נושא: מתל אביב לנהריה

רד לסוף השרשור
נכתב ב - 07/04/2019 17:07:48
תגובות
אנחנו רוצים לרכב מתל אביב לנהריה (יומיים) לאורך החוף, ככל שניתן.
כל טיפ לעניין יתקבל בברכה רבה, בעיקר לקטע הצפוני (קיסריה נהריה)
יש בכלל אפשרות לעבור את חיפה והקריות צמוד לחוף או שמחייב רכיבה בעיר.
תודה למסייעים.

נכתב ב - 08/04/2019 08:13:05
10/04/2011
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חוששני שמקסריה מתחיל להיות מסובך מאוד להגיע לעכו בלי לעלות על כבישים,
אני עשיתי לפני כמה שנים מראש הנקרה לחולון דרך רמות מנשה אם זה מעניין אותך אז שמתי
את המסלול באתר הזה אתה יכול להוריד אותו משם.

אגב, יתכנו באיזור של כפר יהושוע כמה שינויים במסלול עקב הבנייה של מסילת הרכבת.

נכתב ב - 08/04/2019 13:53:25
תגובות
תודה רבה על התשובה ועל המסלול האלטרנטיבי!
ממשיכים לבדוק

נכתב ב - 17/04/2019 20:38:39
12/09/2005
155
1480
פה תוכל לקבל רעיונות ולמצוא קטעים רלוונטיים
לדוגמא ת"א חיפה
אם תרצה והמסלולים לא מספים , אז תמורת תשלום אתפור לך מסלול מדוגם יותר (חלק משירות שאני מתפרנס ממנו)

נכתב ב - 18/04/2019 08:11:30
הי
בתור חיפאי
שאתה מגיע לחיפה אתה חייב אחרי בת גלים לעבור בעיר התחתית
אין אפשרות אחרת אלא אם אתה לא נכנס לחיפה ועובר כמו שנרשם למעלה בדטח דרך רמותמנשה - אביאל דליה רמות מנשה ויורד מצד שני למשמר העמק -זורע או יוקנעם ואז שוב מתחברלשביל שממשיך צפונה
אבל .......
אם אתה מתכנו ואם אתה מגיע בלילה לחיפה אביי לא תהיה בעיה לך בעיה לרכוב במרכות בחיפה
חיפה זאת עיר מוארת ויפהפיה (אני משוחד כי אני גר בחיפה ) אבל רק בלילה בשעות המאוחרות
ואז תוכל תוך 20-30 דקות לחצות את העיר מבת גלים ועד גשר פז .
בהצלחה

נכתב ב - 23/04/2019 18:04:18
תגובות
תודה רבה רז ויהודה על הסיוע!
אנחנו מתכוונים לצאת בימים הקרובים, לפני שראיתי שרז הגיב הגעתי בחיפושים למסלולים המדהימים שלו ואנחנו מתכוונים להתבסס על המסלול תל אביב עתלית ואז עתלית חיפה שניהם באדיבות רז גורן.
את הבעייתיות בחציית חיפה הבנו כבר בהתחלה, ונראה שנאלץ לחצות את העיר התחתית כפי שכתב יהודה, נתנחם בעובדה שחג ואולי יהיה עמוס פחות.
מחיפה לעכו דרך הקריות מה שנראה לנו כרגע:
פארק הקישון – יוליוס סימון – האצטדיון – שדרות ורבורג - שד' ירושלים - שד' חן ונחל נעמן צפונה
במידה ויש למישהו רעיונות, הערות, שיפורים נשמח!
תודה רבה וחג שמח לכולם

נכתב ב - 23/04/2019 20:32:06
06/09/2017
תגובות
נושא מעניין ביותר הייתה לי בדיוק שאלה כזאת.

ספר לנו איך היה ואת הדרך.

בהצלחה.

נכתב ב - 24/04/2019 11:45:33
המלצה- אם אתה כבר נכנס לחיפה
צא צד שני מחיפה עד צומת יגור -משם תמצא שבילים לאורך הכביש עד בערך צומת סומך או יער קרית אתא- ושם תשוב שוב מערבה לכיוון קריות ושם יש שביל מיועד לאופנים שיקח אותך מהקריות עד אפק ומשם לעכו מעל הנעמן מתחת לכביש הראשי ומעכו -נהריה -ראש הנקרה זה כבר שטויות

בהצלחה

נכתב ב - 24/04/2019 16:27:12
10/04/2011
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
גם אצלי הקטע שבין עתלית לחיפה לא היה פתור, המקסימום שהגעתי על החוף הוא לעתלית,
בקרוב אני ארצה גם לעשות את המסלול הזה, ביינתים הכנתי לי מסולל שמתבסס על המסלול של גורן
מעתלית לחיפה, ובתוך חיפה מה שנראה לי כרכיב עם מדרכות, ועם קפיצה כמובן למקדש הבהאי.

בכל מקרה מקריית ביאליק ועד ראש הנקרה זה קטע שרכבתי אותו כך שאפשר לסמוך עליו.

אפשר להוריד את המסלול מכאן.

נכתב ב - 24/04/2019 19:18:55
03/09/2005
1719
אני נותן אלטרנטיבה שכבר נתתי בעבר בפורום.
רכיבה לאורך דרך הכורכר של המוביל הארצי. המפגש עם הדרך מתחיל צפונית לתחנת רכבת ראש העין צפון ליד צומת קסם. ניתן להגיע לשם ברכיבה בדרך דרומית לירקון או על הירקון עצמו. ברגע שמגיעים לבית הבטון, עוברים לצד הצפוני של כביש מס 5 וממשיכים בצמוד אליו בדרך עפר צמודה עד שמגיעים לתחילת המסלול.
לגבי דרך המוביל, ניתן למעשה להמשיך בה עד אזור רמות מנשה, ומשם לחתוך לכיוון העמק לקיבוץ הזורע. ולהמשיך בשטח עם קצת כבישים צדדיים עד קריית ביאליק.

ib
נכתב ב - 25/04/2019 00:07:47
21/04/2013
225
משפך נחל תנינים עד דרום עתלית דרכי עפר טובות לאורך בריכות הדגים, ואח"כ דרך דור ומנחת הבונים.
ממבצר עתלית אתה יכול לרכוב לאורך החוף עד חוף בת גלים בחיפה, אם מלח לא מפחיד אותך. החול בקו המים מהודק פרט לקטעים קצרים ליד עתלית. בשני קטעים סלעיים ליד החותרים וכפר גלים יש דרך מקבילה לחוף.
בצ'ק פוסט תוכל להיכנס לשטח דרך רחוב האשלג, לעבור מדרום לבתי זיקוק ומפעל דשנים, משם דרך נווה אברהם, רחוב שפרינצק ורחוב הגורן (נווה חן) לכפר ביאליק ולהתחבר לטיילת נחל הגדורה. ההמשך לפי רחי.

נכתב ב - 28/04/2019 08:23:30
nitgil     ספר איך  היה

נכתב ב - 29/04/2019 01:36:00
חברים יקרים
יצאנו וחזרנו והיה מעולה, בימים הקרובים נעלה סיכום מסודר.
תודה רבה לרז גורן ולכל מי שסייע בטיפים ועצות מועילות.

נכתב ב - 30/04/2019 00:13:25
תגובות
האתגר הושלם בהצלחה ובשישי שבת עשינו את המסלול מתל אביב לבוסתן הגליל על רצועת החוף.
עיקר הקרדיט להצלחה נתון לרז גורן שעל המסלולים וההסברים המעולים שלו התבססנו. הורדנו את המסלולים של רז לעמוד ענן והרוב המכריע של הדרך נצמדנו למסלולים. נוסף לכך לקחנו אתנו את ההערות של רז למסלול ובכל נקודה של חוסר וודאות מצאנו הערה עם הנחייה מדויקת. שאפו ענק לרז.
יצאנו 4 רוכבים, ככלל העדפנו להיצמד למסלול ופחות לחפש דרכים אחרות, זה הוכיח את עצמו כהחלטה הנכונה ברוב המקרים.

ביום הראשון (שישי) בצענו את המסלול "תל אביב-עתלית" של רז גורן:
מדובר על רכיבה של כ 95 ק"מ מתל אביב לעתלית,
רז עשה את המסלול בדצמבר 2017 וציין שרוב הדרכים החוליות היו "רכיבות" אנחנו בנינו על הגשמים בחג הראשון והשמש אחריהם שיהיה מצב דומה, ההנחה התבררה כנכונה ברובה.
היה יום יחסית חם, חילקנו את המסלול לשני מקטעים, תל אביב קיסריה וקיסריה עתלית.
יצאנו מתל אביב ב 6.00 בבוקר והגענו לקיסריה בסביבות 14:00, אפשר להבין מכך שממש לא טסנו.
בקיסריה נחנו בYellow שבתחנת פז קיסריה, ושם גם הצטיידנו במים להמשך. בדיעבד יש מקומות יותר סימפטיים למנוחה ואולי היה עדיף לעשות את ההפסקה בשמורה של נחל חדרה הצמודה לתחנת חברת חשמל.
בקיסריה נחנו עד 15:30 ואז יצאנו למקטע השני, לכיוון עתלית. גם כאן המסלול של רז תיקתק לנו.
פער קטן:
רז כותב בהערות שלו למסלול: "בנקודה 62 הגענו למגרש החנייה של חוף הקשתות או חוף האקוודוקט הרומי לקיסריה פה פנינו מערבה לחוף , עברנו מתחת לאחת הקשתות של האקוודוקט והתחלנו ברכיבה כייפית על חוף הים, הרכיבה כייפית ולפעמים מתחמקים מגלים".
ברכיבה שלנו, מן הסתם בשל התקופה השונה בשנה הרכיבה על החוף ברובה לא היתה הכי כיפית ולעיתים בלתי אפשרית בגלל החול ואז הלכנו. אולי יש כאן גם עניינים של גיאות ושפל כיוון שהגענו לנקודה אחה"צ שהים די למעלה.
במנחת הצנחנים בבונים הגענו למבוי סתום ולא הצלחנו להבין לאן הדרך ממשיכה, כשפתחנו את ההערות של רז ראינו הנחייה מפורשת לעבור מעל המעקה וכך עשינו (נקודה 73 אצלו). כך גם המעבר של נחל מערות בצמוד למעקה הבטיחות של כביש 2, מצידו הפנימי. כמעט בכל מקום שהגענו לנקודת החלטה/התלבטות מצאנו תשובה בהערות המילוליות של רז גורן, הכל לעוס.
לעתלית הגענו הרבה יותר מאוחר ממה שתכננו ב 21:00, התאכסנו בדירה מאד נחמדה שלקחנו מ Booking. דירה בבלוק ישן בקומה שניה אבל מאד נחמדה ומאובזרת ובעל דירה, בוריס, מאד קואפרטיבי ושרותי. ביקשנו וקיבלנו אישור להעלות את האופניים לדירה, קומה שניה, מדרגות. קישור לדירה:
מכיוון שהיה יום שישי בערב ואין מצב למצוא משהו לאכול בעתלית, הזמנו שליחות מחיפה, מבורגר סאלון באיצטדיון סמי עופר, שולחים לעתלית וממש סבבה.

ביום השני (שבת) בצענו את המסלול "עתלית-חיפה" של רז גורן והמשכנו מהעיר התחתית לבוסתן הגליל.  סה"כ 58 ק"מ.
עתלית חיפה:
פער קטן: דרך ממזרח לכביש 4 אחרי מגדים סגורה בגדר חדשה ומאסיבית, לא נראה שעביר, רכבנו את הקטע הקצר בשולי הכביש, שעת בוקר תנועה מועטה ביותר.
המסלול של רז מגיע עד רחוב המגינים בעיר התחתית ובוצע ביום חול, יום עבודה. חששנו מאד מהחצייה של העיר אבל מאחר שיצאנו בשבת ומוקדם בבוקר הרכיבה על השבילים והמדרכות היתה קלה ונעימה, כמעט ולא היתה תנועה. 22 ק"מ עברנו בקלות ובלי כל בעייה.
בחיפה למעט הקטע בטיילת הכט שמותר ובנוי לאופניים התשתית לאופניים כמעט ולא קיימת.

המשך בתגובה הבאה...

נכתב ב - 30/04/2019 00:14:51
המשך מתגובה קודמת...

חיפה בוסתן הגליל:
בעיר התחתית רצנו על רחובות העצמאות, חטיבת גולני, צייזל במחלף גשר פז ירדנו לכיוון חוף שמן וחצינו את הקישון על הגשר ברחוב יוליוס סימון אתו המשכנו צפונה. בקריות מצב שבילי האופניים והטיילות הרבה יותר טוב מאשר בחיפה. ניתן להמשיך צפונה במספר דרכים. אנחנו עלינו כמור על יוליוס סימון, המשכנו לרחוב האיצטדיון ופנינו שמאלה (מערבה) בשביל האופניים של שדרות דגניה (קרית חיים),  הגענו לטיילת על הים ואתה המשכנו צפונה עד סוף הטיילת של קרית ים  (שדרות פלמ"ח). התכנון שלנו היה להגיע לנחל נעמן ואתו לעלות צפונה. הכניסה לנחל אמורה היתה להיות בקצה של שדרות ח"ן קרית ים. במקום מתבצעות עכשיו עבודות להקמת עוד מחלף על עוקף קריות "לטובת הציבור" והשטח, לפחות עכשיו בלתי עביר בעליל.  חזרנו בלית ברירה לכביש חיפה עכו ורצנו על המדרכה לצידו וחלק על כביש השרות צפונה עד עין המפרץ, משם מערבה לעכו ודרך רחובות עכו לבוסתן הגליל.

לסיכום:
אחלה מסלול, היום השני קל בהרבה מהראשון, אפשר לשקול חלוקה ל 3 ימים קלים יחסית, תל אביב-קיסריה,  קיסריה-עתלית, עתלית-עכו.
ותודה רבה לכל מי שסייע כאן בפורום ובכלל ושוב תודה מיוחדת לרז גורן, מדריך טיולי אופניים ומורה דרך. רז משתף הרבה מסלולים מעולים באתר שלו וגם מוציא טיולים מודרכים בתשלום בחלק מהמסלולים שמתאימים לטיולי לקבוצות לפי דרישה.