147
1656
ספציפית לא ניתן לענות אני התייחס באופן כללי בעיקר לאופני כביש .
הדילמה לקנות ביד 2 קיימת בכל דבר - בנוסף להתרשמות הכללית ...
אופנים צריך לבדוק ע"י מכנופן או בחנות אופנים שתיתן גיבוי של אחריות לקניה ...
אני קניתי בעבר מספר שלדות יד 2 אבל דרך חנות שנתנה אחריות לשלדה לתקופה מוקצבת ...
החלק הסטטיסטי - בקניה ביד 2 צריך גם מזל ...
בהערכה רוב הקונים של אופנים ביד 2 לפי מה שאני יודע .
בסה"כ מרוצים מקניה של אופני קרבון כביש זה משתלם - מחיר ביחס לתמורה ...
באלומיניום רמת הסיכון קטנה יותר גם המחיר יותר זול ...
יש מקרים שיש בעיה אבל עוד לא שמעתי שמכרו ברמאות חתול בשק ...
לגבי שלדות קרבון כביש
הקרבון התחיל ראשון באופני כביש באופן מסחרי והפך לסטנדרט
לאופני שטח הקרבון הגיעה בשלב יותר מאוחר ולאט לאט זה גם הופך לסטנדרט ...
לקרבון אין תאריך תפוגה רק הצבע מתבלה , סריטות וכו' ...
אבל בנפילות הקרבון רגיש ונשבר / או נסדק בעיקר בתאונות ופגיעות צד .
קשה לבדוק שלדת קרבון אם יש סדקים פנמים שלא נראים לעין
במיוחד שניתן לתקן קרבון באופן ויזואלי מושלם ע"י מומחים .
הבדיקה הבסיסית לוקחים מוט ברזל עגול 10 מ"מ מקישים על הקרבון ההבדל בצליל הוא גדול.
בנקודת השבר או סדק הצליל עמום לעומת צליל גבוהה בקרבון תקין ,
באזור שנעשה תיקון שיחזור כולל חיזוק הצליל ישמע מוזר ביחס לצד השני ...
אבל רק בדיקת רנטגן לשלדת קרבון תיתן אישור שאין סדקיים שהעין לא רואה
זו בדיקה יקרה יש מקום אחד באזור חיפה חברת ב.ל.ה. = למכון בדיקה ללא הרס .
לגבי שלדות אלומיניום כביש
בדרך כלל הסדקים מתחילים מנקודות התורפה אזורי הריתוך והחיבורים שם המתכת רגישה יותר ...
גם קשה לראות ולבדוק - רק בדיקת רנטגן תיתן אישור שאין סדקיים שהעין לא רואה ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות