נושא: פתרון בעיה עם מיקום המעביר

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 10/12/2017 00:54:22
תאריך הצטרפות
08/08/2017
נושאים
4
תגובות
7
שלום אתחיל מכך שהחלפתי לאחרונה את השלדה שלי לשלדת GT SENSOR EXPERT עקב שבירת השלדה שלי.
כל החלקים מתאימים הכל הלך חלק עד שהגעתי לכיוון ההילוכים אז חיברתי את הגלגל האחורי המעביר והשיפטר הכל יושב במקום.
כשדיוושתי עם האופניים שמתי לב שהשרשרת כל הזמן נופלת על ההילוך הכי קטן ושהמעביר נוטה החוצה ושאין באפשרותי להעלאות להילוך הכי הכי גדול. אז מובן שחשבתי שזו רק בעיה עם הlimit screws אך לאחר בדיקה שמתי לב שלא משנה מה המעביר תמיד ישב קצת רחוק מהגלגל שיניים הכי קטן בקסטה בדקתי הכל! הכל עובד ועבד לפני תקין השיפטר תקין לחלוטין המעביר תקין לחלוטין אך פשוט יושב רחוק מידי מהגלגל שיניים הכי קטן בקסטה. אציין כי מדובר במערכת 10*1 הילוכים slx היני יודע כי הGT SENSOR EXPERT נמכרות גם כן עם מערכת 10 הילוכים ככה שזו לא בעיה של התאמה או משהוא כזה. האוזן כמובן שלא עקומה. אשמח מאוד לתשובות ואודה מראש לכל מי שיעזור לי לפתור את הבעיה המוזרה הזאת.

נכתב ב - 10/12/2017 07:21:39
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם - האוזן היא מקורית של האופניים החדשים , צריך לבדוק אם האוזן ישרה 
לכל מכונאי אמור להיות כלי שעזרתו בודקים אם האוזן עקומה 
מכיוון שלכל רוכב מומלץ שתהיה אוזן רזרבית הייתי רוכש אוזן חדשה ומתקין אותה במקום הישנה 
בכל מקרה ממליץ לבדוק את הישנה וליישר אם צריך [גם רזרבית טוב שתהיה ישרה]
ולבדוק גם את החדשה בעזרת המכשיר ורק אז להרכיב את המעביר 
בסוף עושים את הכיוונים האחרונים 
קשה לי להאמין שהשילדה התעקמה [אני רואה מכה באיזור האוזן] או איזה שבב תקוע בין האוזן לשילדה ,
כן כן  גם זה עלול לקרות .

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/12/2017 08:35:52
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
יש לך 2 ברגים על המעביר האחורי שמכוונים איתם את הגבולות ( בקצוות) של המעביר , יכול להיות שכיוון שלהם יעזור.

הדרכת כיוון

נכתב ב - 10/12/2017 08:53:47
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
אם האוזן אכן ישרה אזי בורג H אמור לפתור את הבעיה, אם הוא לא משפיע יתכן שההברגה שלו או האזור שבו הוא מתממשק על זרוע המעביר
חרוש

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 10/12/2017 10:39:04
תאריך הצטרפות
08/08/2017
נושאים
4
תגובות
7
אני מודה מאוד מאוד על העזרה שלכם!!! אבל אתם צריכים להבין היני מכונאי בעברי עבדתי כמכונאי ויש לי בבית את כל הכלים וגם אוזן חדשה האוזן ישרה (בדקתי) והLimit screws כמובן מזיזים את המעביר אך שוב לא מספיק כדי להביא את המעביר למצב שהוא במיקום נכון.
אני לגמרי לא בטוח אבל אני חושב שיש כאן איזו בעיה עם המרחק של המעביר בשלדה ואם לא אמצא פתרון אחר אקנה מעביר 11 הילוכים אמתח את הכבל הילוכים יותר ככה שהמעבחר ישב במקום הנכון (הבעיה היא רק המרחק) והרי אני משתמש בשיפטר 10 הילוכים ככה שזה יפתור את הבעיה (למעשה אמתח את הכבל להילוך השני וככה ישארו לי 10 הילוכים בצורה תקינה.
אם יש לכם רעיונות נוספים למקור הבעיה אשמח מאוד לקבל עזרה!

נכתב ב - 10/12/2017 11:49:11
תאריך הצטרפות
05/05/2017
נושאים
19
תגובות
78
תבדוק את הבורג שקובע את המרחק בין המעביר לשילדה

נכתב ב - 10/12/2017 13:19:26
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
לפני שאתה קונה מעביר , קח את האופניים למכונאי שמכיר את הדגם , יכול להיות שזו בעיה שמכונאי שעובד עם האופניים כל יום יכיר ויפתור תוך דקות בעלות ממש נמוכה אם בכלל...

נכתב ב - 10/12/2017 13:27:56
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
אולי קצה הבורג שבור, נסה להחליף בארוך יותר

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 10/12/2017 13:42:44
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
שיפטר 11 הילוכים לא אמור להתאים לקסטה 10 הילוכים זה לא כמו שיפטר קדמי שמתאים ל2 או 3 פלטות
על פניו נראה כאילו יש הפרעה של הציר להיכנס למקום המדוייק ראה אם אין דיסקית מיותרת או הפוכה 
או המיסב לא יושב במקום או7 רחב מידי
יש להניח שהשילדה לא חדשה ובוצע בה איזה שהוא שינוי 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/12/2017 16:41:03
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הפיתרון לבעיה הזאת פשוט. תשחרר את הכבל מהדרליאור, תדחוף את הדרליאור לכיוון הגלגל הקטן עם יד שמאל, ועם יד ימין תמתח את הכבל, ותסגור. וזהו. כעת ההתחלה תהיה מתחת לגלגש הקטן. אבל  לפני שאתה עושה את הפעולה הזאת, אתה חייב לוודא, שהבורג מותחן של הכבל בשפיטר, והבורג מותחן של הכבל בדרליאור סגורים לגמרי. וגם בהם אתה יכול להשתמש, כדי לקדם את הגלגש הקטן יותר פנימה. אני לא קונה את הסיפור, שזה בלתי אפשרי.
מעבר לזה ששימוש בדרליאור של 11, לא יעזור. אם היית טכנאי היית יודע, שאין אפשרות לערבב בינהם, מכיון שהגלגשים הם במרחקים שונים ב-10 וב-11, וגם מכיון שיחס ההעברה ב-10 שונה מב-11. בקיצור לא יעבוד. אתה חייב להישאר עם שיפטר 10 ודרילאור 10. או שיפטר 11 דרליאור 11 וקסטה 11. שימנו עם השנים "השתפרו" בלמקסם רווחים, ולשלוק כסף מהאוייבים שלהם; הצרכנים החכמים. אם כי הצרכנים הגאונים תקועים עדיין על תשע גלגשים.....
נ.ב תפתח לגמרי את הבורג שמגביל את הדרליאור לא ליפול בין הקסטה לשפיצים. רק אחרי שתסיים והשרשרת תעלה על הגלגש הגדול, תעשה את ההגבלה. ע"פ הצילום הבורג הזה כרגע סגור לגמרי. אז פלא שאתה לא מצליח להעלות את השרשרת לגלגש הגדול....
 

נכתב ב - 12/12/2017 12:24:43
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אנחנו סקרנים לדעת איך מתקדם ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .