותב בהקשר לנושא   בהקשר למערכת אלקטרונית ...
כולל גם תמונות שקשורות לנושא  שמראות החלפת קסטה ל 11-34 באופנים ...


התמונות  שצרפתי אלו  אופנים שאני הרכבתי עם קסטה 11-34 הכול עובד כמו שעון  יש עוד זוגות
אם היית  גבר ולא כותב אנונמי  אז היה אפשר לתת לך לבדוק את העבודה שלי  בתור כאלו מומחה .
אבל אתה פחדן שמוסתר מאחרי  מקלדת  ורק יודע לזלזל באחרים  ובנוסף לכתוב פנטזיות על חודשים של רכיבה בחו"ל...
תהיה גבר  תראה מה אתה יודע  ואך אתה רוכב  בית אורן עדין ממתין  ...

ככותב אנונמי ומוסתר  אתה מתביש שיראו שאתה נראה  לא בדיוק כמו רוכב וגם לא  רוכב כמו רוכב ...
לי 
אין ממה להתביש  נהפוכו  יש לי במה להשביץ בתור רוכב  שעשה אתגרים שאחרים יכולים  לחלום לעשות

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/10/2019 18:27:20
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
דורון אין לי מושג באופני כביש, לא מבין בהילוכים חשמליים , לא מביע דעה על מה שאיני מבין, מצד שני רפי הוא פיינשמקר, הוא לא ילך לאף פתרון של בערך אז ככה שמלבד לנסר לו את השלדה, אין לי מה לתרום

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 04/10/2019 18:27:22
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
דורון אין לי מושג באופני כביש, לא מבין בהילוכים חשמליים , לא מביע דעה על מה שאיני מבין, מצד שני רפי הוא פיינשמקר, הוא לא ילך לאף פתרון של בערך אז ככה שמלבד לנסר לו את השלדה, אין לי מה לתרום

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699