147
1654
בסוף 2014 קניתי שלדת אופני כביש סגל משומשת ממוכר אמין
סגל מיצר שלדות מסגסוגת מגנזיום - מידה 54 במשקל כ 1 ק"ג ( תלוי בשנתון השלדה )
( להבנתי השלדה הייתה בשימוש הפרזנטור של סגל ההולנדי פרדי קלר אלוף עולם במסטר )
הרכבת אופנים עצמית אופני כביש היא לא מתוך חיסכון אלה סוג של הנאה וסיפוק ...
השונה באופנים הנ"ל מהסטנדרט המקובל שכל רוכב מכיר ( סטנדרט - קומפקט 50/34 וקסטה 11-28 )
מבוסס על 3 מרכבים שעושים את הטעם קצת אחר באופני כביש .
שאר החלקים העברתי מזוגות אופנים שלי שלא היו בשימוש
הגרופ הכללי זה שימנו 105 גלגלי שימנו WH-RS30 כבדים וחזקים שעומדים בעומס קירות
משקל האופנים קומפלט למרות הגלגלים הכבדים וגרופ 105 המשקל ללא פדלים כ 8.2 ק"ג .
את 3 המרכבים קניתי בסייל בערך כ 750 ₪ - מצורף תמונות
המרכיב הראשון
קראנק חדש דאבל 53/39 שימנו 105 כולל צירים היום באופני כביש זה קצת חריג
התדמית והשיווק שהצליחו לעשות לקומפקט גמר את הדאבל שמחירו צנח בדגמים המתאמים ל10 הילוכים .
היו בסייל רוכבים שבחינם לא רצו לקחת דאבל 53/39
המרכיב השני
קסטת 10חדשה כביש Sram apex 11- 32 בעידן שיש 11 הילוכים ה 10 זול
החלק השונה בקסטה זה גלשים 25 , 22 בקסטת 10 שימנו 11-28 יש 24- 21
הגלשים בקסטת סרם הם
11-12-13-15-17-19-22-25-28-32
מבחינת יחס העברה דאבל עם 39/32 = ~ 1.21
שווה ערך ביחס לקומפקט עם 34/28 = ~ 1.21
ה13-15 -53/11-12 עובד חלק ומושלם לדעתי עדיף על קומפקט .במישור גבהות
לצורך העברת הילוכים תקינה הורכב מעביר אחורי שטח שימנו דאור שבמקרה הזה מתאם יותר מאשר שימנו 105ארוך
המרכב השלישי
זה סטם קצר מתרומם שסוגר את המרחק, הפוזיציה הזו מתאימה לטיפוס תלול וקירות
במצב רכיבה רגילה זה יכול לתת יותר נוחיות לאלו עם כאבי הגב ולמבוגרים בגיל השלישי .
בהרגשה שלי בהשוואה לאופני סגל נוספות שלי עם קומפקט 50/34 וקסטה 11-28 שימנו
הסגל עם הדאבל והקסטה הנ"ל נותנת לי הרגשה של רכיבה יותר טובה מאשר הסטנדרט עם קומפקט
בנוסף יש לציין ששלדות מגנזיום הם קלות ולדעתי יותר נוחות לרכיבה מאלומיניום וגם מקרבון עבורי ...
החיסרון בשלדות מגנזיום הם חלשות יחסית ונשברות בעומס
גם ויזואלית ביחס לקרבון רואים ריתוכים אבל בדגמים החדשים זה יותר עדין ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות