נושא: בחירת אופניים yt jeffsy או canyon gran canyon

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 08/12/2017 20:10:01
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
שלום לכולם! 
ברצוני לקנות/להזמין אופניי הרים,
ההתלבטות שלי היא בין Canyon 
https://www.canyon.com/en-fr/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-29-9-0-trail.html
לYT Jeffsy 
https://us.yt-industries.com/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=1271&sCategory=511
אני מבין שקניון הם אופני קרוס קנטרי,ואילו yt הם אופני שבילים,אך אלו שני הדגמים שהכי סיקנו אותי.
אשמח לדעת עד כמה הבדל ברכיבה יש בין גלגלי 27 ל29,כי מחיר yt 27 זול יותר.
אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע לשני הזוגות הזוגות האלו.
תודה מראש לכל המגיביםsmiley

נכתב ב - 08/12/2017 22:48:28
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
יש הבדל ענק בין לרכוב על אופני ז"ק לבין ש"מ. 
השאלה היא, קודם כל, אם אתה מוכן להשקיע את המאמץ הנדרש לרכוב על ז"ק.

ולפני זה, על מה אתה רוכב עכשיו, איפה אתה מתכוון לרכוב, ומה הניסיון שלך?

 

נכתב ב - 09/12/2017 09:51:27
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
למען האמת שלא רכבתי על אופניים כעשור פלוס מינוס.
ניסיתי לא מזמן אופני סקוט,BMC ושפייסלייז בארץ,ומאוד נהניתי..
יש לציין שרק סקוט היו ז''ק,ואילו BMC ושפייסלייז היו שיכוך מלא-לא ממש הרגשתי את ההבדל..(נסעתי על מדרכה סלולה היטב..)
האם יש לך המלצות כלשהם להתחלה?
אני גם מפחד לקנות קניון,כי קראתי שהשירות לוקה בחסר לאחר הקניה..

 

נכתב ב - 09/12/2017 13:45:42
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
לרכוש אופניים באינטרנט למי שלא מבין ולא יודע מה הוא רוצה ומה הוא צריך זאת טעות בסיסית מאוד גדולה.
בדר"כ מי שמזמין אופניים מחו"ל, הם אנשים בעלי ידע והניסיון ויודעים בדיוק מה הם צריכים.

לשמחתנו לא חסר בארץ מגוון ועכשיו בסוף שנה יש גם מבצעים וניתן לרכוש אחלה אופניים במחיר טוב וגם לדעת שהשירות הוא כאן ולא מעבר לים.

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 09/12/2017 13:55:37
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
השאלה מה יותר חשוב לך עסקת האופניים או הרכיבה ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 09/12/2017 14:26:10
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
הבעיה היא,שכשניסיתי אופניים בארץ,אהבתי את כולם..
זה רק אומר שאין לי כל ידע,וקל לי מאוד להיתרשם.
האופניים שניסיתי היו הרבה פחות מאובזרות מהזוג גרמניות,ולכן חבל לי לבזבז הרבה כסף,ולקבל פחות אופניים..
למען האמת אני די מבולבל,ולא יודע כיצד לנהוג נכון
 

נכתב ב - 09/12/2017 19:27:37
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אתה לא יכול ללמוד כלום מרכיבה של אופני שטח על כביש.


לכן צריך להתחיל מהתחלה, איפה וכמה אתה מתכוון לרכוב, לפני שאתה הולך להוציא מעל עשרת אלפים ש"ח על כלי שאתה לא יודע להשתמש בו. רכיבת שטח לא דומה לרכיבת כביש. אם כל מה שאתה מתכוון לעשות עם האופניים זה לרכוב על אספלט או שבילים כבושים, אין סיבה לקנות אופניים ברמה שקישרת. למעשה, אולי אין בכלל סיבה לקנות אופני שטח.
אבל לא ברור אם יש לך ניסיון בשטח או לא.

אם אתה רוצה להיות חכם כלכלית, תתחיל הרבה יותר זול, ותראה לאן התחביב לוקח אותך. גם רכיבת "שטח" יש מסוגים שונים ורמות קושי מאוד שונות, ובחירת האופניים בהתאם. אני רואה לא מעט אנשים עם ציוד מאוד יקר, שרמת הרכיבה שלהם מצחיקה יחסית להשקעה בציוד, והם לא מסוגלים לעשות שטח קל-בינוני, עם כל הת'לפים שהם הוציאו על הכלים שלהם.  

אז מהתחלה... איפה אתה מתכוון לרכוב?

נכתב ב - 09/12/2017 19:39:45
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
מה שווה כל האבזור אם המידה או הגיאומטריה לא יתאימו לך ולסגנון הרכיבה.
לא צריך לרדוף אחרי האבזור הכי טוב, לא בטוח שתבחין בהבדל.
מה גם שיש חברות, כמו מרידה לדוגמה, שהאבזור שלהן עדיף ביחס למחיר.

יש שיגידו, עדיף לרכוש זוג עם שלדה, בולמים ומתלה איכותיים והיתר ניתן לשדרוג במחירים יחסית לא גבוהים.

ספר מה ואיפה אתה מתכנן לרכב, גובה, משקל, גיל, תקציב וננסה לכוון אותך למה שאתה צריך.
יכול לעזור אם אתה יודע אילו חנויות ומותגים יש בסביבתך.

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 09/12/2017 19:50:11
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
רק הערה קטנה, לפי הגאומטריה והגלגלים לא הייתי מגדיר את האופניים (קניון) כאופני XC אלו אופני שבילים לייט. רוכב שהוא מעט מיומן יוכל לרכב אתם כמעט בכל מתאר שקיים בארץ.

נכתב ב - 09/12/2017 20:17:38
תאריך הצטרפות
02/11/2016
נושאים
0
תגובות
7
אופניים דיי שונות בייעוד שלהם.
הגרנד קניון בעלות מהלך 110 מ"מ אבל עם זווית ראש דיי אגריסיבית -  68.5° (אופני XC רגילות באות עם 69-70°) מה שמרמז שהם לא רק ל XC טהור.
לעומתם הג'פסי באות עם 140 מ"מ מאחורה ומקדימה, זווית ראש של  67-67.5° והם מתאימות למי שרוצה לטפס אבל עושה זאת רק כדי לרדת למטה בסינגלים עם כמה שיותר דרופים וקיקרים.

לצורך העניין אם תביא את הג'פסי לרכיבות נפח של 30+ ק"מ אתה תסבול ויהיה לך הרבה יותר קשה ממי שיבוא עם אופני XC.

בקיצור כמו שאמרו לפני אי אפשר להמליץ לך על אופניים בלי לדעת את סגנון הרכיבה שלך, באיזה מקומות אתה רוכב/מתכנן לרכב, מה אתה אוהב לעשות- להישאר על הקרקע או להיות קצת באוויר...

נכתב ב - 10/12/2017 12:44:22
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
ואו תודה לכם על התגובות!smiley ירדתי לגמרי מגפסי.
אשמח אם תמליצו לי על זוג אופניים על סמך הנתונים הבאים:
אני בשנות ה20 לחיי
גובה 178
משקל 96
מתכוון לרכב כ50-150 קילומטר בשבוע
גר במרכז,כך שהרכיבות שלי יהיו לרוב באיזור שבסביבה.
התקציב שלי הוא 12000₪ עם חריגה קטנה,במידה והאופניים יהיו עדיפות משמעותית.
אשמח לשמוע מיכם על חניות ודגמים,ששווה לנסות.
תודה מראשsmiley

 

נכתב ב - 10/12/2017 13:09:42
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
מה שחסר בתגובה שלך הוא על איזה סוג שטח אתה מתכוון לרכוב.
אם על אספלט, אז אל תקנה אופני שטח.
אם בשטח קל (שבילי כורכר ועפר) אני ממליץ לקנות אופני שטח, מידת גלגל 29", זנב קשיח, בלא יותר מ-6K ש"ח.
גם אם המטרה היא סינגלים קלים, הייתי מתחיל בזה.
תקציב גבוה ייקנה לך אופניים שהיתרון שלהם יתבטא רק בידיים (או רגליים) של רוכב מיומן יותר, שמחפש שיפור ברמה תחרותית.

חפש משהו כזה:
http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=1451&ArticleID=8364
זה כבר מעל לראש לצרכים שלך.

פחות חשוב היבואן/מותג, יותר חשוב חנות קרובה שתיתן שירות טוב.
 

נכתב ב - 10/12/2017 13:52:00
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
אני מתכוון לנסוע בהתחלה על שטח קל ובעיר/פארקים,אך מאוד מעוניין לנסות בהמשך גם שטח בינוני עם ירידות קלות.
תודה על ההמלצה,אך גם אני במקרה חיפשתי אופניים,ומצאתי את אלו של פוקס
https://www.g-bikes.co.il/focus-raven-lite
אשמח לשמוע איך הם בהשוואה לאופניים של מרידה

במידה ותהיה תקלה כלשהי,או שאצטרך טיפולים כלשהם,לא תהיה לי בעיה להגיע למקום.
תודה על העזרהlaugh

 

נכתב ב - 10/12/2017 14:08:16
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
בדר"כ לא מומלץ לרוכב מתחיל להוציא סכומים כאלה על אופניים ראשונים.
הסיבות העיקריות לכך הן, לבחון האם יש התמדה, לכל הפחות שנה. סיבה השניה, להבין מהו סגנון הרכיבה המועדף/עיקרי ולפי זה להשתדרג בעתיד.

אבל, השיקולים וההחלטה הם שלך כמובן.

בהנחה ומרבית הרכיבות הן רכיבות בשטח ובאם לא מדובר בסגנון רכיבה אגרסיבי (AM וצפונה), ההמלצה היא על אופני 29 עם 100-120 מ"מ.

ז"ק בסכום זה יהיה באמת overkill ככה שאם תרצה ז"ק בסכומים הללו, אנו כבר מדברי על קרבון ועם אבזור טוב מאוד.
דוגמה: Marin team xcr 

באם חפצה נפשך בש"מ, כמובן שבשביל לקבל אבזור טוב, השלדה תהיה מאלומיניום.
דוגמה: Giant antem

גם ל- meride יש זוגות עם יחס מחיר תמורה (אבזור) מעולים, שיחסכו לך כמה גרושים.

ו... אל תשכח שצריך גם לרכוש אבזור רכיבה עבורך.

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 10/12/2017 14:22:30
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
תודה על ההמלצותsmiley
כאשר אתה מדבר על ציוד רכיבה,אתה מתכוון לציוד מגן?
דרך אגב מתחילים עם פדלים שטוחים?כמו כן מה העלות של זוג נורמאלי?
אשמח גם לדעת פרטים כלשהם על MARIN,כי אני פעם ראשונה רואה את החברה הזו...תודה(-:

נכתב ב - 10/12/2017 15:01:21
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אתה בחור צעיר, תוכל לעשות כל סינגל קל עד בינוני עם זנב קשיח טובים (אני עד היום רוכב על זנב קשיח, שמונה שנים). והיה ובאמת תתמיד ותתקדם ותרצה אופני ש"מ, תקנה אז את סוג האופניים שיתאימו לאן שהתחביב ייקח אותך.

ת'כלס, אתה יכול להתחיל גם עם אופני ז"ק ב-4K ש"ח, ותוכל לעשות איתם הכל.

האופניים שקישרת מעולים, אבל חבל להשקיע בז"ק ברמה שצריך רוכב מירוץ, שמחפש לקזז שניות מהזמנים, כשאולי בסוף תמצא את עצמך מחפש דווקא רכיבות טכניות יותר, לדוגמא.
אתה יכול למצוא את עצמך מוכר אותם אחרי שנה בחצי מחיר. חבל.

פדלים שטוחים עולים גרושים.
אפשר גם לנסות קליטים, יש לזה הרבה יתרונות, אבל לא ניסיתי ואני לא מבין בזה.
מה שכן, ראיתי רוכבים "מחוברים" עם קליטים, שרוכבים ממש רע, והחיבור לאופניים רק פוגם בביטחון שלהם, אז אולי עדיף להתחיל עם פדלים שטוחים.

דרך אגב, אחד הדברים החשובים באופניים זו התאמת הגיאומטריה ותנוחת הישיבה לפיסיולוגיה שלך וטעמך האישי, אבל רוכב בלי ניסיון, קשה לו לדעת מה טוב לו. עוד סיבה לא להתחיל עם להוציא סכומים על אופניים אולטימטיבים, כי אתה עוד לא יודע מה אתה מחפש.

נראה לי שאתה שוקע יותר מדי בביקורות באינטרנט. הביקורות הללו נכתבות ע"י רוכבים שהקשר בין היכולות שלהם לשלך הוא קטן. בנוסף, הם גם מציינים בכתבות מי הקהל של האופניים אותם הם בוחנים. אם הם כותבים שהאופניים הם לרוכב מירוצים, תבין שמה שנכתב  נכתב מנקודת ההשקפה של רוכב מירוצים...

אבל... אם הסכומים הללו הם לא משמעותיים עבורך, קנה את היקר.
אחרת, זו קנייה לא חכמה.

נ.ב. אם אתה בכל זאת מוציא סכום כזה, אני מצטרף להמלצה על אופניים כמו ה-Anthem. כלומר, אופני ש"מ שמתאימים לעשות כמעט כל שטח, וטובים לדרישה שלך כרגע. לפחות תשמור את כל האופציות פתוחות.

 

נכתב ב - 10/12/2017 15:55:24
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
בנוגע לאבזור, חובה; קסדה, כפפות, ביגוד, תיק רכיבה, אולר ייעודי, תיק גב, בקבוק ו/או שקית שתיה, זוג פנימיות (באם טיובלס, מספיק אחת אבל אז ערכת תולעים) וזוג מחלצים, שמן, משאבה ניידת, ממליץ בחום בלוני co2, באם תרכב אגרסיבי חובה סט מגנים מלא, חומר לצמיגים או טיובלס. משאבת רצפה ביתית מומלצת מאוד. 

ממליץ להתחיל לרכב לא מחובר. ככה תרכוש את הטכניקה הנכונה וזה יתן לך יותר בטחון. בהמשך כבר תדע מה טוב בשבילך. 

בנוגע לחברת marin, חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני שמייצרת אופניים מעולים. 
בארץ נהנים גם משירות מעולה (יש שיגידו הטוב שיש) של פדלים. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 10/12/2017 16:38:39
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
1. יש כללי אצבע של איזו גיאומטריה מתאימה לאיזה סוג רכיבה, אבל יש הרבה עניין של התאמה אישית (אורך סטם, רוחב כידון, מיקום אוכף והזווית שלו ועוד). זה מאוד תלוי בפרופורציות ובהעדפות של כל אחד, ובאמת שיש דברים שאי אפשר להרגיש עד שלא מבלים הרבה זמן על האופניים. 

2. השרשרת לא תיפול לך.

3. יש לך בולם אוויר באופניים טובים, זה מספיק להתחלה. איך אמר לי המכנופאן שלי, רב האנשים אפילו לא משנים את הכיוונונים של הבולם בין מתארי רכיבה שונים... אבל משגלים את הדעת על הבדלים בין בולמים...
קודם כל תלמד להרגיש את ההבדלים בכיוון הריבואנד וה-compression, אח"כ תתחיל לחפש הבדלים בין בולמים.

וברור שלפני זה צריך קצת טכניקה נכונה. בולם טוב יכול להציל אותך כשטעית, אבל עדיף לא לטעות...

בקיצור, תעזוב את הציוד, תתרגל קודם טכניקה.
בלימה נכונה. סיבובים. לעלות/לרדת מדרכה חלק, להרים גלגל. דברים בסיסיים.

נכתב ב - 10/12/2017 16:38:50
תאריך הצטרפות
08/12/2017
נושאים
12
תגובות
27
הבנתי אותכם..כנראה אקנה בסוף אופניים במסגרת תקציב נמוכה יותר..
אשמח רק לדעת כמה דברים
1.כיצד אדע בעתיד איזו גיאומטריה מתאימה לי יותר ?נטו ניסיון?
2.שהייתי ילד היו לי אופניים,ומאוד ביאס אותי שהשרשרת נופלת,כשאני מעביר כמה הילוכים במכה,באמצע שאני מדווש ומעביר הילוך או כל ירידה חדה(מדרגה למשל),האם כאן עם GX1,שבמרידה,זה לא יקרה?
3.עד כמה מורגש ההבדל בין בולמי זעזועים באופניים?(בין אותו REBA RL שבמרידה ושאר החבורה FOALT 34,32 FLOAT וsid rct)


סלבה תודה(איכשהו פספסתי מקודם את התגובה שלך..
במידה ויש לי טיובלס עם חומר בפנים,עדיין חייב פנימיות?
כמו כן עד כמה חייב כפפות?האם חייב אותן נטו בגלל הצורך להגן בזמן נפילה,או שידיות אופניים יכולות לגרות נזק לעור הידיים?

נכתב ב - 10/12/2017 20:13:30
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
במידה ואתה רוכב עם פנימיות, חייב חומר (ג׳יפה) שסותם חורים קטנים עד 2-3 מ״מ. 
2 פנימיות רזרביות, גם כן עם חומר, למקרה והחומר בפנימית שבגלגל לא יעזור ותצטרך להחליף פנימית בשטח. 
2 גלגלים = 2 פנימיות רזרביות, מניסיון. indecision

באם תחליט לעשות טיובלס, פנימית אחת כגיבוי לצמיג קרוע שלא ניתן לאטום בשטח. 

בנוגע לכפפות, מונעות חיכוך בין כף היד לגריף. כפפה איכותית גם דואגת לנוחות במשך הרכיבה. 
כפפה מלאה גם תגן על האצבעות בזמן נפילה וגם מענפים מזדמנים. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 11/12/2017 08:01:15
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
ויקטור, לגבי השאלות שלך:

1. יש כללי אצבע של אילו עקרונות של גיאומטריה נותנים תכונות כאלו או אחרות, אבל גיאומטריה זה גם עניין של התאמה לפרופורציות של כל רוכב... וכן, לומדים מניסיון. קודם כל תבחר אופניים שנוחים לך בסיבוב שהחנות תיתן לך, בתקווה שהנוחות תישמר גם ברכיבות. יש גם פרמטרים שהרוכב יכול לשחק איתם, אורך הסטם, הזווית שלו, מרחק האוכף, גובה, רוחב כידון... 

2. אין בעיה כזו, אם הכל תקין.

3. בתור רוכב מתחיל, בטח בשטח קל - אין הבדל. בכל מקרה, זה פחות קריטי מטכניקה נכונה או לדעת לכוונן את הבולם שלך נכון, בהתאם לתנאים. איך אמר לי המכנופאן שלי, אנשים משקיעים באופניים יקרים ולא טורחים לשנות את פעולת הבולם בהתאם לשטח...

קראתי את הריאיון הזה, לגמרי במקרה (אני לא כל כך מתעניין במה שקורה בצד התחרותי), ויש בו ציטוט של רוכבת ברמה בינלאומית:

"לא מעניין אותי איזה מערכת הילוכים חדשה יצאה השנה, לא אכפת לי כמה שוקלים האופניים שלי או אם הבולם שלי קשיח צידית בעוד 8.4% ביחס לזה של שנה שעברה. בחייאת, תנו לרכוב וזהו".

אתה רוצה לרכוב טוב, המפתח הוא כוח, כושר וטכניקה.
 

נכתב ב - 12/12/2017 19:05:59
תאריך הצטרפות
07/07/2014
נושאים
4
תגובות
114
כמה נכון. אני ממליץ לנעוץ את המשפט האחרון במקום בולט.