נושא: שדרוג רכיבה לעבודה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 07/10/2018 22:09:53
תאריך הצטרפות
05/06/2016
נושאים
2
תגובות
4
שלום לכולם,

בשנתיים האחרונות אני רוכב לעבודה וחזרה כמעט כל יום (בערך 80% מהימים בממוצע).
אורך המסלול שלי 10 ק״מ לכל כיוון, כולל מדרכה, כביש ושבילי אופניים.
יש לי אופני Trek 4300 שנת 2012 שקניתי ביד2 במצב מעולה.
לפני שנה בערך החלפתי לצמיגי Schwalbe CX Comp 26.
זמן רכיבה נע בין 30-40 דקות לכל כיוון.

עכשיו לשאלות:
1. אני מרגיש שאני לא מצליח להוריד את זמן הרכיבה מתחת ל-30 דקות, גם אם אני ממש מתאמץ. האם זה סביר או שאני רוכב יחסית לאט?
2. אם אני רוכב בראשון, שני, שלישי - אז בימי רביעי, חמישי אני כבר מותש. מה אני יכול לעשות כדי לשמור כוחות או לשדרג יכולות?
4. האם שווה לשקול שדרוג לזוג יותר מתקדם?
3. במידה ואני לא רוצה להוציא כסף בלהחליף אופניים, מה אני יכול לעשות כדי לשדרג את הזוג שיש לי היום?

תדוה מראש לכולם על התשובות.



 

נכתב ב - 08/10/2018 07:55:41
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
30 - 40 דקות על 10 ק"מ זה אומר שהמהירות הממוצעת שלך היא כ 16 ק"מש.

לא אמרת מה תנאי השטח מישורי? הררי?

בכל מקרה עבור מישור זוהי מהירות איטית, בתנאים של רכיבת כביש אתה בקלות
יכול להגיע למהירות ממוצעת של 25 קמ"ש ואפילו יותר.

לצורך זה אתה תצטרך להעלות את הכושר שלך ע"י רכיבות נוספות שלא לעבודה,
לחפש עליות ולעלות אותם ולהגדיל את נפח הרכיבות.

כמו כן מאחר והרכיבה שלך היא רכיבת עירונית, חפש אופניים קלים עם גלגלים וצמיגים
שמתאימים לרכיבה עירונית, הם יתנו לך יותר מהירות.

דבר אחרון שיכול להשפיע הוא הביגוד שאתה רוכב איתו, אם זה הביגוד שאתה גם עובד איתו
יתכן והוא מאט אותך.

בהצלחה.

.
נכתב ב - 08/10/2018 08:23:18
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
האופניים בסדר גמור במתכונת הרכיבה הזו לא צריך להשקיע באופניים

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 08/10/2018 10:49:04
תאריך הצטרפות
05/06/2016
נושאים
2
תגובות
4
רחי -
לגבי תנאי המסלול - לא יודע להגדיר אם זה ״הררי״ או לא, אבל בהחלט יש עליות וירידות.
לצורך העניין, אני רוכב מגבעת שמואל לתחנת השלום בתל אביב. אז יש עליות בדרך.
אציין שחלק מהזמן ״מתבזבז״ כי אני עובר דרך אוניברסיטת בר אילן, אז אני צריך לעבור דרך השערים/בידוק.
בנוסף, בכבישים ראשיים (לדוגמא דרך השלום), אני לא רוכב בכביש (מפחד), אז אני רוכב במדרכה וגם עוצר ברמזורים של הולכי הרגל.
לצערי אני לא רואה אפשרות להסויף עוד רכיבות, אני כבר רוכב בין 3-5 פעמים בשבוע הלוך/חזור לעבודה, ואני לא רוכב בשבתות.
יש עוד הצעות לשיפור הכושר והמהירות?
בקשר לביגוד, אני רובכ עם בגדי ספורט רגילים לא משהו מיוחד לאופניים - מכנס קצר וגופיה או חולצה קצרה. רוכב גם עם נעלי ספורט רגילות.
בקשר לאופניים מתאימות, יש לך דוגמא לדגמים שאני יכול לבדוק?

צביקה - אני מוכן למכור את הזוג שלי ואז להוסיף קצת כד לקנות משהו יותר מתאים אם זה יכול להוריד לי איזה 10 דקות לכל כיוון.
השאלה אם זה באמת מה שמשפיע על המהירות.

תודה לכם על התגובות.

נכתב ב - 08/10/2018 11:39:40
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
גבעת שמואל השלום נחשב למישורי.

כנראה שהתשובה היא בשינוי המסלול ( לא פוטר אותך מהעלאת הכושר)
אם יש לך הקלטה של המסלול אני יכול לנסות לבדוק אם יש משהו שאפשר לשנות.

בנוגע לאופניים זה פונקציה של משקל האופניים וצמיגים שמתגלגלים יותר מהר.

.
נכתב ב - 08/10/2018 12:53:02
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אופניים חשמליים יהיו פתרון מצויין לבעיה.

לחופש נולד
נכתב ב - 08/10/2018 13:42:15
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
איש נחמד,
בהתחשב באופניים שיש לך, ובהתחשב במכשולים שאתה צריך לעבור בדרך, אתה לא יכול לשפר את מהירות ההגעה מגבעת שמואל לדרך השלום באופניים, כפי שהם כיום.

שני שיפורים לאופניים יהפכו אותם למטוס, אבל ישפרו להערכתי משהו כמו 5 ++ דקות:
1. לשים צמיג מרתון גרין גארד של שוולבה 26X1.25 במקום מה שיש כעת. כי Schwalbe CX Comp 26 הם צמיגים מאוד איטיים ובעלי רוחב של 2 אינטש. גרוע ביותר. 180 שח כולל משלוח מבייק 24 הגרמני.
2. להחליף את המזלג - בולם למזלג אלומיניום קשיח קל משקל (750 גרם) במחיר של 167 שח  באיביי. המזלג מתאים לבלם דיסק (אם יש לך משהו אחר, אני יכול למצוא גם עבור V ברקס).


נ.ב יורם אחינו, מה קרה לך, הפכת סוכן כפול בשירות האוייב החשמלי. הבן אדם רוכב אופניים בשביל הכושר, ואתה רוצה להפוך אותו לפדלאה מזרח תיכונית מצוייה.

 

נכתב ב - 08/10/2018 14:52:31
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
חשמליים זה העתיד לרכיבה לעבודה, מהיר שקט ונקי, זה גם הפתרון ללו"ז שהבחור רוצה.
צמיגים, מזלג קשיח, תנוחת רכיבה? השיפר יהיה שולי ביותר.

לחופש נולד
נכתב ב - 08/10/2018 16:56:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
במקום לקנות אופנים חשמליות
אפשר לקנות אופני כביש גריבל שמיועדות גם לשבילים ולמדרכות
משקלם  9.5 ק"ג  - היקרות שוקלות פחות מ 8 ק"ג

ההבדל במהירות בין האופנים שלך לאופני כביש גריבל טובות
כ 25%  יותר מהר לטובת הגריבל בסיטואציה של רכיבה עירונית
אבל זה גם תלוי כמה עצרות מחויבות יש במסלול של 10 ק"מ ...

אם הרכיבה לעבודה זה גם האפשרות והזמן שלך לעשות ספורט
נראה לי הגיוני לקנות את הטוב ביותר האפשרי  בהנחה שלא גונבים כמו בתחנות רכבת...


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/10/2018 22:08:53
תאריך הצטרפות
06/09/2017
נושאים
10
תגובות
36
עם כל העצירות בדרך הזמן נראה נורמלי לגמרי.

הצעות ייעול:
 
תקום חצי שעה קודם.

אולי  גם תוריד קילו או שניים באיזה דיאטה.




 

נכתב ב - 10/10/2018 08:13:34
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לפי תאור המסלול וההתנהלות שלך לא תצליח לקצר את זמן ההגעה שלך יותר מדקה גם אם תשלם לחנות האופניים 20000 ש"ח
אפילו עם אופניים חשמליים לא תעבור את החיסכון ב 3 דקות 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/10/2018 12:21:51
תאריך הצטרפות
05/06/2016
נושאים
2
תגובות
4
יורם - אופניים חשמליות זה מפתה וחשבתי על זה הרבה פעמים, אבל בסופו של דבר אני מעדיף את הפעילות הגופנית.

צביקה - מאוד מעניין אותי לשמוע מה לדעתך ניתן לשנות בהתנהלות. אולי איישם דבר או שניים וזה ישפיע.

אבל מה אתם אומרים על זה שאחרי 3 ימי רכיבה רצופים אני כבר מאוד עייף וקשה לי לרכב שוב?
האם זה קשור לכושר גופני? האם זה אומר שאני לא רוכב בתנוחה טובה?

תודה שוב

 

נכתב ב - 10/10/2018 12:41:23
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
התנהלות !? לא אמליץ לך אבל לפני כ 35 שנה היו לי אופני חרש אופן כבידות רכבתי איתם לעבודה לפרק זמן מר"ח אפטר בת-א 
לר"ח אפעל בפתח תקווה מרגע שעליתי לאופניים לא ראיתי ממטר כלום לא איי תנועה לא קוו לבן לא רמזורים ולא טורי מכוניות
[לא היה צפוף כמו היום ובכל זאת לא אמליץ על סגנון זה ]
כ 8 ק"מ הלוך בבוקר לקח לי בין 22ל25 דקות כשעברתי לווספה בגלל חוקי התנועה הצלחתי לקצר בזמן כ 5-6 דקות בלבד 
כך שההמלצה שלי תשלים עם הקיים ותנסה להשתפר בכושר , בכללי הפעילות של הרכיבה שלך היא מצויינת ויותר טובה מכלום 
אבל 45 דקות באופניים רכיבה רצופה ממש זה בלתי אפשרי להרים כושר לרמה שתרגיש הבדלים 
אז גם בעניין הרמת הכושר הקצבת הזמן שלך לרכיבה מוגבלת מאד 
וכמו שאמרתי תשלים עם זה ותשאף לשפר פה ושם כושר , ביגוד ואת המסלול .

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/10/2018 17:37:52
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
העייפות נובעת מגלגלים רחבים וכבדים, ומאופניים מסורבלים. ברגע שתוריד את המזלג-בולם המיותר, תחליף לצמיגים מהירים, הכל יהיה הרבה יותר קל. והכי חשוב, אתה אפילו תשפר את הכושר. כי הרבה יותר קל לשפר כושר עם אופניים מהירים וקלים יותר, מאשר עם אופניים כבדים-מסורבלים. תחליף מה שאמרתי לך, והכל יישתפר. ומדובר בסך הכל על פחות מ-400 שח השקעה כספית. סביר בהחלט בעבור התמורה הגדולה, שתקבל. שווה כל גרוש. אין שום סיבה בעולם שלא לרכב יום יום בצורה כזאת. ששה ימים בשבוע.
אני מוסיף את האופניים שלי בתור דוגמה. אופני שטח שעברו הסבה לטורינג. הצמיגים הם שוולבה מרתון גרין גארד, כמו שהימלצתי (שלי קצת יותר עבה. 1.5 אינטש), והוספתי מזלג אלומיניום דומה לזה שהיצעתי לך לקנות. אני רכבתי איתם עד לפני שבועיים וחצי בבלקן ובמרכז אירופה יום יום ארבעה חודשים פחות שבוע סה"כ כ-6000 קמ. והכי חשוב הורדתי 12 קילו ממשקלי..... (אגב,הוספתי לאופניים עוד כל מיני דברים, אבל אלה בעיקר אביזרי נוחות כמו כידון ידידותי למשתמש  או הגבהת הכידון ב14 ס"מ, אוכף מפנק ועוד אביזרים הכרחיים לרכיבות ארוכות).

נכתב ב - 11/10/2018 11:49:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בשביל לדעת אם נתן לשפר זמן  דרוש הקלטה של  המסלול  כפי שכתב רחי 
אבל תווי המסלול  פחות מעניין  כי אתה מכיר טוב את המסלול מ כ 500 רכיבות שלך..
 
מה שמעניין בהקלטת גרמין ניתן לראות את תנודות מהירות הרכיבה  וכמות העצירות
בנוסף אם נשלב את גרף הזמן במסלול על  גרף המהירות  נראה גם את טווח ההפסקות
 
מצורף סימולציה
חתך מסלול רכיבה מגבעת שמואל  להילטון ת"א  בטווח זמן 30-40 דקות
בסימולציה סומנו כ  10 עצירות בטווח הזמן ...
זמן  הרכיבה תלוי בכמות העצירות המחויבות כתוצאה מהדרך ....
 
לגבי עייפות  או בזבוז אנרגיה  ...
שיפור כושר ואימונים  הכול טוב אבל 10 ק"מ זה לא ק:מ שמצדק עייפות ...
בגלל ריבוי עצירות יש הרבה התחלות רכיבה שגורמות לבזבוז דלק ....
בנוסף יש לי חשד שאתה לא יושב על ההילך המתאם ...
באופנים שלך יש טריפל  אני חושד שאתה רוכב על הפלטה האמצעית כל הזמן
כנראה לא מנצל את אופציות יחס העברה  בעיקר לטובת מהירות  ...

כל שיפור באופנים / או אופנים חדשות סופר יעילות יכול לעזור ... 
אבל החלק המשמעותי בקיזוז הזמן  תלוי בכמות העצירות המחויבות במסלול ...


גם מכונית  פורש 911  בתוך פקק לא תסע מהר ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות