נושא: מהכור בכרכור לחרמון העליון - כרטיס לכיוון אחד

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 14/08/2018 12:28:02
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
זה רכיבת חיי האתגר הקשה ביותר שעשיתי  הרכיבה בוצעה בסוף 2009
רכיבה מכרכור מפרדס חנה לחרמון רכבל עליון  ...  
המסלול היום כ 170 ק"מ גובה מצטבר כ 4000 מטר
רכיבה רציפה כ 8 שעות נטו עם 6 הפסקות קצרות לתדלוק
יצאה 6:40  רכבל עליון 16:15  ברוטו כ 9.5  שעות

בעיקרון  רוב המסלולים  שמפורטים בפוסט מסלולי הכביש בישראל הם בין 80 - 120 ק"מ    
שהגובה המצטבר העולה  די דומה לגובה המצטבר היורד ממוצע 1500-2500 מ'  
המסלול הזה  כרכור חרמון עליון שונה מהותית כל הזמן זה כיוון עולה קושי  מתגבר
המצטבר העולה כפול מהמצטבר היורד וזה השוני המהותי   
עד שניר זה מוגדר גבעות ועליות קלות משניר בסיטואציה הזו לרכבל עליון זה דרגת קושי 
HD
 
חצי שנה של אימון  ברכיבות קושי מתגבר להתרגל לסוג כזה של רכיבה עד לכושר המתאם
בכללי ההתמחות שלי בטיפוס זה רק בעליות תלולות  -  סוג רכיבה כזה זה לא פשוט  
אני רגיל לרכבות ביחס העברה כבד דבר שגורם  לחמצון השרירים במסלול  ארוך עם קושי  מתגבר.
 
כדי למנוע חמצון  עשיתי 6 הפסקות קצרות  מתכננות ומתוזמנות לתדלוק
היה רכב ליווי לא צמוד אלה מלווה עם המתנות בתחנות העצירה שדאג למים ואוכל
 
הפסקות התדלוק  בדרך

דור אלון בכניסה לישוב נין ליד דוברת  קפה וחצי סנדוויץ' 
סגפרדו  קדרים  ארוחת בוקר חלבית קלה
בזמנו זה היה מקום טוב  להפסקה היום המקום סגור בגלל המחלף
צומת גומא  שניצל וקולה ...
מפל סער  קפה וחצי סנדוויץ' 
מג'דל שמס  פיתה עם זעתר
רכבל תחתון קפה
סיום ברכבל עליון הרגשתי ממש כמו שיכור ...

ירדתי בעזרת  רכב צבאי לרכבל תחתון ומשם ברכב חזרה הביתה
בנוסך לארוחות 4 גלים ,  תמרים  ומים מינרלים כ 6 ליטר- בבוקר לפני טוסט ותה 
 

הרעיון של הפסקות קצרות שחרור ותדלוק  מנע את ההתחמצנות השרירים
בנוסף ממפל סער  רכבתי  עד למעלה  39/27 בעצמות נמוכה ...

האופנים סורוולו במשקל 7 ק"ג   53/39  קסטה  11-27 הורכבה לצורך הנושא.
ברכיבה נורמאלית צ' גומא  לחרמון בזמנו 11-23 זה היחס הטבעי בשבילי
 
מצורף מפה וגרף עם סימון נקודות העצירה
בזמנו המסלול בקטנה קצת יותר ארוך מהיום (עוקף עפולה מחלף קדרים)
 
למרות שעשתי את כל מסלולי הכביש בארץ גם המיוחדים  ועשרות מסלולי כביש באלפים וכו'
זה היה רכיבת חיי ...

המסלול הוכנס גם לפוסט הכללי  של מסלולי כביש בישראל ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/08/2018 15:53:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצומת גומא  יש מספר אופציות  להגיע  לחרמון
 
מסלול לדרך הכי פשוטה והכי קצרה להגיע לחרמון רכבל תחתון
 
צ' גומא  כפר בלום , בית הילל  , שניר , מפל סער , נווה הטיב , מגדל שמס , חרמון
האורך המסלול מצ' גומא לבובה 42 ק"מ  עם כ 1750 מ' מצטבר  החזרה באותה הדרך
 
אופציה מצ' גומא דרך צ' להבות הבשן לגושרים זה מגדיל ל 46 ק"מ עד הבובה

 
התחלת הטיפוס בפניה לשניר 22.7 ק"מ  עם 1425 מ' מצטבר
אבל הפרש הגבהים כ 1305 מ' = בערך 5.7% שיפוע ממוצע
 
הקטע שמודדים זמנים זה מאזור חורשת טל - מהגושרים לחרמון רכבל תחתון עד הבובה

 
לגבי חלק הטיפוס  מרכבל תחתון לעליון  נראה בהמשך ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/08/2018 08:56:29
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
מדהיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

יפה
אהבתי
 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 21/08/2018 14:59:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תודה  yp68
הכושר, כמו האושר, הוא מצב זמני צריך לעבוד הרבה וקשה בכדי להגיע
 
בדרך כלל בכביש המהירות הממוצעת תלויה ב 3 סיבות בהתאמה לכל רוכב.
1 אורך מסלול  הרכיבה
2 היחס בין אורך המסלול לגובה המצטבר
3 היחס בין  הגובה המצטבר העולה למצטבר היורד ...
 
במסלול הזה  יש סיבה נוספת מקום קטע העלייה במסלול יוצר קושי מתגבר עם התקדמות  
כמו בדיקה ארגנו מטרית באופנים  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/08/2018 20:23:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
החלק הקשה  זה להגיע  לחרמון העליון  לעלות למעלה זה כביש צבאי
 
מרכבל תחתון לעליון זה הטיפוס שעדין אפשרי באופני כביש בגרופ סטנדרטי
אבל אם מגיעים ברצף  מרחוק זה קשה מאוד ...
 
הטיפוס הקשה לרכבל עליון זה דרך מעה גולני הקושי לא מתאם לגרופ סטנדרטי באופני כביש....
 
לצורף הבנת משמעות הקושי של מעלה גולני ביחס לשאר הכבישים העולים לחרמון .
מצורף מפה והדמיה לחרמון מ Google Earth
מסומן בהדמיה 3 כבישים בצבעים,
 
הכביש הצהוב  ---------  זה הדרך הסטנדרטית העולה לחרמון .
מנקודת הכניסה למעלה גולני עד הבובה רכבל תחתון יש כ 7 ק"מ בשיפוע ממוצע כ 6%~
 
הכביש הכחול  --------- זה הדרך ברקע מרכבל תחתון לעליון עד המפגש עם סוף מעלה גולני
כ 2.65 ק"מ בשיפוע ממוצע כ 9.5% ~.
 
הכביש האדום  ---------  זה מעלה גולני
מהכניסה עד המפגש עם הכביש העולה מרכבל תחתון יש כ 4.35 ק"מ בשיפוע ממוצע כ 14.5% ~.
אפשר לראות בברור את התרוממות הכביש האדום ביחס לצהוב .
הטיפוס הזה דורש מינמום גרופ באופני כביש שיחס העברה 1.08 ...
 
אפשר להשוות את הטיפוס משניר לבובה  לקטגוריה 1
אפשר להשוות את הטיפוס משניר בובה רכב עליון   קטגוריה HC
אבל אי אפשר להשוות  לשום קטגוריה את הטיפוס משניר לרכבל עליון דרך מעלה גולני .
עדין אף רוכב לא טיפס את הקטע של מעלה גולני ללא הפסקה  באופני כביש גרופ סטנדרטי

אריה סדובניק
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/08/2018 20:48:36
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
כל הכבוד.
אריה אמיתי👑👑

לחופש נולד