נושא: רעש חזק ממעצורים דיסק שימאנו XT

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 23/07/2019 22:18:13
תאריך הצטרפות
23/10/2016
נושאים
6
תגובות
10
שלום

הברקסים של האופניים התחילו לעשות רעש של "עדר פילים" בכל לחיצה,
ניסיתי כמה פעמים לשתוף אותם עם ספריי לברסקים של רכב וזה עזר אבל פגע ביכולת בלימה שלהם בהמשך.
כרגע הם לא עוצרים טוב כמו פעם, ועושים רעש בזמן בלימה (ממש חזק).
מה אפשר לעשות עם זה?
האופניים לא היו בשימוש כמעט והרפידות לא שחוקות.

תודה לעונים.

נכתב ב - 23/07/2019 23:26:46
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
פרסמתי לא מזמן :

ייתכן שהרפידות אינן יושבות בחפיפה מלאה מול הדיסק אלא מעט מעליהן ולאחר שהן נשחקות נוצרת מדרגה ברפידות.
עם הזמן המדרגות נוגעות אחת בשניה ולא מאפשרות בלימה של החלק הנשחק ויש רעש
הפתרון הוא לפרק את הרפידות וללטש את המדרגה מידי פעם.
ניתן לרואת את סימני השחיקה החלקית על הדיסק עצמו .
נסה ועדכן ושלח לי תמונה בפרטי של הרפידות 

נכתב ב - 23/07/2019 23:53:39
תאריך הצטרפות
23/10/2016
נושאים
6
תגובות
10
הרפידות במצב כמעט חדש, לא שחוקות.
פירקתי את הרפידות וניקיתי אותם עם ספריי לניקוי ברקסים ומטלית, ירדה שכבה שחורה של ג'יפה.
בנתיים מהבדיקות בבית אין חריקות.

נכתב ב - 24/07/2019 19:13:06
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
היה והטיפול האחרון לא עזר.
תנסה לחמם הייטב את הרפידות מעל להבת גז מספר דקות לאחר קרור ללטש קלות עם בד שמיר את השכבה הכהה.
תחזיק את הרפידות עם פלייר.

לחופש נולד
נכתב ב - 25/07/2019 11:53:13
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
נסה לעשות פאזה ברפידות

נכתב ב - 27/07/2019 19:55:44
תאריך הצטרפות
23/10/2016
נושאים
6
תגובות
10
תודה לכולם, הניקוי שעשיתי החזיר את הברקסים למצב המקורי.

נכתב ב - 28/07/2019 11:08:28
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
יורמי1 - חבל שאתה נותן עצות גרועות ולא בטיחותיות בעליל!
אם הרפידה לא יושבת בדיוק על הדיסק, יש בעיה בכוונון הגובה של הקאליפר. צריך להוריד דיסקיות או להחליף תושבת (חפש בגוגל Caliper Mount).
הרפידה צריכה לגעת כולה בדיסק ללא מדרגות ובלי המצאות מיותרות.

לפות"ש - פתרון שקראתי עליו כאן (מוכרח להודות שהיה נשמע לי הזוי בהתחלה, אבל זה אשכרה עובד) זה לשרוף את הרפידות.
הסברה היא שכנראה הרפידות מתלכלכות בשמן ולכן לא עוצרות טוב. כאשר שורפים את הרפידות באש גלויה השמן מתנדף והרפידה מתייבשת.

בנוסף, יש חומרי מבנה שונים לרפידות - קרמי (Sintered), מתכתי ואורגני. למיטב ידיעתי יש סוגים שחורקים ותמיד יחרקו וזאת עקב אופי חומרי המבנה שלהם.
http://hub.chainreactioncycles.com/buying-guides/components/brake-pad-buying-guide/
 

נכתב ב - 28/07/2019 21:35:35
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
גו ריידר
אשמח אם תוכל לעזור לי איזה דיסקיות אני יכול להוריד או איזה מתאם לשים אם הקליפר מחובר ישר לשילדה מקרבון.
יש קליפר אחר לשימנו ?
זו הסיבה שנוצרת מדרגה שצריך להוריד - זה לא בכוונה תחילה....
ואם תוכל להשיא לי עצה אחרת - אודה לך מאד

 

נכתב ב - 29/07/2019 08:45:10
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
יורמי1
אני לא באמת יודע לעזור כך מול המחשב. יש עשרות סוגי מתאמים. זה מאוד תלוי בשילדה, בקוטר הדיסק ובסוג הקאליפר.
עצתי הטובה ביותר היא שתפנה למכנאופן שלך.
עצתי הטובה ביותר 2: הרפידה צריכה לגעת כולה בדיסק, אל תתפשר על פתרונות ביניים!

לפני כשנתיים החלפתי מידה בשילדה שלי, המכנואפן לא שם לב שהתושבת של הדיסק האחורי גדולה מעט בשילדה החדשה ולכן הרכיב מה שהיה בשילדה הקודמת אחד-לאחד. בקודמת הייתה דיסקית שמגביהה מעט את הקאליפר. קרה שאחרי כמה רכיבות נוצרה אצלי מדרגה ברפידות, בדיוק כמו שתיארת. אצלי הפתרון היה דיי פשוט - הורדתי את הדיסקית ואז הרפידה ישבה בול במקום.

מקווה שעזרתי

נכתב ב - 29/07/2019 12:57:20
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
במקרה הזה אין דיסקיות ועל פניו נראה שיש ליקוי קטן בתכנון שילדה היה לי מקרה כזה .למכונאי לא היה מה להגיד במקרה כזה 
מה שנשאר זה אכן לשייף קצת את המדרגה או לחפש דיסק מתוצרת אחרת בקוטר להערכתי גדול ב 3-4 מ"מ אם יש מזל ותמצא 
תשקול לקנות 
במקרה של פותח השירשור לדעתי הכל היה מסתדר לבד אם היה קצת מפעיל את הבלמים , אבל מה לעשות בשביל זה צריך לרכב קצת

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/07/2019 18:41:42
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
במקרה שלך אין צורך במתאם.
יתכן והרכיבו דיסק של 6 אינץ', אתה צריך דיסק של 160 מ''מ.
היה והדיסק הוא 160 הפתרון הליטוש קטן של בסיס התושבת.
אולי הרפידות מודבקות לא תקין?

לחופש נולד
נכתב ב - 02/08/2019 17:03:01
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
הדיסק - סטנדרטי של שימנו - 160מ"מ
הרפידות -הוחלפו כבר כמה וכמה פעמים - התופעה קיימת בכולם.
ליטוש - השילדה - חלילה מקרבון  , ליטוש הקליפר - צריך להוריד הרבה ועלול להחלישו, בכל זאת מדובר בבלם.
בקיצור - פאק של היצרן , לא אציין את שמו המבין יבין.
ומקווה שג'ו דה וולנסה לוקח את דבריו חזרה.

נכתב ב - 05/08/2019 07:17:45
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
יורמי, לא רק שאיני לוקח את דבריי בחזרה.
אני חוזר על דבריי:
"עצתי הטובה ביותר 2: הרפידה צריכה לגעת כולה בדיסק, אל תתפשר על פתרונות ביניים!"

נשמע לי הזוי שבכל פעם צריך לשייף ולשפצר רפידות בלם. ראבק - אלה בלמים, זה לא צחוק.
אם יש פאק במידות של השילדה הייתי מרחיק לכת ואפילו מחליף דיסק לקוטר גדול יותר (ואז יש אפשרות להוסיף דיסקיות לתושבת) או אולי אפילו מחליף קאליפר.
ליטוש השילדה ו\או הקאליפר??? מה יש לך מללטש דברים? wink

בהצלחה

נכתב ב - 06/08/2019 10:43:52
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
יורמי, יכול להיות שיש בעיה בתכנון השלדה אבל סביר שניתן לפתור את הבעיה, לפי הבנתי הקאליפר צריך להתקדם לכיוון הדיסק לכן אולי צריך תושבת דקה לקאליפר שתתמוך בכל שטח המגע שלו בשלדה ותקדם אותו לכיוון הדיסק.
להשאר עם בעיה כזו, יכול להיות לא נעים משום שלא תמיד תוכל להתמיד בתחזוקה שוטפת של הרפידות.
שורפים רפידות אך ורק אם נחשפו לשמן, בד"כ אין צורך יותר משיוף על נייר לטש שנח על משטח חלק ושטיפה במים זורמים. 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 06/08/2019 21:54:54
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
היה לי כזה מקרה באופני הטרנס X ואף אחד לא נתן פיתרון למען האמת לא היה קריטי 
ולא היה סיפור להוריד את המדרגה פעם פעמיים בחיי הרפידה אם כי הדבר קצת עצבן אותי 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .