נושא: רכישת אופני כביש - מתחילים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 22/11/2018 16:51:06
תאריך הצטרפות
21/04/2015
נושאים
2
תגובות
2
שלום,

אני רוכב מתחיל (כרגע על אופני שטח בכביש) ומחפש לקנות אופני כביש ראשונים.
תקציב דל (נע בין 2,000 ל-3,000 וכמה שפחות; חשבתי התחלה שאוכל למצוא בין 1,000 ל-2,000).
מספר דגמים הגיעו לישרות האחרונה ואודה אם תוכלו להמליץ מה כדאי.
אשמח גם לשמוע הצעות על אופניים שאינם ברשימה.
כמו כן, אשמח אם תוכל לייעץ על מה הכי חשוב לשים לב - הילוכים, כידון, גלגלים וכו'...

1. אופני fuji roubiax - משומשות - לא סגור על המפרט.לא יודע עד כמה המוכר אמין. אמר שישים צמיגים חדשים. רוצה עליהם 1,900. האמת שלקחתי לסיבוב ותכלס הרגיש קצת קטן.
2. scott speadster 50 - מצאתי מקום עם דגם של 2018 ב-2,100. חדש. קישור - http://www.cobra-bordo.co.il/156/ 
3. MERIDA RIDE 100 2017 - חדשים. רוזן ומינץ. כ-2500 ש"ח. קישור - https://www.rosen-meents.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-MERIDA-RIDE-100-2017
4. wheeler - מצמן את מרוץ בתל אביב. 2,300 ש"ח. חדשים. הילוכים שימנו sora.

תודה רבה!!!
רן
 

נכתב ב - 22/11/2018 20:12:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בתקציב דל  קשה לקנות אופני כביש סבירות
רק אם מוצאים בהזדמנות ביד 2  דגם  טוב  במציאה  או קניה בסייל בהנחה גדולה ברשת

קניה ביד 2 צריך לבדוק טוב  ע"י מכנופן או חנות  שתתן לזה גם אחריות על הבדיקה
בגלל שמרכיב המזל הוא משמעותי  אפשר לקנות מצאה או לפול  עם בעיות ...
 
לנושא הדגמים הפשוטים  החדשים שאתה  כותב  לאלו שאין מפרט לא יכול להתייחס
בכללי הדגמים  הזולים הם מתחת לסטנדרט  שהוא :
גרופ כללי שימנו 105 או שווה ערך סראם   קראנק 50/34 קומפקט  קסטה 11-28
כבר ב2006 היה מימנום 10 הילוכים  כלומר 2/10 = 20   מאפשר בשלב מתקדם לשדרג גלגלים  וגם שילדה וכ'
היום החדשות מגעות עם 11 , 2/11  הילוכים באופני כביש  ויש גם אלקטרוני ...
 
בדגמים הזולים שרואים מפרט  הגרופ ברמת חלקים מתחת  לסטנדרט  
סקוט פירמה טובה  אבל להבנתי זה 14 הילוכים כלומר 2/7  יש ממש מיושן ...
במרידה  זה 16 הילוכים כלומר 2/8  גם זה מיושן  ...

האופנים נוסעות אפשר לרכב עליהם  הם אומנם כבדות יחסית
לערכתי הנאה ברכיבה לא תראה מהם  ברגע שתשתלב ברכיבה  תרצה להתקדם .תהיה תקוע  

בגלל.הבעיה  שאין להם המשך בשדרוג באופנים כאלו אין טעם לשדרג  הכול צריך להחליף 

כדי להוזיל היצרנים עשו קומבינציות עם חלקים זולים מתחת לסטנדרט וגם מיושנים בגישה ...
באופנים חדשות זולות אין מצב שתקבל הילוכים טובים , גלגלים טובים  וגם לא כידון  טוב ...

בדרך כלל במרידה  המחירים  נמוכים יחסיתי לשאר החברות ויש מבצעים על שנים קודמות במלאי
לדעתי אתה צריך דגם  שעומד בקריטריון  גרופ שמנו 105 או שווה ערך  לצורך המשך שדרוג ...

למרידה ברוזן מינץ  יש דגם 2017  זה המנימום במפרט או שווה ערך אפילו עם שלדת אלומיניום ...


https://www.rosen-meents.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-MERIDA-RIDE-4000-2017

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/11/2018 11:27:47
תאריך הצטרפות
21/04/2015
נושאים
2
תגובות
2
היי אריה,

תודה רבה על התגובה וההסבר המפורט!
טוב לקבל דעה אובייקטיבית וללא אינטרס מדי פעם (בניגוד למוכרים בחנויות).

אחשב, כמו שאומרים, מסלול מחדש.

אודה אם תוכל לחוות דעתך על האופניים הבאים - http://www.cobra-bordo.co.il/152/

כמו כן, אם תוכל לרשום את סדרות ההילוכים של שימנו לפי סדר יורד (מהטוב ביותר לפחות טוב) - לדוגמא - האם Tiagra זה מעל הסטנדרט שרשמת או מתחתיו (ראיתי מספר זוגות יחסית יקרים עם הילוכי Tiagra).

שבוע טוב,
רן

נכתב ב - 25/11/2018 19:35:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אופני הסקוט בלינק שלך  פחות או יותר מתאמות לאופני כניסה  גם המחיר בהתאם
למרות שלא כל החלקים הם ברמה  מינמום  105 ...
נסביר הערות בהמשך לדירוג המערכות  ...

מערכות שימנו אופני כביש - בכללי לפי סדר יורד  מהיקר לזול
DURA-ACE
Ultegra
105
Tiagra
Sora
הערות  כלליות הדורה אייס יש מספר דגמים  בהתאם לשנתונים ובהתאם לכמות ההילוכים
כולל התאמה לאלקטרוני  כנ"ל  גם באולטגרה  וב 105 בגרסאות האחרונות ...

ה 105 נחשב למערכת אמינה  אולי האמינה ביותר של שימנו באופני כביש ההבדל זה בעיקר משקל יותר כבד
מבחינת תפעול זה ממש כמעט דומה כנ"ל גם שאר מערכות שימנו
בין מערכת 105 לטיגרה  יצרו חלקים  בתחום הרמה בניהם כמו קראנק  קסטות וכו' ...
שהם גם חלק שמתאם להגדרת הסטנדרט הבסיסי ...

גם עם חלקים של טיגרה אפשר לחיות  אבל עדיף 105...

קצת אינפורמציה כללית - התיחסות שלי ושל רוכבים למערכות  מי 105  וצפונה
טובי רוכבי הטור אמרו שאפשר לנצח טור עם 105
אבל לכולם היה או יש את הטופ : דורה אייס או שווה ערך של אחרים כמו , סראם ראד , או קומפניולו רקורד ...
שים לב בשימנו  יש אולטגרה ויש טיגרה  זה ממש שונה ברמות
אולטגרה זה מערכת מצוינת שמקובלת על רוב הרוכבים החובבים ...

לי היום יש אופני סורוולו  עם גרופ פול דורה אייס  למעט קסטה ומעביר אחורי
בנוסף לנ"ל  2 זוגות  גרופ פול 105  וזוג נוסף  מעורב שימנו אולטגרה/ 105

יש הבדל משקל בין האופנים  וגם הבדלים בהרגשה ברכיבה ובביצועים  ...
אבל לדעתי אין הצדקה להבדלי מחיר גדולים בין גרופ  דורה אייס  לבין 105  ...
 
לדעתי יש גם תחושה פסיכולוגית שנותנת  הרגשה  שזה אופנים טובות יותר בגלל מותג יקר וגרופ דורה אייס
שכולל במיוחד גלגלים טובים קלים ויקרים ...
אם נשווה לעולם הרכב
אופנים עם גרופ  105  זה הרגשה  כמו - מכוניות מזדה , טויוטה , סוברו וכו' ...
אופנים עם גרופ  אולטגרה  זה הרגשה כמו - מוכנית יותר ספורטיבית  
BMW  וכו' ...
אופנים מותג ברמה גבוהה  עם גרופ  דורה אייס או שווה ערך של אחרים  ההרגשה כמו פורש  פררי ...

אם תגיע  לבר בהר זה אחרי סוף העליה של נס הרים  תוכל לראות את מיגוון רמות האופנים של הרוכבים שמגיעים להפסקה
יש רוכבים חובבים כולל אני עם דגמים יקרים מאוד מרכיב הנראות המותג רמת האופנים יש לו חשיבות לסטיל- הכוונה שופוני ...
בהרבה מקומות בארץ ובחו"ל עשתי שימוש  רכיבה גם באופנים היותר זולות עם גרופ 105 / אולטגרה ...

אצל הרבה רכבי כביש חובבים שמעתי במשך השנים הסבר דומה למה הם רוכבים על היקר ביותר .
האופניים זה תחביב העיקרי ואופנים זה  הצעצוע שלנו 
כול אחד מעוניין שהצעצוע יהיה יקרתי יפה מתוחכם עם סטייל 
למרות  שידוע שהשפעה היא לא משמעותית על הרכיבה משקעים  כפול על דגם מותג יקר.וקל  כמו שיש מקצוענים
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בנוסף השוואה כללית
בין הסקוט בלינק שלך שזה 2018 שלדת אלומניום מעל 5000 ש"ח 
לבין המרידה במבצע מהלינק בתגובה קודמת שלי לדגם 2017 זה קרבון ורמת גרופ יותר טובה בפחות מ 5000 ש"ח

א
ריה סדובניק
 
 

 
 
 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/11/2018 20:54:03
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
שלום אריה!

יש לי חבר עם אופני כביש כניסה (אפילו ענית לי בפורום לגבי צמיגים מומלצים בשבילו). 
אני רוכב שטח, ולאחרונה התחלתי לחשוב על עוד זוג, שיהיה קל ומהיר לאימונים ורכיבה בשבילים סלולים.  כמו פארק הירקון.
הבעיה - לא אוהב את תנוחת הרכיבה באופני כביש (ניסיתי, לא נוח לי) וגם לא מתכוון לנסוע בכביש בחיים, זה מאוד מפחיד אותי.
אז חושב ללכת על אופני הייבריד עם תנוחת ישיבה זקופה יותר ועם שילדה , גלגלים וצמיגי כביש (בחו"ל זה נקרא flat bar road bike).

קראתי בעיון את מה שכתבת קודם על סוגי המערכות, וה- 105 בהחלט נשמע טוב, כי אני צריך מערכת אמינה ולא צריך שום חלקי קצה קלילים, מעדיף לרכב עם אופנים קצת יותר כבדים אבל שיהיו בתקציב שלי, כ- 3500-4000 ש"ח. 

מה אתה אומר על האופניים האלה?
 https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11360
יש להם מע' 105 מלאה 2X11, כידון קצת יותר רחב משל כביש, תנוחת רכיבה נוחה כמו של הרים. 
אם לא הדגם הזה - האם יש דגם אחר שאתה ממליץ בתקציב הזה? 

תודה!

נכתב ב - 25/11/2018 22:41:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
זה אופני ספורט שילוב בין  אופני כביש  ושטח

שלדת אלומיניום כביש - גרופ 105כביש קראנק קומפקט 50/34  , הילוכים , מעבירים
כולל וגם קסטה כביש 11/32

כידון  שטח מעצורי דיסק פשוטים  וגלגלי 28 כבדים יחסית זה מה שמוסף לאופניים האלו 1 ק"ג
ביחס לאופני כביש דומות במפרט

בכללי  זה נראת עסקה  זולה יחסית יש גם ליצרנים אחרים אופנים דומות שווה ערך במפרט
בדרך כלל במרידה המחיר יותר זול ...

כללי לגבי כידון
רוכבי שטח יעדיפו כידון כזה שטוח כמו שמצורף במפרט 
רוכבי כביש יעדיפו כידון כביש 
בכידון כביש יש 3 מצבי תפיסה שמתאמים לרכיבות שונות בכביש כמו טיפוס , כוח , ומהירות 
ערך נוסף זה שינוי תפיסה בכידון שחרור אחיזת הידים האחידה ...
אני רוכב באימון 3 שעות ללא הפסקה בזכות שינוי האחיזה במסלול אינטרוולים שיפועים משתנים...
 
גם בכידון כביש אפשר לשנות את תנוחת הרכיבה ע"י סטם קצר ומתרומם 
אפשר להתאם אישית לכל מצב  כמו באופני סייקלוקרוס ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/11/2018 22:59:41
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
תודה על ההסברים אריה!

אני יודע שהם יותר כבדים מאופני כביש אבל אני בסדר לגמרי עם זה, כי מחפש באמת אופני ספורט ולאו דווקא אופני כביש.
גם ככה, המרידה האלה שוקלים בלי בעיה 3-4 ק"ג פחות מאופני הרים ממוצעים...
דרך אגב בטרק הדגם המקביל למרידה עולה עוד 1000 ש"ח יותר והחלקים ברמת טיגרה ומגיעים עם וי-ברייק (אני מעדיף הידראוליים)
https://www.ctc.co.il/product/trek-fx-s-4-2017/
בספשלייזד הדגם הכי קרוב למרידה עולה 500 ש"ח יותר, ונותן שוב חלקים ברמת טיגרה אבל קראנק 32/48 (זה טוב?)
https://www.matzman-merutz.co.il/sirrus-elite-2018
גם לטרק וגם לספשלייזד אין את מערכת 105 שעליה המלצת פה קודם, ולא רק זה - הם עולי יותר מהמרידה שמגיעים פול 105 אז נראה לי שכרגע המרידה זה האופציה הכי משתלמת מבחינת תמורה לכסף. 

יש לי עוד כמה שאלות לגבי מה שכתבת ודברים נוספים, אודה אם תוכל להסביר לגבי זה:
1. מה זה אומר קראנק קומפקט? זה אמור להיות טוב? פחות טוב? עדיף משהו אחר?
2. קסטה של 11/32 זה טווח שנחשב טוב בכביש ? (בשטח יש היום למשל 10/42 ואפילו 10/50)
3. ראיתי שהמזלג עשוי מקרבון. חוץ מהפחתת משקל - יש לזה יתרון (אולי שיכוך מסויים? משהו אחר?)
4. הצמיגים זה 700X28. האם זה גודל טוב? אפשר על אותו חישוק לשים רוחב צמיג אחר בעתיד אם ארצה? 
5. באופני כביש יש פנימיות בגדלים שונים לפי רוחב צמיג או שזה פנימית כביש ONE SIZE לכל צמיג כביש?
6. יש לי משאבת מיני שאיתה יוצא לרכיבות שטח. היא תתאים גם לאופניים האלה? או שצריך משאבה מיוחדת לכביש?

תודה רבה, מוטי

 

נכתב ב - 27/11/2018 11:01:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בדרך כלל במרידה המחיר יותר זול על אותו מפרט  ויש להם הרבה דגמים ...
יש לזה מספר סיבות לערכתי הפרשנות
היסטורית מרידה  נחשבת למותג פחות יוקרתי בתדמית  למרות שהיום  מרידה  אולי היצרנים הגדולים ביותר בענף האופנים
בארץ לא בדקתי אבל בתחושת בטון רשת רוזן  מינץ  היא הגדולה בארץ  יש חנויות מאילת עד הצפון צ' כוח
כמות הסחורה שיש ברשת היא יחסית גדולה  ונשאר להם דגמים משנתונים  קודמים לכן גם יש הנחות גדולות
 
לגבי השאלות
קראנק קומפקט  הוא קומפקטי יחסית  לקראנק דאבל גדול
קומפקט זה קראנק עם 2 פלטות- הגדולה 50 והקטנה 34  = 50/34  יש קפיצה של 16 שינים
הקראנק הגדול יותר הוא דאבל 2 פלטות  הגדולה 53 או 52 והקטנה 39  = 53/39  יש קפיצה של 14 שינים
יש גם סמי קומפקט 52/36  שזה נותן גם פלטה גדולה יותר ומאפשר גם יחס נמוך  מקובל אצל חלק מהמתחרים
במאה הקודמת היה שנים  קרנאק דבאל קלסי 52/42  קפיצה של 10 שיניים ...
הקומפקט 50/34 נולד בערך ב 2005  ועשה עליה לישראל נקלט בצורה בלתי רגילה כולם כמעט עברו לקומפקט
שנתן אפשרות ליצור יחס קל עם קסטות שהיו  לדוגמה  34/27 היה נחשב ליחס מאוד קל נוח  לטיפוס .

ב 2007 יצאתי  עם קבוצה מישראל לאלפים בעקבות  עליות הטור דפרנס  לכל הרוכבים היה קומפקט  עם קסטה גדולה 
 כאתגר כוח רכבתי על דאבל גדול 53/39 וקסטה קטנה 11-23 זה נחשב  לאתגר 
קשה לטפס  ביחס הזה  ...
 
בעשור הזה הסטנדרט בכביש הוא קומפקט 50/34 וקסטה 11-28 כלומר היחס הקל 34-28
בשנים האחרונות הוספו  קסטות עם 30 שיניים ו32 שיניים  סראם הוא היחלץ בנושא   
נוצר יחס 34/32  שזה קל מאוד בכביש  ומתאם לטיפוס תלול וקירות  וגם  לכולם 
למקצוענים  הרוכבים בטורים יש קראנק 53/39 ולרוב קסטה  11-25 בעליות תלולות מגדלים קסטה
השתמשו בקומפקט 34/32  בגירו בטיפוס התלול לזנקולין  חלק החליפו  אופנים  ...
הרבה שנים בכביש עוד מהמאה הקודמת היה גם קרנאק טריפל  3 פלטות  52/42/32  
הקומפקט 50/34  החליף  כמעט את הטריפלים  בכביש ...
במקור הקומפקט תוכנין עבור הנוער שישמרו על הברכים  שעדין בגדילה הרוכבים בארץ אימצו אותו 
לערכתי  באחוזים הכי הרבה מכל שאר המדינות  בחו"ל  אצל רוכבי הכביש המקומים הוא פחות נפוץ  מבארץ...
 
מזלג קרבון באופני כביש משמש  כתחליף לבולם  עושה שיכוך מסיים
 
לגבי גלגלי 28  באופני כביש לא עשתי שימוש רק  בגלגלים שמתאמים לצמיג 23 או 25 
רכבתי אומנם על 28  בכביש לי זה מרגיש מסורבל  אבל לשבילים זה כנראה טוב .

בקשר להגדלת צמיג זה צריך לבדוק עם החנות  זה גם כתוב במפרט החישוק  מה הוא מקבל .

לגבי פנימיות  לאופני כביש הפנמיות בדרך כלל מתאמות ל 23/ 25  לגבי 28 אין לי בזה ניסיון  תבדוק עם החנות .

לגבי משאבה  בדרך כלל כתוב על המשאבה או במפרט את הלחץ שאפשר להגיע  וסוג ההתאמה
בצמיגי כביש דרוש  לחץ גבוה יותר מצמיגי בשטח -  לגבי  28  צריך לבדוק  מה המינימום שדרוש  
אני מציע  שיתנו לך מתאם כללי ותעשה בדיקה אמיתית בחנות אם המשאבה שלך מנפחת מספיק טוב
 
 אריה סדובניק
 

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/11/2018 11:10:07
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
קניתי לחבר טרק אלומיניום מערכות 105 נהדרים באלף שח, הבחור רוכב שנה מאושר.
אין מחיר לאופני כביש יד שנייה.

לחופש נולד
נכתב ב - 28/11/2018 21:16:31
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
ושוב תודה רבה וענקית אריה, קראתי שוב את הדברים שלך ונראה לי שעכשיו אני מבין קצת יותר טוב את העולם של מע' כביש. 
לגבי הצמיגים - מה שהתכוונתי לשאול זה:  אם האופניים מגיעים עם צמיג 700X28 במקור, האם אפשר לעבור למידה 700X25 אם רוצים, או שחישוק כביש מתאים רק למידת צמיג המקורית שאיתה האופניים מגיעים? 

לגבי המשאבה בדקתי באתר היצרן, ואפשר לנפח עד לחץ 60. באופני הרים אני מנפח בדר"כ לחץ 28-30 אז 60 זה כפול. האם מספיק לצמיג כביש כמו שמגיע על האופניים (זה צמיג Maxxis Detonator 28c 60tpi folding ). 

יורם - תודה גם לך על המידע. אבל נראה לי שאלך על האופני ספורט. ניסיתי אופני כביש, אבל לא מצליח להתרגל לתנוחת הישיבה ומאוד לא נוח לי.
מה גם שאני בסה"כ צריך אותם לרכיבה על מדרכות ושבילים סלולים עד להגעה לאיזור הפארק ואולי לנמל. 


 

נכתב ב - 29/11/2018 10:47:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לגבי  התאמת החישוק לצמיג 25 במקום 28 במקור
לא התעסקתי בנושא  כי בכביש הצורך שלי היה רק 23 או 25 ...
חישוק כביש  מידת הרוחב היא 20.8 מ"מ  והוא מתאם ל23 25  ואולי גם לסוג צמיגים ברוחב 28
החישוק באופנים שלך  יצור של  מרידה  מידת הרוחב היא 22 מ"מ  זה הבדל קטן אני לא יודע תבדוק בחנות 
לפי המפרט הוא מיועד לצמיג 28  כך גם הוא נמכר ...
 
על כל צמיג כתוב גם את לחץ האוויר שדרוש   שזה  -  
PSI
צמיג ה28 דומה לצמיג כביש 25  ונראה לי שדרוש לפחות לחץ  90 מנימים  - לפי המפרט  המקסמים זה 120   PSI
לחץ 60  יכול להספיק אולי  רק לרכיבת קצרה  עד ניפוח המלא  ...
למרות שיש לי גיבוי בלונים  
אני עדיין משתמש במשאבה כיס יקרה וטובה Lezyne שמגעה ללחץ 120 PSI
אם כל הכוח שיש לי בידיים בעבר מרים משקולות  אני בקושי מגיע ל 90  PSI  - שהמקסמום בצמגים שלי 130 PSI

לגבי קניה ביד 2 צריך לבדוק טוב  ע"י מכנופן או חנות  שתתן לזה גם אחריות על הבדיקה ...
בגלל שמרכיב המזל הוא משמעותי  אפשר לקנות מציאה שווה או ליפול  עם בעיות ...


בנוסף  לקניה ביד 2  אפלו אם יש חשבונית של המוכר  וזה עדין בטווח האחריות  הקונה ביד 2 לא מקבל אחריות
כלומר האחריות לא תקפה עליו ...
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/11/2018 19:18:26
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
אני אשאל לגבי צמיג 25 ו- 28 החלפה ביניהם, פנימיות ולחץ ניפוח. הם בטח ידעו לאור זאת שמרידה משתמשים ברוחב חישוק המיוחד שעליו כתבת. 

אריה - תודה רבה על כל הסבלנות וההסברים המפורטים! 

סופש נעים ורכיבות נהדרות yes

נכתב ב - 01/12/2018 17:20:47
תאריך הצטרפות
21/04/2015
נושאים
2
תגובות
2
היי אריה,

אודה לחוות דעתך.
לבסוף רכשתי אופנים משומשים (אופני כביש) ממצמן את מרוץ בכפר סבא.
אופני Felt F4 - שילדת קרבון, מערכת הילוכים שימנו Ultegra, מידה 54. האופניים בני 5-6 שנים.
העלות כ-3,300.
צמיג אחורי חדש.
אחריות לשלושה חודשים על המערכות בלבד.
האם לדעתך עסקה הוגנת?

תודה רבה על כל העזרה!
רן

נכתב ב - 01/12/2018 21:01:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
קנית אופנים יד 2 דרך חנות שבודקת ונותנת אחריות מסוימת  מקטינה סיכונים ליפול לבעיות
כתבתי על זה בתגובות  שלי בהתייחסות לנושא.

על פניו נראה עסקה הוגנת  לפי התיאור המתומצת שלך לדגם ,שלדת קרבון ומערכת אולטגרה
אופנים כאלו  חדשות עולות  פי 3 לפחות  בהשוואה לעולם הרכב  זה כמו לקנות BMW ...

יש נקודה שכול רוכב מתחיל צריך לבדוק מה יחס העברה של האופנים - גודל הקראנק  וגודל הקסטה  ....
לפי הבנתי וערכתי זה דגם למתחרים שיש לו קראנק דאבל 53/39 וקסטה 11-25...
ברכיבות מישור וגבהות  זה מצוין  אבל כל רוכב שואף גם לטפס עליות זה יחס כבד לחובבים
היחס הרצוי זה קומפקט 50/34 וקסטה מינימום 11-28 הסברתי את הנושא באחד התגובות.

הרבה רוכבים חדשים טועים בקטע הזה בשלב הקניה  ואחר כך מחלפים ... 
אני מקווה שבאופנים שלך יש קראנק קומפקט וקסטה מתאימה  גם לטיפוס  ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות