נושא: צמיגים לאופני כביש

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 03/01/2018 11:41:49
תאריך הצטרפות
14/09/2017
נושאים
5
תגובות
1
הי,
איזה צמיגים מתאים לאופני כביש, שיחזיקו הרבה זמן בנסיעות בכבישים מעט משובשים ? ( בורות,אבנים וכול מה שהכביש בישראל מזמן לו )

נכתב ב - 03/01/2018 14:08:08
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
לבורות שום דבר לא יעזור לך, תמנע מלהכנס בהם.
לכל היצרנים יש את הצמיגים שהם פחות רגישים לפנצרים אבל לרוב אתה משלם בגלגול ואחיזה.
מה שמקובל בארץ הם Grand Prix 4-Season.

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 03/01/2018 17:48:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
TPI גבוהה בצמיגם  נותן יותר גמישות ,נוחות ,אחיזה משופרת והקטנת ההתנגדות

 TPI = יותר חוטים לאינטש . שנמצאים בשכבות הפנימיות .
אבל השכבה העליונה היא גומי והיא צריכה להיות תקינה .
השכבה העליונה החיצונית זה כמו סוליה של נעל  היא באה במגע עם האספלט .
שכבה זו אמורה להגן על  השכבות הפנמיות ברגע שהיא נשחקת ונפגעת הצמיג איבד את ערכו .

בארץ בהרבה כבישים השולים ממש משובשים חורים בליטות לכלוך זכוכיות אבנים קטנות וכו'
 
הרוכבים שונים אחד מהשני , ביכולות , במיומנות ,באופי מסלולי הרכיבה  וכו' ...
לרוב הרוכבים קונים צמיגם רב שכבתים  בגלל כל נושא הנוחות, הגמישות ,אחיזה וכו' ......
 
אבל אני ממליץ מניסיון אישי עבור כבשים משובשים צמיג מקסיס דגם קולומבייר .

הקולומביר בעיקרון רובו
 צמיג שכבה אחת  וזה גם יתרונו בשחיקה  בכבשים משובשים .
הצמיג יחסית לא יקר כ 180 ₪  קניתי לאחרונה כמה 25 אינץ זה מה שיש בשוק ...
היתרון נוסף הצמיג יחסית לא כבד מתקפל וניתן בקלות יחסית להחליף 
בדרך כתוצאה מפנצר  .
למקסיס  קולמביר יש גם יכולת להחזיק לחץ ניפוח  
130 PCI...
 
המסקה שלי מניסיון של הרבה שנים בכבשים בשימוש בהרבה סוגי צמגים ...
לכבשים בעיתים  צמיגים רב שכבתים גם הטובים ביותר נפגעים יחסית מהר .

מצורף קובץ תמונה להראות מה משמעות שחיקה בצמגים רב שכבתים .
הצמגים בתמונה זה מקסיס רפיוז שנחשב לצמיג אימון עמיד .
----------------------------------------------------------------------------


היה לי תקופה שטיפסתי קירות תלולים  בכפרים - כבשים בעיתים  גם כבשי בטון .
בזמנו עשיתי שימוש בצמיג משורין וכבד – ספשלייזר ארמדילו .


זה אומנם צמיג רב שכבתי אבל שכבת הסוליה הגומי העליון הייתה חזקה
כנ"ל גם שאר השכבות רק מסמרים היו גורמים לפנצר כל הזבל הזכוכיות וכו' לא השפיעו ...

הצמיג הורכב רק בגלגל האחורי ששם יש עומס וסטטיסטית רוב הפנצרים .
זה היה צמיג לא נוח כבד וממש הורגש הבדל בגלגול ...



אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/01/2018 18:07:08
תאריך הצטרפות
14/09/2017
נושאים
5
תגובות
1
תודה רבה על ההסבר המפורט

נכתב ב - 03/01/2018 19:06:27
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני רוכב טורינג וותיק (הכי וותיק בארץ), אבל לא רוכב כביש. ברם צמיגי הטורינג הם הצמיגים הכי עמידים הקיימים בשוק. החברה שמייצרת את הצמיגים העמידים בשוק זאת חברת שוואלבה SCHWALBE. רכיבת טורינג היא רכיבה משולבת על מספר סוגי דרכים, גם אספלט גם קובלט גם דרכי עפר גם בטון גםפ גרבל וכל דבר אחר שקיים בדרך. בנוסף רוכב טורינג ממוצע עובר מידי שבוע בזמן הטיול לפחות 500-700 ק"מ. על כן הצמיגים אמורים להיות הכי עמידים. בצמיגים העמידים של שוולבה אין דבר כזה, שהשכבה הראשונה נשחקת כמו בתמונה שהעלה אריה, לפני נניח 30 אלף ק"מ לפחות. פשוט אין דבר כזה. ויש צמיגים שזה קרוה רק אחרי 50 אלף ק"מ.
הצמיג הכי עמיד של שוולבה לכביש זה דורנו פלוס DURANO PLUS. הצמיג הזה יותר כבד מצמיגים שתוארו לעיל (340 גרם ל-23 ממ. יש אותו גם ב-25 ממ). והוא אוכל בלי מלח כל דבר שמזדמן בדרכו. זה ככל הנראה הצמיג הכי עמיד בעולם הכביש כיום. הצמיג עולה 24 יורו באתר הגרמני בייק24, 2 צמיגים בתוספת המשלוח (20 יורו) יעלו 68 יורו כולל הכל.
הצמיג הבא  של שוולבה מבחינת עמידות זה צמיג דורנו דאבל דיפנס  DURANO DD  מגיע ב23 25 28 ממ. צמיג 23 ממ משקלו 265 גרם. הצמיג עולה 22 יורו, ולכל הסט עם משלוח 64 יורו כולל הכל. הוא קצת פחות משוריין מגרסת הפלוס, אבל עדיין ביחס לצמיגים אחרים הוא עדיין סופר עמיד. הוא כמובן קצת יותר קל ומהיר יותר מגרסת הפלוס (65 גרם הבדל בגרסת ה-23 ממ).
לסיכום, אני לא כבישון (ואין סיכוי שאי פעם אהיה. איך אפשר לרכב על הדבר הזה? laugh), אבל יש לי ניסיון עצום בצמיגים עמידים יותר מכל אחד אחר. נסיתי כל מיני חברות במהלך השנים, ותמיד חזרתי בסוף לצמיגי הטורינג של שוואלבה. על כן אני סבור שהצמיגים שנתתי לך הם סופר עמידים לאורך קילמטראג' רב ועם מקדם אנטי פאנצ'ר הכי גבוה שקיים.
ותסתכל גם בקישורים החשובים שנתתי כאן:
1
2
3
4

נכתב ב - 04/01/2018 19:23:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
כתבה של ירנין פלד מ 2014 - על טרנד צמיגי ה 25 בכביש
לינק לכתבה
https://bikepanel.com/post/18287/
 
-------------------------------------------------------------------------------------------- 
בהקשר שונה - יעלות צמיג לטיפוס קיר - בין השנים 2010-15  עשיתי התמחות בטיפוס קירות .
עשיתי עם מטפסים נוספים עשרות בדיקות בצמיגים שונים , בלחצים שונים , על מגוון קירות שונים .
 
הצמיג הדק הכי מתאם לקירות עם המגע הכי קטן בכביש בלחץ  אוויר גבוהה .
עיקר ההשפעה עם הצמיג מורכב בגלגל קדמי .
 
הצמיג לאופני כביש הטוב ביותר לקירות שמצאנו בתחילת 2014 .
צמיג סליקסטר אולטרה דק מאוד קל מאוד עם שטח מגע קטן  חותך את הקיר כמו סכין -. מנופח ללחץ 
 PSI  145
אבל הורכב בגלל הלחץ על גלגל קדמי מסיבי -  Shimano WHRS330
 
יש בעיה לרוב הגלגלים אין חישוקים שמאושרים לניפוח מעל 125 או 130 ללחץ  
PsI
הכוונה לצמיג עם פנימית  - צמיגים מודבקים לא מפעלים  לחץ  כמו צמיג מנופח ...
 
על כל צמיג צריך להיות כתוב כמה אוויר נתן לנפח .
בדרך כלל לרוב הצמיגים הסטנדרט זה 120
  PsI ...

הערה - ברכיבות  כביש רצוי לנפח קצת פחות  ממה שכתוב ...
בצמיגים רחבים יותר 25 ויותר לחץ האוויר המקסמלי נמוך יותר באופן יחסי .
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/01/2018 15:21:51
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן
בהמשך לנושא צמיגים מסיבים  לכבשים משובשים .
אופי הרכיבה והמסלולים זה הגורם העיקרי לבלאי בצמיגי כביש

צמיגי הכביש ספשלייזד ארמדילו .
נחשב כצמיג הכביש הכי מסיבי ועמיד לפנצ'רים אבל מסורבל בגלגול ...
משקלו של הצמיג למידה 23 כ 375 גרם .

היה בשרות אופני הקירות שלי מ 2011 עד 2014  
הורכב רק בגלגל אחורי  שם עיקר העומס והשחיקה - החזיק  כ 8000 ק"מ

בערך חצי מהכבשים היו משובשים ותלולים מאוד בכפרים 
עד שגומי הסוליה העליונה התפרק מסביב כפי שרואים בתמונה המצורפת .
הרבה זמן חפשתי את התמונה בארכיון הגיבוי שלי ...

הצמיג הקדמי היה דק וקל כ 180 גרם למידה 23 הוחלף פעמים במשך התקופה .

מניסיון מצטבר בטיפוס ב
כביש בקירות  -  צריך ניגוד בין הצמיגים 
האחורי שסוחב את העומס צריך להיות מסיבי ועמיד .
הקדמי צריך להיות דק קל ומנופח כמו אבן  .

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/01/2018 15:18:14
תאריך הצטרפות
04/05/2011
נושאים
38
תגובות
328
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אני עד עכשיו בעיקר רכבתי על ה4 עונות של קונטיננטל.
אחלה צמיג.
מרגיש טוב, ויחסית עמיד.
היה לי ניסיון לא טוב עם ה4000 של קונטיננטל.
אבל עכשיו אני רוכב על ה4000S שלהם.
מרגיש מעולה. לדעתי הוא קצת יותר מהיר מה4 עונות.
יותר עמיד מה4000 הרגיל. אבל לדעתי פחות עמיד מה4 עונות.

עכשיו הזמנתי וויטוריה G+
הבנתי שהוא פחות עמיד.
יותר נוטה לכיוון צמיג תחרות מאשר אימון.
נראה...

**רוכב על רוחב 25.
רוכב לא קל משקל. אם כי באחרונה כבר הרבה פחות כבד (80ק"ג)

אם תאכלו הכל בביסים קטנים לא תחנקו.
נכתב ב - 29/07/2018 14:26:02
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצאתי הוכחה  לשחיקת צמיגי כביש  כתוצאה מבלימה ...

הנקודה העיקרית שטענתי זה כמות ותדירות  נגיעה בבלמים בירידות שוחקת את סולית הצמיג ...
לטעון הזה לא  מצאתי דרך להוכיח  בצורה פשוטה  גם הוכחות בתמונות שהסוליה התפרקה לא מספיק .
 
אני החלפתי ב 4 זוגות אופנים לצמיגים שבעקרון בנויים על שכבת גומי שרוב החתך זה הסוליה ב
קיצור  TPI נמוך
שהמשמעות ויתור חלקי על גמישות ,נוחות ,אחיזה משופרת והקטנת ההתנגדות כתוצאה מעיבוי וחיזוק הסוליה....
 
אני חוזר שוב על הסבר לחתך הצמיג באופני כביש שבנוי משכבות ...
TPI 
גבוהה בצמיגם  נותן יותר גמישות ,נוחות ,אחיזה משופרת והקטנת ההתנגדות
TPI  = יותר חוטים לאינטש . שנמצאים בשכבות הפנימיות ...  
אבל השכבה העליונה היא גומי והיא צריכה להיות תקינה .
השכבה העליונה החיצונית זה כמו סוליה של נעל  היא באה במגע עם האספלט
שכבה זו אמורה להגן על  השכבות הפנמיות ברגע שהיא נשחקת ונפגעת הצמיג איבד את ערכו ...
 

ההוכחה הפשוטה
יום ששי רכבתי בקריטריום  קיסריה  בנקודות מסוימות יש מים על הכביש בגלל השקיה .
שעוברים את המים  לוקח לצמיג זמן ודרך כדי להיות יבש ...
כאשר בולמים  התייבשות הצמיג היא מהירה בזמן ובמרחק בהתאם לבלימה 
גם עם בולמים בנגעות לסרוגין  כמו בירידה הצמיג מתיבש יותר מהר במרחק קצר יותר ...
זה אומר שבבלימה הצמיג יוצר הרבה יותר חיכך עם הכביש מאשר ברכיבה ללא בלימה  ...

כך שאני בולם בירידות הרבה יותר מרוכבים חברים  אצלי  אותם צמיגים נשחקו ואפילו התפרקו הרבה יותר מהר
עם נוסיף תווי כביש בירידה משופשף  בבלימה זה עוד יותר גורם לבלאי ...
 

רוב רוכבי הכביש קונים צמיגם רב שכבתים ברמות שונות  בגלל כל נושא הנוחות, הגמישות ,אחיזה משקל וכו ...
הקטע של שכבת הסוליה פחות בעיתי לרוכבים שבולמים פחות במיוחד בירידות .. 
כך שאורך חיי  הצמיג אצל רוב הרוכבים תלוי משקל 
הרוכב , תווי המסלול , תדירות הרכיבה כלומר קילומטרז ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/08/2018 17:59:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
כתבתי זאת גם בהסבר הראשון בתגובה אני חוזר 
לדעתי צמיג הכביש הכי טוב שעומד בשחיקה  גם גמיש ...

MAXXIS COLUMBIERE 130PSI

לדעתי  גם  שווה מחיר מול תמורה  מניסיון של שנים ...

גילוי נאות אין לי אחוזים במקסיס


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות