נושא: אופני כביש כאופני עיר - מה אפשר לשפר והאם כדאי?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 07/01/2018 11:40:08
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
קודם כל, אני לא מבין כלום ברכיבת כביש. אין לי שום ניסיון בזה. יש לי אופני ז"ק לשטח וקרוזר לעיר, וזהו.

נפלו לידי אופני כביש, שחשבתי להפוך אותם לאופני עיר. המידה שלהם קצת קטנה עלי, וזה דווקא מסתדר טוב עם להוריד רגליים לקרקע. בנוסף הגבהתי את הכידון למקסימום, והורדתי כסא. גם שפשפתי חלודה מהגלגשים והשרשרת, והכל בסה"כ עובד, גם אם לא ממש מתקתק (רק צריך עוד לכוונן את המעביר הקדמי).

יש לי מחשבה אולי להפוך אותם ל-SS, עם גלגש 40 מקדימה ומשהו כמו 18 מאחור, אבל אני אתנסה עם ההילוכים (הקצת חלודים והמקרטעים) הנוכחיים, כדי ללמוד מה יחס ההעברה שאני מסוגל לחיות איתו. אולי אני בכלל אשאיר את ההילוכים וזה. נראה.

אבל לפני שאני עושה את זה... אני לא בטוח שאפשר לחיות עם אופני כביש בעיר, כשלפעמים עולים על אבנים משולבות, ולא רוכבים רק על כביש. על כביש האופניים סוכר, ועושים בדיוק מה שהטאוני שלי לא עושים, נוסעים מהר...
אבל על אבנים משולבות, גם בפארק הירקון היכן שאין סלילה... המממ... הויברציות מקשות על הידיים.
מעבר לעניין הנוחות, בהנחה שהם נועדו לכביש, האם בשימוש המיועד שלי אני לא מועד לפנצ'רים ו/או נזק לחישוקים?

האם ניתן להתאים אותם יותר לרכיבה עירונית בהשקעה דלה (כידון? שפצור לכידון? צמיגים?) או שכבר עדיף לחפש להם תחליף ייעודי?

נכתב ב - 07/01/2018 12:36:19
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
פרמטרים עיקריים לשינוי:
1. רוחב הגלגל (החלפת גלגל)
2. רוחב הצמיג (אם או בלי החלפת גלגל)
3. התקנת סרט כידון מסוג "ספוגי" יותר שבולע זעזועים,  אפשר אפילו לחשוב על ליפוף כפול של סרט כידון (תלוי בסוג)
4. החלפת כידון לשטוח ולא כביש

נכתב ב - 07/01/2018 13:11:02
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
תודה!

1. השקעה גדולה מדי... המטרה היא קומיוטינג במינימום השקעה.
2. כרגע הצמיג הוא 23. אני מניח שאפשר לעלות ל-25
השיפור יהיה משמעותי?
מה הלחץ המינימלי (על הצמיג הנוכחי כתוב 90...).
3. זה רעיון טוב! יש לי גריפים רכים באופני הרים, וזה שפצור זול שמקל מאוד.
4. כרגע מנגנון ההילוכים משולב במנגנון הבלמים, ולא מתאים לכידון שטוח. אם אני אחליף לכידון שטוח, אוותר על ההילוכים, אבל האם יש בעיה להתאים את הבלמים לידיות בלם של כידון שטוח?

ונשארת השאלה... האם האופניים בנויים לעמוד ברכיבה ברחובות ת"א או שאני צפוי לתקלות...?

נכתב ב - 07/01/2018 14:53:24
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
הדבר הכי מסוכן ברחובות תל אביב זה שהאופניים יגנבו ,,,
אופני כביש משמשים גם לסייקל-קרוס ולא צריך להיות לך בעיה בכבישי ת"א

נכתב ב - 09/01/2018 14:32:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 ל uolaf
כפי שאתה כותב "אני לא מבין כלום ברכיבת כביש"
אני ממליץ לך לראות את הסרט שליחות עירונית מ 2012
לינק לפרומו  של הסרט
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=3723
 
לגופו של עניין  מסוכן מאוד לרכב בעיר ובמיוחד בת"א  באופני כביש
לאחד שממש  לא מבין ברכיבת אופני כביש
כידוע היום אסור לרכב על מדרכות נותנים דוחות .
 
אם אתה בכל זאת  מתעקש  תעשה לפני קצת קלומטרז במקומות כמו ראש ציפור וכו'
ליבוש מתאם רצוי מאוד ווסט  זוהר נצנצים שלפחות יראו  אותך .

לגבי 
אופני כביש רכיבה בעיר 
באופ
נים תקינות אין בעיה - רצוי צמיגם לפחות 25 ועמידים יותר .
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/01/2018 11:16:55
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
קודם כל תודה על הקישור לסרט. 
לא כל כך הולך לי הקטע של ליישם סרטים. לפני שהחלטתי להגביר את הניידות של בעיר באופניים, ראיתי סטרטרק, וניסיתי ליישם את מודול הטרנספורטר שלהם. היית מצפה שטכנולוגיה שהוצגה כבר בשנות השישים(!) תעבוד כמו שצריך. אבל לא. כישלון חרוץ.
לכן אני חושב לשלב את העקרונות מהסרט שקישרת (שראיתי) עם האימונים של לוק סקייווקר 'מהאימפריה מכה שנית'. אי לכך, אני כבר מתאמן בלהרים יד אחת מאחיזת הכידון. השלב הבא יהיה להסיט מכוניות שמסכנות אותי בעזרת "הכוח".

...

צחוק בצד, אני מארגן צמיגים עמידים יותר ובינתיים רוכב בפארק. אני לא מתעתד לרכוב בצירים עמוסים ו/או בשעות העומס, לא קשור מה סוג האופניים.
אפוד זוהר זה רעיון מצויין.

נ.ב. חילקו קצת דוחות לרוכבי אופניים על המדרכה. זה לא באמת משנה את התמונה, מה גם שהתמקדו בחשמליים.
נ.ב.נ. בת"א יש לא מעט שבילי אופניים ייעודיים, שזה טוב. אם אני אמור לרכוב על מדרכה (קורה) אני לוקח את הקרוזר, כי בין כה וכה אני לא "טס" על מדרכות...

נכתב ב - 13/01/2018 14:52:57
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
עדכון קצר. שמתי צמיגי אימון של מישלין ברוחב 700X25 (לפני זה היה צמיגי תחרות של 700X23). שיפור משמעותי בנוחות. האופניים עכשיו רכיבים גם על האזורים הלא סלולים בפארק הירקון. המעביר הקדמי לא עובד טוב. אני כרגע עם הגלגל הגדול (50) ואני אוריד את המעביר. אולי אני אחליף לגלגש בודד קטן יותר מלפנים (40/39). כמי שרגיל לאופני שטח, אופני כביש זו חוויה קצת מייסרת, אבל בשביל מה שאני מייעד אותם (עד 10 ק"מ), הקלילות שווה את הסבל. זו לא המהירות הסופית כמו העדר המאמץ...