נושא: קניית סט גלגלים חדש, התייעצות.....

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/02/2019 19:55:30
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
היי
ובכן שאלתי היא כזאת, מעוניין לרכוש סט גלגלים לאופני כביש/סייקלו קרוס.
מתלבט בין שימאנו, שני דגמים יש להם באתר מתחת ל 100 ש"ח.
ומצד שני יש את החמסין של קומפניולו.
אז הבנתם, התקציב הוא עד האלף שקל....
מה ייתן את את התמורה הטובה ביותר ?
הכי חשוב שיהיו עמידים למשקל רוכב כבד ואמינים בכלל....לא בא בדרישות של משקל הגלגלים, צבע, וכאלו.
אומנם חיצונית אני אוהב את החאמסין.....הסידור של השפיצים(כמו של השמאל המעולה שיש לי)
אך מישהו אמר לי שמבחינת חוזק למשקל שלי ואמינות ושירות, האבא והאמא של המוצר ללכת על שימאנו.
מה דעתכם בעניין ?

נכתב ב - 25/02/2019 21:54:39
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יש לי קמפניולו חמסין מעל 10 שנים עם מעל 40,000 קמ, עדיין כמו חדשים, לא עברו כל טיפול במהלך השנים.

לחופש נולד
נכתב ב - 26/02/2019 12:07:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  לינק לאתר  DAA יבואני שימנו בישראל  הדגמים מסודרים בהתאם למחיר

http://www.daa.co.il/%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%9C%D7%99_%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9?bsorder-bsrentpricenotax=dsc

הדגם הזול זה  תמורה טובה  למחיר לחוזק ואמינות  - מתאם מאוד לרוכבים כבדים  עד 120 ...
Shimano (WHR501A) 8-9-10 Spd Road Wheelset
ברשת מחירו אפילו נמוך יותר אבל יש לבדוק שהגלגלים יגיעו עם הסוגר ...

גלגלים אלו מתאמים למערכות 8-9-10 כאשר רוב הגלגלים מתאמים למערכת  10-11 ...
 הדגם הזה קיים כ 14 שנים השם הקודם היה  
R500
 בתמונת הכרטיס בעקרבים מ 2006  הגלגלים הם  R500
היום האופנים משמשים  כאופני טריינר ...

לגלגל הנ"ל החישוק יחסית עמוק  וחזק  ולכן  מתאם ל24 שפיצים באחורי  ו 20 בקדמי  ...
שפיצים סטנדרטים שכל אחד עם רקע טכני יכול  להחליף ולעשות איזון בסיסי גם בתנאי רכיבה ...

באופני הפלטה שלי הורכב גלגל חזק  עם פרופיל  בגובה 30 מ"מ  של שימנו  זה כפול במחיר
Shimano (WHRS330) 10/11 Spd Road Wheelset Clincher
באופני המרוץ שלי  הרכבתי גלגלי מאביק קסיריום עלית  גלגל טוב ביחס למחיר ...
במקום גלגלי קרבון  יקרים מאוד קומפניולו בורה אולטרה עם לב שימנו שנמכרו  ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

קמפניולו חמסין  הוא גלגל ותיק חזק ויפה בגלל מבנה 27 שפיצים ב 9 שלשות
אבל מחירו יותר גבוהה חסרונו שאין לו אבא שנותן שרות כמו שימנו בארץ  ...

אני מצרף לינק לאתר בארץ זה אולי יבואן לגלגלי קומפניולו - צריך לבדוק גם אם יש תאמות ללב שימנו

http://www.thebib.biz/product-category/accessories/campagnolo/%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9D

 לחבר שלי יש קומפניולו  Shamal Ultra  גלגל מצוין אבל יקר ומוגבל בעומס משקל רוכב ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אופציה נוספת  לגלגל חזק ואמין מקובל אצל רוב רוכבי המרחק  בכביש
בונים גלגל חזק מחישוק מאביק  מתאם  (mavic open-pro)

גובה החישוק נמוך יחסית אבל חוזקו נוצר  מ 32 שפיצים  סטנדרטים
המחיר גבוה יותר  בגלל בנית הגלגל וגם  מרכבים נבה יותר טובה מותאמת לנ"ל ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/02/2019 13:00:27
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הערה טכנית לאריה:
אין דבר כזה נבה כביש לשימנו 8-9-10 ונבה כביש לשימנו 10-11, מהסיבה הפשוטה שזאת אותה נבה.  כל מה שטוב לשימנו קסטה 8 גלגשים, טוב גם לקסטה 11 גלגשים, ולהיפך. ואגב, ניתן גם עם מתאם שעולה דולר אחד, לשים שם אפילו קסטה 7 הילוכים. אין אפשרות לשים קסטה 6 גלגשים,,,,,,,,,, כי אין חיה כזו...
 
 

נכתב ב - 26/02/2019 15:30:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מה שכתבתי 
"גלגלים אלו מתאמים למערכות 8-9-10 כאשר רוב הגלגלים מתאמים למערכת  10-11"
זה גם מופע בפירוט הגלגלים של שימנו  

הכוונה לנ"ל ממה שאני יודע  באופני כביש שעובדות על מערכת  11 הילוכים  חלק מהגלגלים לא מתאמים  ...
לדוגמה יש לי גם גלגלי קסיריום עלית ישנים שהיו מתאמים לאופנים במערכת  10- 9  למערכת 11 הם לא מתאמים
לדעתי גם גלגלי הקומפניולו חמסין הישנים של יורם לא יתאמו למערכת 11 הילוכים .

בכללי בהקשר לנבה  בגלגלי כביש בשימנו  כאשר  הגלגל יקר ונחשב טוב משולב בו  נבה יותר טובה בהתאם 
הנבה בגלגלים הזולים היא הרבה פחות טובה ...

ההתיחסות שלי לנבה בתגובה היתה כאשר בונים גלגל מחשוק 
(mavic open-pro) 
בדרך כלל מרכבים נבה טובה יותר מאשר נבה שקימת בגלגלים הזולים שיש לשימנו ... 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/02/2019 15:57:55
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
טוב בדקתי שוב את הנושא:
כרגיל שימנו המאניוקים מחפשים כל דרך להוציא עוד כמות נכבדה של גו'בות מכיסי הרוכבים.

אז הנה התיקון והעידכון:
כל הנאבות של 8 ו9 ו10 מתאימות גם ל-11 אבל הנאבות של 11 החדשות מתאימות רק ל11 ול10. שימנו הנבלות הצרו את נבות ה-11 בצורה משמעותית, מסיבות מסחריות בלבד, כמובן, ולכן אין אפשרות להכניס עליהם שמונה או 9. אבל הפוך תמיד אפשרי. כלומר אם יש לכם נבה ישנה של מערכת כביש 8 או 9 או 10 ואתם רוצים לשים קסטה 11 אין שום בעיה, ואין שום צורך להחליף את הנבה. מידע ששימנו רוצים להסתיר מכם, כמובן. בקיצור נועד לפראיירים מתחלפים או כאלה הנשארים פראיירים כל חייהם.....

ובכל מקרה כאשר אתם קונים נאבות טאיוואניות כביש או שטח מכל רמה תואמות שימנו, (ומייצרים שם נאבות ברמה מאד גבוה, גם נבות עשויות קרבון, אגב), הן תמיד יתאימו לכל הגלגשים הבאים 7, 8, 9, 10, 11.  ב-10 ו11 הקסטות מגיעות תמיד עם ספייסר, שאין צורך לשים אותן בנבות ה"חדשות", שרק שימנו הגנבים מייצרים, כמובן.

לסיכום: לא רואה שום סיבה בעולם להשתמש בנאבות של שימנו באופני כביש.... וגם לא באופני שטח, אגב. הנאבות שלהם מגיעות ללא מיסבים סגורים בדרך כלל. וזאת עוד סיבה מדוע לא לקנות אותן, בנוסף למחירם המנופח, ומוגבלות התאמתם למערכות שונות.... שייזדיינוlaugh

ואם מישהו לא הבין אז אתן דוגמה:
נניח יש לכם אופניים מערכת 105 עם 9 גלגשים מלפני 20 שנה. ונניח החלטתם לעבור למערכת 11 כלשהי חדשה של שימנו. אתם לא צריכים להחליף בכלל את הנבה או הגלגל. נשארים עם אותה נבה בדיוק. ולא צריך לקנות שום נבה 11 מיוחדת.  זה הכל בלופים תוצרת שימנו.


ידע זה כוח!

נ.ב מערכות של 9 הרבה יותר טובות ממערכות של 11. אבל זה כבר בשיעור הבא....
 

נכתב ב - 26/02/2019 16:54:35
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נשאל אותך שאלות פשוטות  אם הגלגלים שאני מציין יתאמו למערכת 11 הילוכים כביש

1 גלגלים שיש לי מאביק קסריום עלית משנת 2003 דגם שבמקור התאם למערכת 9 

2 גלגלים  שיש לי שימנו אולטגרה מהעשור הקודם שבבסיס היו על 9 הילוכים ...
3 גלגלי שימנו R500 מהעשור הקודם
4 גלגלי הקומפניולו חמסין של יורם מהעשור הקודם  ... 
5 כל גלגל של כל חברה שבבסיס התאם למערכת 9  אם יתאם למערכת 11 באופני כביש 

את גלגלי המאוביק והאולטגריה הישנים שלי לא הצלחתי להתאם למערכת 11 הילוכים 
עבור גלגלי רזרווה ...
לפי מה שאתה אומר בתגובה קודמת שימנו לא יודעים משקרים וכנראה גם כל המכנופנים שהתיעצתי איתם ...

עוד נקודה להבהרה שקונים גלגל חדש מכל חברה הגלגל מגיע עם הנבה קומפלט בהתאם לדגם
נבה חדשה קונים רק עבור גלגלי בניה או החלפה בגלגל קיים אם יש צורך בזאת ...

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/02/2019 21:17:11
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה, כל מה שאמרתי- נכון.
אני מדבר על נאבות שימנו ותואמי שימנו.
קמפניולו לא שייך לעניין.

נכתב ב - 27/02/2019 08:59:49
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
כל הכבוד לדיון שהתפתח כאן.
אם אפשר הבהרה לגבי עניין חוסר האבא לחאמסין ?
יש לפי חדחעתי אחד, גבע, נדמה לי שיושב בבניין פנורמה בתל אביב, יש אצלו קומפניולו ודה רוזה.
זה לא האבא ?
האמת שעל החאמסין שמעתי רק דברים טובים, יש לי את השמאל, מעולה.
ואין על הצורה המיוחדת של סידור השפיצים.....
מחיר, עודף מאלף שקל.
השימאנו הכי זול זה 630 שקל......שזה גם משחק איזה תפקיד, במיוחד אם אתם אומרים שיחזיק בכללי ובמיוחד עד ה 120 ק"ג

נכתב ב - 27/02/2019 15:37:28
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה,
אני טעיתי בהכללה שעשיתי. אכן אין אפשרות לשים בצורה פשוטה קסטה כביש שימנו 11 בנבה 9 ישנה. אבל ניתן לבצע שינוי קטן, במספר אופנים, כדי שזה יעבוד. אני אפרט בהמשך.
ברור שאת השינויים הקטנים, מספר דקות עבודה,  הטכנאי בחנות לא יעשו עבורך, כי החנות רוצה שתקנה חדש.
כאמור אפרט יותר בהמשך.

הנה סרטון ראשון. אוניברסיטה לטכנאות..... שים לב קיימת שם התייחסות גם ל-9 גלגשים, וזה אפילו יותר קל ממעבר מ10 גלגשי"ם. ויש שם התייחסות לכל החברות המובילות. שימנו, קמפניולו, סראם והרבה אחרות. וניתן להתאים באמצעות מודיפיקציה פשוטה כמעט את כל החברות. לדוגמה מסתבר שקסטה של קמפניולו 11 מתאימה לשימנו 10 וגם 9. לראות ולא להאמין.
ללמוד ולשנן. ותשלח את הסרטון לטכנאים שלך, שילמדוsmiley...



טוב אני ממשיך את חקר נושא התאמת 11 גלגשים באופני כביש לנבות ישנות. משהו שחשדתי בזה מאד, ויש לי מספר עדויות באינטרנט, שזה אכן עובד. זו לא מסקנה בדוקה סופית מכיון שלא ניסיתי את זה, כי אין לי נבה ישנה של כביש לנסות. הכל בערבון מוגבל.
מה ששימנו עשו הם הוסיפו בקסטות כביש 11 טבעת אינטגרלית שאינה נתנת להפרדה מאחורי הגלגש הגדול, כדי שלא יוכל להתאים לנבה הישנה יותר. אבל לעומת זאת, הקסטות המקבילות באופני הרים, שם אין את אותה טבעת. ולכן הקסטה של ההרים 11 יותר צרה מהכביש, ולכן ניתן לשים אותה על הכביש. אם זה נכון זה בכלל פותר בקלי קלות את הבעיות. שוב הכל בערבון מוגבל.
ואני ממשיך לחקור......


 

נכתב ב - 27/02/2019 16:00:02
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה, הפיסקה האחרונה שכתבתי בתגובה הקודמת אכן נכונה.
כדי לשים באופני כביש בנבות ישנות של שימנו קסטה 11 צריך לשים את הקסטות 11 של אופני ההרים. הם יותר צרות ב-1.8 ממ מהקסטות של הכביש, אבל לחלוטין תואמות להן. עובי הגלגשים וגם המרווחים בינהם- זהה.

והנה מה שמצאתי באנגלית והדגשתי באדום:
An 11 speed shimano road freehub is approximately 1.85mm wider than an 11 speed shimano MTB freehub. So the 11 speed shimano road cassette is approximately 1.85mm wider AT THE SPLINE than the 11 speed shimano mtb cassette. The MTB cogs have the same spacing AT THE GEAR as 11 speed road. The MTB cogs bend inward toward the spokes to make up for the narrower freehub.
So an MTB cassette can be used on a road freehub

ומכיון שהנאבות הישנות של הכביש הם בדיוק כמו הנבה הסטנדרטית של שימנו 8-9-10-11 של אופני ההרים, אז הבעיה פתורה.

אריה לסיכום, אם יש לך גלגלים עם נבות כביש ישנות של שימנו או תואמות שימנו, שים עליהן קסטה 11 של אופני הרים במקום קסטה 11 של אופני כביש. הם תואמות במאת האחוזים אחת לשנייה.

נ.ב הערה אישית לסיום. מכיון שאני מכיר את תעלולי שימנו שנים רבות. לקחתי את הנושא הזה ברצינות, ולא וויתרתי עד שמצאתי הפיתרון. ואגב הפיתרון הפשוט הזה גם מייתר את הוידאו, שנתתי בתגובתי הקודמת.

יגעת ומצאת - תאמין.


 

נכתב ב - 27/02/2019 16:48:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן  תודה על כל המאמץ בחיפוש החומר בנוגע לנ"ל ...
יש ברשותי 2 סטים של גלגלי כביש ברמה טובה למערכת 9  (מאביק עלית , ושימנו אולטגרה )
בשבוע הבא  נעשה בדיקה וניסיון  להתאם באחד הסטים קסטת שטח 11 לנ"ל  ונראה עם זה יעבור ...
בכללי  אם זה יעבור תרשום פטנט  מכיוון שזו בעיה אצל הרבה רוכבי כביש ותיקים שיש להם
גלגלים ישנים וטובים למערכת 9  ללא שימוש  ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
לעודד מסכים איתך שאין על הצורה המיוחדת של סידור השפיצים בקמפניולו חמסין  נראה כמו תכשיט 
היה לי גלגלי בורה אולטרה  פרופיל 50  - גם שם שיטת  השפיצים הייתה בשלשות ...
 
החמסין  של היום זה לא החמסין של הדור הקודם  העיקרון דומה שלשות  זה נפוץ בגלגלי קומפניולו
מצורף תמונה להשוואה  
החמסין של היום יותר סימטרי  עם 24 שפיצים  בקודם היה 27 שפיצים  במבנה מיוחד
המשמעות  היום גובה חתך פרופיל החישוק  גדול יותר ...
לגבי אבא לקומפניולו  הוא מתחלף כל הזמן  כנראה בגלל  נתח השוק הקטן בארץ  ביחס לשימנו וסראם ...
לאומת זאת האבא של שימנו  יציב ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/02/2019 17:48:12
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה 2 הערות.....
היו בעבר שתי נאבות 9 של אופני כביש. אחת ישנה ואחת מאד ישנה. שתיהן מתאימות לקסטת הרים 11. אבל זאת המאוד ישנה, היא קצת יותר רחבה, וצריך להוסף לה ספייסר של 1 ממ. אם במקרה הנאבות שלך מהדור המאוד ישן, אז יש בכל חנות ספייסרים כאלה. זה עולה גרושים לחנות. אולי 1 דולר באיביי. ואם הנאבות שלך זה מהדור החצי ישן, אז לא צריך שום ספייסר. כמובן חשוב שהנאבות יהיו שימנו או תואמות שימנו.
לגבי הגלגלים חמסין שהראית, אז ברור שהדור הישן יותר חזק. ולכן ברור מדוע יורם נהנה כל כך מהם, כבר עשר שנים, בלי בעיה או כיוונון מעולם. שזה הישג מדהים לגלגלים של כביש. אני לא שמעתי על מישהו מעולם, שרכב עם גלגלי כביש 40 אלף ק"מ ללא שום כיוונון שפיצים. הישג מדהים.

נ.ב אחת המטרות שלי כאן בפורום זה לגרום לשימנו הפסדים.....laugh

נכתב ב - 28/02/2019 04:42:05
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
המרחק בין הגגשים בקסטה 11 כביש לקסטה 11 שטח שונה, אמנם הפרש קטן, אבל במצטבר מגדול לקטן כ 2.3 מ''מ.

http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/

לחופש נולד
נכתב ב - 28/02/2019 09:48:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יורם,
תודה רבה.

אריה,
אם הטבלה שיורם נתן נכונה, אז הרעיון לשים קסטת הרים בנבה כביש- מוטל בספק רב... גם אם זה יעבוד, ההעברה לא תהיה מושלמת.

כאלטרנטיבה, קסטה 11 של קמפניולו ע"פ הטבלה, שיורם הביא, וגם ע"פ הוידאו לעיל, כנראה גם תתאים. ההבדל במרחקים בין הגלגשים בין שימנו 11 לקומפי 11 זה 0.1 ממ. במצטבר זה בסך הכל 1 ממ לכל רוחב הקסטה. זה פער שמערכת ההילוכים תסתדר איתו להערכתי. כאמור גם הווידאו, שהבאתי לעיל ממליץ על זה.

אני ממשיך לחפש, עד שאמצע פיתרון מושלם. ואני אמצא!

והנה פיתרון פשוט וזול לבעיה. עבודה של חמש דקות וזהו. לך לחרט הכי פשוט (לא צריך CNC), תביא לו את הקסטה כביש של ה-11, ואת הגלגל עם הנבה הישנה, הוא ימדוד וידע כמה צריך לחרוט מאחורה. אגב, שים לב שיש שם טבעת בקסטה. תוריד אותה, ותבדוק לפני כן. יכול להיות שזה יספיק ולא תצטרך את החרט, כי הFREEHUB  של ה-9 קצת יותר רחב מזה של עשר. בקיצור צריך לבדוק. לצערי אין לי נאבות כאלה בביית לבדוק בעצמי.
שים לב: מכיון ששלושת הגלגלשים הגדולים לא נשחקים, אין צורך להחליף אותם, כאשר אתה מחליף קסטה מידי פעם. תישאר עם אותה שלושה גלגשים גדולים כל הזמן. ועל כן הפיתרון הזה הוא למעשה לתמיד ולא לקסטה הפסציפית. שוב בתנאי שאינם נשחקים. אתה הרי מטפס, ויכול להיות שאצלך הם כן נשחקים. בכל מקרה אצלי, שאני מטפס עם אופניים 30 קילו הם אף פעם לא נשחקים. אז כנראה שגם אצלך לא.

ראה הווידאו הזה. מדובר בפיתרון מוחלט קל זול ומהיר לבעיה. 5 דקות עבודה של חרט.



 

נכתב ב - 28/02/2019 10:58:24
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
קסטת שטח על מערכת כביש עובדת 😥, רוכב קפדן יזרוק את האופניים , רוכב אדיש יסתדר.
ניתן לחרוט בשימנו את ה freehub יש מספיק מקום.

לחופש נולד
נכתב ב - 28/02/2019 12:12:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 יש לי 2 סטים של גלגלי כביש טובים שמותאמים למערכת 9  הם ללא שימוש 
לשימוש באופני כביש 11 הילוכים  שעשיתי שדרוג כללי באחד הזוגות הקימים קניתי במבצע
2 גלגלי  פולקרום  אחוריים  מותאמים אורגינל למערכת  11 כביש שהקרנק זה קומפקט 34/50 אולטגרה
על כל גלגל הורכב קסטה שימנו אולטגרה לפי אפיון רכיבה שונה  התאימות בין הגלגלים טובה מאוד
משמש גם  להחלפה  לפי הצורך שיש פנצר כדי לחסוך בזמן  במצב שיש רכב מלווה מחלפים גלגל ..
הורכב בכל גלגל קסטה קצת שונה ...
11-28 כביש  זה קסטה לכיסוי טווח כללי  שהגלשים 11-12-13  משמשים למישור  במגמת ירידה  ...
14-28 כביש זה קסטה לכיסוי הטווח- - 14-15-16-17-18  שמתאם למישור במגמת עולה וגבהות ...
המצב הזה  מאפשר להיות יעלים בשימוש להחלפה  ובניצול האנרגיה שמיצרים  ברכיבה ...
 
לגבי הפיתרון של קסטת שטח 11 גלשים  שהוזכר בתגובות קודמות
יש בעיה נוספת חוץ מתאימות  קסטת השטח 11 גלשים  הקטנה ביותר 11-40 בשימנו
זה הבדל גלשים משמעותי  דורש התאמת מעביר לא ניתן להתאם גלגל שיעבוד תקין 
במצב של החלפה
 
מצורף פירוט ל 3 סוגי הקסטות  
Road Ultegra CS-R8000 - 11-28 - 11-speed - 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
Road -Ultegra CS-R8000- 14-28 - 11-speed - 14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28
MTB  -   XT -  CS-M8000 - 11-40 - 11-speed -11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
לגבי הפיתרון שמופע בסרטון  אם ניתן לקחת קסטת כביש 11 באותו חלוקה וגודל גלשים
לחרוט את הגלש  האחורי ולהתאם לגלגלים  ישנים שהיו במערכת  9  שיעבוד בתאימות אם גלגלי 11  
אני הבדוק עם זה מעשי  כל העניין ....
מבחינת העלות מחיר דרוש  קסטה 11 כביש  ותשלום לחריטה למרווח הדרוש ...
לערכתי במידה וזה  עובד  משתלם רק אם גלגלי ה9 הם תקנים וברמה גבוהה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות