נושא: תאונות אופנים השבת - הסטטיסטיקה בשנים האחרונות ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 10/03/2018 13:42:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מראה שרוכבים מבוגרים בגלאי 50-70  מעורבים יותר ...
בתאונות בכביש , במוות  מדום לב  , או מוות לא ברור תוך כדי רכיבה ...
 
לינק  לתאונות קטלניות מהיום  10.3.18 ...
https://news.walla.co.il/item/3141419
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/03/2018 14:08:12
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
בסינגל ניר משה , בדיוק בכפל קרקע שקרעתי גיד בכתף תמים ולא משדר סיכון
..... אבל למות זה עלית מדרגה surprise

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/03/2018 19:58:43
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
כתבתי את זה כבר פעם, לא מזמן, ברגע שאתה נע מעל מהירות מסויימות, יש סיכון, והתוצאה היא הרבה פעמים עניין של מזל גרידא.

דרך אגב, הפופולריות של אופני שטח חשמליים הולכת להיות הקטסטרופה הבאה. הדברים האלה טסים, אבל המנוע לא מקנה מיומנות, רק מהירות. המוכר בחנות האופניים שלי אומר שהם נמכרים כמו לחמניות, בייחוד לאנשים מבוגרים יותר, ואין מה לעשות, היכולות המוטוריות לא משתבחות עם הגיל.

נכתב ב - 10/03/2018 21:25:18
תאריך הצטרפות
28/01/2017
נושאים
17
תגובות
47
רוכב/ת מתחיל/ה
למישהו יש מידע נוסף על האירוע?
רכב לבד? היה עם קסדה? 
 

נכתב ב - 10/03/2018 21:29:16
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
רכב עם קסדה ועם קבוצה, רוכב וותיק ומנוסה, השם שלו צלי שני.

.
נכתב ב - 11/03/2018 00:10:02
תאריך הצטרפות
28/01/2017
נושאים
17
תגובות
47
רוכב/ת מתחיל/ה
עצוב מאוד.

נכתב ב - 11/03/2018 09:04:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לגבי התאונה בכביש 4  היום במבזק החדשות בערוץ 13 היה התייחסות

קצין צהל פגע ברוכב האופנים גרר את גלגל האופנים ואפילו לא הרגיש ...
יש חשד שהיה תחת השפעת האלכוהול ....

מצורף תמונה שפורסמה  באתר  חדשות נתניה
http://mynetnetanya.co.il/article/267883

 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/03/2018 09:49:29
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כתבתי כאן פעם בעבר. נהגי ישראל מהגרועים בעולם ביחס שלהם לרוכבי אופניים. תמיד לאחר חזרה שלי מטיול אופניים בחול, אני מרגיש, כאילוי הנהגים בארץ רוצים לרצוח אותי. ממש כך!!
רכבתי באינטנסביות בהרבה מדינות. נהגי ישראל מהגרועים בעולם יחד עם היוונים, הטורקים והצ'כים. אלו 4 המדינות הכי מסוכנות לרכיבה עם מכוניות. אבל בעוד בצ'כיה יש הרבה מסלולים ייעודיים, ולכן ניתן למנוע חלק גדול מרכיבה בכביש, ביוון בטורקיה וארץ, רכיבת האספלט היא על כביש עם מכוניות.
הנהגים הכי ידידותיים לרוכבים שפגשתי היו בלאוס, בגרמניה וב...תאילנד (כן!).

נכתב ב - 11/03/2018 12:06:49
תאריך הצטרפות
29/04/2010
נושאים
9
תגובות
333
אריה, באופן מטריד שיעורי התמותה עולים עם הגילwink גם מתואם לכמות האוכלוסיה וגם אבסולוטית.
בגילאים הללו אנשים עדיין פעילים ולכן הם מתים גם תוך כדי פעילות.
יש מאגר GIS של הלמ"ס לתאונות דרכים, אתם מוזמנים לחקור בנושא. 
תאונות שטח הם בהחלט סיפור שונה מכיוון שאין חוק בנושא, אולי חברות הביטוח ירימו את הכפפה?
ובנושא תאונות וחברות ביטוח, לראיה, רכיבה על אופניים אינה מוגדרת כספורט מסוכן yes, אני בטוח שיש להם מספיק שכל כדי לדעת מה לבטח ובכמה. 

נכתב ב - 11/03/2018 14:37:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בכביש 4 היו הרבה תאונות לרוכבי כביש  לאורך השנים
כולל תאונות קטלניות עם הרוגים ...
באופן חוקי  
זה כביש ראשי המותר לרכיבת אופנים .
מופיע במפות בסימון שילוט בכביש 
עם מסגרת  אדומה ( מסגרת כחולה זה כביש מהיר אסור לרכיבה )
הבעיה בכבשים כאלו כמו 4 זה נפח התנועה  וריבוי בצמתים   עם פניה ימנה  שזה נקודת תורפה

התאונה הזו לפי הזיהוי שלי בתמונות כ 550 מטר מצומת העוגן  מדרום לצפון .
בקטע זה בכביש יש שולים רחבים אבל חסימה עם מעקה בטיחות  שבעצם מונע לזוז ימנה מעבר...
הבעיה שלפני כל צומת כ 200 מ' בערך יש התרחבות של הכביש עם מסלול ימנה
הרבה נהגים  מבצעים נטייה  חדה ימנה גם על השוליים  לפני ולא סופרים רוכבים בשולים ...
במיוחד נהגים עייפים או  שתויים שהם ממש לא שמים לב לשולי הדרך.
אפילו עם הרוכב בולט עם ווסט זוהר במצב שהנהג שתוי גם לא יעזור...
 
הנהג הישראלי בארץ לחוץ פזיז עייף  אבל אני חושב שאף נהג לא מעוניין לעשות תאונה מכוונת  . 
למעט סיטואציה של פיגוע ...

צריך לשפוט  על בסיס רשלנות נסיעה בעייפות , או לאחר שתייה - זו רשלנות שרק עונש משמעותי ירתיע  נהגים.

מצד שני  לתקשורת אין עניין  להתעסק עם תאונות  זה לא מקור לריטינג .
(רק במקרים שהמעורבים הם מפורסמים הענין התקשורתי גודל)
לכן צריך השקעה כספית בתשדירם לבטיחות בטלביזיה בפריים טיים על בסיס יומי עם תכניות נלוות ...
תאונות אופנים קטלניות היו תמיד  גם בכבשים שקטים  ...

כל רוכב שעולה לכביש יודע  את הסכנות ומודע לתאונות וזה אחריותו .
כנראה  היצר לרכב בכביש  גובר על הפחד ממות מתאונה  הזיכרון גם שלי קצר ומנגנון ההדחקה עובד שעות נוספות  .

כדי לצמצם תאונות הרוכב בכביש צריך לעשות מספר דברים :
נראות מכסימלית ע"י ווסט זוהר ,  ערנות מכסימלית ...
שעות רכיבה לא מוקדמות  למרות שלפעמים חם  .
להכיר את המסלול תנאי הכביש ובמיוחד נקודות תורפה :  צמתים ,מחלפים , הצרות שוליים וכו' ...

צריך גם הרבה מזל בכביש זה גם מרכיב שלפעמים  בתאונות מסוימות  דרוש מאוד ...
בשבת בכביש 4 לא היה מזל לרוכב הסטואציה של נהג שאולי שתוי מבצע סטייה לשולים ...

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------
לגבי תאונות  ותמותה מתאונות אופנים ,ודום לב וכו'
בתחושת בטן  ולפי התאונות שפורסמו במבזקים  בשנתים  האחרונות אני עוקב
יש גידול בולט למבוגרים  בגלאי 50-70 .

לגבי המאגר מוכר לי האתר  אבל קשה לעקוב ולנתח  אך ולמה  .
דבר אחד ברור לי שכמעט רוב תאונות האופנים בכביש היו בנקודות תורפה לפי מיקום בפרסומי המבזקים ...

אריה סדובניק
 
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/03/2018 15:50:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
שוב המבוגרים משלמים מחיר ...
השבת  17.3.18  נהרג רוכב בגיל 60 פלוס ליד מחלף  ג'לג'וליה .

יהי זכרו ברוך
 
לינק לכתבת תקציר מהתאונה
https://www.mivzaklive.co.il/archives/159856
 
תשימו לב רוב תאונות  האופנים בכביש בשנה האחרונה זה בנקודות  תורפה :
לפני או אחרי צמתים ומחלפים ...

מי שחושב שרק תשתיות זה מקור לתאונות  הוא לא בכיוון ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/03/2018 18:29:08
תאריך הצטרפות
27/10/2015
נושאים
42
תגובות
68
הכבישים בארץ צפופים להחריד וסבלנות הנהגים לרוכבי האופניים , שואפת לאפס . מכאן הדרך לפגיעה ברוכבים , קצרה ביותר .
אני לא מעז לרכב בשום דרך , שהיא משותפת לכלי רכב ולרוכבי אופניים , הפנמתי כבר מזמן שחיי אדם , אינם מקדושים בארץ הזו 

 

נכתב ב - 18/03/2018 06:24:44
תאריך הצטרפות
21/07/2005
נושאים
34
תגובות
166
ממש לא פלא שקוראות התאונות המיותרות האלה.....
די היה לנסוע בשבת האחרונה בשעה 07:00 בקטע שבין צומת נחשון לבית שמש ולראות את כמות רוכבי הכביש.רובם רוכבים בשוליים ובעלי תאורה אחורית בולטת ופשוט אחראים למעשיהם כפי שצריך,אך יש כמה פורעי חוק שרוכבים בתוך נתיב נסיעת הרכבים ושלא מעניין אותם כלום חוץ מעצמם....ובאלה צריך לטפל !!! גם רכב הליווי של חלקם הנוסע במרכז נתיב הנסיעה ובמהירות איטית למדי מהווה עבורם סיכון לא קטן....
בטח יהיו כאלה שיהיה להם מה להגיד לי ולהגיב על הכתוב בשורות אלה,אך מצפוני נקי כי גם אני ומשפחתי עברנו לצערנו אירוע מצער הקשור ברכיבה על הכביש ובשבת..... 
 

חיוך עושה קסמים....
נכתב ב - 18/03/2018 10:13:57
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שלושת הכללים לרכיבה בטוחה בכבישים:
מראה! מראה! מראה! (בצד שמאל).
ווסט זוהר! ווסט זוהר! ווסט זוהר!

המלצה מצילת חיים: לא חותכים מסלולים (שמאלה או ימינה) לפני עצירה מוחלטת של האופניים, סיבוב הראש אחורה, ובדיקה מה קורה מאחוריכם.

אני מכיר היטב את המקום, ויכול להגיד לכם מה קרה כמעט בוודאות על עיוור. הרוכב לקח שמאלה. עבר 2-3 נתיבים "בספונטניות". לא עצר לפני כן לבחון את התנועה מאחורה. הגיע רכב מאחורה (עם נהג קצת פחות זהיר), שהופתע מהסטייה של האופניים... והסוף ידוע....

וההמלצה הכי חשובה:
אם אתם מגיעים למקום מסוכן, שאתם לא בטוחים לגביו, הדבר הכי חשוב זה לעצור. פשוט לעצור, לעמוד, לבחון את המצב היטב, ואז לטפל בבעייה בזהירות. לא להסתמך על המזל, ולא להיות ספונטני במקרים כאלה. ואם צריך אז
לרדת לגמרי מהאופניים, ולחצות את המקום המסוכן ברגל עם האופניים לצידכם.


 

נכתב ב - 18/03/2018 19:03:03
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
אריה.
לפי טענתך רוכבים בני 50+ נפגעים יותר,אולי אנחנו בקבוצת הגיל הזו פחות זהירים,פחות שמים לב ,או חושים לא כ"כ מחודדים ?
לפי דעתי מקריות בלבד.
























=

נכתב ב - 18/03/2018 21:17:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
גיל .
לדעתי זה לא מקריות - הסטטיסטיקה מראה אחרת ...
מצורף רשימה הכותרות במבזקים לפי סדר יורד
מהחודשים האחרונים - תאונות עם הרוגים ברכיבה בכביש . .

17.3.18  נהרג רוכב בגיל 60 פלוס ליד מחלף  ג'לג'וליה
10.3.18 –צומת העוגן קבע את מותו של רוכב בן 70 שנפגע מרכב פרטי...
24.2.18 – רוכב אופנים כבן 60 נהרג ליד פארק קנדה .
4.2.18 - רוכב אופניים כבן 60 נהרג מפגיעת רכב  סמוך לאזור התעשייה נעמן 
17.10.17 - רוכב אופניים בן 55 נהרג בתאונה דרכים קשה צומת קסם

לפי הבנתי סטטיסטית יש יותר רוכבי כביש בודדים בגלאים הנ"ל 50-70  במרכז הארץ ...
רובם נפגעים בתאונות בנקודות התורפה בכביש  לפני או אחרי צמתים  ומחלפים ...
זה לא גזרה משמים  חלק מהאשמה גם על הרוכב ...
ברוב התאונות כמעט כולם רוכבים ברמת נראות נמוכה , אך אחד לא לבש ווסט זוהר .
גם רוב התאונות הקטלניות בכביש היו בשעות בוקר מוקדמות או שעות בעיתיות באזורי הרכיבה ...

לגבי רוכבים מבוגרים- נושא זהירות , לשים לב , חושים מחודדים וכו' ....
צריך למקד אותם בנקודות התורפה , שם הסבירות לתאונה גודלת משמעותית ...

לדעתי הצערים עד גלאי 50  סטטיסטית רוכבים בכביש בעיקר בקבוצות ...
רכיבה בקבוצה מסודרת כוללת רכב ליווי  אבל  גם שם היו תאונות בשנים קודמות  ...
----------------------------------------------------------------------------------------------

יש בעיה לרוכבי כביש שמכורים - היצר לרכב בכביש  גובר על הפחד ממות מתאונה 
הזיכרון גם שלי קצר ומנגנון ההדחקה עובד שעות נוספות  ...


אריה סדובניק 



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/03/2018 08:28:31
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
לגבי מנגנון ההדחקה, כל החיים שלנו, כל הזמן, אנחנו מדחיקים את האפשרות שנמות, כי בלעדי זה לא נצא מהבית.

לגבי רוכבים ותיקים, אפשר לשער השערות, אבל סטטיסטיקה היא עניין לדברים שמדדת. אחרת זה לא סטטיסטיקה, אלו השערות. יכול להיות שסטטיסטית אחוז התאונות (יחסית לכמות הרוכבים והמרחקים) זניח ביותר. יכול להיות. 
בשביל לדעת צריך גם להשוות ביחס לתאונות של רוכבים שאינם רוכבים על הכביש או עושים רכיבות לשם הגעה ממקום למקום.

נכתב ב - 24/03/2018 22:00:38
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
השבת 24.3.18  
רוכב במרוץ האופניים "גלגלים של תקווה" בעמק יזרעאל התמוטט ... 

מצורף  לינק  
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5193306,00.html

הכרתי אותו  ממש באופן אישי  ...

לינק לכתבה
 https://www.10.tv/news/158830


יהי זיכרו ברוך

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/03/2018 10:43:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה, התגובה האחרונה לא רלוונטית לשרשור הזה.
למות מדום לב אפשר גם בשינה, גם בהליכה, גם בישיבה מול מחשב, וגם באמצע סקס.
גורם המוות כאן לא היה קשור לחלוטין לשימוש באופניים.
למעשה חלק גדול ממקרי דום הלב נגרמים בכלל בזמן שינה. כלומר באפס פעילות ספורטיבית.
לא חייבים להפוך ת'שרשור בכוח לדרמה טרגית...

 

נכתב ב - 25/03/2018 13:38:35
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הרלוונטיות  היא  שרוכב התמוטט תוך כדי רכיבה  שגילו מעל 50
 
בכביש  הרוכבים  נהרגים מתאונות בעיקר תאונות  עם מכוניות
בשטח היו גם בשנה קודמת מספר מקרים  שרוכבים  התמוטטו תוך כדי רכיבה ...
 
בפוסט הזה אני מציין  מיתוך המבזקים  שפורסמו רוכבים   בגלאי 50 פלוס
שמתו  תוך כדי רכיבה  מתאונה או הממוטטות ודום לב  ...

את הרוכב הזה אני מכיר מ 2011  ...

אתה קובע עובדה כמו חברת ביטוח ללא שום ממצאים וכותב...
"גורם המוות כאן לא היה קשור לחלוטין לשימוש באופניים"
למרות שזה היה תוך כדי רכיבה במהלך מירוץ האופניים "גלגלים של תקווה" .
 
אני בשונה ממך לא שמעתי בעשור האחרון  על מות מדום לב , בשינה, , בהליכה, , בישיבה וכו...
לאנשים עם רקע בספורט  אלה  כאלו שהייתה להם בעיה רפואית ידועה ...

בשנים האחרונות יש 
ריבוי מקרים שרוכבים מתמוטטים ומקבלים דום לב בזמן רכיבה
או  בזמן אימון ומאמץ ספורטבי אחר ....

 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/03/2018 20:53:46
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
אריה אכן קשה לקבוע מה גרם למותו של אותו רוכב בגלגלים של תקוה ,אם קשור לרכיבה ואם לא,אבל אתה ממש טועה בהקשר של תמותה מדום לב,
בשנה שעברה נפטר שכן שהיה גם רוכב וגם רץ ,איש בריא לחלוטין מדום לב תוך כדי שינה.
כמו כן שמעתי על עוד כמה אנשים שנפטרו מדום לב במצבים שונים ללא שום קשר למאמץ ומדובר באנשים בעלי בריאות תקינה.
צריך גם קצת מזל כדי לחיות...
לגבי עליה במספרם של אלו שמתים תוך כדי פעילות ספורטיבית ההסבר פשוט,יש הרבה יותר עוסקים בספורט מלפני 15 או 20 שנים.
 

נכתב ב - 25/03/2018 21:36:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רוב האינפורמציה שאני ניזון  זה ממבזקים  וכתבות בנושא ...
יש אתרי אינטרנט שכותבים על בסיס יומי מבזקים תאונות ומבזקי מכול הסוגים .
 
לנושא  התאונות בכביש כתבתי לך בפעם קודמת רשימה  מתחילת השנה ...
 
לנושא מוות מדום לב  אני לא מעונין להיכנס  לרשימות  על העבר ...
אבל יש הרבה  שמתו מדום לב תוך כדי רכיבת  אופנים או פעילות גופנית ...
לגבי אלו שמתו לא תוך כדי פעילות גופני  ממה שידוע לי על בסיס אינפורמציה ברשת   
לרובם היה בעיה רפואית ...
בוויכוח הזה ביננו  יש טעם לפגם דבר שאינו תקין  להתחיל להציג נתונים להשוואה  .
 
בנושא המזל כדי לחיות אני מסכים אתך לחלוטין  .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/04/2018 19:35:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוד תאונת אופניים  אבל  אופנים חשמליות .

הרוכב נהרג היום בתל אביב. בדרך מנחם בגין ...
פורסם שמו -  מוטי מורל  - גם במבזקי החדשות בטלוויזיה היה דיווחים ...
 
לינק  באתר  
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5233052,00.html
 ynet
הוא אתר חדשות ופורטל תכנים ישראלי ...
 
חלק מהנושא  הכללי של הפוסט  זה הסטטיסטיקה בשנים האחרונות  רוכבים מבוגרים
אומנם זה  רכיבה על אופניים חשמליים  אבל גיל הרוכב 
(66) ...
 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/04/2018 12:23:10
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שרשור מקושקש שאריה מחרבן אותו בכפייתיות יוצאת דופן.
מה מעניין גיל הרוכבים אם אין שום קשר לגיל ולנסיבות התאונה. פשוט שרשור מטומטם.
אתמול לדוגמה נהרג רוכב אופניים רגילים בן 21 ברחוב הירדן ברמת גן, 7 דקות רכיבה מביתי. נו, אז כעת, שיסביר לנו "הגאון" הכפייתי, מה הקשר בין הגילאים של הרוכבים לבין מעורבותם  בתאונות.
עניין הגיל לא מעניין בכלל בתאונות אופניים, מכיון שכלל הגילאים משתתפים בתאונות הללו בצורה שווה. אין שום מתאם סטטיסטי.

נכתב ב - 18/04/2018 13:01:53
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
מה שמעניין בשרשורים בגרופי שהם לא מתפרצים לך למחשב מעצמם,
אתה צריך לפתוח את השרשור ולהגיב מיוזמתך,,,

נכתב ב - 18/04/2018 20:32:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן  התגובה באיחור בגלל יום הזיכרון ....

פורום נועד להעביר אינפורמציה ,דעות ,הערכות ,תחושות  חוויות וכו' ...
היופי שיש בפורום  זה  שכל אחד יכול להביע את דעתו ...
אבל אתה מגיב  במשך שנים בצורה בוטה  תוקפנית עם הרבה רעש ...
לשבת מאחורי  מקלדת בכיסוי אנונימי שלא ידועים עליך כלום ...
להשתלח להתקיף מילולית, להתנפל, לבקר בזלזול אפילו את האתגרים הקשים בעולם  ... 
גורם לי לפקפק  בכל סיפורי הרכיבה שלך בחו"ל  והקשר שלך לרכיבה  ...
--------------------------------------------------------------------------------------------
עניינית לנושא התאונות אני רוצה לשמוע את דעתך וגם דעות נוספות  בנושא ...
אבל לא רק במילים כפי שאתה כותב "שכלל הגילאים משתתפים בתאונות הללו בצורה שווה "
אלה תראה לנו סטטיסטיקה  שמגבה את המלים שאתה כותב ...
אל תברח כמו בהודעות אחרות  כאשר מגיע הרגע להציג הוכחות אתה מתקפל  מתחמק ונעלם ...
 
אתה רוצה הסבר ממני על הקשר גיל ותאונות  אני לא נעלם ומתחמק
קבל סטטיסטיקה שאני מבסס את הטיעון שלי לגבי מבוגרים שמעורבים בתאונות אופנים ובמוות ...

רשימה הכותרות במבזקים לפי סדר זמנים יורד ...
מהחודשים האחרונים - תאונות עם הרוגים ברכיבה באופני כביש ,שטח  ,וחשמליות .
17.4.18  רוכב באופנם חשמליות נהרג בתאונת (גיל 66 )בדרך מנחם בגין בתל אביב.
24.3.18  רוכב התמוטט ומת ( גיל 52 )במרוץ האופניים "גלגלים של תקווה" בעמק יזרעאל
17.3.18  רוכב נהרג (גיל 60 )פלוס ליד מחלף  ג'לג'וליה .
10.3.18  רוכב התמוטט ומת (גיל 65 ) ביער ניר משה שבדרום במהלך הרכיבה ...
10.3.18  צומת העוגן קבע את מותו של רוכב (גיל 70) שנפגע מרכב פרטי...
24.2.18  רוכב אופנים ( גיל 60 ) נהרג ליד פארק קנדה .
4.2.18   רוכב אופניים (גיל 60 ) נהרג מפגיעת רכב  סמוך לאזור התעשייה נעמן
17.10.17 רוכב אופניים (גיל 55 ) נהרג בתאונה דרכים קשה צומת קסם
 
יש נושאים שהם בתחום הכללי התאורטי הערכה  על סמך ממצאים ...
לגבי תאונות מבוגרים  זה תחושת הבטן  שלי  על סמך הסטטיסטיקה בחצי השנה האחרונה .. 
 
לגבי הרוכב  שנהרג  ברמת גן  נער בין 16 על אופנים חשמליות לפי הפרסום ולא אופנים רגילות...
זה היה אחרי התאונה של מוטי מורל ולכן לא כתבתי את ההסבר בגלל יום הזיכרון  ...

ההסבר שלי לגבי אופנים חשמליות  תאונות צעירים 
יש הרבה מאוד צעירים  שעושים שימוש בחשמלי מבלי להכנס למקרה הספציפי....
הצעירים רובם לא דופקים חשבון  משתוללים  לוקחים סיכונים  ונמצאים בסיכון  מתמיד בכביש ...

אבל בסטטיסטיקה הכללית  הרוב זה מבוגרים  רוכבי אופני כביש ....
כפי שכתבתי  תעשה שעורי בית תראה הוכחות  שאני טועה סטטיסטית בשנה האחרונה ....
 
אני בדרך כלל  אוהב שמגיבים אבל תגובה עניינית ולא תוקפנית ...
יש לי תחושה שיש לך משהוא נגדי  זה חוזר במספר פוסטים  בתגובות בוטות באופן חריג ...

אם כל זאת  חג עמצאות שמח 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/04/2018 10:27:04
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
עם כל הניסיון העצום שיש לי ואף אחד לא יכול להוכיח שיש לו ניסיון גדול יותר ממני בהתנהלות פורומים אינטרנטים
המסקנה הנחרצת שעולה מחקירת פורומים היא זאת .
לא נמצאה שום קורולציה בין נסיונו , כישוריו , וביצועיו המקצועיים
של חבר בפורום לבין "חכמה" . חברים המחזיקים מעצמם
איקונים במקצוע . במקרה זה רכיבה נוטלים ללא הצדקה את הילת האיש החכם . והרי הוכח שאין קשר במקרים רבים חברים אלו חכמתם תמה בנושאים אחרים ולעיתים מנת הרשע שבהם גדולה מאחרים

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/04/2018 19:05:47
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
צביקה-yes

נשאלת השאלה מה עדיף, 
פורום שלפעמים מגיבים בו ללא חוכמה,
או פורום גוסס...
(ואולי בכלל הם קשורים אחד בשני?)
 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 19/04/2018 20:26:08
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
הלל .
הדברים קשורים אחד לשני,אריה מעלה כאן טיעונים בצורה מכובדת ,(לא מדויקים לדעתי ...אבל זה ממש לא העניין) ומקבל תגובות בשפה בוטה ולא הולמת,דבר שגורם לטעם רע בעיסוק בפורום,במיוחד שאנחנו יודעים שלא חייבים לקרוא כל הודעה ובטח שלא להגיב עליה.

נכתב ב - 20/04/2018 17:14:06
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
נושא מעניין...
שווה דיון נפרד.
 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 20/04/2018 20:36:07
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
העברתי את התגובה לשירשור שהילל פתח 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 22/04/2018 17:06:41
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
225
תגובות
1564
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 30000 ק'מ בגרופי
שלום חברים-מנקודת המבט שלי לגבי סגנון הכתיבה הבוטה -והגסה- זה לא היה צריך להיות כאן בכלל. ואני חושב שמישהו צריך  פשוט לקום ולהתנצל על כל האמירות שנכתבו כאן בפוסט הזה.

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 22/04/2018 20:29:29
תאריך הצטרפות
25/12/2016
נושאים
0
תגובות
12
שלום לחברים היקרים
רוכבים בגילאי 50+ ובכלל צריכים להיות יותר קשובים לגופם.לא פעם אנחנו רואים בשטח את תרבות היאללה יאללה ונו מה קורה,,לפעמים אגו מוגבר 
ולחץ חברתי בקבוצה רכובה של חברים ,לעיתים גורמת לבודדים בקבוצה להיכנס למצבי קיצון של יכולת גופנית.גם רוכבים מנוסים יודעים למה הם
מסוגלים וגם יודעים מתי הם מתקרבים למצבים קיצוניים/מסוכנים.
אני רק רוצה להדגיש חברים בואו נהנה מהרכיבה ומהחברותה ולא נהפוך אותה למסוכנת......

רוכב בשביל הכייף
נכתב ב - 22/04/2018 23:40:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בנושא התאונות  אני מצרף  תמונה סטטיסטיקה  מאתר  בייקפאנל
בין השנים  מיום עצמאות  2013. 4  עד  4.2016  
 50%  מהנפגעים הם מבוגרים מעל 50 .

 מ 4.2016 עד  10.2017  בבדיקה כללית המשך מגמה של  כ50% מבוגרים מעל 50 

אבל  מ 10.2017 עד 4.2018 כ 90%  מבוגרים מעל 50  
מתוך 9  רוכבים  בכביש בשטח וחשמלי


מה שכתבתי זה לא רק מילים אלה מבוסס על נתונים סטטיסטים  מהשנים האחרונות  ....
כל אחד יכול לעשות פרשנות לנושא  מנקודות ראיה שונות  ולהביע דעה  ...
אני לא קובע מה נכון או לא  - רק מעריך על סמך הנתונים לדעתי מגמה עולה  ...
אני מקווה שזה ייעצר  וגם כמות התאונות בכללי השנתית תרד  ...


----------------------------------------------------------------------------------------------------
לגבי סגנון הכתיבה הבוטה ...
לאחר בדיקה מעמיקה של תגובות בוטות ברשת
הבנתי את דפוס ההתנהגות שחוזר על עצמו ...
התיחס לנושא בשרשור המתאים ...


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/04/2018 08:06:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הטבלה לעיל מראה בדיוק מדוע השרשור הזה חסר משמעות...
האם  יש סטטסטיקה כמה רוכבים מבוגרים מול אחרים בכלל נהרגו או נפצעו קשה בתאונות אופניים שונות ולא רק כבישונים? לדוגמה רוכבים אורבניים, שאצלם האופניים הוא כלי תחבורה, ולא לצרכי ספורט או כיף.
האם יש סטטסטיקה כמה רוכבים מבוגרים בכלל רוכבים כביש? אולי הם בכלל הרוב בכביש? אולי הם 60% מהרוכבים, אולי הם רוכבים יותר שעות מכל קבוצה אחרת בשבת, ואז 50% זה דווקא נתון המראה, שהם נפגעים הכי פחות.
בקיצור אין כאן שום נתון המראה על קשר בין גילם של רוכבים מבוגרים לבין תאונות דרכים. יכול להיות קשר לגילם של רוכבים לתאונות שטח אולי, בגלל כושר פחות טוב, אבל גם כאן אני לא רואה איזה קשר אמיתי. אנשים מבוגרים הרבה יותר מיושבים בדעתם, ולכן נוטלים הרבה פחות סיכונים, מאשר רוכבים צעירים קלי דעת. רוכב שטח מבוגר יודע הרבה יותר מהצעירים מהם הגבולות שלו. ואותו דבר גם לגבי כביש: רוכב כביש מבוגר הרבה יותר שקול. יכול בהחלט להיות קשר בין גיל הרוכבים לבין נניח דום לב, אבל הקשר הוא לא לרכיבה עצמה ולא לאופניים, כי יותר אנשים מבוגרים מתים מדום לב בשינה מאשר ברכיבה, לדוגמה.
אני מציע עוד כמה שרשורים "מעניינים":
1. רוכבי הרים מבוגרים, שאוכלים סושי בהפסקות הרכיבה בשטח.
2. רוכבים מבוגרים, שסובלים מהזעת ייתר מבית השחי ולכן משפריצים כמויות אפטרשייב טבק לפני רכיבה.
3. כבישונים מבוגרים, שמאוהבים במערכות של קמפניולו.
נ.ב: גם הנתון שבחודשים האחרונים רוכבים מבוגרים יותר נהרגים בכביש לא מראה על שום מגמה, מכיוון שמדובר על תקופה מאוד קצרה. אם כי גם לגבי הנתון הזה, יש לי ספקות רבים לגביו. סתם נתון, שנאסף מהעיתונות בצורה מקרית.
 

נכתב ב - 23/04/2018 10:06:46
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
אופנוחן- יכול להיות שאני מזהה מגמת השתדלות או שאני טועה?
עוד קצת מאמץ ואתה תצליח.

מציע לך לוותר על מתן ציונים כמו "שרשור חסר משמעות"
ותר על הציניות והלעגנות כמו למשל:
"אני מציע עוד כמה שרשורים "מעניינים":
1. רוכבי הרים מבוגרים, שאוכלים סושי בהפסקות הרכיבה בשטח.
2. רוכבים מבוגרים, שסובלים מהזעת ייתר מבית השחי ולכן משפריצים כמויות אפטרשייב טבק לפני רכיבה.
3. 
כבישונים מבוגרים, שמאוהבים במערכות של קמפניולו."
לדעתי זה לא מוסיף  לכבודך ולרמת השכנוע שלך. (שלא לדבר על הסגנון בפוסט הקודם שלך)

לנושא עצמו-
להערכתי הנתון של 50% נפגעים בקבוצת הגיל 50 ומעלה הוא נתון הגיוני וסביר,
והנתונים של השנה האחרונה הנם מקריים, ולא מצביעים על מגמה. 
(ואם הייתה מגמה, אני לא בטוח שאפשר לעשות עם זה משהו.)


 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 23/04/2018 10:18:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן שאתה מתאפק  אתה כותב גם עניני ויש לך הרבה מה לומר מבלי לתקוף בבוטות ...
למרות שנשאר לך אופי של זלזול משווה פוסט של תאונות  להצעות מגוחכות לשרשורים ...
 
שרשור של תאונות  יש בו גם הזכור וגם הזהרה למרות שיצר ההדחקה קיים  בסיכונים ברכיבה  
במיוחד לרוכבי כביש .
היום הכבשים עמוסים , בהרבה מקומות מתבצעות עבודות שדרוג  שמצמצמות את השוליים ...

אני לפחות התחלתי לחשוש  אולי הגיל משפיע . וצמצמתי את % הקילומנרז בכבשים  עם ריבוי מכוניות
ע"י הגדלת רכיבה אימון בטריינר  ובקריטריום  אזור תעשייה קיסריה  ...

כפי שכתבתי כל אחד מביע את דעתו מנקודת ראות אחרת  זה לא שחור או לבן זה הכול פרשניות ...

לגבי הסיבות לסטטיסטיקה למה מבוגרים נפגעים יותר  כתבתי הסבר באחד התגובות בשרשור ב18.3.18 ...

לגבי התאונות בחצי שנה האחרונה - שזה חלק מנושא הפוסט  לגבי רוכבים מבוגרים .
זה נכון שזה תקופה קצרה יחסית , אבל  זה לא כפי שאתה מזלזל  "סתם נתון שנאסף מהעיתונות בצורה מקרית"
זו הסטטיסטיקה של החצי שנה האחרונה ...
אני בדקתי זאת  לפי מבזקי התאונות שפורסמו - אם אתה חושב שזה לא נכון תיבדוק אתה ותראה נתונים ...

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/04/2018 10:19:20
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
השאלה מה למדנו מהפוסט הזה?
לא לרכוב?
לא לטייל בעולם עם אופניים?
רצוי למות משעמום מול הטלוויזיה?

לחופש נולד
נכתב ב - 23/04/2018 15:24:18
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יורם, כמו משורר האיקו יפני, סיכם במינימאליזם גאוני , ת'שרשור הזה.....
"רגע האיקו הוא אותו הרף של אינטנסיביות מוחלטת בו תפיסתו האינטואיטיבית של המשורר נמצאת בשיא שלמותה, ומתוך כך נגלה טבעו האמיתי של המראה שלפניו. זהו הרף בו המילים המחוללות את החוויה והחוויה עצמה יכולים להיעשות אחד. טבעו של רגע האיקו הוא אל־זמני ויש בו איכות נצחית, שכן במצב תודעה זה האדם וסביבתו הם שלם אחד שאין בו ממד של זמן."