נכתב ב - 22/10/2018 19:27:24
295
3812
נכתב ב - 23/10/2018 08:24:31
55
5427
אולי להתאהב באופניים ישנים על אף גלגלי ה26 שלהם, אבל לטעון שזה בגלל ה26 מבלי להיות גמד - הייתי אומר שזה בעייתי משהו
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 23/10/2018 09:29:58
25
1719
לאופני 26 יכולת תמרון יותר גבוהה גם בזכות גלגל קטן, וגם בסיס גלגלים קטן.
הגדלת הגלגל והארכת ה"שאסי" (בסיס הגלגלים) אמנם ייצבה יותר את האופניים בשטח, אבל הייצוב הזה הוריד את יכולת התמרון, ולכן הוריד את מקדם הפאן. אין מה לעשות 29 יותר מגושמות מ-26. וזאת עובדה פיזיקלית. הגברת היציבות מורידה מיכולת התמרון.
ומכיון שכתבתי על כך המון כאן בפורום, כבר לפני ששששנים, אז אסתפק בזה.
נכתב ב - 23/10/2018 09:41:28
428
11304
בשנים הראשונות לכניסת גלגלי ה 29 היתה תחושה חזקה של סרבול בניהוג אופני 29 לעומת 26
לכן גם אני חשבתי כך ורכשתי מין פשרה את אופני ה 27.5 שלי שאהבתי אותם מאד וזה לאחר שהיו לי טרנס אקס 29
כעת אני על 29 שבהחלט בעלות כושר ניהוג כמו ה26 עם גאומטריה צפופה ואני גם נהנה מהעבירות המעולה של ה 29
למעשה אם הייתי חופר בדגמים ובגאומטריות כמו שחפרתי לאחרונה אולי לא הייתי נכנס לעניין ה 27.5
אחרי הכל הבן אדם יודע לעשות פיצוי בשליטה באופניים וזה מתקן חסרים מינוריים בגאומטריות
כיום כשעולים על אופני 26 מרגישים עונג מסויים והצפה של נוסטלגיה ברם לרכב חודש שלם על ה26 ככל הנראה
הגעגועים ל29 יהיו גדולים יותר
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/10/2018 12:40:19
25
1719
קיימים חוקי פיזיקה. אי אפשר לרבע את המעגל. גלגל יותר גדול פחות תמרון. ואי אפשר לבנות בסיס שלדה 104 ס"מ ב-29.
שיפור המתלים הוריד את רמת הנדנוד (מתלים ובולמים, הם האוייב הגדול של יכולת התמרון). וגם הורדת משקל משמעותית בכללי מהאופניים עשו את שלהם.
לגבי הכיף שלך- זאת כבר חווייה סובייקטיבית, כמובן. לא נתון לוויכוח.
נכתב ב - 23/10/2018 18:44:48
1
163
מעולם רכבתי שטח על אופני 26", מהתחלה קניתי 29", אבל אני רואה לא מעט אנשים שעוד רוכבים על 26" בסינגלים, ואף אחד מהם לא נראה לי סובל במיוחד...
גיליתי ששני דברים גורמים להתאהב מחדש ברכיבה: כשאני בכושר פיסי טוב יותר, וכששפרתי יכולת טכנית בנקודת חולשה מסויימת.
נכתב ב - 23/10/2018 19:38:35
18
240
חברים יקרים,
זה הכל ענייני שיווק.
ה 26 יחזרו ובגדול כשסיימו לנער את הכיסים שלנו על 29, 27.5, 27.5 שמן...
רק שזה יהיה יותר יקר ויקראו לזה אחרת.
זוכרים את האופניים של הילדות שלנו? בלי הילוכים.
אז הגיעו 3, 10, 12, 18, 21, 27 הילוכים ועוד ועוד ומתיהשו חזרו אלו בלי ההילוכים אבל עם השם המפתה "סינגל ספיד" ;-)
צירים? שחרור מהיר, 15, 20, 12 מ"מ רק שלא תצליחו למצוא גלגלים חלופיים תוך כמה שנים ותיאלצו לשדרג את אופניים.
קפיש?
הכל קישקושים ואין פסול באופניים בני 5 26" כפי שאין פסול ב 29 ובאחרים.
כל אחד בטוח ששלו הכי טוב, וזה סבבה. עד שמחליפים.. : -)
נכתב ב - 23/10/2018 20:02:35
20
2488
אני לא מרגיש בשום הבדל בין גלגל 27.5 לגלגל 26.
אבל, לאופניים מודרנים יש גאומטריה טובה בהרבה ממה שהיה נהוג פעם ולא נדיר למצוא היום אופניים שגם מטפסים נהדר בעליות וגם דורסות נהדר בירידות. לגבי יכולת תמרון (בגלגלי 29) זה נכון אבל ניתן לפצות עם שפת גוף נכונה ומרוויחים דריסה טובה יותר ואינרציה טובה יותר.
אחרי שנים שלא רציתי לרכב על 29 ש״מ מצאתי זוג כזה שבאמת עושה הכל וגם קל לתמרון.
נכתב ב - 23/10/2018 20:51:00
9
333
מתגעגע ל KHS ס"ס כרומולי בזהב גרוזיני,
הורכבו באהבה ע"י החברה בסלאלום חיפה.
שניהם כבר לא קיימים, השלדה נסדקה והחנות נסגרה - RIP.
|