נושא: חידת מקום מס' 4 מאות רוכבים יעברו ליד בגראן פונדו

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/02/2019 10:30:49
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
שהתקיים בסוף השבוע 1-2/3/2019
https://granfondoisrael.com/

מה המקום  בהתאם לצילום האוויר ולתמונה ...
 
רמז  מיקום האנדרטה בפניה בתוך ירידה תלולה מאוד ומסוכנת רק בודדים באופני כביש היו שם .
לא בשביל לרדת ירדה תלולה אלה כאתגר בשביל לעלות אותה ...

האנדרטה  לזכרו של מרדכי מקלף שהיה  הרמטכ"ל השלישי , בתחילת שנות החמישים
הערה יש אנדרטה נוספת  דומה בדיוק בכביש 227  שגם שם מסלול הגראן פונדו  עובר ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/02/2019 11:15:27
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719

בתחילה חשבתי שזה מעלה עקרבים, שירדתי אותו לפני 14 שנה (בדרכי לאילת ביומיים). אבל טעיתי. זאת הירידה ממפעל אורון....
 

נכתב ב - 25/02/2019 18:22:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נכון זה המקום 
הכביש בקטע היורד ממפעלי אורון למפעלי ציין ...
 
האנדרטה נמצאת בערך במרכז הקטע הדומיננטי התלול שהנתונים הכללים הם :
כ 1400 מ'  עם כ 14%  שיפוע ממוצע בתוכו קטע כ 600 עם כ 17%  ממוצע
זה על פי מדידות שעשיתי בסוף 2011 יצאתי מדימונה ביום ששי עם 2 רוכבים נוספים
מטפסים ברמה שהיו מתחרים בברית המועצות  אבל מסיבות מסוימות נאלצו לחזור...
בשנים האלו ההתמחות שלי הייתה בטיפוס תלול מעבר לסטנדרט תמיד שלחו אותי לבדוק...

המקום אסור לכניסה  נחשב לסלע האדום של רוכבי הכביש ...
בגלל התלילות ובגלל משאיות ענק שעולים ויורדים בתדירות גבוהה בכול ימות השבוע ...
כנראה מארגני הפונדו הגיעו להסדר עם המפעלים  לרדת משם ברכיבה...
  
מצורף  לינק לאתר בייקפאנל לכתבה הכוללת סרטון בנושא ...
הכותרת : רכיבת ריגול על מסלול גראן פונדו ערבה- לכזה דבר הם לא ציפו!
הלינק
https://bikepanel.com/post/%D7%A8%D7%99%D7%92%D7%95%D7%9C-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%9F-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%95-%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%94/
 
בסרטון בנקודת הזמן 2:15 רואים בברור את הסיבוב התלול ובצד ימין את מקום האנדרטה
 
הערה בטיחות  - הירידה מאוד תלולה מסוכנת במיוחד שיורדים סטטיסטית הרבה  רוכבים 
אני מקווה שהכול יעבור בשלום  ללא תאונות בנפילה / החלקה ...
 
נ.ב  אם המסלול היה הפוך  והיה צריך לטפס את העלייה לערכתי רוכבים רבים היו נעצרים
בקטע התלול זה הרבה יותר קשה מעקרבים – רוב רכבי הכביש לא רגילים לשיפוע כזה ...
 
 אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/03/2019 11:16:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
כהמשך לנושא הגרן פונדו  מצורף מאתר בייקפאנל
סיכום גראן פונדו ערבה: - מלא דברים קרו שם ב-2019
לינק לכתבה
https://bikepanel.com/post/%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%9F-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%95-%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%94-%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%A8%D7%95-%D7%A9%D7%9D/
 
בתוך הכתבה יש התייחסות  למעלה עקרבים - (לניתוח העליה בבייקפאנל )
https://bikepanel.com/post/%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D/

לדעתי יש טעות בסיסית  בתיאור מוגזם לקושי  העלייה בעידן הקומפקט וקסטות גדולות ...
שיוצרות יחסי העברה נוחים מאוד ( 1.2 עד 1.06)  34/28-32 ברוב מערכות אופני  הכביש המשווקות היום
הקושי הוא פקטור של קצב רכיבה תלוי עם מי רוכבים - בקיצור היום  כולם יכולים לטפס כל אחד בקצב שלו 
בעבר עם יחסי העברה כבדים (  1.56 עד 1.7 ) 39-23-25  בסטואציה הזו היו חלק נעצרים  בגלל השיפוע ...

הקטע הרלוונטי רק 2.3 ק"מ תחום הסרפנטינות עם כ 11% ממוצע  באופן נקודתי השיפוע עולה יותר בקטעים קצרים .
אם יש קטעים שעולים מעל הממוצע יש גם קטעים שיורדים מתחת לממוצע  הפרופורציה בעקרבים עדין  סבירה ...
להגדרת קושי שיפוע מול יחס העברה קל  ונוח לרוכב ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות