נושא: מסלולי רכיבה לאופני כביש מאזור הסקי Bormio

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 21/06/2018 13:27:46
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בורמיו עיירה באיטליה קרוב לגבול שוויץ אחד האתרים הנחשבים באירופה למסלולי סקי ואטרקציות טיולים...
בורמיו בגובה כ  1,200 מ' מעל הים   מגעים משדה התעופה של מילאנו או ברגאמו נוסעים צפונה כ 3 שעות
 
לרוכבי אופני כביש זה משמש נקודה אסטרטגית  למספר מסלולי עליות בסביבה  
יש 4  מסלולי כביש עליות מקובלות  שרוכבים מישראל ומשאר העולם  מגיעים לקבל חוויה

אני מצרף קומבינציות שהותאמו לי ולחברים שנקודת ההתחלה העירה מבורמיו ...
הכוונה שבכל מסלול נעבור במעברי ההרים שקרובים לבורמיו ...

פאסו פוסקניו  מעבר הרים באיטליה בגובה    כ 2290 מ'
גאביה            מעבר הרים באיטליה בגובה    כ 2620  מ'
מורטירולו       מעבר הרים באיטליה בגובה    כ 1850 מ'
סטלביו           מעבר הרים באיטליה בגובה    כ 2755  מ'
 
נתחיל ברכיבה  מבורמיו  עושים חימום  ומתחילים במסלול במטרה להגיע לעיירה ליביניו  
זה כ 37 ק"מ אבל בדרך צריך לטפס הרבה לעבור דרך מעבר הרים פאסו פוסקניו  2290 מ'
ממנו יורדים קצת  ועולים שוב למעבר הרים 
Eira על הדרך שיש לידו אתר סקי .
ההמשך ירידה של כ 7 ק"מ עד לעיירה ליביניו שנמצאת בגובה כ 1800 מ' 
גם שם יש אתר סקי ואטרקציות אוכלים פיצה ופסטה טובה וחוזרים  על אותה הדרך ...

מצורף מפה וגרף סה"כ כ 75 ק"מ עם כ 2500 מצטבר ....

קטע העלייה הדומיננטי למעבר הרים פאסו פוסקניו  15 ק"מ עם ממוצע כ 6.3% 
הכביש במצב טוב אבל הרבה קטעים צרים קו הפרדה ללא שולים או שולים צרים
הסכנה בעיקר שחוזרים בקטעי הירידה ...
בנוסף יש מספר מנהרות בדרך שהכביש נכנס להר אבל יש פתחי אור טבעי לצד הנוף

אריה סדובניק
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


הפוסט הזה זה המשך של מסלולים לאופני  כביש באירופה

מאזור אנסי  לפסגות הנושקות
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=430395
 
 מאזור הסקי 
Mont-de-Lans לעליות המפורסמות בטור דפרנס 
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=430567
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/06/2018 18:44:15
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה

הצילום מול נקודת מעבר ההרים פאסו פוסקניו  2290 מ'
בדרך חזור  מעיירה ליביניו  רואים  אך הכביש עובר דרך המעבר 
ברקע  נוף הרים גבוהים ...
 
מעבר הרים זה נקודה בכביש הנוחה לחציית הרכס  היא  גם הגבוהה בכביש ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/06/2018 16:36:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רכיבה ישירה  מבורמיו  למעבר הרים גאביה  

הטיפוס המקובל זה מהצד השני סיבוב גדול  דרך מורטירולו מסלול קשה בהמשך נגיע גם משם  .

עושים חימום  ומתחילים מבורמיו ...
המסלול המצורף  פשוט  הלוך ושוב  ' בדרך לפני הסרפנטינות יש אזור סקי

מצורך מפה וגרף
זה כ 27 ק"מ בכיוון אחד אבל זה טיפס  ארוך  בהפרש גבהים של 1445 מ' כ 5.3%
למעלה יש מסעדה אוכלים וחוזרים  על אותה הדרך  ....


הכביש בכללי במצב סביר רובו הגדול מסלול  אחד יחסית רחב אבל ללא שולים ...
הסכנה תמיד בעיקר שחוזרים בקטעי הירידה  זה ירידה ארוכה ...

 
אם נשווה אורך והפרש גבהים  למסלול בארץ זה כמו מקיבוץ  דפנה  לבובה בחרמון ...
ההבדל זה  נקודות הגובה היחסיות  מעבר גאביה 2622 מ' מעל הים  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/06/2018 15:23:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה

כאשר חוזרים ממעבר גאביה  לבורמיו ...
שיוצאים מתחום  מעבר גאביה  , יורדים מול אגם קטן  בגובה כ 2570 מ

ברקע נוף  ההרים הגבוהים ...
 
׳אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/06/2018 11:57:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה  שמאפיינת את תווי הכביש באזור הסרפנטינות ...
כאשר חוזרים ממעבר גאביה  לבורמיו  .
כביש צר  עובר בתוך חורש  חלקי

ברקע נוף - נראים  ההרים הגבוהים  יותר בדרך חזרה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/06/2018 19:07:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפני שנעבר לאחד המסלולים הקשים  שיש באזור בורמיו
סיבוב של כ 112 ק"מ בורומיו , מורטירולו  , גאביה  ובחזרה לבורומיו ...
 
נתמקד בעליה למעבר הרים מורטירולו - אחד העליות הקשות בג'רו...
התחלה
 בגובה 550 מ'  הסיום ב1850 מ' , העלייה כ 12.4 ק"מ 10.5% ממוצע ...
הקטע התלול נמצא בין ק"מ  4 ל ק"מ 5.5   כ 13.8% ממוצע   לאורך העליה אין  פחות מ 8% 

הכביש צר יש מקומות שרוחבו כמו שביל בערך 2 מ' ... 

ברובו עובר בתוך יער / חורש  שמדי פעם יש מקומות שאנשים גרים ...

לאורך העלייה יש יותר מ 30  סרפנטינות  בכל סיבוב מופיע  מס' לפי סדר יורד מלמעלה
זה נותן אינדיקציה  למיקום  עוד כמה  סרפנטינות נשאר ....
 
מצורף  2 תמונות
תמונה עליונה בסיבוב המראה מס' 25  כלומר נשאר 25 סרפנטינות
בערך כ 9  ק"מ מהסיום זה בעצם התחלת השיפוע התלול ...
תמונה תחתונה בסיבוב המראה מס' 1  ממש לפני הסיום  0.5 ק"מ  לסיום ...


אריה סדובני'ק 



 
 
 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/07/2018 15:41:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  מפה וגרף גבהים  עליה למעבר הרים מורטירולו

הגרף מפורט   מסומן ממוצע שיפוע לכל חצי ק"מ ...

המורטירולו  נחשב 
בג'ירו ד'איטליה  לעליה השניה בדרגת הקושי  אחרי הזנקולין  


אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/07/2018 11:15:38
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
המסלול הקשה  באזור בורמיו ...
סיבוב של כ 112 ק"מ בורומיו , מורטירולו  , גאביה  ובחזרה לבורומיו

מצורף מפה וגרף עם סימון מקום העליות  במסלול...
  

הקטע הראשון מבורמיו לעירה Mazzo כ 30 ק" מ גבהות במגמת ירידה מגובה 1200 ל 550 ...
זה קטע מנהלי  די מסובך יש גם מנהרות שרצוי לעקוף  מומלץ  לקחת ליווי  מונית או משהוא שמכיר
 
על העלייה הקשה למעבר הרים  מורטירולו  הוסבר בתגובות קודמות ...

קטע העלייה למעבר ההרים הגבוהה גאביה  הטיפוס מדרום לצפון  קשה  ארוך ומתיש
החלק הרלוונטי כ 20 ק"מ עם כ 7% ממוצע  כללי כולל קטעים לקראת הסוף  של כ 10%...
 
הטיפוס למעבר הרים גאביה מהצד דרום לצפון  משתנה מאוד מבחינת אפיון הנוף
בחלק הראשון הכביש עובר ליד כפרים בסביבה ירוקה עם התקדמות בגובה
תווי הכביש הופך למלווה את ההר לקראת הסיום זה ממש הררי אפילו קטעי שהורחבו בחציבה בסלע  ...
דומה לטיפוס בחרמון מרכבל תחתון לעליון  ...

על החזרה ממעבר הרים גאביה לבורמיו  מופע בתגובות קודמות ...
 
הקושי במסלול   מבוסס על 2 העליות המפורסמות בקהילת רוכבי אופני כביש ...
מורטירולו -  תלולה עם שיפוע דו ספרתי  ללא מנוחה לרגלים .
גאביה  -  מתישה מאוד שילוב של אורך וממוצע שיפוע  יחסית גבוהה

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/07/2018 17:30:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורך 2 תמונות  

העליה למעבר הרים גאביה - טיפוס מדרום לצפון ...
בחלק  העליון - תווי הכביש מלווה צמוד לדופן ההר ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/07/2018 09:30:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפני שנעבר לאחד המסלולים המרשמים והקשים  שיש באזור בורמיו
סיבוב - בורומיו , סטלביו  ובחזרה לבורומיו ...
 
נתמקד בעליה למעבר הרים סטלביו  שנחשבת לפוטוגנית ביותר בגלל ריבוי סרפנטינות וזויות צילום
כולל נופים מרהיבים מכל הזויות ...
העליה המדוברת למעבר הרים סטלביו זו לא  העליה מצד בורמיו  אלה מהצד השני לאחר שעושים סיבוב 
 
מעבר הרים סטלביו איטליה
המעבר הגבוה ביותר בצד המזרחי של האלפים נישא לגובה 2,755 מטרים מעל גובה פני הים
הכביש ידוע בזכות 48 פניות ( סרפנטינות ) לאורך כ 24 ק"מ בשיפוע של 7.4% בממוצע
זו עליה ארוכה ומתישה  במיוחד עם מגיעים תוך כדי מסלול ארוך לפני ...
 
מצורף תמונה מסיבוב 15  לסיום   - לאחר 33 פניות  מלמטה נפתח  המבט כלפי מעלה 
בדרך  כלל רוב הצילומים ברשת הם  מנקודות מלמעלה  כלפי מטה ... 

בכול העליות באלפים שיש סיבובים  המספרים מתחלים מלמעלה  מופיע  מס' לפי סדר יורד
 
בגרף המצורף
החלק הראשון   כ 11- 10ק"מ     כ 5.5%  ממוצע
ההמשך תלול יותר כ 14 ק"מ % כ 8.5  ממוצע  אבל הרוב בתחום הסרפנטינות

בסיבוב ניתן לשבור שיפוע  עם  רוכבים בחלק החיצוני כך יוצרים  יותר אורך ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/07/2018 20:38:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  2 תמונות מהעליה למעבר הרים סטלביו ...
 
תמונה  עליונה מתחילת העלייה  מול סיבוב מס' 45   ביחס לסיום ...
 
תמונה תחתונה  אחרי סיבוב מס' 1  ממש לפני הסיום  ...

 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/07/2018 10:37:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בורמיו - סטלביו  ...
זה  העלייה מדרום לצפון  הפחות מפורסמת  למעבר הרים סטלביו
למרות זאת  היא עליה  שווה  במיוחד ה3 ק"מ האחרונים  התלולים

רוב הרוכבים מפספסים את ה3 ק"מ האלו  בגלל  שפונים לצד מעבר הרים Umbrail
על מנת  לרדת ולעשות   סיבוב כדי ולהגיע  לעליה  מצפון לדרום לסטלביו המפורסמת
 
הטיפוס מהצד הדרומי מתחיל ממש מבורמיו  21.5 ק"מ עם 7.1% שיפוע ממוצע
לאורך העלייה יש שיפועים משתנים  גם קטעים  מתונים אבל העוקץ מתחיל  2.5 ק"מ מהסיום 
גם בצד הדרומי יש פניות  בערך כ 30 סרפנטינות  אבל אין  מספרים  לסיבובים ...  
 
כ 7 ק"מ  מבורמיו יש קטע כ 3 ק"מ שמשולב בו  מנהרות באורכים שונים  צריך פנסים ונצנצים
 

מצורף תמונה  בכיוון הירידה לבורמיו 
מאזור ריכוז הסרפנטינות גובה כ 2150 מ' - הנוף לא פחות יפה מאשר הצד המפורסם ...
 
מצורף גרף גבהי
ם  לעליה בורמיו - סטלביו 
בגרף רואם בבירור את הסיום התלול  העוקץ נמצא  בין ק"מ 20-21   12.1% ממוצע
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/07/2018 18:32:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הסיבוב הקלסי של אזור הסטלביו - מבוסס על 2 עליות  

מ
בורומיו טיפוס מכיוון כללי דרום לצפון   פניה למעבר הרים Umbrail יורדים עושים סיבוב 
עולים את הסטלביו המפורסם  שזה טיפוס מכיוון כללי צפון לדרום  ה 48 סרפנטינות ...
 
מצורף מפה וגרף עם נתונים  מדובר על כ 100 ק"מ  עם כ 3500 מ' מצטבר  מסלול קשה
הערה - בסיבוב הקלסי מפספסים את הקטע התלול העוקץ 3 ק"מ האחרונים  מהפניה  עד לסטלביו
 
בתגובות קודמות הוסבר על 2 כיווני העלייה  למעבר הרים סטלביו  ...
 
חלופה נוספת במקום סיבוב
במידה שזה קבוצה קטנה  3-4 רוכבים עם רכב ליווי  אפשר אופציה אחרת 
בורמיו סטלביו  כול העלייה לרדת בעזרת הרכב לצד השני  ולעלות בחזרה את הסטלביו המפורסם ...

זה חלופה שחוסכת זמן  וירידה אחת  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/07/2018 18:36:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  2 תמונות מהעליה למעבר הרים סטלביו

 
תמונה   עליונה מתוך הסטלביו הקלסי   בין סיבוב מס' 10 -11  ביחס לסיום .
מבט מדרום לצפון מערב לכיוון הירידה ...

 
תמונה תחתונה  הירידה  מסטלביו לבורמיו אזור המנהרות ...
מבט  מצפון לדרום לכיוון הירידה ...
 
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/07/2018 17:55:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לסיכום  המסלולים שכתבתי  - מבוססים על הגעה לשדה התעופה ברגאמו  או מילאנו

נקודת היצאה לרכיבת מסלולי  הכביש  הם מאזור העיר בורמיו - למעברי הרים מפורסמים

 
מצורף מפה  כללית המראה את כל התחום משדה התעופה  ...
 
הרכיבות לא מתאימות לרוכב בודד  מינימום 3 רוכבים  4 עדיף .משכרים רכב לליווי ...
יש שיטה פשוטה ומקובלת  להתחלף כול פעם  בנהגה  ברכב הליווי .
 
אופציה נוספת להצטרף לקבוצה מאורגנת ​ שמגדירה אזור רכיבה  כפוף לימי רכיבה
 
בהמשך נצרף  אזורים  נוספים ...
 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות