נושא: האם אלה אופני מדבקה או יצרנים אמיתיים ואיכותיים?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/04/2018 00:52:37
תאריך הצטרפות
28/03/2018
נושאים
8
תגובות
12
שלום לכולם
אני מתקשה להבחין בין פירמות אמיתיות, יצרניים איכותיים לבין "מדבקה"
מי מהיצרנים הבאים מבטיח לי איכות ומי "מדבקה"?
והאם זה נכון שיש יצרנים שהפכו למדבקה בכך שעברו לייצר בסין?

אלקטרה טאוני
דהון (SUV) (Vitesse) (ECO)
ראלי
קאררה
SPX
EVOKE
TREK
schwinn
KSM
בסידן

נכתב ב - 18/04/2018 01:20:56
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
Dahon Trek Schwinn אלו חברות אמיתיות וקיימות
Evoke זו מדבקה עם כבוד
ראלי חברת עבר מפוארת לדעתי כבר לא מייצרים, כל השאר אלו מדבקות ברמה טובה יותר או פחות

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 18/04/2018 09:01:30
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
מדבקה לא מדבקה, איכות המכלולים זה האופניים וגם המחיר. ברור שיצרן/משווק מוכר אופניים זולים גם איכות המכלולים בהתאם. המדבקה היא רק על השלדה😃

לחופש נולד
נכתב ב - 23/04/2018 22:21:28
תאריך הצטרפות
28/03/2018
נושאים
8
תגובות
12
תודה רבה.
ומה לגבי vision ו airwalk?

נכתב ב - 24/04/2018 07:17:35
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
מה התקציב ?
 

נכתב ב - 24/04/2018 07:30:23
תאריך הצטרפות
26/08/2007
נושאים
16
תגובות
241
לא רק ש- RALEIGH קיימים, אלא שיש להם מוצרים לא רעים בכלל, כמו בתחום הסופר-עכשווי ומגניבי כמו הגראבל/מאבל/זיבי.
עברו כברת דרך מאז הבר-מצווה של אחי הגדול אי-אז בשנות ה- 70, אבל עדיין בועטים...  

נכתב ב - 25/04/2018 10:58:44
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
נתחיל מזה שההפרדה היא לא חד משמעית, אופניים הן לא זבל מדבקה או יצרן מכובד. זה רצף.

[אבל הערה קטנה בצד, כבר הרבה שנים ש-שווין זה מותג מדבקה. מהחברה המקורית לא נותר דבר, רק השם.]

כדי להבין מהו מותג מדבקה פר אקסלנס צריך להבין איך מייצרים אופניים. בהפשטה, מתכננים שלדה, מוצאים מפעל שייצר אותה ויאבזר אותה באבזור שבחרת (מאוכף ועד הילוכים, מגלגלים ועד בולמים), הכל נקנה מהמדף מיצרנים מוכרים. דרך אגב, החברות החזקות והגדולות בתעשיה הן חברות לא מותגי האופניים. טרק, מותג האופניים הגדול בעולם, היא בגודל של סראם. שימאנו גדולה מהן פי 2.5... Giant מכניסה כפול מסראם/טרק, אבל היא גם מייצרת אופניים עבור אחרים, והיא יצרנית השלדות/מרכיבת האופניים הגדולה בעולם.

אז מה הופך אופניים ליותר איכותיים?
ההשקעה בתכנון, איכות החומרים והבניה המוזמנים ואיכות הרכיבים שקונים כדי לאבזר את האופניים.

בקצה היותר איכותי, נאמר, יש חברה כמו טרק. היא אומנם לא מייצרת בעצמה את השלדות, אבל יש לה מחלקת פיתוח טכנולוגי נכבדת, והיא מעצבת ומתכננת ומנסה ויוצרת מידי שנה תכנונים חדשניים. בחרתי בטרק, כי באמת הענק בין מתכנני האופניים (מחזור של כמעט מיליארד דולר בשנה).
אם ניקח את מרידה, לדוגמא, אז כאן היה לנו יצרן אופניים שהחליט גם לתכנן אופניים. מרכז הפיתוח של מרידה יושב בגרמניה, והמפעל מייצר את התכנונים של מרכז הפיתוח שלו (וגם ליצרנים אחרים, ספשלייזד בעיקר).
אבל העובדה שמרידה מייצרת את השלדות שהיא מתכננת לא הופך את טרק למוצר מדבקה. מי מייצר בפועל זה לא הגורם שיוצר פער איכות. פער האיכות נוצר בתכנון. למעשה, מרידה פחות חדשנית מטרק. אולי זה כי מרכז הפיתוח פחות מנוסה... לא יודע. אבל שם ההבדל.

יש גם חברות בוטיק, כמו, נאמר, Pivot. הם מייצרים במפעלים קטנים בסין, בכמויות קטנות ובהקפדה על איכות הייצור. לכן הם יקרים. האם הפיתוח שלהם יותר איכותי משל טרק? לא בהכרח. האם הייצור שלהם יותר איכותי? גם לא בהכרח. אין מה לעשות, כסף ומשאבים מאפשרים לבדוק ולתכנן דברים שאי אפשר לעשות כשאתה חברה קטנה.
אבל יש יתרון עקרוני לקוטן מבחינת איכות. למשל, אם ציר מסויים עולה 10 דולר ואחר, טוב יותר, עולה 20, אם אתה מייצר 100 אלף זוגות אופניים, זה הבדל של מיליון דולר בעלות הייצור, אז יש יותר מוטיבציה לחסוך. אם אתה מייצר אלף זוגות, ומוכר אותם במחיר פרימיום, זה כבר פחות משנה.
לכן, לפעמים, מוצר בוטיק יכול להיות יותר איכותי ממוצר בייצור המוני, אבל זה לא וודאי. לגמרי לא.
מה שכן, יצרן בוטיק (לפחות אמור) להיות יותר בררני לגבי פשרות באיכות ולהשגיח יותר טוב על הכמויות הקטנות שהוא מייצר בהם.

אם ניקח יצרן חצי-בוטיק, כמו Kona, למשל. מדובר על חברה שמעסיקה כמה עשרות עובדים, ומכניסה כמה מיליוני דולרים בשנה. סה-טו. ל-Pivot יש עשרים...
העובדה שהם עוד איתנו מוכיחה שיש, כנראה, גם יתרון לקוטן (אולי לא לעד).

עד כאן עם היצרנים הנחשבים.

מה הכוונה כשאומרים "מוצר מדבקה".

האמת שכל אחד יכול, עקרונית, לנסוע לסין לתערכות אופניים. יש שם המון יצרני שלדות, אתה ניגש לדוכן, מזמין שלדה מהקטלוג, מזמין אבזור מיצרני האבזור, מסכים על מחיר/כמות עם המפעל והופה, ייצרת אופניים. רק לא לשכוח להזמין מדבקה לשים עליהם, עם השם הנבחר.

בגדול, אתה לא מהנדס שיודע לתכנן אופניים, אין לך מרכז פיתוח, אתה נשען על עיצובים גנריים שיש למפעל, ובוחר פשרה בין איכות/כמות/מחיר.

האם זה אומר שהמוצר שאתה מזמין הוא בכרח זבל?
לא.
אופני Evoke הם מוצר מדבקה כזה, שמזמין יבואן טרק. אז קודם כל, יש שם אנשים שמבינים באופניים, אז כנראה הם יודעים להזמין שלדה באיכות רצויה, ויודעים איך לבחור אבזור סביר, ומתקבלים אופני מדבקה שלגמרי שווים את הכסף. כמובן שכדי שהם ייהיו זולים יותר מטרק צריך לעגל פינות ברכיבים מסויימים, שאולי לא תשים אליהם לב (איכות השרשרת, איכות הברגים), או שאולי הם פשוט משנות ייצור ישנות יותר, אבל זה לגיטימי.
ותשאל, אוקי... אבל השלדה הזו איכותית כמו שלדה של טרק? הרי אפשר פשוט לחקות שלדת זנב קשיח מיצרן מוביל... זה לא מדע טילים.
אולי.
לא יודע לענות על זה.
מה שכן, בד"כ רואים חיסכון באופני המדבקה על תהליכי ייצור שמייקרים, כמו צביעה איכותית.

___________

אז אם ניקח את Raleigh, זה היה שנים מותג מדבקה קלאסי. חברה שפשטה את הרגל, מישהו קנה את המותג והדביק אותו על מוצרים גנריים. לאחרונה, אבל, הם התחיל

נכתב ב - 25/04/2018 11:00:05
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
המשך
___________

אז אם ניקח את Raleigh, זה היה שנים מותג מדבקה קלאסי. חברה שפשטה את הרגל, מישהו קנה את המותג והדביק אותו על מוצרים גנריים. לאחרונה, אבל, הם התחילו לשווק מוצרים יותר איכותיים, מבחינת רכיבים. הם התכנון מקורי... לא יודע. אבל האיכות סבבה, בדגמים מסויימים.
Diamondback זו דוגמא למותג שחוזר מלהיות מותג מדבקה לחברה שמתכננת אופניים, והתוצאות טובות.

צריך גם לזכור, כמו במסכי טלוויזיה, עם השיפור באיכות המוצרים של היצרנים, גם האיכות של המוצרים הגנריים, מוצרי המדבקה, הולכת ועולה. כל התעשייה הופכת ליותר ויותר איכותית, וזה נכון גם למוצרים בתחתית הפרמידה.

ועוד צריך לזכור, אופניים זה לא מדע טילים. לא צריך קונגלומורט כמו טרק כדי לייצר אופניים שיהיו סבבה. מספיק 20 איש שיודעים מה הם עושים...