נושא: תל אביב אילת יום כיפור 2018

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 22/08/2018 00:59:46
תאריך הצטרפות
22/08/2018
נושאים
1
תגובות
2
שלום חברים... רציתי לשתף מחשבה ולהתייעץ פה עם המומחים...
עלה בראשי הרעיון המשוגע לרכב תל אביב אילת ביום כיפור הקרוב. הכוונה לצאת בסביבות 12:30 בלילה מתל אביב לסוע עד מצפה רמון, שם אבא שלי יחכה לי עם אוכל כמו שצריך ואני אדפוק איזו שינה של שעה שעתיים ואז להמשיך לאילת.
אני בן 18 מאוד חזק ( גם פיזית וגם מנטלית). פעיל ספורטיבית מאוד ויש לי רגליים חזקות מאוד. אני על האופניים באופן קבוע ביום יום. כבר יצא לי לרכב פעמיים 100 קילומטר (בחום לוהט של אמצע הקיץ), אך לא התקרבתי אף פעם לא למרחק ולא לגובה המצטבר כמו ברכיבה הזו. 
בעיקר מפחידה אותי העליה של מצפה רמון. הרכיבה כולה היא 350 קילומטר ו כ3000 מטר עליה מצטברת.
מיותר לציין שיש לי הרבה מוטיבציה!
אשמח לעצות ודעות!
תודה רבה לכל העוזרים!
 
 
 
 

נכתב ב - 22/08/2018 12:01:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רכיבה ארוכה וגם בלילה צריך להתרגל בהדרגתיות  
בלילה זה מסוכן מאוד בהרבה קטעים למרות שזה יום כיפור ... 
בארץ לא כולם שומרים מסורת ובמיוחד בקטע עד מצפה רמון 
הטיפוס למצפה רמון   מוגדר כגבהות במגנת עליה ויש שם רוח ...

צריך לבוש מתאם כולל  ווסט זוהר נצנצים פנסים וכו/
צריך לדעת אך לשמור אנרגיה אוכל שתיה וכ/ 
תתיעץ עם רוכבים למרחק כמו טל קציר בפורום תפוז אופני כביש ...

------------------------------------------------------------------------

קצת היסטוריה  תקציר כללי על רכיבות מהצפון לאילת 
בדרך כלל הרכיבות הארוכות מטולה לאילת זה כרטיס לכיוון אחד

היו רכיבות גם במילניום הקודם  אבל  .........
החלק המאורגן  התחיל  ב 2002 בשם רוכב ישראל נמשך 10 שנים עד  2012
כ 350 רוכבים  3 ימי רכיבה  מעל 500 ק"מ  

ב2010 היה גם טור ישראל 3 ימים תחרות זוגות ...
בהשתתפות  טובי רוכבי האופנים בארץ שרכבו במהירות מעל 33 קמ"ש ממוצע
הזוכים היו ניב ליבנר ורן מרגליות 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
במשך השנים היו גם יוזמות  קטנות יותר של קבוצות אופנים  שעשו זאת בפוש אחד
מועדון אבירי אילת  מהעשור הקודם
רוכבי ראשון  בני ברגר  
Zone 3  קבוצת רכיבה
היו עוד הרבה התארגניות של מספר רוכבים שרכבו מהצפון לאילת ביומים .
הטובים רכבו במהירות ממוצעת מעל 30 קמ"ש .
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ב2017 -2014 היה רכיבה מאורגנת  ע"י הראל נחמני   בשם טראנס ישראל מהצפון לאילת
600 ק"מ  ב 4 ימים ....
---------------------------------------------------------------------------------------------
לגבי זמנים ושיאים 
היו גם  רוכבים בודדים  שבדקו גם זמנים ברכיבה רצופה תלוי גם במסלול
בתווי ארוך דרך מצפה בערך 18-17 שעות ב 2006  מור מזרחי ואיציק הימן  .
בתווי הקצר דרך הבקעה כ 15 שעות שזה  השיא הכי מהר ב 2012  של תום מרמרלי ושוקה
------------------------------------------------------------------------------------------------------
בסוף 2012  היה מהפך הרוכב יאן לוי  רכב את המסלול הכפול מטולה אילת ובחזרה למטולה
1080 ק״מ, ב- 64 שעות 45 דקות ברצף כלומר כ 3 ימים
מטרת הרכיבה מודעות לסרטן  
-------------------------------------------------------------------------------------------------
בסוף 2015 הרוכב אלי קלמן דלאל עשה את הבלתי יאומן  חרמון -אילת-ובחזרה לחרמון
1120 ק"מ  76.5 שעות  ב3.5 ימים   ברוטו .(גובה מצטבר מעל 9300 מ' )
מטרת הרכיבה מודעות לעמותה דובוני ההחלמה
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
הטריאתלט אייל מויאל בערך ב2011
רץ ממטולה לטבריה כ 65 ק"מ
שחה מטבריה לעין גב כ 10 ק"מ
רכב  לבד מעין גב לאילת כ 410 ק"מ לבד ב כ 16 שעות
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
בנוסף לנ"ל  כל שנה בשנים האחרונות יוצאת  רכיבה מאילת לת"א של קבוצת  רוכבים למרחק 
שם הרכיבה ברווט 400 הכוונה  כ 400 ק"מ  המסולל עולה לנטפים משם למצפה רמון  ות"א 
זה רכיבה רצופה  עם כל הציוד על האופניים ללא רכב לווי  הזמנים הטובים זה כ 20 שעות  ברוטו ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/08/2018 12:50:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
יש הרבה סרטונים ברשת של רכיבות  מהצפון  לאילת
רובם רוכבים צעירים  יחסית  לגיל השלישי

אני מצרף סרטון של חבר פורום רוכב ותיק  בשם כינו - 
מייק-בייק
זה רכיבה בתחילת 2016 מיק בגיל בערך 62 שנים רכב עם שותף מראשון לאילת ביומים

הלינק לרכיבה
https://www.youtube.com/watch?v=GPjDkCA8_W4

בזמנו  זה פורסם בפורום 
זה הזדמנות  לפרגן  כל הכבוד למייק
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/08/2018 10:28:57
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לא הבנתי מדוע לצאת בחצות וחצי ולא בצהריים של ערב החג.... מדוע אתה רוצה לרכב בחום הקופח של המדבר בשעות הצהריים . הטמפרטורות בערבה קרוב לחמישים מעלות תחת השמש.
חוץ מזה ספק אם אתה צריך שאביך יחכה לך במצפה רמון. אם אתה צריך אותו בקטע המנטאלי, דבר איתו בשיחת וידאו דרך איזו אפליקציה מידי שעתיים שלוש. אוכל ליממה אחת לא שוקל יותר מידי. קילו וקצת. שלושה כריכים, פירות ומיים 3 ליטר לפחות שבכל מקרה אתה חייב לקחת.
אגב הבעיה המרכזית זה היכולת לרכב בזמן שמתים לישון. הבעיה אינה הכושר הגופני בכלל. זה שאתה בעל כושר טוב לא רלוונטי בכלל. לרכב עם אופני כביש 350 קמ על 3000 מטר טיפוס, דבר יחסית קל שכל רוכב ברמה בינונית מסוגל לעשות.
נ.ב אני מכיר מישהו שעשה את המסלול עם אופניים וציוד 35 קילו, בתוספת צמיגים כבדים קרוב לקילו כל אחד וברוחב 47 ממ.... ודרך מעלה עקרבים....ויותר מפעם אחת.... אבל לא ממליץ לרכב דרך מעלה העקרבים לבד!
לסיכום ההבעיה אינה כושר גופני. וחרף מה שכתכתי כאן, ספק אם המשימה זאת מתאימה לבחור בן 18 רוכב בודד חסר ניסיון רכיבה בתנאי עייפות ליליים. חפש לך בן זוג או וותר על הרעיון... לטעמי משימת בדד מסוכנת מידי עבור ילד בן 18.
נ.ב אם יש לך היכן לישון במצפה למשך הלילה, כשש שבע שעות,, ולצאת בבוקר, אז זאת משימה פחות מסוכנת ויותר מעשית עבורך...
נ.ב 2. אני תמיד עשיתי את המסלול ת"א אילת ביומיים. בלילה אני אוהב לישון ולנחור... אהה ואני גם אוהב אופניים כבדים... לא אופני כביש..😁
נב 3. הנה הפיתרון....שאביך יחכה לך במצפה עם אוהל מוכן לשינה ועם ארוחה חמה. תגיע בלילה. תאכל, תישן באוהל ותמשיך למחרת.

נכתב ב - 23/08/2018 12:42:08
תאריך הצטרפות
14/01/2016
נושאים
27
תגובות
32
שלום לך 

לפני 12 שנים בשיא הכושר שלי רכבתי מבית שמש לאילת דרך מצפה, יצא לי לרכב את המסלול פעמיים.
אני יצאתי עם עוד 4 רוכבים עד באר שבע ומשם הצטרפנו לקבוצה גדולה.
עם כל הכבוד שרכבת 100 ק"מ זה לא משתווה ל 360 ק"מ כשמחצית מהרכיבה היא בלילה לאור פנס, הרכיבה בלילה קשה בהרבה מהבוקר,אתה עייף ,לא רואה את המשך הדרך העיניים מתעייפות מאוד וצריך להיות מאוד מרוכזים כל זה דורש מאמץ מהרוכב,ישנם מצבים שאתה מנקר לכמה שניות וזה מסוכן מאוד,לכן חשוב מאוד לרכב עם עוד רוכב.
אני ממליץ לך לעלות את טווח הרכיבה שלך יותר מ 100 ק"מ 
תרכב 200 ק"מ בשילוב רכיבת לילה ואז תדע אם אתה מסוגל.

נכתב ב - 23/08/2018 13:35:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בגלל שאתה רוצה לעשות את הרכיבה בפוש אחד
לפוש אחד לאילת אין לי ניסיון  וגם לא לרכיבות לילה  ולכן :
אני מציע לך להתייעץ  עם רוכבים שיש להם קבלות ברכיבות ארוכות ולילה בארץ 
המומחה מס' 1 זה  טל קציר  מצורף לינק לבלוג שלו  
יש בבלוג פירוט  מעל 200 רכיבות ארוכות מ 200 ק"מ  עד 1200 ק"מ  וגם יותר  במשך יותר מעשור שנים
https://israeli-randonneur.blogspot.com/
---------------------------------------------------------------------------------------
בהנהגת טל קציר 
יש קבוצת רוכבים למרחק - שרוכבים כל שנה בצורה הדרגתית מ- 200 עד 600 ק"מ ויותר
ספציפי כל שנה בשנים האחרונות יוצאת  רכיבה מאילת לת"א של קבוצת  הרוכבים למרחק
שם הרכיבה ברווט 400 הכוונה  כ 400 ק"מ  זה רכיבה עם כל הציוד הרלוונטי ...
 
רכיבה מאילת לת"א  דרך מצפה הרבה יותר קשה  הטובים עושים כ 20 שעות 
מצורף לינק ספציפי לרכיבה אילת ת"א ...
https://israeli-randonneur.blogspot.com/2018/02/223he.html
------------------------------------------------------------------------------------
 מצורף  לניק למסלול של אחד מקבוצת רוכבי המרחק  ב 
 Strava
https://www.strava.com/activities/1422874697
 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/08/2018 17:09:04
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
עשיתי את המסלול מראשון לאילת מספר פעמים, הייתי עם קבוצה ורכב ליווי, תצטרך להצטייד בהרבה מים, אוכל, וחוסן מנטלי.
המסלול אינו קשה, אבל ארוך במרחק, וזמן אוכף.
יצאנו בשעות הצהריים והגענו לאילת בשעות הבוקר.
ב ה צ ל ח ה

לחופש נולד
נכתב ב - 23/08/2018 22:10:30
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
חוסר אחריות לתת לנער בן 18 לרכב רצוף לאילת ולבד כולל בלילה.
אם צעיר כזה חסר ניסיון רוצה לרכב, אז אך ורק מפוצל עם שינה בלילה. וגם זה כבר סיכון די גדול.... בזוג זה הרבה יותר מומלץ...

נכתב ב - 23/08/2018 22:16:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 הבהרה - קשה או קל זה עניין סובייקטיבי בהתייחס לרכיבה בקבוצה מהמרכז לאילת...
 
חוץ מהעניין  החברתי ,רכב הליווי , והרגשת הביטחון בתוך קבוצה ...
יש הבדל משמעותי בקושי בין רכיבה  לבד התמודדות עם הרוח ותנאי הדרך לבין רכיבה בקבוצה ...
 
קבוצת רוכבים תלוי בכמות אם היא מגובשת וכולם רוכבים ביחד  אפשר להגדיר זאת כפלטון
פלטון גדול זה כמו להקת ציפורים ...
מבחינת מאמץ  תלוי המיקום של הרוכב בתוך הפלטון האם הוא בקבוצת המושכים  או בחלק האחורי
בקבוצת המושכים המאמץ בערך כמעט כפול  מאלו שרוכבים מאחור ומוגנים וגם ממש ממוגנטים קדימה...
 
הדרך לבדוק זאת היא ע"י  מד וואטים  כמה וואטים מיצרים בכל מצב ...
רוכב בודד או מושך בקבוצה במישור ממוצע 27- 22 קמ"ש מיצר בערך 210- 170 וואט לשעה
תלוי ברוכב , משקלו ,תוואי והתנאים בדרך , גם סוג האופנים ומשקלם ...
אותו רוכב או רוכב שווה ערך שנמצא מוגן מאחור על אותה מהירות מיצר בערך כ 130 וואט ממוצע לשעה ..
.
כמות הוואטים תלויה וגודלת שהמהירות גודלת  ויש יותר קשיים בתווי הדרך ובהתנגדות הרוח ממול ...
 
אם הרוכב מתנתק מהקבוצה  הוא צריך לבזבז הרבה אנרגיה לחזר ...
אני מחפש גרפים עם נתוני וואטים של חברים להראות  את השוות המספרים בין רוכב בפרונט לבין רוכב מאחור ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/08/2018 01:48:24
תאריך הצטרפות
22/08/2018
נושאים
1
תגובות
2
חברים יקרים!
דבר ראשון אני מודה לכולם על התגובות המעמיקות והרציניות!
קראתי טוב טוב את מה שכתבתם וכן את הלינקים ששלחת "האריה הזקן"
אני חושב שהדבר החכם ביותר לעשות הוא אכן לצאת בצהרי החג כפי ש " אופנוחן" הציע
להגיע למצפה בסביבות 23:30 שם אבא יחכה עם המחנה... לישון בערך עד 5:00 ואז לצאת לכיוון אילת, ולהגיע אליה בסביבות 12:00בצהריים.
ככה רוב הלילה אני אשן ולא ארכב וגם לא אהיה בשעות החמות של היום.
נשמע יותר טוב? 
שוב תודה רבה לכולם!

נכתב ב - 24/08/2018 19:55:24
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
החלטה די מושכלת.
חשוב בעיקר שתיקח איתך הרבה מיים בעיקר למדבר. גם הקטע בין שדה בוקר (תחנת הדלק), למצפה,למרות שיעשה כבר בשעות הערב, וגם ובעיקר ממצפה והלאה. ואם יהיו יהײַו תנאי מזג אוויר קשים (חום!!!) אז לוותר על התענוג ולא לקחת סיכון גדול מידי. מעבר לזה לשתות כל הזמן, ולהוסיף איזה חטיף מלוח לתפריט בזמן הרכיבה כמו בוטנים מלוחים. הייתרון של הבוטנים שלא צריך לעצור כדי לאוכלם. קריקרים מלוחים אגב הרבה יותר מתאימים עקב זמינות הפחממות
לגבי ביגוד: חובה כובע רחב שוליים שמגן גם על הצוואר, וחובה שרוולים לידיים. ניתן לקנות בגרושים באיביי שרוולים פנטסטיים לרכיבה בחמישה שקלים עם פס סיליקון שמונעים מהשרוול ליפול. בשום פנים לא לרכב בידיים חשופות.
בנוסף שים לב לרכיבה במדבר ביום כיפור. הבדואים משתוללים חופשי יותר מהרגיל. חובה עד כניסת יום כיפור לרכב עם ווסט זוהר. עולה עשרה שקלים או קח אחד מאבא
נב: הכל נאמר מניסיון רב שנים. אז כדאי שתיקח את עצותיי בשיא הרצינות. אני רוכב למרחקים עצומים... הרבה מעבר ל360 קמ ביומיים. יותר מ4500 קמ בשמונים יום האחרונים בבלקן ומרכז אירופה. (בתקווה שיום אחד גם אתה תעשה דברים כאלה. יש לך כנראה את האופי לזה. זה רק אופי-אישיות מתאים. הכושר כאן משחק תפקיד שולי לגמרי. והכי חשוב - יצר סקרנות. התשוקה לדעת....
בהצלחה, צא בשלום ושוב בשלום.
דורון (גם אופנוחן...)

נכתב ב - 24/08/2018 23:28:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
ברגע שאתה יורד מהעץ  או שהורדו אותך וכנראה בצדק
יוצא העוקץ מהאתגר זה הופך לרכיבה של יומיים ...
צריך לעשות זאת לפי הספר כמו כל הקבוצות המאורגנות והזוגות הבודדים.
המשמעת זה להתחיל בבוקר  ויש לזה סיבה הסבר בהמשך התגובה...

מצורף לינק לסרטונים  של רוכבי ראשון ואחרים שהתחילו בבוקר ...
ברכיבה של יומיים וגם אלו שעשו ביום אחד .

https://www.youtube.com/results?search_query=%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%9C%D7%A6+%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA++%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D

בדרך כלל  הרכיבות הם בחודשים אוקטובר – מרץ  בימים נוחים ...
יום כיפור זה ב 19 בספטמבר תבדוק תחזית מזג אוויר ....

בכל מצב להזהיר מאוד  ממכניות זה ערב חג ....
כביש זה דבר מסוכן  ולא צפוי צריך לקחת זאת בחשבון והאחריות היא על הרוכב... 


החלק הראשון מת"א  למצפה זה הקטע הארוך מישור במגמה עולה ובסוף הגבהות של מצפה ...
לכן בקטע זה רובם רוכבים בעצמות נמוכה יחסית ומושכים אותו מהבוקר עד אחרי הצהרים / הערב
אחר כך הולכים לנוח שיחרור וכו'  ארוחה טובה ,התארגנות במלון / אכסניה ...
עד השינה הגוף משתחרר מהאדרנלין והמנוחה מושלמת ...

זה טעות לצאת בצהרים ולהגיע למצפה בחצות הגוף מלה באדרנלין ולא משוחרר למצב שינה
תנאים למנוחה ושינה  לא נוחים יכולים לגרום להתכווצות שרירים למי שאין לא ניסיון בנושא...
לכן זו הסיבה שכולם מתחילים בבוקר כדי שיישאר זמן מתאם למנוחה
זה המצב האידאלי לרכיבה ביומים ...

 
לגבי אימון לרכיבה יש מושג שנקרא  רכיבות נפח  אתה צריך להגדיל נפח עד יום כיפור...

לגבי מים בכיפור זה קריטי  הכל סגור גם יש מצב שתחנות הדלק סוגרות את המים לברזים בחוץ
יש מושג שנקרא  מים מוטמנים - מכנים מראש  במקומות שנתן לזהות בקבוקי מים לאורך הדרך .

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/09/2018 19:33:32
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוד 3 ימים זה יום כיפור תחזית למזג אויר חם  הקיץ עדין לא נגמר
בדרך כלל  הרכיבות הם בחודשים אוקטובר – מרץ  בימים נוחים
 
מבירור ובדיקה שיא גינס בארץ למרחק רכיבה ביום כיפור ...
רכיבה ב 2013 ע"י 2 רוכבי עלית  

מכרכור לרמת הגולן אזור קצרין ובחזרה סיבוב של כ 240 ק"מ  .
התחילו בבוקר יום כיפור וחזרו לפני יצאת החג ...

רוב רכיבות הכביש ביום כיפור יחסית קצרות  אין מצב לרכב ליווי  ובעיות מים
הלהיט זה כביש 1 
שאסור לרכיבה ת"א ירושלים ובחזרה  או  הפוך  כ 130 ק"מ

יש גם מעטים שעולים על כביש 6   שאסור לרכיבה
העיקר בקטע צפוני  יוקנעם קסם ובחזרה כ 130 ק"מ
בכבשים שאסור רכיבת אופנים יש גם בעיות ביטוח
 
לא מצאתי שום תיעוד ברשת  לרכיבה ביום כיפור ת"א לאילת ...
במידה ורכיבה כזו תעשה  אפשר להכניס לגינס 
רצוי לבצע לפי הספר עם כל מקדמי הזהירות והבטיחות..
צריך לבדוק גם עם ביטוח תאונות אישיות באופנים תופס לגבי יום כיפור  .
 
לא מצאתי שום תיעוד ברשת לרכיבה בכל ימות השנה ת"א אילת ביומיים עם אופני שטח כבדות
זה מסורבל ומצריך לפחות מיני
מום 30% אנרגיה נוספת תלוי גם בסוג האופנים ...
למעט רוכבי ברווט שהטובים עושים ב 20 שעות רצוף אילת ת"א
רוכבים עם כל הציוד הנלווה הדרוש 
גם הם מתחילים  אחרי ארוחת בוקר
אבל עם אופני כביש יותר מסבים שלדת אלומיניום גלגלי 32 שפיצים ,וצמיגים עמידים 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/09/2018 08:25:29
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
43 שנה אחורה כתבה מ 2006 אם זה תומך נפשית אז לעיונך רכיבה לשארם א שייך  
בכל זאת זה שונה לגמרי הייתי לאחר צבא ועם כושר פראי וחבר צמוד 
חוץ מסיכון של התייבשות לא זכור לי כמאמץ יוצא דופן , בערך טיול שנתי [של פעם]
בקיצור , מים מים מים כל השאר קלי קלוטו , בהצלחה !

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 16/09/2018 09:02:58
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
חביבי 

100 קמ זה לא 360 קמ ממש ממש ממש לא!!!!!!!!!!!! ...
הגוף נקרע תרתי משמע

כמה שתכניס קלוריות  הגוף ידרוש מנוחה
זה קל לכתוב אבל 360 קמ זה לא 100 150 קמ ...

תזכור את זה אחרי 100-150 קמ.
בהצלחה

 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 17/09/2018 00:24:32
תאריך הצטרפות
06/09/2017
נושאים
10
תגובות
36
צום קל יא חביבי.

ולכל עם ישראל.

נכתב ב - 17/09/2018 15:47:35
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
 בחודש אוקטובר- 1980 -עשיתי רכיבת טורינג -מתל-אביב-דרך ירושלים-  ים המלח- כביש הערבה- עד אילת- נואיבה- דהב- שארם אה שייך- סך כל הרכיבה- 700 -קמ- לכיון אחד-היו זמנים-

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 17/09/2018 15:50:30
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
בחודש ינואר  -2016  עשינו אני ואלעד -רכיבת אופניי כביש  -אני מאזור- אלעד מראשון לציון -רכבנו  ביומיים  דרך מצפה רמון  -עד אילת- 370 קמ- לכיון אחד- 

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 17/09/2018 15:53:06
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
בחודש ינואר- 2017- עשיתי לבד רכיבת אופניים אופניי טורינג- מבאר שבע- דרך מצפה רמון-  עד אילת -בשלושה ימים-  עוד חווית אופניים.

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 14/10/2018 23:48:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אפרופו - קצת לקבל פרופורציה  לרכיבה ארוכה
רכיבה מסוף השבוע , 
אחד המקצוענים מקבוצת רוכבים  למרחק ....
מדובר בטסט ברכיבה  ל 1200 ק"מ ...

מצורף קישור לסטראבה  המראה 
כ 843 ק"מ פחות מ 43 שעות  ...
כמעט 20 קמ"ש ממוצע  עם כל הציוד הדרוש
https://www.strava.com/activities/1900354490
 
אני לא מתחבר לרכיבה ארוכה - זו משבצת / נישא בתחום הרכיבה שמעטים מתמידים ...
רוב רוכבי הכביש טווח הרכיבה זה שעות אור יום ... 

לי הכי מתאם קצר ותלול מאוד להגיע מהר לסיפוק - זה גם נישה קטנה שרק מעטים מנסים  ...
 
בדרך כלל כל רוכב מתאם את רכבתו לצד החזק שלו  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/10/2018 17:09:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הערך הנוסף  מלינק הסטראבה בתגובה הקודמת מיועד לרוכבי כביש  
הנושא : הכבישים שעדין אפשר לרכב בארץ .
 
הכבשים שרכיבה בוצעה  בעיקר במרכז הארץ  ולכיוון דרום ...
במרכז הארץ הכבשים בעיתים לנייד ...

אפשר לראות בהגדלה במפה  אך יוצאים  מתל אביב לקיסריה  ובחזרה לגוש דן .
משם  יורדים דרומה ועוקפים את באר שבע מצד מערב  ומתחברים בסיבוב  לים המלח  ...
 
הקטעים בדרום פחות בעיתים אין הרבה כבשים - כולם מכירים  משדה בוקר , מצפה רמון , אילת .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/10/2018 09:41:06
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
תודה  אריה- על  הפירגון ועל  צירוף סרטון הרכיבה של רכיבה יומיים ראשון -אילת- זה היה באמת מסע אופניים קשה מאוד-  אבל שנה אחרי זה עשיתי  לבד רכיבה לאילת- באר שבע -אילת בשלושה ימים- 

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 20/10/2018 09:48:13
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
שלום איתמר-  ספר לנו  אייך היתה הרכיבה שלך באופנים לאילת ביום כיפור- לא שמענו ממך  כבר הרבה זמן- השקענו פה הרבה מחשבה - מיטב רוכבי  האופניים הטובים והחזקים בארץ  נתנו לך  את מיטב הרעיונות  אייך לרכוב באופניים עד אילת ביום כיפור- אז ספר לנו אייך היה-  או לא היה  לפחות נדע .

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 20/10/2018 23:04:19
תאריך הצטרפות
20/11/2004
נושאים
100
תגובות
983
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
מייק ספר לנו על הרכיבה שלך לשארם אל שייך, צריך להיות מעניין.
תודה
מאייר

נכתב ב - 06/10/2019 17:33:36
תאריך הצטרפות
22/08/2018
נושאים
1
תגובות
2
חברים יקרים, 
עשיתי דבר מאוד לא מנומס אבל תסלחו לי, לאחר שסיימתי את הרכיבה פשוט שכחתי לגמרי מהפורום ורק עכשיו, שנה אחרי, בעודי מחפש מסלולים ליום כיפור הקרוב נזכרתי בפורום ובכל המגיבים בו.
אומנם באיחור של שנה אבל אני אשמח לשתף אתכם בחוויה שהייתה לי.
יצאתי מתל אביב בשעות הערבמספר חברים שליוו אותי עד קרית גת ומשם הם חזרו לתל אביב. 
בקרית גת חיכה לי אבא שלי עם רכב. עד קריית גת הרגשתי מאוד בטוח בעצמי והעובדה שחברים רכבו איתי ולצידי תרמה לי מאוד.
בכניסה לבאר שבע היה לי פנצ'ר בגלגל הקידמי. הפנצ'ר הוביל איתו גם משבר נפשי. הרגשתי חסר מוטיבציה לחלוטין. אין נוף. הגוף שלי כואב ואני בעיקר מרגיש לבד. למרות שאבא שלי ליווה אותי כל הרכיבה והיה ממש לצידי. זה פשוט הרגיש שאני לבד במסע. ( ושלא תבינו אותי לא נכון, אני חייב לאבא שלי תחיים ואני מוכיר לו תודה ומבין כמה לא מובן מאליו זה היה להצטרף אליי).קצת אחרי ה-120 קילומטרים הראשונים (ובאמצע הלילה) ראיתי שאני לגמרי מפגר בזמנים, אין מה לעשות הייתי צריך הרבה הפסקות (כל שעה- 10 דקות) ופשוט לא הצלחתי לעמוד בקצב שקבעתי מבעוד מועד, אבל הייתי מלא באדרנלין ומוטיבציה ופשוט המשכתי לרכב..... עד שפשוט לא יכולתי יותר. כשהגעתי לשדה בוקר, החלטתי שאני חייב לעצור וללכת לישון, לפחות לשעה. עצרנו בתחנת אוטובוס והלכנו לישון לשעה. ( הלכנו לישון בסביבות 4 וקמנו ב5) למרות כל המתיחות שעשיתי לפני שהלכתי לישון קמתי עם שרירים תפוסים מאוד ולמרות זאת העבודה שהייתה זריחה ופתאום היה ניתן לראות נוף נתנה לי מוטיבציה. אז התחלתי לרכב. ומאוד נהנתי. היה נעיםיחסיתבוקר ונוף מדברי מהמם. ואז הגיעה העליה של מצפה רמון. בהתחלה מאוד נהנתי ממנה אבל... תוך דקות ספרות החום הלוהט של המדבר התחיל להפעיל את קסמיו עלי. הגעתי לסוף העליה ספוג זעיה ונטול אנרגיה. ירדתי למכתש עצמו (מאוד נהנתי מהירידה) אבל כבר התחלתי להרגיש עייפות מנטלית שלא הרגשתי קודם. פתחתי את המפה וראיתי- 119 קילומטרים לאילת. בחוץ 38 מעלות ולי פשוט כבר אין חשק. אנחנו עוצרים במיישר בצד הדרך. אוכלים ארוחת פסטה וטונה ואחר כך נחים 40 דקות. אני קם אחרי זה ואומר: " אין מצב..." הרגשתי סחוט רגשית ופשוט עצוב. חייגתי לאמא לחברים ופשוט לא הצלחתי להתעודד. היה לי ברור שלא אצליח לרכב עוד 120 קילומטר. לאחר התלבטויות רבות החלטתי ככה: אבא יסיע אותי ואת האופניים עד יטבתה, שם אני אעלה על האופניים ואמשיך עד חוף הים באילת. וכך היה. מיוטבתה לאילת הייתה אחלה רוח גבית ואחלה מוטיבציה. לראות את השלטים של אילת מולי ואת הקילומטרים יורדים הייתה הנאה צרובה. וזהו בסוף הגעתי לאילת עם האופניים. לא בדיוק כמו שתחננתי אבל אני גאה מאוד במה שהצלחתי לעשות :) לסיכום אני מרגיש שהקושי הכי גדול היה לחלוטין הקושי המנטלי. הרגשתי כמו " פרודו" מ"שר הטבעות" ואני בטוח שאם היו לי עוד רוכבים איתי לכל הדרך זה היה מקל מאוד על המסע. דבר שני עצם העניין שרוב הרכיבה הייתה בלילה פשוט הוריד מהכיף. לא רואים נוף! בנוסף אני חושב שיום כיפור הוא לא ידיאלי לרכיבות כמו שאחד מכם כבר ציין פה למעלה. העובדה שאין שום מקום לעצור לקנות משהו ושאתה צריך להכין הכל שבועות מראש, זה פשוט מתיש. הבנתי שהרבה יותר פשוט, נוח וכיף להצטרף לקבוצת רכיבה מאורגנת שעושה רכיבה כזו ובכך הרבה בעיות נפתרות.
ולהלן התוצאות: 270 קילומטר ב23 שעות. תל אביב עד מכתש רמון+ יטבתה עד אילת

ביום כיפור הקרוב אני מתכנן רכיבה לצאת בערב להגיע לירושלים, לישון שם אצל חברים. לקום בבוקר. לעשות סיבוב דרך צובה ולחזור דרך כביש 44. ( צנוע יותר משנה שעברה אבל נראה לי כיף :) ). נרשתי למסע שנטי במדבר ל-180 קילומטר ובהמשף ארשם לרכיבות ארוכות יותר. 
שוב תודה רבה רבה לכל המגיבים העוזרים והתומכים! כיף גדול מאוד לדעת שלאנשים אכפת ממך ושקהילת האופניים תומכת ככה!.
שנה טובה וגמר חתימה טובה,
איתמר הילדסהיים.
נ.ב. שוב אני מאוד מצטער שלא הגבתי ושלקח לי שנה להבין ששכחתי.
 

נכתב ב - 15/10/2019 09:22:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רכיבה ביום כיפור זה אופרציה  מורכבת בגלל הצורך במים ...

מצורף הרכבה שלי מכרכור ללהבים  156 ק"מ דרך כביש 65 ,2 , 20 ,4,  7, 6
כביש 2 ,20, 7 ,6 אסורים לרכיבה בימות השנה  נחשבים לכביש מהיר ...
המסלול הזה ארוך יותר כ 14 ק"מ  מאשר כביש 6  ... 
הסיבה למסלול הזה :
 אין כמעט רמזורים , אין בעיות בתשלום לכביש 6 בחלק הדרומי זה בחינם ...
בתחנת אוטובוס לפני געש (ק"מ  40) חברים החביאו 2 בקבוקי מים  ( מים מוטמנים )
גיבוי נוסף למים במידה ונגמר בכביש 7 יש פניה ימנה לתחנת דלק (בק"מ 107)
סה"כ  156 ק"מ  2  הפסקות קצרות  פחות מ 6 שעות ברוטו  26.7 קמ"ש  מהירות ממוצעת .

אני יותר רגיל למרחקים קצרים עד 50 ק"מ בקצב מהירות ממוצעת כ 30 קמ"ש ..,
הרכבה הזו בעיקרון ארוכה עבורי אבל זה מישור בחלק הדרומי מישור עולה  
למרות שהורדתי את העצימות  זה היה רכיבה קשה  במיוחד השליש האחרון ...
שימוש באופני סגל מגנזיום  8 ק"ג - למרחק הזה הם יותר נוחות מאופני הסורוולו המהירות יותר .
באופני הסגל מורכב מתקן אחורי לבקבוקי מים ...
 
לאיתמר מסלולים ארוכים  או מיוחדים שאתה רוכב רצוי לתעד  לאינפורמציה השוואתית
יש המון  אפליקציות חינמיות  לתיעוד מסלול שקימות במאגר חנות google play  בסמארטפון
אני עשתי שימוש באפליקציה פשוטה  וידועה מהחנות - בשם zeopoxa cycling
זה נגיש ההתקנה פשוטה ומהירה - כולם עובדים על GPS ורקע  מפות גוגל  ...
אחד הנתונים שחשוב שאין מד וואטים זה נתון הקלוריות  שמיצג את המאמץ ...
בדקתי את האפליקציה הזו במיגוון מסלולים בארץ ויש התאמה לקלוריות לקושי המסלול  ...
 
לאיתמר  תוספת לגבי שיטות מדידה ותיעוד  בכללי
יש מכשרי מדידה מתקדמים יותר כמו גרמין  וכו ...
יש גם את האפליקציה הכי מפורסמת לאופנים זו סטרבה 
שקימת  גם בסמארטפון  אבל יותר מורכבת להתקנה ...

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות