נושא: לתצפית מעל העיר בטומי מטפסים בעליה אתגרית...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 09/02/2019 23:09:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
העיר בטומי בגאורגיה נמצאת  לחופי הים השחור זה יעד תיירותי לישראלים .
בשנתיים האחרונות אלפי ישראלים מגיעים בדילים זולים לחופשת נופש 5 כוכבים
המחירים בעיר בטומי זולים משמעותית ביחס לישראל בכל התחומים ,אוכל ,קניות ,בילוי וכו'...
 
נושא האופנים הוא בחיתולים למעט טיילת לאורך הים עם כביש מסומן לאופנים 
המיועד להשכרת אופני עיר כבדות בדומה לאופני בוריס באנגליה אין רכיבות  מסודרות...
אבל למי שממש מעונין לרכב באזור הררי מעל בטומי - לכפרים ולנקודות הגבוהות מסביב
אפשר להשכיר אופני גרביל זה הכי דומה לאופני כביש מבחינת צורה הילוכים ומשקל ...
כל זאת בתנאי שרכב צמוד מלווה את הרכיבות והנהג משמש גם כמדריך ...
מחיר ליום לרכב הליווי כ 60 דולר זה רכב  גדול שמיועד ל 6 – 4 רוכבים עם כל הציוד הנדרש
לגבי מחיר להשכרה אופנים ליום נע בין 20 ל 40 דולר תלוי בדגם ובשנתון ... הרוב זה טרק.
 
הטיול הסטנדרטי - מישראל לבטומי הוא ל 4 לילות 3 ימים מלאים והיעוד הוא חופשת נופש
זה לא מיועד לאופנים - אפשר לנצל יום אחד מהנופש לרכיבה באזור הררי בליווי רכב צמוד ...
אומנם המסלולים  זה לא קנה מידה להשוואה לרכיבות באלפיים וכו'...
אבל יש מספר מקומות תלולים קצרים ועבים העולים לתצפיות ולמקומות גבוהים על ההר...
 
אני מצרף מפה ותמונה מהתצפית הגבוהה 300 מ' מעל בטומי זה קטע  מהפנורמה מול המרכז...
קטע הטיפוס כמעט % 9 ממוצע לאורך כ 3 ק"מ - הקושי והאתגר מבוסס על אינטרוולים בעליה
בסיבובים השיפוע עולה לדו ספרתי גבוהה מצב שיוצר קירות שמחייבים להוריד להילוך הקל ...
 
בהמשך נצרף מפה מפורטת ותמונות לכביש מהכיוון בדרך שיורדים ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/02/2019 08:47:44
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אם רוצים לטוס לגרוזיה, אז לפחות שבועיים לפעם ראשונה. 3 ימים לגרוזיה זה להריח בלי לטעום. הייתי בגרוזייה הרבה פעמיים טיילתי שם המון. בעיקר עם האופניים, אבל גם בלי.

אם רוצים לרכב בגרוזיה (טורינג או הרים או כביש), אז באטומי זה המקום האחרון לצאת ממנו לרכיבה. גרוזיה היא חלום רטוב למי שאוהב טיפוסים. ספק אם יש מדינה באירופה עם כל כך הרבה טיפוסים כמו גרוזיה. האידיאלי זה טיפוס עם אופני כביש קלים, כמובן. אם כי רוב הרכיבות שם של תיירים באמצעות אופני טורינג. וגרוזיה כמובן המדינה הכי גבוהה באירופה (כן שייכת לאירופה). מספר פסגות הרים מעל 5 ק"מ.

מכיון שיש בלי סוף אזורי טיפוס, אז אציין אחד, הכי מפורסם. טסים לטביליסי, הבירה. ומטפסים עם האופניים לכיוון הקווקז הגבוה לכיוון צפון על מה שנקרא הדרך הצבאית (MILITERY HIGHWAY). טיפוס עד הגבול עם רוסיה. הנופים בדרך מטמטמים. החווייה מדהימה. אורך המסלול 177 קמ עד הגבול, וטיפוס מצטבר 3250 מטר. הרכיבה דה-פקטו עד כפר בשם סטפן צימינדה 13 קמ לפני הגבול עם רוסיה. שם קיימות אפשרויות לינה רבות.

רוכבי טורינג עם אופניים וציוד עושים את הדרך ביומיים וחצי -+. אין לי מושג בכמה זמן עושה את הדרך רוכב כביש ברמה בינונית עם אופניים קלים 8 קילו, נניח. סביר להניח שרוכב כביש מעל הממוצע, אם ייצא מוקדם בבוקר, יספיק להגיע לכפר לפני רדת החשיכה בקייץ.

אריה אתה מוזמן לטוס לטבליסי, לטפס על הדרך הצבאית עם אופני כביש, לצלם, ולשתף אותנו בחוויותיך.

והנה כאן סרטון של זוג רוכבים גרמנים (יותר נכון גרמני ו"רוסיה", שמשפחתה חיה בישראל). סרטו מהחורף של 2017. הם חצו את הקווקז בחורף מושלג על הדרך הצבאית מגרוזיה לטביליסי. הסרטון מדבר בעד עצמו. מומלץ ביותר. נופים של פעם בחיים. הקווקז המושלג....רכיבה בטמפורטורות מתחת לאפס בסופת שלגים. פסיכי על כל הראש.


נכתב ב - 10/02/2019 10:58:02
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
דורון, חייב לומר שהתיאור שלך היה הרבה יותר "מפתה" מהסרטון :-)

נכתב ב - 10/02/2019 11:22:39
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
גיל, יש הרבה בדבריך....
שני החברה האלה, לא מצטיינים יותר מידי בעריכת סרטים. הבחור אוהב לדבר ולקשקש המון. מי שעורך את הסרטון זאת הגברת, שהיא מומחית בעצוב גרפי, אבל בעריכת ווידאו אין לה טעם משובח, אם נאמר זאת בעדינות. הבעיה בסרטונים שלהם, זה הדיבורים האינסופיים. הבחור הזה מרוכז בעצמו בלי סוף והאמת שהוא די טרחן, אבל בהחלט טיפוסי לגרמני. היא פחות מקשקשת, אבל נדבקה עם השנים גם ממנו.
בכל מקרה יש שם בהחלט קטעים מדהימים של נופים, כולל רכיבה בסופת שלג. אם היתה לך הסבלנות היית מגיע גם אליה. ממליץ להתחיל לצפות מהדקה השישית. פעם הייתי צופה בכל סרטון חדש להם, כיום כבר לא. כרגע הם רוכבים בבורמה (מיאנמאר). הוציאו סרטון חדש לפני שבועיים. אגב הם היו גם בארץ ובירדן עם האופניים, והוציאו ארבעה סרטונים די משעממים. ביו השאר הם התארחו אצל הסבתא של אולגה (שם הרוכבת) שגרה בקרית ים ממש על החוף.
בקיצור אתה צודק. דרושה סבלנות לצפות בסרטון. בסופו של דבר זה משתלם. רק שאנשים ייראו עם איזה תנאים רוכבי טורינג צריכים להתמודד. מועלם לא הייתי בסופת שלגים עם אופניים. אבל רכבתי בטמפרוטורות של 4 מעלות עם רוח חזיתית מהים הצפוני באירופה בנובמבר.  לא נעים....

נכתב ב - 10/02/2019 17:04:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הרכיבה בבטומי זה ניצול טיול  סטנדרטי דיל זול כ 1300 ₪ לאדם ל  4 לילות  5 כוכבים
כולל עוד מינמום כ 500-700 ש"ח  - הוצאות אופנים , רכב ליווי,  וכל מה שדרוש לנופש  בטיול כזה .
לצורך קנה מידה
רכבת אופני כביש ל 7-8  לילות עם השכרת  רכב לווי קבוצה עצמאית קטנה עד 4 רוכבים
ההוצאות באירופה באלפים וכו'  מעל 10000 ₪  לרוכב  שהמלונות הם רק  3  כוכבים
בקבוצה  מאורגנת גדולה מסודרת בתקופת טור או זירו  זה אפילו מעל 15000 ₪  תלוי במקומות ...
 
רכיבת כביש שונה משמעותית מרכיבת טורינג  - בכל הפרמטרים :
כמות ימי הרכיבה , קצב הרכיבה, מסלולים, סוג האופנים , התארגנות לציוד וליווי , בתי מלון ...
כולל מחיר כללי ממוצע  פר יום לרכיבה בחו"ל , ריבוי ימים יוצר גם השלכות לחופש מעבודה בארץ ...

אחד הדברים הבולטים והשונים במיוחד ברכיבה ביחס לטפוסים קצרים ותלולים בכביש
זה הדרישות  לריכוז ומיקוד מקסמלי גבוהה מאוד 
תוך כדי הטיפוס ממש לא רואים בעניים ...
המטרה להגיע למעלה ללא עצירות  ההנאה והסיפוק היא מהירה שמגעים לסיום 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לנושא הרכיבה - מצורף מפה וגרף  סכמתי המראה את אורך העלייה הפרשי הגבהים
אני מסביר שוב קטע של 3.3 ק"מ עם כ % 9  ממוצע כל רוכב כביש יכול לטפס בגרופ הקיים היום
מערכת קראנק קומפקט 50/34 וקסטה עם 28 עד 32 שיניים  יחס העברה 1.2 עד 1.07
האתגר בעליה הזו זה  שינויים קיצונים שיש בתוך העלייה באזורי הסיבובים  השיפוע יכול לעבור 20%
ממש קירונים וקירות – באורכים של מעל 100 מ'  ...
התחושה היא אינטרוולים תוך כדי עלייה  שזה כמעט לא קיים בעליות הסטנדרטיות בארץ ...
טיפוס עליות מסוג זה  דורש  הכנה לרוכב כביש - הרעיון הבסיסי לא להישרף בקטעי האינטרוולים  ...

יש בבטומי עוד כ 3 עליות דומות לזו  שכול אחת יכולה לשאוב את כל האנרגיה  מהרוכב עד התחמצנות...
 
מצורף גם תמונה מתחילת הירידה - התמונה  לכיוון כללי צפון ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/02/2019 17:54:53
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
היי דורון-  ראיתי את הסרטון  מההתחלה עד הסוף  -אחלה סרטון-  הרוכבים האלה בסרטון אמיצים מאוד-  yes

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 10/02/2019 18:41:18
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
מייקי, הם הרבה יותר אמיצים מהסרטון הזה.
יש להם סרטון עוד יותר משוגע מטורקיה. הם רכבו בטורקיה שלושה חודשים. עשו טיול ממש ענק שם, ובאמצע החורף. ינואר. גררו את האופניים בתוך השלג בעליה קשה כדי לחצות פס. יש להם מס סרטוני שלג על טורקיה.  הנה כאן אחד מהם. פסיכי לגמרי.
והם כבר כמעט שלוש שנים בדרך. התחילו באפריל 2016.....כאמור, כרגע בבורמה.

נכתב ב - 10/02/2019 21:02:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הנושא בפוסט זה לא טורינג  לאופנוחן יש לך פורום חופשי תפתח פוסט לטורינג
אתה מערבב דברים שונים  זה כמו להשוות תפוחים לאגוזים ...
אני מסביר על רכיבת טיפוס אתגרית תלולה קצרה ועבה עבור רוכבי כביש ...
אתה מסביר על טיולי טורינג  לחתך רוכבים אחר אם כל הכבוד לקשים בטיולים זה דבר אחר ...

למרות שאין מניעה בפורום להגיב וכתוב על כל דבר - כל אחד מעוניין שיגיבו אבל לנושא הפוסט...
 
בהמשך לפוסט  לתצפית  מעל בטומי מצורף  2 תמונות מהמשך הדרך היורדת ....

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/02/2019 21:11:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה,   יש בגרוזיה מסלולים פנטסטים לטיפוס עם אופני כביש. נתתי לך דוגמה קטנה ומצויינת. מסלול 160 קמ ו-3200 מ' טיפוס. והיצעתי לך לעשות אותו... ויש עוד המון כאלה. אבל אתה עסוק באובססיביות עם באטומי.

אם רוכבי כביש רוצים לעשות מסלולים בגרוזיה, אף אחד מהם לא יגיע לבאטומי. חד וחלק. באטומי נמצאת הרחק מהקווקז הגבוה ואפילו מהקווקז הנמוך. בקצה המדינה על החוף צמוד לגבול הטורקי. אין לרוכבי כביש מה לחפש שם. זה חור.

נכתב ב - 10/02/2019 21:56:35
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נחלק את התשובה ל 3 

1-  אתה יכול לסמן  את המסלול על מפת גוגל ולא רק במילים כך שנבדוק את הנתונים ...

2- לגבי בטומי זה חויה  שאני מתאר עליות קצרות ותלולות בשילוב טיול נופש ...
הנושא הוסבר פעמים בפוסט- נדגיש שוב שבעליות הקצרות האלו גם רוכבי כביש מיומנים ישפכו מנוע ...

3- המצב במציאות רוכבי כביש מעדפים את אירופה איטליה צרפת  אלפיים , דולומטים קצת פריניים על כל  מקום אחר
שם יש את המסלולים והעליות שרוכבים בטור דפרנס ובזירו ולזה שואפים רוכבי הכביש לעשות ...
להזכיר לך יש פוסט גדול מאוד שכתבת במצטבר על כל הרכיבות שמתאמות לרוכבי כביש באירופה 
נושא הפוסט -ריכוז אזורים באירופה למסלולי אופני כביש מפורסמים ...
הלינק
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=431605

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/02/2019 12:37:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן לגבי הצעתך למסלול 160 ק"מ ו-3200 מ' טיפוס .
מטביליסי, הבירה. לכיוון הקווקז הגבוה לכיוון צפון עד גבול רוסיה  הדרך הצבאית

הנושא נבדק- והמסלול לא עבר את אחוז החסימה לא עומד בקרטריונים....
רציתי שאתה תבדוק ותגיע  להבנה ולמסקנה שגובה מצטבר זה לא הפקטור היחיד שקובע קושי ...
במסלולים ארוכים קושי ברכיבה נקבע ע"י  פרמטרים נוספים שהם :
הפרש הגבהים % השיפוע ב 2 מצבים : ביחס לאורך הכללי וביחס לקטע הדומיננטי .
זה הבסיס להבנת הקושי א - ב במסלולי כביש ...

ממלונות טביליסי עד למעבר ההרים  הנמצא כ 37 ק"מ מהגבול הרוסי   יש כ 135 ק"מ
טביליסי בגובה יחסי כ 440 מ' מעל הים  מעבר ההרים  בגובה כ 2390  מ'  הפרש גבהים 1950 מ'
בחשבון פשוט הממוצע לאורך כל הדרך  זה בקושי מגרד  1.5% ממוצע  
ה30 ק"מ האחרונים שהם הקטע הדומיננטי כ  3.6%   ממוצע
לפי נתונים כאלו שהשיפועים הם מתונים יחסית - אפשר להבין למה זה מתאם לרכיבת טורינג ...
 
נראה לך דוגמא אפילו מישראל - מצ' בית צידה צפון הכנרת עד לחרמון הרכבל התחתון  שזה סטנדרטי
כל האורך זה רק כ 74 ק"מ המצטבר כ 2300 מ' אבל הפרש הגבהים כ 1860 מ' מדובר ב 2.5%  ממוצע לכל הקטע
ה30 ק"מ האחרונים שהם הקטע הדומיננטי כ  % 5.2 ממוצע  ...
 
כפי שאתה כותב יש עוד המון מסלולים לטיפוס בכביש בקווקז הגבוה ...
אז בבקשה תראה לנו על המפה  עוד 1 לפחות שיעמוד בקריטריונים  ...
כך בחשבון שבמסלול ארוך ברכיבה על רכסים גבוהים לא תקבל הפרש גבהים  משמעותי .
מה שכן תקבל זה נוף יפה  ואולי גם לאכול חצ'פורי וחינקלי  בכפרים הגבוהים  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/02/2019 15:50:32
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
מתמטיקה זה לא הצד החזק שלך.
ה-19.4 ק"מ לפני העליה לפס (פס בגובה 2400 מטר) היא בממוצע שיפוע של 7.5%... הממוצע הכללי לא מעניין בכלל.
בוא נגיד כך: חלק גדול מרוכבי הכביש ברמה בינונית, סביר להניח, לא מסוגלים לעשות את כל הדרך ביום אחד.
ויש אפילו קטע לפני הפס של 30.5% שיפוע. פסיכי על כל הראש.

ואגב זה אולי הכביש הכי קל שיש. נתתי את זאת, כי היא הכי מפורסמת ומאד מתגמלת מבחינת נופים, והכפרים שפוגשים בדרך. ובאמצע יש אפילו עיירת סקי בשם גודאורי, שאפשר לבקר בה.
 קיימים מאות דרכים הרבה יותר קשות מזה, שלא היצלחתי לטפס אפילו 100 מטר. שיפועים מופרעים על כל הראש. אפילו לדחוף את האופניים עם הציוד היה כמעט בלתי אפשרי.
 

נכתב ב - 11/02/2019 16:17:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כמו שאמרתי, אתה לא יודע מתמטיקה.
הממוצע הכללי  לא מעניין בכלל. מה שמעניין זה הקטעים הקשים. והקטע הקשה שלפני הפס, הרבה יותר קשה מהכביש לחרמון. 20 קמ בשיפוע ממוצע של 7.5%. אגב, כל הנתונים הוצאתי מגוגל ארץ. יש לי תוכנה אחרת, גרמנית, ששם זה עוד הרבה יותר קשה. כלומר אני מביא את הערכת החסר המקלה.
ואם נוסיף את העובדה, שרוכבים צפונה כנגד רוח קרה, וגם לעיתים מאד מאד קר שם בקייץ באוגוסט (תאמין לי משעה 4 אחה"צ קור כלבים 8 מעלות ופחות) אז המסקנה שלי פשוטה:
רוב רוכבי הכביש ברמה הבינונית בישראל, לא מסוגלים לסיים את המסלול ביום אחד.

נ.ב הנתון שאתה מביא מזכיר לי חישוב של ממוצע של עשרה אנשים: 9 אנשים מרוויחים שכר מנימום 5 אלפים שקל בחודש, ואחד מרוויח 100 אלף שקל בחודש. הממוצע של כל העשרה הוא 14.5 אלף שח לחודש.... "משכורת נהדרת"....
 

נכתב ב - 11/02/2019 16:21:46
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף גרף סכמתי אבל המספרים הכללים לא משקרים ...
התשובות שלי הם עניניות עם נתונים  והשוואות ...


אתה רוצה מתמטיקה נתיחס לקטע של 19.4 ק"מ שהפרש הגבהים לפי הגרף שלך זה 943= 2388-1445
שזה 4.8% ממוצע  צרפתה גרף עם מספרים קטנים לפחות תדיק בעובדות 

נתן לך השוואה לאותו מרחק לחרמון רכבל תחתון כל רוכב כביש בנוני מטפס ללא בעיה במשעתים
ממפל  סער לרכבל התחתון יש כ20 ק"מ הפרש גבהים 1200 מ' זה ממוצע של כמעט 6.2%
המספרים לא משקרים ...
תתן לעצמך ציונים במתמטיקה 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/02/2019 17:10:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בתגובתי המפורטת  היום בשעה 12.37
הוסבר בעברית ברורה נושא התיחסות לממוצע לכל העליה וממוצע לקטע רלונטי של 30 ק"מ
אפשר לבדוק כל קטע כפי שבדקנו השוואה ל20 ק"מ ולראת את ההבדלים בממוצע בין החרמון לבין הדרך בגאורגיה ...

אל תתשתש את העובדות זה שיטה אצלך להתעלם מהעיקר ולתפס נתון שהוא חלקי
אתה מומחה להוצא אותו מהקשר - במטרה  לזלזל באחרים ע"י דוגמה לא ענינית ...

אני מודה לך שאתה מרים לי כל הזמן להנחתה
בכל מצב ופרמטר שנבדוק הדרך בגאורגיה מבחינת % שיפוע הרבה יותר מתונה מהחרמון והחרמן זה לא אלפיים 
זו  הסיבה שבדרך הזו ניתן לרכב באופני טורינג ה % המתון היחסי בכל סטואציה  עדין בתחום שטוריג אפשרי.
אני מציע לך שתכתב פוסטים נפרדים לטורינג 
מבלי לערבב אותם עם רכיבות אחרות ששונות משמעותית מטורינג ...

נ.ב  למדתי ממך - אני צירפת בפורום עשרות מסלולים כביש באירופה אלפיים דולומיטים עם כל מעברי ההרים המפורסמים
שהדרך לחרמון נראת כמו  מסלול אימונים קל באופן יחסי למה שיש באירופה ...


אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/02/2019 18:05:54
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני מציע לך במקום להציף הפוסט בקשקשת, להודות שטעית, וזהו.
אני הבאתי נתונים מתמטיים, אתה עוסק בברברת.
המסלול שהבאתי קלאסי לכבישונים. וממש לא קלאסי לטורינג. זה מסלול ממש קשה לטורינג.
 

נכתב ב - 11/02/2019 18:16:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
שאין לך משהוא לכתוב זה שיטה אצלך לזלזל ולהכניס מילים לא רלונטיות 
כולל להתעלם מעובדות ולתשתש את העניין ...בו נשמור על כבוד ללא זלזול 

אני ממש מופתע שאתה לא מבין - חשבון פשוט הפרש הגבהים - 943= 2388-1445
שזה חשבונית 4.8% ממוצע לקטע באורך 19.4 ק"מ ...
גם בגרף שלך זה כתב כ 5% - 
כלומר ממוצע קצת פחות מ5% לקטע ...
מבלי לזלזל
צריך לדעת לקרא במקום הנכון  

נעשה לך שרות נגדיל את הקצוות שתראה את המספרים בכל הקצוות
ובמיוחד למטה בחלק הימני  ליד 19.4 ק"מ כתוב 5% -

זה גם ברור לכל אחד שזה קשה לטורינג בגלל משקל הכללי אופנים וציוד ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/02/2019 20:29:16
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אתה מתעלם במכוון כל הזמן מנתון חשבוני פשוט שאני מביא לך, רק כדי להראות שלא מדובר במסלול כביש מתאים. אבל מה לעשות אתה לא רק טועה, אתה גם מרמה. ואני לא אוהב רמאים. כי אתה משחק אותה כמו אחד שלא מבין, למרות שאתה מבין היטב, שטעית. כי אתה חישבת ממוצע לא רלוונטי בתחילה.
אני מדבר על ממוצע של 19.4 ק"מ לפני הפס שזה 7.5% תסתכל מה כתוב שם AVG SLOPE 7.5% שזה אומר בתרגום מאנגלית לעברית ממוצע שיפוע 7.5%. ויש לי פה את התוכנה מול העניים.
הגזמת לגמרי, תרגיע. לא כתוב 5% אלא 0.5%. ומה שאתה רואה שם, לא קשור לממוצע הגרף בכלל. זה קשור למיקום מקרי של הסמן של המחשב במפה.
ואני חוזר ואומר: מסלול מאד קשה לרוב רוכבי הכביש ברמה בינונית ליום רכיבה בודד..
הנה הגדלתי לך שתראה.
תלחץ על התמונה.

 

נכתב ב - 11/02/2019 22:19:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
חשבון פשוט כל אחד יודע לעשות
הפרש גובה של 943  מ' על אורך 19.4 ק"מ זה 4.8% ממוצע זה עובדה בחישוב ...
נוכיח לך בהפוך על הפוך 19.4 ק"מ עם 7.5% = להפרש גובה של 1455 מ'
הגרף מראה רק 943 מ' אני ממש מופתע שאתה נופל למלכודת של טירון בנושא ...
לנתונים שכתובים בתמונת הגרף ...
תסתכל שוב כתוב 7.5%-5.2% נכון שזה ממוצע אבל זה פרמטרים ל 2 קטעים
% 7.5  מתייחס לקטע אחרון מסוף הישורת שאורכו פחות מ 2 ק"מ
5.2% מתייחס ל כ 15.3 ק"מ מתחילת הקטע עד הישורת ...
תבדוק ספיצית את הקטעים בכול תכנה ותראה שזה מתאם לתאור שלי ...

אין לי ויכוח שזה קשה לרכיבת  טורינג ...
אבל מטרתי להוכחה שזה פחות קשה בהשוואה לחרמון בכל סיטואציה של אורך שנסמן ...
את זה אני עושה בעזרת מספרים שלא משקרים החישוב הפשוט מוכיח זאת ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
אתה שוב מכניס מילים לא רלוונטיות  לתגובה שתפקידם לערער אמינות  ...
יש מספק דוגמאות לחוסר האמינות שלך בהקשר לרכיבה תתייחס עניני נכבד אותך ...
בנוסף במקום לפתוח פוסט עצמאי אתה נכנס לפוסטים שכוונתם להראות חויות מסוימות
בנושאים שונים ומצליח לגרור את הנושא אך שהוא לעניין שלך עם  סרטונים של טורינג 
שלא קשורים ממש לנושא ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/02/2019 14:27:33
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
ילדים לא לריב laugh

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 12/02/2019 14:51:29
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שקרן, נוכל, רמאי ופנטזיונר....
התוכנה שאני משתמש היא גוגל ארץ. תוכנה שכל מי שעובד איתה הרבה מכיר אותה. אבל אתה לא מכיר אותה, ולכן מקשקש ומברבר, והכי חשוב משנה גרסאות בכל תגובה. אני בניגוד אליך דבק באותם נתונים, ולא שיניתי מעולם גרסאות. אתה ממציא בכל פעם טיעונים מן הישבן. אני חוזר על אותם נתונים ואותם טעונים.
אבל לא יעזור לך, גם את השטות הנוכחית שלך, אני אפריח.... יש שם שני נתונים ממוצעים בסוף. הראשון זה 7.5% לגבי העליות, והשני זה 5.2% עם סימן מינוס זה לגבי הירידות, וזה לא החירבון שהימצאת. אין שום קשר בין שניהם. אלה שני פרמטרים שונים, והם עבור כל ה-19.4 ק"מ. כל שורה שנייה שלך אלה המצאות שקריות, שאין להם ביסוס..
אני בניגוד לשקרים שלך, מכיר את התוכנה הזאת כבר 15 שנה, ואתה מספר סיפורים. אתה שקרן נוכל רמאי ופנטזיונר, שממציא ברבורים מהרהורי שקרנותך.

 

נכתב ב - 12/02/2019 16:46:38
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 12/02/2019 17:08:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אתה רוצה לשכנע ש   5  = 2+2  
הוכחה פשוטה נתתי כל ילד יודע ש  19.4 ק"מ עם 7.5% = 1445 מ' הפרש גובה
הגרף של גוגל ארץ  שאתה מכיר אותו טוב ויודע לקרא נתונים מראה בבירור הפרש גובה של 943 מ' 
לאן נעלמו כ 500 מ' גובה להפרש אם השיפוע היה 7.5% ...  
כול אחד יודע שעל הפרש של 943  מ' באורך 19.4 ק"מ זה 4.8% ממוצע  ולא 7.5%

לתענתך אני שקרן נוכל ורמאי  אתה לא מתביש  במקום לבדוק או לשתוק ולעבור לסדר היום אתה עוד מתחמם ...
למה אתה נכנס ללחץ ומתחיל לעשות בלגן בכתיבה מקניטה ומעליבה ...
תן לצופים  לשפוט  הם מספק אינטליגנטים ויודעים חשבון  בסיסי זה בסה"כ ויכוח  על % שיפוע
לגבי העלייה שאתה הצעת לעשות  והמספרים מראים שהיא מתונה משמעותית ביחס  לטיפוס לחרמון
 
אבל אתה מעוניין ליצור  ריב כדי להפיל את הפוסט במטרה שלא יראו עד את הפישול
זה פשלה מצטברת במספר תגובות שלך בנושא חישוב  ה % השיפוע
זה טעות של טירון  מתחיל שנופל   פעם אחר פעם לאותו בור בחשוב % שיפוע  פשוט
במקום לבדוק את החשבון אתה מסתמך על נתונים מהגרף שלא מיצגים את כל הקטע אלה חלקים ...
לכן אתה מעוניין  להסתיר את הבושה בהתקפה אישית סתמית  ...
שאתה בלחץ  אתה חוזר לשימוש בשפה מעליבה להקניט  מזלזל  תופעה מוכרת בפורום ...
בעבר זה הגיע על איבוד שליטה  בקללות וגידופים  ...

אני מקווה שמנהל הפורום יורד את המלים הלא מתאמות נעביר עליו בקשה ...
אני עדין בתגבות כדי שכולם יראות מה אתה יודע ואך אתה מגיב  ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2019 10:12:58
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה יש לך מזל גדול שאצלכם במשפחה התפוח נפל רחוק מהעץ.
הבן שלך מהנדס מכונות, ואתה אדריכל. מזל גדול שלא היית מהנדס בניין. אחרת כל הבניינים שלך היו נופלים כמו מגדל קלפים.
קיים הבדל (במקרה הזה גדול) בין ההפרש הגובה בין נקודת המוצא לנקודת הסיום לבין ההפרש המצטבר לאורך המסלול..
הנה ההסבר באמצעות ציור..
נ.ב ואתה יודע מדוע אני מתעצבן?? כי אני עובד עם תוכנת גוגל ארץ כבר 15 שנה ומכיר אותה מעולה. אני הייתי הראשון בארץ שבניתי מודל תלת מימד לניווט באמצעות התוכנה הזאת, כבר לפני כ-13 שנה. כל הגי'פאים בישראל בתקופה ההיא ניווטו באמצעות המודל שלי. ומדובר על מודל ניווט ללא אינטרנט כמובן. וזה גם היה המודל התלת מימדי לניווט הראשון בעולם שמישהו עשה עבור מדינה שלמה. מתמטיקה ובעיקר הנדסה זה השטח שלי, לכן אני עצבני עליך.

הנה ההסבר באמצעות ציור. ובזה תמו טיעוניי. אתה מוזמן להודות בטעותך, ולבקש הסבר מהבן שלך. מכיון שהוא מהנדס, הוא בטוח מבין את הדברים. למעשה 99% ממי שקורא את התגובה הזאת צריך להבין זאת. (חוץ ממך כמובן....)

נ.ב 2 והנה אני מתנצל שקראתי לך נוכל שקרן ורמאי, למרות שבדית נתונים מהרהורי ליבך, וניסית לכופף את המציאות שלא מצאה חן בעינך.

נ.ב 3 אני בספק אם יש בארץ איזה קטע כביש של 20 ק"מ על 7.5% ממוצע טיפוס. אבל אתה יודע יותר טוב ממני. מה שבטוח בגרוזיה יש עשרות כבישים ברמת קושי כזאת , ועוד עשרות הרבה יותר קשים מזה. ולכן טענתי שגרוזיה היא גן עדן (בעצם גהינום) לכבישונים מטפסים. ושבאטומי היא מקום שולי, שלכבישונים אין מה לחפש שם.  אגב, הקטע הספציפי, הדרך הצבאית, מאד קשה, כי יש לו מספר עליות רצחניות של 20%-30%, ש"שורפות" את השרירים....

ההסבר, כאמור, בציור המצורף.

נכתב ב - 13/02/2019 10:45:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
סוף סוף אתה כותב באופן עניני  ומציג אפילו תרשים אם נתונים שמסביר

אבל מדידת % שיפוע נקבע לפי הפרש הגבהים לחלק לאורך הדרך 
הפרש הגבהים ברור אתה כותב אותו 890 = 2338-1448
על אורך 19.4 ק"מ הפרש גבהים 890 מ' חשוב פשוט 4.6% 

לא בודקים גובה מצטבר מול אורך  עבור קבלת % שיפוע

גובה מצטבר זה נתון כללי להבנת המסלול - הנתון  למצטבר משתנה גם בין תכנות שונות תלווי כיוון שיטת החישוב בתכנה 
יש תכנות בבסיס שסופרות רזולוציה של כל קפיצה ויש כמו גרמין שמדלגות על הקפיצות הקטנות 
על מרחק  של 19.4 ק"מ התספת של המצטבר בערכה כ 300 מ' בתכנה נדיבה  ...
​כתוב במפורש בגרף של גוגל ארץ 
  בשורת הנתונים גובה מצטבר עולה כ 1252 מ'

מבלי להתרגז  נשאיר לקוראים  בפורום שראת את ההסברים  
יש מספיק רוכבים בפורום שמבנים ב% שיפוע  בעליות ...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ברכיבת כביש בעליות - כאשר  הפרש הגבהים דומה ל2 האפשריות
יש  רוכבים ששמעדפים ומתאם להם עליה עם שיפועים משתמים בתוך העליה כלומר ירידות ועליות
יש רוכבים  שמעדפים ומתאם להם שיפוע אחיד ...
אני אשית מעדיף שיפועים משתנים שעולים ויורדים 

אריה סדובניק



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2019 13:17:00
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לא!!! האורך שמחשבים את אחוזי השיפוע, הוא פחות מהאורך הכללי.  כך עושות כל התוכנות, גם אלו שמדלגות על "קפיצות קטנות". במסלול הנוכחי, זה לא קפיצות קטנות. כשתראה במציאות, אז תבין.

האורך לצורך חישוב % שיפוע עולה הוא האורך הכללי, פחות האורך של הירידות, ואז אתה נשאר רק עם האורך של העליות, שהן הרלוונטיות לצורך חישוב ממוצע שיפוע העליות. אורך העליות כאן בחישוב מאד גס 16.9 ק"מ.

כל התוכנות עובדות אותו דבר. ההבדל רק במודלים התלת מימדיים של כדור הארץ, אבל לא בשיטת החישוב. כולן עובדות, כמו שהיסברתי. כמובן יש כאלה יותר מדוייק ויש פחות. אבל אף אחד לא מחשבת, כמו שהיצעת.
יש הבדל עצום בין ממוצע 4.6% לבין 7.5 אחוז.

 

נכתב ב - 13/02/2019 15:19:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תודה על הגרף המפורט שעושה את השרות להסבר לפי מה שכתוב
(הגרף ששלחת נעלם ממהתגובה שלך ואני מחזיר אותו הוא מסביר ברור )
מדובר בקטע ארוך יותר 20.5 ק"מ שהמצטבר שלו הוא 1200 מ' נתונים מהתכנה על אותו הפרש גבהם כ 900 מ' בערך
כפי שכתבתי בתגובה קודמת התוספת של המצטבר היא 300 מ' 
לפי הפרש הגבהים והאורך השיפיע הממוצע מגרד בקושי 4.5% 
בגרף המפורט אין נתון ל% הממוצע של כל העליה אלה פירוט לקטעים
הגדלתי את החלק בגרף שמסביר את השיפועים החלקים ואורכם ביחס לאורך הכללי 
כך שרואים בברור ואני מתרגם למרחק  שזה מיצג :

1%-3% שיפוע  מיצג כ 8 ק"מ  לא ברצף זה משמעותי מאוד להשפעה על הממוצע הכללי 
4%-6% שיפוע מיצג כ 5.5 ק"מ  לא ברצף
% 7%-9 שיפוע מיצג כ 3 ק"מ  לא ברצף
10%-15%שיפוע מיצג כ 2 ק"מ לא ברצף
16% שיפוע מיצג  רק כ 400מ' בלבד וגם לא ברצף 
היתרה של 2 ק"מ זה כיוון יורד בשפועים שונים

שילוב הנתונים  מראה בברור שקטע של  13.5 ק"מ  קל מאוד  בשיפוע ממוצע של כ 3.2% ...

זה איפלו יותר קל ממה שחשבתי ...
​הגרף הסכמתי שלך מוגזם בסימון עולה יורד  הגרף הקודם שנעלם מהתגובה שלך מיצג נכון את העליה ואת הקטעים
אני מצרף אותו שוב הוא ממש מסביר כל קטע 
וכתוב המצטבר זה 1200, ביחס ל 20.5 ק"מ . ..

אתה מוזמן לצרף אינפורמציה נוספת בנושא  תקבל תשובות ברורות ועניניות
נ.ב יש סימון בגרף של אופנים ושעון שמראה שרכבו את הקטע בשעה  כלומר כ 20 ק"מש  ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2019 16:53:56
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה די לברבר. ספק רב אם אתה בכלל מסוגל בגילך לסיים אותו ביום אחד.
150 ק"מ ו-20 ק"מ בממוצע 7.5% לפני הפס זה קשה רצח, בתוספת רוח נגדית וקור באמצע הקייץ...
אריה, אני מדבר מתמטיקה, אתה מסבן, מסובב, מערבב ובוחש. הנדסה-מקצוע מדוייק. זה לא אדריכלות....

נכתב ב - 13/02/2019 17:30:39
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נקווה שזה יסגר את הנושא  
מצורף  לצורך השוואה מפה וגרף לעלייה בתווי המפורסם מכיוון  העירה בדואין   21.4  ק"מ 7.6% ממוצע
נתונים של הגרף שתואמים להפרש גובהים  1639 מ'  על 21.4 ק"מ 
העלייה של המון ונטו מפורסמת מאוד גם בכל תוכנות המציאות המדומה ובטריינרים הממוחשבים ...
 
 

הקטע הדומיננתי מק"מ  6 עד ק"מ 15 אזור היער השיפוע תלול - ממוצע 9% עם פיקים עד 12%

יש אתר של הגרפים לכל העליות באירופה-תמיד ההתייחסות לשיפוע זה הפרש הגבהים ביחס לאורך
להשוואה אתה רואה הבדלים משמעותים בהפרשי הגובה   בין מון ונטו לגאורגיה

את העלייה  מון ונטו הזו רוכבי טור מקצוענים מטפסים בין  46 דקות  עד 52 דקות
החובבים בארץ בישראל בגלאי 40 - 30 כ 70 דקות 
אני טיפסתי ב 92 דקות  בקטגורית הגלי 55-60 והיו ויש גם רוכבים טובים ממני בגליים הנ"ל בנקודת הזמן
 
אבל על הטריינר ב 2013 זה שונה ודורש מיומנות לאחר חצי שנה אימון הדרגתי במכון  ממוחשב פעמים בשבוע
קבעתי שיא לגלאי 55-60 טיפסתי ב 70 דקות  עם 277 וואט ממוצע  קוזזתי 15 דקות ביחס להתחלה האמונים במכון

אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2019 17:51:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף הגרף מהטרינר הממוחשב במכון
(
יש לי יותר  מ 20 גרפים כאלו מתקופת האמון שמראים את השיפור וההתקדמות )

זה רכיבת השיא יכולים להעיד :
יובל פרידמן מאמן קבוצת אשכולות שהיה מתחרה בקטגורת עלית 
הוא היה גם חלק מצוות המאמנים במכוון הטרינרים ...
 
אייבי גילת מותקי הרוכבים בארץ  מאמון וכותב מדורי ספורט ואופנים 
היה מראשוני הפרשנים לשידורי הטור דפרס בעוד בערוץ 1 ב 2005 ..
גם הוא רוכב מבוגר וטוב מאוד לגילו  התאמן במכון על רולר ...

בעלי המכון  של הטרינירים שהם הרויכמנים מאמני אופנים וטראטלון 

שהנתונים עוד נמצאם במערכות שלהם ...

כולל  כול צוות המכונפנים  של מצמן בכרכור שסבלו אותי במשך התקופה 
המכון היה משולב עם חנות גדלה של מצמון  במתחם כרכור ב 2013 ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2019 18:04:21
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
בסדר גמור. כל הכבוד.
לרכב בגרוזיה 150 ק"מ כשלאחר 100 ק"מ לערך יש עליה מופרעת לפס, וכל זה מול רוח נגדית קרה. זה ממש לא פשוט.
עושים את זה מידי פעם כל מיני כבישונים משוגעים. אני מניח שכולם צעירים ממך.
ואתה מוזמן לנסות ולדווח. חכה לקייץ. לא לפני אמצע יולי, אחרת קור כלבים..... 
לדעתי שווה את המאמץ בענק. חווייה ענקית עם נוף של אלוהים.

נכתב ב - 13/02/2019 20:46:51
תאריך הצטרפות
07/07/2014
נושאים
4
תגובות
114
תקשיב אריה, בתור אחר שיחסית אוהב לטפס אני רואה את הגרפים שלך ומתחיל להזיע.
ישר כח.