נושא: TREK FUEL EX 9.8 2018

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 06/06/2018 12:10:32
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
האם מישהו רכש אופניים מהסוג הנ"ל לאחרונה?
אם כן, אז האם יש איזו בעיה ברכיבה בכביש בירידה/מישור במהירות גבוהה יחסית? הרגשה כאילו האופניים מושכות אחורה?
הצמיג האחורי מנופח לפחות מ 20. כאשר הבולם האחורי סגור הבעיה חמורה יותר מאשר כשהוא פתוח.
תודה

נכתב ב - 06/06/2018 14:38:17
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
למה הכוונה מושכות אחורה? מתנגדות לגלגול או לשמירת מהירות?
באם כן, ומתוך הנחה שהאופניים תקינים והצמיגים מולבשים בכיוון הנכון, לדעתי זה יכול להיות שילוב של מהלך של 130 מ"מ וגאומטריה שגורמת לתנוחת רכיבה זקופה (ואז עיקר ההתנגדות היא של גוף הרוכב), צמיגי 2.4 אגרסיביים מאוד המולבשים על חישוקים רחבים שפותחים את הצמיג עוד יותר.
תוסיף לכך לחץ נמוך בצמיגים.
 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 06/06/2018 16:37:53
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
הכוונה היא שאתה מרגיש כאילו הגלגל האחורי הוא אליפסה ולא עיגול. נכון מתנגד לגלגול ומתנגד לשמירת מהירות.
הצמיג הוא 2.8 ולא 2.4
הלחץ הנמוך (כך נאמר לי ע"י בעל חנות TREK שאצלו קניתי) חייב להיות כזה שפחות מ 20. כאשר רכבתי בלחץ גבוה יותר
התופעה היתה חמורה יותר. כאשר הבולם האחורי נעול התופעה חמורה יותר.
מרגישים את זה במהירות מ 25 קמ"ש ומעלה ורק על כביש.

נכתב ב - 06/06/2018 17:53:43
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
ראשית. האופניים תחת אחריות. תיגש שיבדקו שאין בעיה בגלגל ובצמיג. 
תבדוק לחץ בבולם האחורי כי יתכן ומה שאתה מתאר זאת תופעת הבובינג. 
צריך לדעת שאופני am לעולם לא יתנהגו כמו אופני xc ככה שיתכן שבאופניים שלך תופעת הבובינג תמיד תורגש. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 06/06/2018 21:52:53
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לאחרונה טרק עשו את הפיואלX יותר אגרסיביים בזווית הראש בחישוקים רחבים יותר ובצמיגים שמנים ואגרסיביים מידי 
לא לטעמי . . . . זה מקשה על התקדמות האופניים בכללי ומקל לבצע אלמנטים טכניים 
בנוסף זווית הראש משנה לגמרי את ההיגוי 
אצלך כנראה גם הבולם האחורי לא מכוון טוב ובמצב פתוח לגמרי השיכוך מוגזם , לרוב המסלולים צריך לרכב על מצב ביניים או סגור 
בטיפוס כשאתה עומד צריך לסגור את הבולם הקדמי 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 07/06/2018 10:11:51
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
לסלבה,
תודה.
תראה קניתי אופניים יקרות מאד שנחשבות מעולות באופן יחסי מבחינת שילדה וכל המערכות. אין מצב שאני אמור להשלים עם תופעה כזאת. עשיתי רכיבת נסיון לפני שקניתי אותם על אותם אופניים אבל מודל 2017.. לא הרגשתי שום דבר כזה.
נכון שהאופניים באחריות, אבל מי שמכר לי אותם טוען שהכל בסדר.

לצביקה,
דווקא כאשר הבולם האחורי פתוח התופעה מורגשת פחות. ברכיבה בשטח אני בכלל לא מרגיש את התופעה. זה מורגש רק בכביש, רק במהירות גדולה מ 25 קמ"ש רק בירידה ובמישור וזה נורא מעצבן.
ברכיבה בשטח למרות שאני לא מרגיש בתופעה, היא קיימת ואם היא קיימת אז היא יכולה לפגוע בביצועים. איך אדע אם יש או אין פגיעה?

נכתב ב - 07/06/2018 10:26:37
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
אתה מרגיש את זה רק בזמן דיווש או שגם בהפסקות בין לבין?

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 07/06/2018 10:39:59
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
ביום שישי האחרון הבאתי את האופניים לחנות כאשר בצמיג האחורי לא היה בכלל אוויר. בחנות מילאו חומר ונפחו את הצמיג עד למקסימום. בשבת רכבתי והתופעה היתה מאד מורגשת. הבאתי שוב את האופניים ביום ראשון לחנות וביקשתי שייבדקו. הם בדקו ואמרו שזה בגלל שהצמיג היה מנופח יותר מדי. הם הורידו את הלחץ עד לפחות מ 20 ונתנו לי לבדוק. התופעה היתה פחות מורגשת ולקחתי את האופניים. עכשיו ככל שאני רוכב יותר זה מעצבן יותר. כשהצמיג היה מאד נפוח הרגשתי את זה רק בירידות ללא דיווש. עכשיו כשהצמיג פחות נפוח אני מרגיש את זה פחות בירידות
אבל יותר בדיווש.

נכתב ב - 07/06/2018 11:47:15
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
ניסית להחליף צמיג?

נכתב ב - 07/06/2018 12:12:00
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
להבנתי, באבזורו המקורי, הדגם הזה מגיע עם גלגלי 2.4 . יתכן מאוד והחלפה לצמיגים צרים תשפר את המצב. 

לבדוק לחץ בבולם האחורי.

צריך לקחת בחשבון שבכל מצב יתכן והתופעה תורגש, יותר או פחות.

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 07/06/2018 14:00:44
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
במקור זה מגיע עם צמיג 2.8 אחרת לא הייתי קונה את זה. רציתי בכלל להגדיל ל 3.0 אבל בחנות אמרו שאי אפשר.

נכתב ב - 07/06/2018 18:31:48
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
באיזו חנות קנית את האופניים והאם רכבת פעם על צמיגים 2.8 לפני הטרק ?
ההשפעה של הצמיגים על מהירות האופניים האופניים היא גדולה מאד 
מקום שני זה הגאומטריה מתוך נתוני הגאומטריה זווית הראש היא המשפיעה ביותר 
נקודת ההתחלה שלך ביעילות הדיווש היא נמוכה ואתה בחרת את זה 
הסיכוי שיש תקלה באופניים קיים ואתה חייב לבדוק ולהתלונן , אני לא מכיר תקלה כזו 
יש לי שני חברים שקנו טרק פיואל האחרונים אחד החליף צמיגים בהמלצתי ומלקק דבש 
השני רוכב עם הצמיגים המקוריים ומקלל בעליות 
על עצמי אוכל להגיד שבהתחלה התלהבתי מהדיווחים על גלגלים שמנמנים ,רכשתי אופנים עם 
חישוקים רחבים ובסוף זרקתי את הגלגלים וקניתי חדשים לא רחבים עם צמיגי תחרותיים וההבדל גדול 

 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 08/06/2018 09:23:34
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
[הסתייגות, הכל נכתב בהנחה שהאופניים אכן תקינים והחישוק האחורי לא עקום וכו'].

רוני, קודם כל, זה ששילמת הרבה כסף לא אומר שהמוצר יענה על הציפיות שלך, אם הן לא תואמות את המאפיינים של המוצר שקנית. יכול להיות שקנית מתוך חוסר הבנה. כאן היה תפקידו של המוכר להכווין אותך לזוג האופניים המתאים, אבל אנחנו לא יודעים מה היה ביניכם...

קטגורית, באופן ברור ומוחלט: צמיגי 2.8 ממש לא טובים לרכיבה על כביש. הם מייצרים המון חיכוך על אספלט ומאוד איטיים כשמגיעים למהירויות של 25 קמ"ש ומעלה. הם פשוט מייצרים יותר מדי אחיזה. גם על שבילים כבושים הם לא טובים. בדיוק השבוע רכבתי עם חבר. לו יש אופני XC עם צמיגים דקים, במסלולים לבנים באיזור בן שמן.  לי יש אופני זנב קשיח עם צמיגים כמו שלך. תשים את החבר ואותי בירידה, בלי לדווש, הוא מתרחק ממני במהירות. בכל מצב אני צריך לדווש משמעותית יותר ממנו (או בהילוך יותר גבוה) כדי לשמור איתו על קצב.

כנ"ל בפאמפטרק, עם אופני 29" ורוחב צמיגים רגיל, אני משלים את המסלול בקלות יחסית, בלי לדווש. עם אופני הפלוס שלי, אני מתקשה, כי הם מאבדים יותר מדי מהירות.

בשטח, לעומת זאת, כשהאדמה רכה והמהירות הסופית נמוכה יותר, וכשפני השטח לא חלקים, מורגשים יותר היתרונות שצמיגים רחבים נותנים.

בקיצור, קנית רכב שטח ואתה מתלונן שהוא לא מהיר על כביש.

מה לעשות?!

יש צמיגים פלוס מהירים יחסית. אני הייתי נזהר איתם, הם גם יותר פגיעים לפנצ'רים, אלא אם אתה מתרחק מסלעים.

יש צמיגי פלוס ברוחב 2.6. אולי הם ייתנו לך שיפור מסויים (תתייעץ עם החנות לגבי התאמה לחישוקים שלך).

שתי העצות למעלה ייתנו לך שיפור מסויים.

תבדוק אם אתה יכול להחליף לחישוקי 29" וצמיגים ברוחב "נורמלי". אני יודע שהטרק שלך נמכרים בשתי הקונפיגרציות, אבל כנראה גם יש שונים בגיאומטריה, ולא לגמרי בטוח איך ייתנהגו האופניים על חישוקי 29. תתייעץ עם חנות היבואן, אולי הם יוכלו לעזור.

__________

לסיום, נדמה לי (ולא ניסיתי), על בסיס הניסיון שלי על צמיגים פלוס באופני ז"ק, שצמיגי פלוס על ש"מ הם אוברקיל רציני לרוכבי סינגלים רגועים יחסית של קק"ל. הם בטח מייצרים המון אחיזה ושיכוך, ומגהצים הכל, אבל אני בכלל לא בטוח שאפילו רוכב סופ"שים צריך כ"כ הרבה עזרה מהאופניים, בייחוד שצריך לעבוד איתם יותר קשה בעליות (שזה מעולה, בעליות שצריך את תוספת האחיזה, ועונש בכל השאר).
לרכיבה על שבילים לבנים וכביש, הם פשוט עונש.
 

נכתב ב - 10/06/2018 12:25:29
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
עפר שלום,
תודה על התשובה המפורטת וההגיונית.
הייתי מודע לזה שהאופניים האלה יהיו פחות נוחים ויותר איטיים מאשר היום לי (TREK SUPERFLY) בכביש וזה נכון שקניתי אופני שטח ואני לפעמים רוכב על הכביש. למשל אני רוכב איתם לעבודה ואני חייב לרכב 6 ק"מ בהלוך + 6 בחזור על כביש. אני לא מצפה שהאופניים יהיו מהירות
ויתגלגלו בירידות כמו הקודמות, אבל אני חושב שמה שאני מרגיש כשאני רוכב על כביש לא אמור להיות. אם אני לא מרגיש את התופעה בשטח אז זה אומר שבשטח היא לא קיימת? אני לא בטוח. אולי היא קיימת ומפחיתה לי מהביצועים למרות שאני לא מרגיש אותה?
אני ממש לא רוצה לשים את ה 29" ועל זה את הצמיג 3" כי אז מרכז הכובד שלי יהיה יותר גבוה אפילו ממה שהוא היה עם האופניים הקודמות. אני רוצה אחיזה, יציבות וסיכוי נמוך יותר להתרסקויות. אני לא רוכב טכני והמטרה שלי ברכיבה היא קודם כל לחזור הביתה בשלום כדי שאני אוכל לחזור לרכב בעוד יומיים. אני יכול בלב שלם להגיד שעכשיו בשטח האופניים האלה מקנות המון ביטחון והמון כיף. זה בדיוק מה שהייתי צריך. אופניים מעולות ושוות כל אגורה.
לפני שקניתי אותם עשיתי רכיבה על אותם אופניים רק מודל 2017 באותו כביש והכל היה 100%. אז למה במודל 2018 יש בעיה?
יש הבדל בין זה שהאופניים לא מהירים ואת זה אני מקבל לבין זה שאני מרגיש בכל דיווש שאני נמשך אחורה/נוסע על צמיג אליפסי ולא עגול.
צמיגי 27.5+ מאד יקרים אם אינני טועה. זה 500 ש"ח לצמיג לא?
תודה

נכתב ב - 10/06/2018 20:26:37
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
היי רוני:

אם אתה מחליף לצמיגי 29" אלו לא צמיגי פלוס, אלא רגילים. כן, זה יעלה מעט את מרכז הכובד.

אם רכבת על מודל 2017 עם צמיגי פלוס והוא הרגיש בסדר, אז אתה צודק, זה לא מאפיין של הצמיגים.

חפש חבר מנוסה, שינסה את האופניים ויגיד מה הוא חושב. אולי יש בעיה בעבודה של הבולם... לא יודע, לא מבין בזה (ולא מבין כלום בש"מ). לפעמים מישהו שעולה מזוג תקין ישר ירגיש מה לא בסדר אצלך. היה לי חבר שפתאום ראיתי אותו מזיע יותר מהרגיל. הוא בכה שהוא לא בכושר, אבל סיבוב קצר שלי על האופניים שלו וישר שמתי לב שיש לו חיכוך בקראנק...

נכתב ב - 10/06/2018 21:03:00
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
אני רק שאלה, מה זאת אומרת שהגלגל האחורי הוא כמו אליפסה?
אתה מדווש ומרגיש סוג של נדנוד?
או שחתך הצמיג הוא כמו אליפסה ולא כמו עיגול?
כשאתה רוכב ללא דיווש בירידה אתה גם מרגיש תופעות מוזרות כאלו?

 

נכתב ב - 11/06/2018 07:18:52
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
אני רק שאלה, מה זאת אומרת שהגלגל האחורי הוא כמו אליפסה? זה אומר שהגלגול אינו רציף והמהירות אינה קבועה
אתה מדווש ומרגיש סוג של נדנוד? אכן כן. הכיוון של הנדנוד הוא בכיוון הנסיעה ונגד כיוון הנסיעה.
או שחתך הצמיג הוא כמו אליפסה ולא כמו עיגול? אני נוטה להאמין שהגלגל עגול. הענין של האליפסה הוכנס רק כדי לתאר את ההרגשה.
כשאתה רוכב ללא דיווש בירידה אתה גם מרגיש תופעות מוזרות כאלו? כן, במיוחד ללא דיווש ובמיוחד בירידה, אבל גם בדיווש במישור

נכתב ב - 11/06/2018 19:18:55
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
שמע, בחיים לא נתקלתי בדבר כזה ואני רוכב כבר הרבה שנים.
הדבר היחידי שנראה לי הגיוני הוא שיש לך בעיה באחת מהנאבות, כלומר הנאבה לא מתגלגלת בחופשיות משום מה.
או שיכול להיות שיש מגע בין הדיסק והרפידות עם כי זה לא נשמע לי סביר שתהיה לכך השפעה דרמטית כלכך.

נכתב ב - 12/06/2018 09:01:51
תאריך הצטרפות
05/05/2017
נושאים
19
תגובות
78
מנסיון, צמיגים איטיים ורחבים גורמים לתופעה הזאת

נכתב ב - 17/06/2018 07:39:12
תאריך הצטרפות
13/10/2014
נושאים
5
תגובות
9
בוקר טוב,
קודם כל תודה לכל אלה שניסו לעזור.
הבעיה נפתרה. 3 ימים לאחר הרכיבה הראשונה מצאתי את הצמיג האחורי ללא אויר בכלל. ניפחתי אותו ויצאתי לרכיבה נוספת.
3 ימים אח"כ שוב ירד כל האוויר. לקחתי את האופניים לחנות ושם הוסיפו חומר לצמיג. מסתבר שהוסיפו יותר מדי וזה מה שגרם
לצמיג להתנהג בצורה של אליפסה/שמיניה. לאחר שנתתי את האופניים לשני רוכבים מיומנים שאישרו שיש בעיה בצמיג/גלגל הבאתי
שוב את האופנים לחנות. אחד העובדים (דווקא זה שהוסיף את החומר) לקח אותם לסיבוב, חזר ואישר שיש בעיה ושהוא יודע מה הפתרון.
ואכן כשהוא הוריד את כמות החומר הבעיה נעלמה.
תודה לכולם.

 

נכתב ב - 17/06/2018 10:31:45
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חחח . . . ענק . . . . כמו במיכלית ללא תאי הפרדה . זה מה שקורה שהמכונאי שכיר והחמר לא על חשבונו 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 18/06/2018 11:08:00
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
בדיעבד, כשחושבים על זה... זה לגמרי הגיוני ותואם את התיאור שלך...